Partner vind me te slim...
vrijdag 15 september 2017 om 22:23
Het gaat steeds slechter met de partner die ik nu 4 maanden heb. Zijn gedrag is in rap tempo steeds onzekerder geworden. Dit verpest ook actief de relatie. Na vele gesprekken komt het er op neer dat hij zich minder dan mij voelt en daardoor enorm onzeker van me wordt omdat ik slimmer ben. Als ik naar voorbeelden vraag zijn ze er niet, het is gewoon een gevoel zegt hij.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
maar jullie begrijpen de strekking met hoe ik naar onze intelligentie kijk.
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
Nu voel ik dat niet en vind ik het ook niet waar. Hij heeft veel hobby's en skills en een baan waar ik totáál niks van snap. Ik zie ons als gelijken met ieder andere expertises. Die van hem zijn muzikaal en creatief en die van mij op sociaal werkgebied en IT. Hij is dan weer enorm sociaal in de omgang met mensen en ik minder. Hij kan enorm goed koken, ik niet. Ik ben heel goed in het huishouden en hij niet. Hij is bang voor spinnen en die sla ik dood, ik voor muggen en die slaat hij dood. Ik ben dan weer enorm sexy en hij niet. Dat laatste was uiteraard een grapje
Hoe ga ik hier mee om?
Ik wil hem het liefst laten zien wat ik zie... geen van ons is beter dan de ander.. ik vind het juist wel interessant en leuk dat we beiden van elkaar kunnen leren. We hebben elkaar altijd iets nieuws te vertellen wat de ander nog niet weet/kent.
Zijn vorige relaties waren met vrouwen van tien jaar jonger, 17-22 jaar, die erg afhankelijk van hem waren en enorm tegen hem opkeken als 'oudere wijzere man'. Het zou dus ook een onzekerheidsprobleem bij hem zelf kunnen zijn wat nu pas naar boven komt.
Maar dat maakt de vraag eigenlijk niet anders; kan ik iets doen om hem ons als gelijken te laten zien?
Naast directe tips zijn ervaringen als je jezelf herkent vanuit mijn of zijn perspectief ook welkom.
vrijdag 15 september 2017 om 22:31
Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
Ik ben op bepaalde gebieden slimmer dan hij, maar laat hem in de waan dat hij slimmer is.
Het hangt er vanaf hoe je iets brengt. Welke gesprekken denk je dat hij onzeker van word?
Op welke onderwerpen? Persoonlijk zou ik niet warm lopen van een onzekere man na 4 maanden.
Zou best kunnen dat hij een gelijke relatie niet gewend is en zich nuttig voelt als hij de oude wijze man kan uithangen.
Ik ben op bepaalde gebieden slimmer dan hij, maar laat hem in de waan dat hij slimmer is.
Het hangt er vanaf hoe je iets brengt. Welke gesprekken denk je dat hij onzeker van word?
Op welke onderwerpen? Persoonlijk zou ik niet warm lopen van een onzekere man na 4 maanden.
Zou best kunnen dat hij een gelijke relatie niet gewend is en zich nuttig voelt als hij de oude wijze man kan uithangen.
anoniem_354166 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 22:34
11.70% gewijzigd
vrijdag 15 september 2017 om 22:33
vrijdag 15 september 2017 om 22:33
Mijn God, wat triest.GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:31Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
vrijdag 15 september 2017 om 22:36
Djeez.GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:31Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 15 september 2017 om 22:36
Mag je je mening over hebben.
vrijdag 15 september 2017 om 22:40
Meen je dit??GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:31Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
vrijdag 15 september 2017 om 22:43
Ik heb daar op die manier geen ervaring mee.
Mijn partners vinden zichzelf altijd best slim, of ze dat nu zijn of niet en ik ben juist altijd de jongste.
Maar ik word daar niet onzeker van, want ik ben vrij dominant van nature.
Ik was vroeger ook de oudere/grote zus, dus ik ben die rol gewend.
Als een vriend of vriendin ineens onzeker wordt van mij dan denk ik aan iets als van een dip tot een depressie.
In elk geval heeft die ander dan niet voldoende zelfvertrouwen.
Misschien dat je je iets te dominant opstelt?
Dus zonder dat je jezelf geweld aandoet, misschien zou je kunnen proberen om er op te letten dat je hem voldoende ruimte geeft?
Maar klikt het niet dan klikt het niet en dan moet je hem laten gaan. Ik zou niet nu al meteen op mijn tenen gaan lopen als ik jou was.
Mijn partners vinden zichzelf altijd best slim, of ze dat nu zijn of niet en ik ben juist altijd de jongste.
Maar ik word daar niet onzeker van, want ik ben vrij dominant van nature.
Ik was vroeger ook de oudere/grote zus, dus ik ben die rol gewend.
Als een vriend of vriendin ineens onzeker wordt van mij dan denk ik aan iets als van een dip tot een depressie.
In elk geval heeft die ander dan niet voldoende zelfvertrouwen.
Misschien dat je je iets te dominant opstelt?
Dus zonder dat je jezelf geweld aandoet, misschien zou je kunnen proberen om er op te letten dat je hem voldoende ruimte geeft?
Maar klikt het niet dan klikt het niet en dan moet je hem laten gaan. Ik zou niet nu al meteen op mijn tenen gaan lopen als ik jou was.
vrijdag 15 september 2017 om 22:43
Dit!oldschoolchic schreef: ↑15-09-2017 22:26Laat hem je topictitel lezen, dan is je probleem wel opgelost denk ik
vrijdag 15 september 2017 om 22:46
Haha, precies mijn eerste gedachte toen ik de topictitel in het lijstje zag staanoldschoolchic schreef: ↑15-09-2017 22:26Laat hem je topictitel lezen, dan is je probleem wel opgelost denk ik
vrijdag 15 september 2017 om 22:50
Ik doe altijd alsof ik de vuilniszak niet kan tillen.GlitterWitch schreef: ↑15-09-2017 22:31Hmm ja herkenbaar mijn man heeft dat ook wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.