Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zaterdag 16 september 2017 om 19:17
Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur is
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 september 2017 om 19:20
Alles wat jij adviseert en warme (choco)melk met koekjes! Dit zijn de enige momenten dat ik 'troost' zoet wil.
zaterdag 16 september 2017 om 19:21
Heerlijk is dat he, dat het gewaardeerd wordt wat je maakt. Ik hoop voor je dat je ondanks dat je reuma handen hebt toch nog lang kan doorbreienOudblond schreef: ↑16-09-2017 19:17Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur isEn heel leuk om te zien dat ze mijn breisels ook allemaal dragen.
Ik ben nu bezig met een borduurtafellaken voor de kerst
zaterdag 16 september 2017 om 19:27
Borduren heb ik ook veel gedaan. Vooral toen ik nog mijn eigen kleding maakte. Dan borduurde ik bijvoorbeeld ton-sur-ton bloemetje in de plooien van een rokje of zo. Maar dat fijne werk kan ik niet meer. Ik kantklos wel nog. Fijn en bewerkelijk werk, maar met grote klossen. Ik kan dan echt van de wereld zijn door mijn handen automatisch hun gang te laten gaan en te kijken hoe die fijne patroontjes vorm krijgen. Shit, ik ben echt een ouwe muts
zaterdag 16 september 2017 om 19:29
Dooddoeners uit ontmacht idd. Volgens hem hoor ik heel vaak de klok maar vindt de klepel meestal niet. Fijn leven heb ik! Ik hobbel maar wat door want ik snap toch niets. Heerlijk rustig lijkt me dat!
zaterdag 16 september 2017 om 19:31
Ik vind je geen ouwe muts hoorOudblond schreef: ↑16-09-2017 19:27Borduren heb ik ook veel gedaan. Vooral toen ik nog mijn eigen kleding maakte. Dan borduurde ik bijvoorbeeld ton-sur-ton bloemetje in de plooien van een rokje of zo. Maar dat fijne werk kan ik niet meer. Ik kantklos wel nog. Fijn en bewerkelijk werk, maar met grote klossen. Ik kan dan echt van de wereld zijn door mijn handen automatisch hun gang te laten gaan en te kijken hoe die fijne patroontjes vorm krijgen. Shit, ik ben echt een ouwe muts![]()
Kantklossen heb ik nog nooit gedaan, breien en haken kan ik ook niet. Ik kan alleen borduren, ben er mee begonnen naar aanleiding van creatief therapie. De herapeut rade mij aan dat te gaan doen zodat ik mijn hoofd leeg kan maken. En het werkt erg goed moet ik zeggen
zaterdag 16 september 2017 om 19:33
Ja die opmerking had ik van hem gelezen, echt dat slaat nergens op. Ik vind jou juist een wijze forumster en ik waardeer je enorm om je bijdrage hier op dit forum.
zaterdag 16 september 2017 om 19:36
zaterdag 16 september 2017 om 19:40
Wat leuk! En wat een eer van je werk.Oudblond schreef: ↑16-09-2017 19:17Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur isEn heel leuk om te zien dat ze mijn breisels ook allemaal dragen.
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 16 september 2017 om 19:42
Nou nou, me niet laten blozen want ik ben niets bijzonders. Al is het maar een anoniem forum: Een basis van respect verwacht ik overal. Niet posten is ook een optie. Die kies ik vaak en ook ik vlieg soms uit de bocht.
zaterdag 16 september 2017 om 19:43
Ik probeer ook altijd vanuit respect voor de medemens te reageren hier.
zaterdag 16 september 2017 om 19:44
Oudblond schreef: ↑16-09-2017 19:27Borduren heb ik ook veel gedaan. Vooral toen ik nog mijn eigen kleding maakte. Dan borduurde ik bijvoorbeeld ton-sur-ton bloemetje in de plooien van een rokje of zo. Maar dat fijne werk kan ik niet meer. Ik kantklos wel nog. Fijn en bewerkelijk werk, maar met grote klossen. Ik kan dan echt van de wereld zijn door mijn handen automatisch hun gang te laten gaan en te kijken hoe die fijne patroontjes vorm krijgen. Shit, ik ben echt een ouwe muts![]()
Ik vind dat toch zo knap he, als iemand zulke dingen kan, zelf ben ik voor geen meter creatief helaas.
En leuk dat je breisels ook gedragen worden!
zaterdag 16 september 2017 om 19:46
Jij hebt weer andere kwaliteiten zoals appeltaart bakken enzoherfstappeltaart schreef: ↑16-09-2017 19:44Ik vind dat toch zo knap he, als iemand zulke dingen kan, zelf ben ik voor geen meter creatief helaas.
zaterdag 16 september 2017 om 19:47
Ja echt leuk. Het begon toen ik moest revalideren van een operatie aan mijn handen. Breien was een goede oefening, maar ik had nog veel pijn en kon me niet concentreren op de ingewikkelde patronen die ik voorheen breide. En na 1 jaar was het hek van de dam: de vrienden staan er op! Extra leuk is dat ik heel goedkope wol koop en het dus goedkope cadeautjes zijn waarvan zij ook weten dat het voor 1 seizoen is en volgend jaar weer een ander setje
zaterdag 16 september 2017 om 19:48
Die discussie kan ik me nog wel voor de geest halen, bijna niemand reageerde nog respectvol naar mijn inziens (of is het mijns inziens?)herfstappeltaart schreef: ↑16-09-2017 19:46En dat is nu precies waarom ik niet begreep dat je "blijfgewoonbianca" bijviel op napraat. Daar was het respect nl ver te zoeken.
Wellicht niet verstandig deze discussie weer aan te zwengelen.
zaterdag 16 september 2017 om 19:49
Yep, je appeltaart ziet er heerlijk uit dus ja dat kan haast niet anders dan dat je goed bakt
zaterdag 16 september 2017 om 19:51
zaterdag 16 september 2017 om 19:54
Leuk oud blond dat je zo creatief bent. niks mutserigs aan. fijn dat je n hobby hebt .hoop dat he het nohpnog heel lang kunt doen.
Ik brei en haak ook niet meer sinds ik de computer ontdekt heb.op de iPad bezig ben.vermaak ik mij daar mee.
Lees veel.heel veel. Tijdschriften .en boeken op de ereader.
Kan mij helemaal in n boek verliezen. heerlijk.
Eerlijk gezegd verveel ik mij nooit.al ben ik in de zomer wel aktiever dan swinters .
Weet niet meer wie het zei.maar ik vond de zomer ook niet geweldig ,al beweerde n vriendin dat het wel n mooie zomer was.
Misschien ben ik de mooie dagen vergeten.
Nee ik heb nog steeds het gevoel dat de zomer nog moet beginnen.ben nu al aan het denken hoe ik die vreselijke maanden
Januari en Februari moet overleven. denk dat ik maar n winterslaap ga houden.

Ik brei en haak ook niet meer sinds ik de computer ontdekt heb.op de iPad bezig ben.vermaak ik mij daar mee.
Lees veel.heel veel. Tijdschriften .en boeken op de ereader.
Kan mij helemaal in n boek verliezen. heerlijk.
Eerlijk gezegd verveel ik mij nooit.al ben ik in de zomer wel aktiever dan swinters .
Weet niet meer wie het zei.maar ik vond de zomer ook niet geweldig ,al beweerde n vriendin dat het wel n mooie zomer was.
Misschien ben ik de mooie dagen vergeten.
Nee ik heb nog steeds het gevoel dat de zomer nog moet beginnen.ben nu al aan het denken hoe ik die vreselijke maanden
Januari en Februari moet overleven. denk dat ik maar n winterslaap ga houden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zaterdag 16 september 2017 om 19:57
Jij klinkt als mijn zus. Die was gisteren met haar volwassen kinderen op bezoek. Nicht van 21 die vorig weekend is gaan samenwonen had haar oude ijsbeerknuffel meegenomen. Want alleen Blond kan die opereren zodat hij er weer goed uitziet. Die knuffel was nog van zus en ik restaureer hem al zowat 30 jaarherfstappeltaart schreef: ↑16-09-2017 19:44Ik vind dat toch zo knap he, als iemand zulke dingen kan, zelf ben ik voor geen meter creatief helaas.
zaterdag 16 september 2017 om 19:57