Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zaterdag 16 september 2017 om 22:04
Dan mag je de geweldige groentensoep van mijn opoe niet missen. Wel een beetje aangepast naar deze tijd.
6 bouillonblokjes rund
3 liter water
1 grote zak soepgroenten
1 grote schenkel
350 gram soepvlees
150 gram gehakt
2 handjes vermicelli
Water opzetten met de blokjes, de schenkel en het soepvlees.
Aan de kook brengen en zachtjes laten pruttelen (net niet dus)
Na 2.5 uur de gehaktballetjes erbij, na 10 minuten de soepgroenten en na weer 10 minuten de vermicelli.
Na 10 minuten opdienen
6 bouillonblokjes rund
3 liter water
1 grote zak soepgroenten
1 grote schenkel
350 gram soepvlees
150 gram gehakt
2 handjes vermicelli
Na 2.5 uur de gehaktballetjes erbij, na 10 minuten de soepgroenten en na weer 10 minuten de vermicelli.
Na 10 minuten opdienen
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 22:09
0.10% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 22:05
Ow dat is vervelend dat je moet blijven op een saai feestje.
Hopelijk reageert er 1 positief op je sollicitaties
zaterdag 16 september 2017 om 22:12
Wow. Alleen naar huisartsen? Want ik heb ook een deel stage gelopen op de poli van een ziekenhuis. Op een dependance. Was ook heel leuk, alle disciplines mocht je assisteren dus ook de chriurg bij kleine ingrepen.
zaterdag 16 september 2017 om 22:16
Sterkte met wachten
zaterdag 16 september 2017 om 22:16
Mijn opoe gooide altijd veel te veel vermicelli in de soep en de twee die als eerste soep wilden, kregen altijd een kom vol vermicelli. Normaal waren "onbekenden" altijd de pineut voor de eerste twee bakjes, omdat de rest de strategie kende om zo laat mogelijk een kom te krijgenprada schreef: ↑16-09-2017 22:04Dan mag je de geweldige groentensoep van mijn opoe niet missen. Wel een beetje aangepast naar deze tijd.
6 bouillonblokjes rund
3 liter water
1 grote zak soepgroenten
1 grote schenkel
350 gram soepvlees
150 gram gehakt
2 handjes vermicelli
Na 10 minuten opdienen
Dit recept volgt mijn moeder ook, maar ipv bouillonblokjes gebruikt ze zo'n zakje voor groenten of groenten-tomaat soep van maggi geloof ik.
zaterdag 16 september 2017 om 22:18
Nee, ook het ziekenhuis, de GGD en de bloedbank. Alleen in het ziekenhuis word je volgens school eigenlijk niet aangenomen als eerstejaars.
zaterdag 16 september 2017 om 22:24
Zul je zien dat je straks keuze hebt uit 7 stages
Ik zocht jaren geleden een afstudeerstage en ik had 14 universiteiten gemaild. Niet zo'n handige set, want ik moest uiteindelijk kiezen uit 8 super leuke projecten. Ik heb uiteindelijk maar gekozen voor diegene die op zaterdagavond of zondagochtend al antwoordde dat ik mocht komen
(bleek uiteindelijk de beste keuze die ik had kunnen maken, want de groep en het project waren super en ik werk er nog steeds
zaterdag 16 september 2017 om 22:28
Ik doe er maar heel weinig vermicelli in eigenlijk. Misschien nog geeneens twee handjes. Ha leuk dat je moeder dat recept ook gebruikte. Ik gebruik de bouillon omdat dat lekker in het vlees trekt. En het huis gaat er zo lekker van ruiken.FiIee schreef: ↑16-09-2017 22:16Mijn opoe gooide altijd veel te veel vermicelli in de soep en de twee die als eerste soep wilden, kregen altijd een kom vol vermicelli. Normaal waren "onbekenden" altijd de pineut voor de eerste twee bakjes, omdat de rest de strategie kende om zo laat mogelijk een kom te krijgen
Dit recept volgt mijn moeder ook, maar ipv bouillonblokjes gebruikt ze zo'n zakje voor groenten of groenten-tomaat soep van maggi geloof ik.
Ik woon alleen maar ik maak nog steeds 3 liter haha. Meestal op de dag dat de hulp komt, dan haal ik er wat voor mezelf uit en de rest van de pan gaat met haar mee.
zaterdag 16 september 2017 om 22:30
twilight84 schreef: ↑16-09-2017 21:39Niets te melden, en toch meld ik me weer eens even!
(in vorige deel/delen wel eens meegeschreven)
zaterdag 16 september 2017 om 22:32
Hi, gezellig dat je ff langs komttwilight84 schreef: ↑16-09-2017 21:39Niets te melden, en toch meld ik me weer eens even!
(in vorige deel/delen wel eens meegeschreven)
zaterdag 16 september 2017 om 22:34
Is het ook. Ja ik vries ook een bakje in maar ik zorg graag voor anderen dus ik maak regelmatig wel eens iets voor haar en haar man. Laatst 1.5 kilo draadjesvlees gemaakt voor een single vriend. Die heeft geen tijd om dat zelf te doen en ik weet dat hij dat zo lekker vindt.
zaterdag 16 september 2017 om 22:52
zaterdag 16 september 2017 om 23:40
Vanavond moest ik een vuilniszak in mijn container gooien, dus ik loop de gang in, zet de vuilniszak neer, pak de sleutel van de voordeur, wil de vuilniszak weer pakken en plots blijft mijn oog achter iets op de kokosmat hangen: een salamandertje van precies de kleur van de kokosmat. Ik denk, daar zal ik wel bovenop gestaan hebben, maar nee, het beestje leefde nog merkte ik toen ik er een stukje karton onder schoof. Dus snel naar buiten om het in de tuin te zetten. Tevreden dat ik een dier het leven heb gered, loop ik naar huis en stap daarbij Kraak! op een huisjesslak. Die was dus wel dood. Tja.
zaterdag 16 september 2017 om 23:43
aviv_13 schreef: ↑16-09-2017 23:40Vanavond moest ik een vuilniszak in mijn container gooien, dus ik loop de gang in, zet de vuilniszak neer, pak de sleutel van de voordeur, wil de vuilniszak weer pakken en plots blijft mijn oog achter iets op de kokosmat hangen: een salamandertje van precies de kleur van de kokosmat. Ik denk, daar zal ik wel bovenop gestaan hebben, maar nee, het beestje leefde nog merkte ik toen ik er een stukje karton onder schoof. Dus snel naar buiten om het in de tuin te zetten. Tevreden dat ik een dier het leven heb gered, loop ik naar huis en stap daarbij Kraak! op een huisjesslak. Die was dus wel dood. Tja.
Dat moest gewoon zo zijn.
Ik heb zojuist iemand geholpen. Haar fiets was gestolen en ik had die gisteren voorbij zien komen op Facebook, dus heb de link naar haar gestuurd. Helaas voor haar was haar gestolen fiets al doorverkocht, dus hopelijk vind ze de koper.
zaterdag 16 september 2017 om 23:45
Haha wauw. School zei dat een stageplek vinden heeel moeilijk is, dus daarom heb ik er zoveel verstuurd. Het zal mij benieuwen. Dat zeiden ze bij mijn vorige opleiding ook, en na één mailtje had ik een stageplek.FiIee schreef: ↑16-09-2017 22:24Zul je zien dat je straks keuze hebt uit 7 stages
Ik zocht jaren geleden een afstudeerstage en ik had 14 universiteiten gemaild. Niet zo'n handige set, want ik moest uiteindelijk kiezen uit 8 super leuke projecten. Ik heb uiteindelijk maar gekozen voor diegene die op zaterdagavond of zondagochtend al antwoordde dat ik mocht komen
(bleek uiteindelijk de beste keuze die ik had kunnen maken, want de groep en het project waren super en ik werk er nog steeds)
zaterdag 16 september 2017 om 23:46
Bij mij zeiden ze dat destijds ook. Nou, binnen een week kon ik kiezen uit 8 plaatsen en binnen 12 uur had ik al gegarandeerd een plek.
zondag 17 september 2017 om 07:36
Oudblond schreef: ↑16-09-2017 19:57Jij klinkt als mijn zus. Die was gisteren met haar volwassen kinderen op bezoek. Nicht van 21 die vorig weekend is gaan samenwonen had haar oude ijsbeerknuffel meegenomen. Want alleen Blond kan die opereren zodat hij er weer goed uitziet. Die knuffel was nog van zus en ik restaureer hem al zowat 30 jaarZus kan dat echt wel als ze zou willen maar het heeft gewoon haar interesse niet en dat is prima. Dus heb ik zowat een nieuw oor 'gepunnikt' en nicht was verguld want ijsbeer krijgt toch echt een plekje in hun eerste echte huis
![]()
Hahahaha nou dat is nu iets wat ik dan weer wel kan. Iets bijna onzichtbaar repareren doe ik ook wel eens voor mijn dochter. Zelf heeft ze daar geen tijd voor/zin in dus brengt ze het bij mij
Maar echt zoals jullie creatief uit niets iets maken , nee daar ben ik niet goed in.
zondag 17 september 2017 om 07:42
prada schreef: ↑16-09-2017 21:52Ik roep even dat ik een dutje gedaan heb daarstraks en dat ik heerlijk op mijn linkerzij heb geslapen. Dat lukte me echt nooit maar nu doet de laatste dagen mijn rechterheup een beetje zeer als ik wakker wordt. Heerlijk om ook eens op mijn andere zij te kunnen slapen. Een stomme roep van mij maar ik werd er echt vrolijk van![]()
Dat kan ik me heel goed voorstellen Prada. Ik heb na mijn longoperatie heel veel pijn gehad aan mijn ribben. (Soms nog steeds) en was ook zo blij toen ik na maanden weer op mijn andere zij kon slapen.
zondag 17 september 2017 om 08:21
Toch fijn dat je onder controle blijft staan.