Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zaterdag 16 september 2017 om 20:02
Dan ben je krampachtig bezig met je pennen> project, moet af, gestressd. Bij mij is het therapie: Hoofd leeg en genieten van wat je maakt. Het gaat uit de losse pols en is het een hele goede oefening voor mijn handen, vingers en armen.aviv_13 schreef: ↑16-09-2017 19:57Krijgt hier niemand RSI van breien? Voor een toneelproject moest ik voor de rekwisieten een stukje breien en tot mijn schrik kreeg ik opeens heel felle steken in armen en nek. Ik kon maar hele kleine stukjes breien voordat dat weer toesloeg. Gelukkig is het mij hobby niet en mis ik het niet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 16 september 2017 om 20:11
Klopt inderdaad, ik heb het zo straks in een youtubefilmpje André horen zeggen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zaterdag 16 september 2017 om 20:27
Vaak natgeregend deze zomer. Wel picknicken .maar niet zo vaak als vorige zomers.heb veel verjaardagen in juni juli en augustus .alleen de verjaardag in juni buiten kunnen zitten. En begin augustus n verjaardag.alle andere verjaardagen konden vanwege het weer niet buiten worden gevierd.herfstappeltaart schreef: ↑16-09-2017 19:58Maar maar maar,...wij hebben echt heel veel dagen op de fiets gezeten, in de zon, zonnebrandcreme en brood mee,
Eerste week van onze vakantie zelfs een hittegolf.
Voor mij was het in ieder geval niet mooi genoeg
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zaterdag 16 september 2017 om 20:27
Yep! Ik herken het heel erg, dat perfectionisme in je werk. Ik kan uren aan mijn toetsenbord zitten te forummen, mailen, stukjes schrijven... voor de fun. Maar als ik een verslag voor mijn werk er niet 'uitgeramd' krijg, dan raak ik gefrustreerd, verkrampt en dan gaan mijn handen, armen en schouders vreselijk pijn doen.
zaterdag 16 september 2017 om 20:44
soepgewijs is de aspergesoep van mijn moeder niet te overtreffen. Maar die had dan ook een eigen groenten- en kruidentuin en scharrelende kipjes.
Maar mijn eigen gele paprika soep vind ik - voor nu - een opvolger. 8 gele paprika's, zaadlijsten eruit halen, halveren en onder de gril blakeren. In een gesloten pan of zak laten rusten en dan kan je ze heel makkelijk ontvellen. Sjalotje stoven in goede olijfolie, lepel kardemom mee sudderen, paparikavlees erbij en even verder laten stoven. 1.5 liter groenteboeuillon (of water met het aantal blokjes) erbij en met dicht deksel halfuurtje pruttelen. Mixen en flink wat verse peper erbij. En dan afhankelijk van aziatische toets of niet: kokosmelk en koriander mee laten koken of gewoon wat kookroom. Croutons of toast met boter erbij. Njam.
Maar mijn eigen gele paprika soep vind ik - voor nu - een opvolger. 8 gele paprika's, zaadlijsten eruit halen, halveren en onder de gril blakeren. In een gesloten pan of zak laten rusten en dan kan je ze heel makkelijk ontvellen. Sjalotje stoven in goede olijfolie, lepel kardemom mee sudderen, paparikavlees erbij en even verder laten stoven. 1.5 liter groenteboeuillon (of water met het aantal blokjes) erbij en met dicht deksel halfuurtje pruttelen. Mixen en flink wat verse peper erbij. En dan afhankelijk van aziatische toets of niet: kokosmelk en koriander mee laten koken of gewoon wat kookroom. Croutons of toast met boter erbij. Njam.
zaterdag 16 september 2017 om 20:51
Nee, alleen van masturberenaviv_13 schreef: ↑16-09-2017 19:57Krijgt hier niemand RSI van breien? Voor een toneelproject moest ik voor de rekwisieten een stukje breien en tot mijn schrik kreeg ik opeens heel felle steken in armen en nek. Ik kon maar hele kleine stukjes breien voordat dat weer toesloeg. Gelukkig is het mij hobby niet en mis ik het niet.
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 16 september 2017 om 21:00
zaterdag 16 september 2017 om 21:12
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
zaterdag 16 september 2017 om 21:26
zaterdag 16 september 2017 om 21:35
Trusten Son, leuk dat je nicht langskwam.
zaterdag 16 september 2017 om 21:41
Minder te lezen dat je reuma hebt, mijn tante heeft het ook en kan al bijna niets meer en is afhankelijk van anderen.Oudblond schreef: ↑16-09-2017 19:17Ik brei als mijn reumahanden het toe laten. Elk najaar opnieuw brei ik setjes sjaals en mutsen. En tegen de feestdagen mogen vrienden die op bezoek zijn een setje uitkiezen. Het is een traditie geworden. Zo leuk dat een vriendin het in augustus plots heel belangrijk vindt dat ik weet wat haar nieuw it-kleur isEn heel leuk om te zien dat ze mijn breisels ook allemaal dragen.
Maar leuk dat je zo'n traditie hebt van je eigen gemaakt breien. Maakt het toch een beetje bijzonder en je hebt er eer van.
zaterdag 16 september 2017 om 21:52
Ik roep even dat ik een dutje gedaan heb daarstraks en dat ik heerlijk op mijn linkerzij heb geslapen. Dat lukte me echt nooit maar nu doet de laatste dagen mijn rechterheup een beetje zeer als ik wakker wordt. Heerlijk om ook eens op mijn andere zij te kunnen slapen. Een stomme roep van mij maar ik werd er echt vrolijk van
zaterdag 16 september 2017 om 21:58
Klinkt ook erg lekker, ga ik ook makenOudblond schreef: ↑16-09-2017 20:44soepgewijs is de aspergesoep van mijn moeder niet te overtreffen. Maar die had dan ook een eigen groenten- en kruidentuin en scharrelende kipjes.
Nog meer mensen een geweldig goed recept voor soep?
Erwtensoep is ook lekker, het is er wel het weer naar vind ik
zaterdag 16 september 2017 om 21:59
Zo ontdek je nog iets Prada al is een pijnlijke heup niet fijn te hebben.prada schreef: ↑16-09-2017 21:52Ik roep even dat ik een dutje gedaan heb daarstraks en dat ik heerlijk op mijn linkerzij heb geslapen. Dat lukte me echt nooit maar nu doet de laatste dagen mijn rechterheup een beetje zeer als ik wakker wordt. Heerlijk om ook eens op mijn andere zij te kunnen slapen. Een stomme roep van mij maar ik werd er echt vrolijk van![]()
zaterdag 16 september 2017 om 22:02
prada schreef: ↑16-09-2017 21:52Ik roep even dat ik een dutje gedaan heb daarstraks en dat ik heerlijk op mijn linkerzij heb geslapen. Dat lukte me echt nooit maar nu doet de laatste dagen mijn rechterheup een beetje zeer als ik wakker wordt. Heerlijk om ook eens op mijn andere zij te kunnen slapen. Een stomme roep van mij maar ik werd er echt vrolijk van![]()