Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Tarlin schreef:
16-09-2017 23:21
Ivm brand heb je weinig tijd om de juiste keuze te maken.
Als het om vreemdgaan gaat ,heb je legio momenten waarin je kunt besluiten om het niet te doen.
Het is mij ook overkomen. Exvriendin ging vreemd. Ik heb het nog een tijdje willen proberen, maar er was teveel kapot gemaakt. In die periode had ik ook vreemd kunnen gaan. Bewust. En toch niet gedaan, want ookal zou zij er nooit vanaf weten, ik wel. En ik leef nog altijd het langst met mijzelf.
Precies
Wat ik altijd weer raar vind zijn die droomrelaties, waar iedereen het over heeft, iedereen wil er ook zo 1, maar dan opeens zit de klad erin en gaan ze uit elkaar.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Enn schreef:
16-09-2017 23:25
Nah... voordeel is dat in een langere relatie altijd fases zijn dat het effe wat minder loopt en fases dat het heel lekker en vlot loopt. Eerlijkheid, communiceren en veel lol maken werkt hier en dat is niet hard werken hoor ( heb ik namelijk heel geen tijd en zin in) dat is gewoon.
Ik heb een beetje een verknipt beeld van een relatie als ik dit zo lees.
Siofra schreef:
16-09-2017 23:26
Wat ik altijd weer raar vind zijn die droomrelaties, waar iedereen het over heeft, iedereen wil er ook zo 1, maar dan opeens zit de klad erin en gaan ze uit elkaar.
Sprookjes bestaan niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben ook tegen vreemdgaan maar ben het wel met BGB eens. Je weet nooit helemaal zeker hoe je in bepaalde situaties reageert.
Het kan soms moeilijk zijn om standvastig te blijven.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:27
Ik heb een beetje een verknipt beeld van een relatie als ik dit zo lees.
Ghe... was jij dat laatst ook niet over vertrouwen hebben ergens hier op het forum? Ja toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
Misschien lukt het sommigen om zich zelf JUIST - weer- aan te kijken na een buitenechtelijke wip.
Nu gaat iedereen er van uit , geloof ik, dat degene die bedrogen wordt de lieve, onschuldige, liefdevolle, passionele partner is .
Nee. Sterker nog, ik heb helemaal nog niet bedacht wat voor partner er bedrogen wordt.
Ik weet dat ík die keuze nooit zou maken en dat als mijn partner die keuze wel zou maken, ik geen relatie meer met hem zou willen. Hij weet namelijk dat dit voor mij een heel belangrijk punt is en waarom. Kiest hij anders, dan laat hij duidelijk zien dat hij bepaalde kernwaarden niet zo belangrijk vindt en mij dus ook niet.
Waarom zou ik bij iemand blijven die mij niet het respect geeft waarvan ik vind dat ik het verdien?
Enn schreef:
16-09-2017 23:27
Sprookjes bestaan niet.
Dat blijkt telkens weer. Ik denk dan dat ze te snel hebben opgegeven.
Enn schreef:
16-09-2017 23:28
Ghe... was jij dat laatst ook niet over vertrouwen hebben ergens hier op het forum? Ja toch?
Dat ik geen vertrouwen heb bedoel je?
Siofra schreef:
16-09-2017 23:26
Dat zijn de mensen die een illusie nastreven. Die eerst je de oren van je hoofd tetteren met "Mijn god, hoe kun je nu op jouw leeftijd al 23 jaar dezelfde hebben? Verveel je je niet dooooooood?! Ik zou echt afsterven". En dan krijgen ze een relatie met niets minder dan een aartsengel, die onvermijdelijk ook weer van zijn voetstuk af valt en dan is het weer: "Bij jou gaat dat vanzelf. Je hebt altijd een zekerheid, zo helemaal jezelf kunnen zijn. Geen vragen of twijfels. Ik wil dat ook, ik vraag echt niet veel..."
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:24
Wellicht niet maar zo zie ik een relatie. Ik had moeten zeggen dat ik vind dat een goede relatie hard werken is.
Om een relatie goed te houden moet je hard werken, of een goede relatie is hard werken?

Er kunnen dingen gebeuren ( ziekte, dood, geldgebrek, lustgebrek, stress , verzin maar wat vervelends ) waardoor je er misschien even harder aan moet trekken dan normaal, maar een goede relatie berust op zoveel pijlers dat die niet omvalt als er 1 - al dan niet tijdelijk - om valt. En die pijlers stáán. Voor het mooie kun je ze soms in de lak zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lemoos2 schreef:
16-09-2017 23:30
Dat zijn de mensen die een illusie nastreven. Die eerst je de oren van je hoofd tetteren met "Mijn god, hoe kun je nu op jouw leeftijd al 23 jaar dezelfde hebben? Verveel je je niet dooooooood?! Ik zou echt afsterven". En dan krijgen ze een relatie met niets minder dan een aartsengel, die onvermijdelijk ook weer van zijn voetstuk af valt en dan is het weer: "Bij jou gaat dat vanzelf. Je hebt altijd een zekerheid, zo helemaal jezelf kunnen zijn. Geen vragen of twijfels. Ik wil dat ook, ik vraag echt niet veel..."
Hahaha, wat een leuke reactie! Zo uit het leven gegrepen, herkenbaar.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:29
Dat ik geen vertrouwen heb bedoel je?
Weet ik niet meer precies, het was op een topic hier ergens. Ik bedoel er verder niets mee.
Enn schreef:
16-09-2017 23:33
Weet ik niet meer precies, het was op een topic hier ergens. Ik bedoel er verder niets mee.
Het klopt hoor, ik heb geen vertrouwen en daardoor wil ik geen relatie
lemoos2 schreef:
16-09-2017 23:30
:proud:
Siofra schreef:
16-09-2017 22:29
Zeker, ze weet het zelf ook, maar gek genoeg maakt dat niets uit. Andere mannen zien haar wel zitten, maar zij ziet hen niet. Dit duurt al zeker 8 jaar.

@MoirenPhae dat maakt het wel weer heel apart he. Ik ga zo even kijken.
Ware romantiek is zwelgen
LeesMee schreef:
16-09-2017 23:35
Ware romantiek is zwelgen
"Hartzwellend" mooi gezegd. :love:
Afbeelding
blijfgewoonbianca schreef:
Misschien lukt het sommigen om zich zelf JUIST - weer- aan te kijken na een buitenechtelijke wip.
Nu gaat iedereen er van uit , geloof ik, dat degene die bedrogen wordt de lieve, onschuldige, liefdevolle, passionele partner is .
Dat is natuurlijk niet zo, maar ik snap niet waarom jij steeds het vertrouwen dat mensen hier in henzelf hebben, steeds in twijfel trekt?
Sommige kernwaarden heb je gewoon. Je komt echt niet van een andere planeet als je je eraan houdt.
Ginerva schreef:
16-09-2017 23:34
Het klopt hoor, ik heb geen vertrouwen en daardoor wil ik geen relatie
Toch apart dat er dan niet gezegd wordt; jawel hoor. Ook jij hebt vertrouwen in anderen en ook jij wilt later weer een relatie.
Dat weet jij toch zeker als geen ander.
Tarlin schreef:
17-09-2017 00:25
Dat is natuurlijk niet zo, maar ik snap niet waarom jij steeds het vertrouwen dat mensen hier in henzelf hebben, steeds in twijfel trekt?
Sommige kernwaarden heb je gewoon. Je komt echt niet van een andere planeet als je je eraan houdt.
Het is een goed voornemen, dat is alles.
Siofra schreef:
17-09-2017 00:29
Absoluut niet.
Siofra schreef:
17-09-2017 00:29
Mijn goede voornemen was ooit dat ik nooit zou gaan roken. Ik ben nimmer verleid en ook niet van plan. Keuzes. Zo simpel is het.
Ik ervaar mijn relatie niet als hard werken.
MoirenPhae schreef:
17-09-2017 00:30
Absoluut niet.
Ik vind het bijna bizar dat je jezelf bijna moet verdedigen dat je weet wat je normen en waarden zijn en daar echt wel naar kunt leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven