Test positief...

17-09-2017 13:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai meiden,

Na 9 maanden oefenen oefenen oefenen lijkt het nu eindelijk zo ver te zijn :)
Ik heb 2 action testen gedaan en net 1 clearblue test die alle 3 positief eruit kwamen (ZWANGER 2-3 WEKEN zei de clearblue)
Morgen ochtend doe ik voor de zekerheid ook nog een test..

En dat terwijl ik echt dacht dat ik vrijdag ongesteld geworden was en gisteren dus gewoon gedronken heb :(
Alcohol kan je test verder niet beinvloeden denk ik toch?
De ongesteldheid van vrijdag was alleen in de ochtend en is daarna uitgebleven...

Ik denk dat we nu toch wel echt blij kunnen zijn?
Het voelt een beetje onwerkelijk nog en heb verder weinig last van symptomen nog...
(alleen wat gevoelige borsten)

Morgen sowieso even de dokter bellen maar misschien is hier al iemand die mij "gerust" kan stellen

Liefssss xxx
Gefeliciteerd met je positieve test!

Je kan het toch niet meer terugdraaien nu. Dus ik zou gewoon relaxen en het de komende negen maanden niet meer doen.
Als je positief test ben je zwanger. Omgekeerd kan wel (negatief testen en toch zwanger) maar positief is positief :-) Gefeliciteerd dus!

En het bloedverlies kan innestelingsbloeding zijn.

Over de alcohol zou ik me niet teveel zorgen maken. Schijnt weinig kwaad te kunnen zo pril in de zwangerschap. Gewoon vanaf nu niet meer drinken :-)

Je kunt trouwens rechtstreeks contact opnemen met verloskundige, de huisarts hoef je in principe niet te bellen.
Waarom de dokter bellen?
En het zou wat zijn dat er zwangerschapshormonen in je wijn zit.

Gefeliciteerd!
Met gewoon seks was het mss sneller gegaan :P

Noem het gewoonzoals het is..
Maar gefeliciteerd! Je kan gewoon zelf de verloskundige bellen, tenzij je in een gehucht woont als ik woonde, dan ben je bij de huisarts onder controle.
Uhmmm... ik dacht dat je altijd eerst de dokter moet bellen... maar nu ik er over nadenk kunnen die toch niet voor je doen nee....
Dankjewel meiden !!!! dan gaan we er nu gewoon keihard van genieten :) :) :)

Opzoek naar een verloskundige dus....

xxx
sabeintje schreef:
17-09-2017 13:30
Uhmmm... ik dacht dat je altijd eerst de dokter moet bellen... maar nu ik er over nadenk kunnen die toch niet voor je doen nee....
Dankjewel meiden !!!! dan gaan we er nu gewoon keihard van genieten :) :) :)

Opzoek naar een verloskundige dus....

xxx
Dat dacht ik bij m'n eerste zwangerschap ook. Dat staat ook in de bijsluiter van de test. Maar mijn bezoek aan de huisarts toen was de meest nutteloze ooit. Dus bespaar je de moeite ;-)
Haha gefeliciteerd!! :) ga genieten.
Alleen huisarts eventueel bellen als je bepaalde medicatie gebruikt waar nu actie voor nodig is (denk aan schildklier medicatie, epilepsie medicatie bijvoorbeeld).
Violet416 schreef:
17-09-2017 13:38
Dat dacht ik bij m'n eerste zwangerschap ook. Dat staat ook in de bijsluiter van de test. Maar mijn bezoek aan de huisarts toen was de meest nutteloze ooit. Dus bespaar je de moeite ;-)
Precies! dat staat op elke bijsluiter :) vandaar mijn gedachten ook...

x
Ik zou wel de assisente even bellen om te vragen of ze het in je dossier wil zetten.
MoirenPhae schreef:
17-09-2017 13:43
Ik zou wel de assisente even bellen om te vragen of ze het in je dossier wil zetten.
Ook daar zorgt de verloskundige in principe voor (met jouw toestemming). Al mag bellen altijd natuurlijk.
Ja. ik ga voor de zekerheid wel even bellen...
ook omdat ik in een redelijk gehucht woon en zij misschien wat tips hebben qua verloskundige :)

En dan? hoe gaat het dan verder?? ... eerste afspraak, eerste echo enz enz...
Violet416 schreef:
17-09-2017 13:45
Ook daar zorgt de verloskundige in principe voor (met jouw toestemming). Al mag bellen altijd natuurlijk.
O, dat is helemaal handig!
Violet416 schreef:
17-09-2017 13:45
In de meeste gevallen krijgt de huisarts na de bevalling pas een melding.
Gefeliciteerd!!

Neem even contact op met je arts; bij schildklier-en epilepsiemedicatie kan het zijn dat je dosis moet worden aangepast, daarmee moet je mss niet wachten tot bij 8 weken.
Gefeliciteerd!

Ik heb ook 4 testen gedaan hoor, kon het niet geloven haha.

Denk je er ook aan om foliumzuur te gaan slikken? Morgen ff langs de drogist ;-)
Onoodles schreef:
17-09-2017 16:57
Gefeliciteerd!!

Neem even contact op met je arts; bij schildklier-en epilepsiemedicatie kan het zijn dat je dosis moet worden aangepast, daarmee moet je mss niet wachten tot bij 8 weken.
Ik heb hier geen last van hoor! :) dit was een voorbeeld van iemand...
in dit geval had ik contact moeten opnemen met een arts...

Dankjewel alsnog! :) x
Ik mag hopen dat TO netjes minimaal vier weken tevoren begonnen is met foliumzuur en ook medicatie al uitgezocht heeft. Edit: ze gebruikt die medicatie niet.

Gefeliciteerd TO. Geniet ervan :cheer2:
Meme86 schreef:
17-09-2017 17:03
Gefeliciteerd!

Ik heb ook 4 testen gedaan hoor, kon het niet geloven haha.

Denk je er ook aan om foliumzuur te gaan slikken? Morgen ff langs de drogist ;-)
Jaaa woehooee! Ik ben zoooooo blij!
Morgen ochtend inderdaad nog een 4e test en als die ook OK is zit ik helemaal op mijn roze wolk.

Foliumzuur slik ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil :) maandje of 9 nu! haha

Hoever ben jij nu???

Liefs x
sabeintje schreef:
17-09-2017 17:25
Jaaa woehooee! Ik ben zoooooo blij!
Morgen ochtend inderdaad nog een 4e test en als die ook OK is zit ik helemaal op mijn roze wolk.

Foliumzuur slik ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil :) maandje of 9 nu! haha

Hoever ben jij nu???

Liefs x
Dochter is al 1! Het is al weer bijna 2 jaar terug dat ik zwanger werd ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven