Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
Stella: gefeliciteerd!!!

Pinguin ik hoop dat het loos alarm is
Ah nee pinguinlove. Ik hoop zo voor je van niet.
Pinguïn, neee! :( wat een onzekerheid dit zeg.. kan me t helemaal inleven nu na die ervaring en is zo heftig ..
Gewoon echt weer vk bellen hoor .. daar zijn ze voor..

Stellla, gefeliciteerd met jullie wonder! Lekker thuis nu hopelijk en herstellen. Geniet van kraamtijd!
Ik ga straks bellen, voor nu ga ik terug naar de andere kant. Ik wil dit topic niet bevuilen met verdrietig nieuws.

Zwangere onder ons, heel veel liefde en geluk gewenst! Ik wens jullie een voorspoedige zwangerschap en bevalling.
Zou jullie wel blijven volgen :)
Stella van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :cheer2: fijn dat alles goed is gegaan en dat het ziekenhuis snel gehandeld heeft. Geniet ervan.

Pinquin hoop dat alles goed afloopt
Pinguin, ik las het verdrietige nieuws in het andere topic. Heel veel sterkte de komende tijd.

Bedankt voor de felicitaties meiden, het doet me wel een beetje pijn om te lezen dat jullie blij voor me zijn. Dit moet toch moeilijk zijn voor jullie. Ik blijf voor jullie duimen, meeleven en hopen dat het voor jullie ook mag gebeuren. Het liefst zo snel mogelijk want ik gun het jullie allemaal zo.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Inmiddels ben ik 15,5 week en qua zwangerschap loopt alles goed, nipt goed enzo, vandaag bij afspraak zal n baby's er prima uit. Zelf voel ik me helaas nog niet erg fit, moe, misselijk, buikpijn. Hoop dat dat snel beter gaat. Over 4 weken terug voor 20w echo en nieuwe afspraak.
Balen dat je je niet goed voelt Foods, hopelijk voel je je snel wat fitter. Wel fijn dat alles goed gaat met de baby's, alweer 15.5 weken! Goed om te horen dat de NIPT prima was, nu op naar de 20 weken echo :-).
Hoe id het met jou Stella nu? En de rest van het helaas nog kleine clubje?
Hier verder alles prima. Herstel na de bevalling vond ik wonderbaarlijk snel. Had niet verwacht zo snel weer op de been te zijn. Met onze zoon gaat ook alles goed. Hij is erg tevreden en groeit goed.
Fijn dat alles goed gaat Stella. Dat vlotte herstel lijkt me ook prettig. Met de keizersnee de vorige keer was ik nog best een tijdje moe..wandelen e.d. moest ik echt opbouwen over een periode.

Foods fijn dat de babies het goed doen. Heb je vaker echos omdat het er twee zijn?

Ik heb vorige week een paar ctg's gehad en een extra echo omdat ik kind erg weinig voelde. De overgang van dagelijks druk schoppen naar twee of drie zachte porretjes op een hele dag was te groot..dus heb ik gevraagd of ik me daar zorgen over moest maken. Vandaar dat ze wat extra wilden controleren. Gelukkig was alles goed en was dame alleen zo gaan liggen dat het bewegen nauwelijks waarneembaar was.
Nu voel ik haar weer prima dus is ze weer gedraaid.
Bij de groeiecho die al gepland stond vorige week bleek dat ze wat aan de flinke kant is en dus prima groeit.

Verder heb ik nog steeds niet echt een keuze kunnen maken of ik weer een keizersnee wil of gewoon wil bevallen. De keizersnee heeft een wat langer herstel in eerste instantie wat niet prettig is met een peutertje in huis maar het is wel wat veiliger voor het kind en aangezien ze groter is dan gemiddeld en het mijn eerste gewone bevalling zou zijn, ben ik een beetje huiverig of ik daar zonder veel schade doorheen zou komen. Bovendien mag ik ivm de eerdere keizersnee geen wee opwekkers krijgen als de bevalling niet vordert. Ze kunnen me ook niet inleiden, een vacuumverlossing doen of een tang..alles wat extra druk op mijn baarmoeder zet, is geen optie. Dus de kans dat ik halverwege alsnog een spoedkeizersnee krijg is iets van 30% ofzo..

Dus tja...ik weet het allemaal nog niet.
Hi allemaal! Durf er nog niet helemaal van op aan, maar wilde me toch voorzichtig weer aanmelden hier. Heb afgelopen zondag met 12 DPO weer positief getest en de tests lopen netjes op. Na de vmk van augustus hoop ik erg dat het deze keer blijft zitten!

De vorige keer hebben we het vrij snel verteld aan de familie en nu wil ik het eigenlijk nog even voor ons houden. Alleen hebben we zowel vandaag als morgen familie evenementen (etentjes) en ik weet nog niet helemaal hoe ik ga verbergen dat ik niet drink. :facepalm: Normaal ben ik daar niet zo spastisch over, maar na de miskraam merk ik dat het even wat dichter bij onszelf wil houden. Nog gouden tips? :-D
Misschien zeggen dat je je niet zo lekker voelt en dat je daarom even geen zin hebt in een wijntje? Of dat jullie afgesproken hebben dat jij de bob bent?
Misschien ook gewoon niet te spastisch over doen en gewoon relaxed blijven..dan valt het ook niet op (tenzij je normaal bij dat soort dingen jezelf helemaal lazarus drinkt haha).
Voorzichtig gefeliciteerd Konijntje. Ik ga keihard voor je duimen dat het deze keer goed mag gaan!
Ook gefeliciteerd konijntje! Je hebt stap 1 van zwanger worden gehaald, laten we dik hopen dat het zo blijft doorgaan.
Marg, jij bent nu ook al echt ver! Merk je dat het zwaarder wordt nu je bijna bent uitgerekend? Lastige keuze, vaginaal bevallen of keizersnede. Zelf hoop ik echt dat ik gewoon kan bevallen, kans op keizersnede is met tweeling ook groter. Of soms beval je van de eerste vaginaal, tweede lukt niet en moet je alsnog een spoedkeizersnede, lijkt me helemaal ruk met aan alle kanten pijn... Nou ja, dat duurt nog even. Volgende week heb ik 20 weken echo.
Foods succes met de 20 wk echo volgende week. Ik snap dat je het liefst normaal wilt bevallen maar als een van de twee in stuit ligt weet ik niet of ik dat zou kiezen. Het blijft lastig..iedereen heeft zn eigen ideeen over we je het liefste wilt..maar zie een keizersnee niet als falen..beide zijn legitieme manieren om een kind op de wereld te zetten.

Wat betreft klachten..de laatste paar dagen heb ik bekkeninstabiliteit gekregen en volgende week gaat mijn broer trouwen dus dat wordt ook een lange dag. Gelukkig kunnen we er een lang weekend van maken waardoor we niet savonds laat nog een lange rit naar huis hebben. (De bruiloft is aan de andere kant van het land)
Verder ligt onze dame al een week met haar beentjes naar beneden (te schoppen tegen mn bekkenbodem) en haar hoofdje ligt klem onder mijn ribben aan de rechter kant. Dit brengt ook het nodige ongemak met zich mee en ons peutertje lag in precies dezelfde houding dus ik ben een beetje bang dat dit ook een stuitliggertje gaat worden. Blijkbaar ligt dat lekker in mijn buik. Al maakt dat mijn keuze wel makkelijker want een stuitbevalling ga ik niet doen dus dan wordt het gewoon een keizersnee.

Meisje was qua afmetingen bij 30 weken vrij flink dus groei gaat goed. Met 36 weken krijg ik nog een echo en direct aansluitend moet ik dan langs de gynaecoloog. Dan hoor/weet ik meer.
Gefeliciteerd konijntje!

Ik hoop zo voor je dat dit zwangerschap is waarbij je over negen maanden je babytje in je armen houdt.

Voor jou ook spannend Foods, gaat ook alweer hard, 20-weken in zicht! Veel succes bij de echo!

En wat jammer van de stuit marg, maar zou er verder ook niet ingewikkeld over doen. Keizersnee lijkt me prima, alles voor de veiligheid. Hoop dat je bekken instabiliteit beetje te controleren valt.

Hier lag de kleine vorige week al mooi naar beneden en heb ik verder ook nog weinig klachten. Maar de zware weken komen nog, zoals de verloskundige waarschuwde :proud:
Het begint echt al op te schieten voor jullie Marg en GettingEven. Succes met de laatste loodjes allebei.

Foods, alweer op weg naar de 20 weken echo. Dat schiet ook alweer op! Hopelijk ziet alles er straks goed uit. Willen jullie dan ook weten of het jongen(s) en / of meisje(s) zijn?
Hoe gaat het met jou en de kleine Stella? Ben benieuwd!

We willen de geslachten wel weten, uit de nipt die we in België hebben laten doen, weten we dat het minimaal een jongen is, mogelijk twee, of jongen/meisje. Het wel weten lijkt mij stuk makkelijker met namen (tweeling met alle mogelijke combinaties zijn best een boel namen) en de kans is groot dat ik het toch zelf zou zien op de echo.
En sterkte met je bekken Marg, dat lijkt me echt ontzettend vervelend! Maar je bent er bijna!!!!
Hier alles prima met mij en de kleine man :-). Hij groeit goed, slaapt 's nachts steeds langer achter elkaar en is heerlijk tevreden.
Leuk dat jullie ook een jongetje krijgen :-). Ik vond het zelf ook wel handig om vooraf te weten ivm naam, kleertjes en spulletjes kopen en kamertje inrichten.
Hii, wat is het stil hier.. jammer.

Ook ik ben weer zwanger, maar durf mezelf nog niet aan te melden in andere uitgerend topics, eerst maar een m'n eerste echo afwachten, 15 december.

Hoe is het met jullie allen?
Pinguin! :cheer2: Ik was al benieuwd wanneer Puk en jij je zouden melden. Wat heerlijk dat het weer is gelukt. Snap dat je het spannend vindt, heb je nog wel eens medisch advies gekregen over je andere mk-en?

Hoeveel weken ben je met 15 december? Helemaal niet zo ver weg meer! Heb je al klachten?
Geen medisch advies nee, alle keren waren pech.. dus daar gaan we maar vanuit.

Ik blijf wel tarwekiemolie slikken, dit mocht ook van mijn gynaecoloog.

Ik zit dan rond de 8 weken. Niet echt noemenswaardige klachten. Iets gevoeligere borsten en soms 't idee dat ik wat weg moet slikken maar niet echt misselijk.

Het is vooral onwerkelijk, als het nu weer misgaat, dan houdt de hoop wel redelijk op, maar voor nu sta ik er vooral positief in. Het moet me toch een keer lukken?
Dat vind ik ook! En ik vind dat je er erg sterk onder klinkt. Ik denk aan je deze weken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven