Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
Heb net mijn tweede echo gehad en alles ziet er goed uit, allebei 8w3d. Hierna duurt het even voordat ik weer bij de gynaecoloog terug moet komen, in de tussentijd heb ik wel twee afspraken bij de klinisch verloskundige staan.
Ik kan het nog steeds niet echt geloven, ook niet dat het goed gaat. Mijn hoofd heeft wat moeite het bij te benen.
Fijn dat alles goed gaat foods! En geef jezelf de tijd. Ik had daar ook last van bij de eerste en ik had er toen maar eentje in mn buik. Je hebt nog negen maanden om aan het idee te wennen.
Fijn dat alles goed was Foods :-). Was dit gelijk ook de termijn echo of krijg je die nog? Laat het rustig bezinken. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik het durfde te geloven.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Hoi, ik ben Foods maar heb ivm nogal veel priveinfo mijn account laten anomiseren en ga met deze soortgelijke nick verder.

@stella: Ik moet nog een termijnecho krijgen, heb nog geen afspraak hiervoor. 4 september heb ik mijn eerste gesprek bij de klinisch verloskundige en een week erna counseling voor prenatale testen. Prenatale testen met Di/Di tweelingen (elke baby heeft eigen vliezen en waarschijnlijk eigen placenta) is wat lastig. Vooraf wilde ik de nipt laten doen, maar dat is niet betrouwbaar. We kunnen wel combinatietest doen, maar dat is ook niet zo betrouwbaar als bij een eenling. En hoewel het voor ons duidelijk was dat we geen kind met down of grote chromosoomafwijking wilden en dan zwangerschap af zouden breken... Is het anders als het een van de twee zou zijn uiteraard. Ook is het ingewikkelder met evt vlokkentest/vruchtwaterpunctie. Maar ja, we wachten het gesprek wel af..
Goed om weer iets van je te horen Foods :-). Hoe gaat het met de misselijkheid?
Lastig dat de prenatale testen minder betrouwbaar zijn voor twee-eiïge tweelingen. Hopelijk horen jullie bij de counseling wat de opties zijn en zijn beide kindjes gezond :thumbsup:
Misselijk wel zijn gaat gelukkig beter, zeker niet weg, maar ik kan en durf weer dingen te doen
Ik mag me ook hier aansluiten :) finally!
Bijna een jaar na mijn laatste miskraam is het ons toch weer gelukt.

Ga nu gewoon proberen te genieten, meer kan ik toch niet doen.
En me druk of ongerust maken heeft uiteindelijk geen zin.
Ik zag het al, maar nogmaals gefeliciteerd pinguinlove!! Goede instelling, ik hoop dat je dat vast kan houden! En hoop ook zelf dat ik dat bereik :$
Gefeliciteerd PinguinLove :cheer:. Ik had het goede nieuws ook al gelezen in het andere topic maar wilde daar niet inbreken. Spannende tijd de komende weken, probeer er inderdaad van te genieten. Uiteindelijk heb je er toch geen invloed op of het wel of niet goed blijft gaan. Ik duim voor je dat het jullie deze keer gegund is :thumbsup:
Pinguin, wat heerlijk! Ontzettend gefeliciteerd! :cheer2: En hele goede attitude, ik hoop dat ik er tzt net zo in kan staan
Konijntje, hoe gaat het nu met je? :hug:
Vandaag opnieuw getest en een veel zwakker streepje dan een paar dagen geleden. Bloeden is bijna over, ik vraag me vooral af of er nog meer moet komen? Maar het is dus echt wel een mk. Vrijdag naar de vlos, ik hoop eigenlijk dat die dan zegt dat het helemaal schoon is daarbinnen en dat we weer mogen gaan proberen. Afgelopen dagen flink emotioneel, inmiddels weer helemaal kalm.

Heb me trouwens weer aangemeld bij de tabel in de andere groep, dan ga ik jullie weer verlaten :bye:
Wat jammer konijntje :heart:
Vreselijk dat je ons weer moet verlaten konijntje :-(. Heel veel sterkte de komende tijd en ik duim voor je dat je snel weer zwanger bent :hug:
Vandaag weer voor controle geweest, eerste keer bij klinisch verloskundige. Ik heb de termijnecho nu gehad, uitgerekend op 31 maart (maar bij tweelingen haal je die datum niet en beval je paar weken eerder). Allebei bewogen ze lekker en het zijn nu echt geen blobjes meer.
Super goed nieuws Foods :-). Tweelingen blijven vaak niet zitten tot de uitgerekende datum inderdaad. Fijn dat ze allebei zo lekker actief waren en het goed doen!
Jammer konijn! Ik blijf je volgen in het andere topic hoor!

Foodb fijn dat de echo goed is! Hoe ver ben je nu?

Ik leef heel erg tussen 2 gedachten, de ene keer denk ik, 3 x is scheepsrecht andere keer dat t nu ook vast misgaat.
Op 2 oktober heb ik mijn eerste echo, ik ben dan ruim 9 weken, tot die tijd zou ik ook wat naar de achtergrond treden.

Heb weinig 'last' af en toe iets gevoelige borsten. Af en toe een vlaag misselijkheid, soms wat moe, maar in de vakantie ook veel gelopen dus dan ben je ook eerder moe .. haha zou haast 'vergeten' dat ik zwanger ben.
Pinguin: ik ben nu 11 weken en 2 dagen geloof ik. Ik ga me nu net iets beter voelen: ik ben vooral in de ochtend misselijk en wanneer ik niet genoeg gegeten heb. Ik hoop dat je niet meer last gaat krijgen pinguinlove, maar het zou nog best kunnen komen, ik kreeg vanaf 7 weken van de een op andere dag echt ontzettende misselijkheid en daarvoor merkte ik ook weinig, behalve zere borsten en moeheid. Hoe ver was je geraakt bij de miskramen? De kans is behoorlijk groot dat het "gewoon" goed gaat. Hoewel ik in mijn achterhoofd ook nog steeds rekening hou dat het opeens misgaat, wel steeds minder hoe verder ik ben.
Pinguin, ik ga duimen voor een goede echo 2 oktober. Ik hoop zo voor je dat het deze keer wel goed gaat!

Fijn dat je je wat beter voelt Foods! Is er al iets bekend over de prenatale screening?
Ik heb morgen een gesprek daarover bij de klinisch verloskundige. In principe willen we de nipt en 20w echo laten doen, maar de nipt met tweelingen is wat onbetrouwbaarder en waarschijnlijk moet het naar België gestuurd worden omdat het niet onder de Nederlandse studie valt. Daarnaast is het bij tweelingen bij een niet goede uitslag ook ingewikkelder qua verder onderzoek en puncties en zeker wat je doet als een kindje een afwijking heeft. Af laten breken met grote kans dat je de ander ook verliest? Hopelijk komt dit helemaal niet aan de orde, maar ik ben me wel bewust van de eventuele vervolgkeuzes.
Mijn hart zit in m'n keel. Net minimaal gekleurde afscheiding. klotezooi. (vanbinnen alles schoon, vinger was schoon, sorry voor de details) Ik probeer maar rustig te blijven, mocht ik het nog een keer hebben bel ik de verloskundige voor een echo.

Als dit mis gaat ben ik er zo klaar mee, maar voorlopig even van 't positieve uitgaan.
Ik heb het ook een paar keer gehad sinds ik zwanger ben dus het hoeft niks te betekenen. Ik snap dat je er nu zorgen over hebt..dat had ik ook ivm eerdere miskraam..probeer niet bij voorbaat uit te gaan van het ergste. Linksom of rechtsom kun je er niks aan veranderen, wat er ook gebeurd.

Evengoed een dikke :hug: voor jou. Hoe ver ben je nu?
Ik blijf ook positief. Hoeft niets te betekenen & hallo, 3 x is toch wel echt scheepsrecht!

Ik ben nu 6+3 ongeveer. Precies de periode dat het al 2 x mis ging, alleen had mijn lijf het toen niet door.
Vnvnd maar lekker voor de tv, ik kan er inderdaad toch niets aan veranderen.
Dat is schrikken pinguïn. Hopelijk komt het nu niet meer voor en blijft alles goed gaan. Ik duim heel hard voor je.
Ik hoop ook dat het niets is pinguinlove. Het komt in ieder geval heel vaak voor dus er is geen reden voor paniek. Maar als ik iets bloedverlies zou zien, zou ik ook stikongerust zijn, ondanks dat ik weet dat het echt helemaal niks hoeft te betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven