Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zondag 17 september 2017 om 20:20
Nou de mensen die hier in de buurt stoken die maken dat het echt gaat stinken.FiIee schreef: ↑17-09-2017 20:19Hier hebben heel veel mensen (zowat 3/4e van de hele stad) een houtkachel, maar je ruikt en ziet het amper tijdens de winters. Het is belangrijk om de kachel goed heet te stoken met het juiste hout (bij voorkeur hard hout) en te zorgen voor goede circulatie. Dan is de rookontwikkeling zo goed als nihil.
zondag 17 september 2017 om 20:26
Ik ben ook van de partij. En daarna hotel romantiek.
zondag 17 september 2017 om 20:30
Ben helemaal om door jullie, pompoentaart en een houtkachel die gaan er komenFiIee schreef: ↑17-09-2017 20:19Hier hebben heel veel mensen (zowat 3/4e van de hele stad) een houtkachel, maar je ruikt en ziet het amper tijdens de winters. Het is belangrijk om de kachel goed heet te stoken met het juiste hout (bij voorkeur hard hout) en te zorgen voor goede circulatie. Dan is de rookontwikkeling zo goed als nihil.
zondag 17 september 2017 om 20:31
Wel een houtkachel nemen. Geen open haard want die zorgt voor minder warmte, kan spatten en die kun je niet onbeheerd uit laten branden. Een houtkachel kun je gewoon zo achterlaten met de deurtjes dicht en langzaam laten uitbranden. Neem ook een lekker vloerkleed waar je op kan liggen met een kussentje voor de kachel (als de honden die plek niet geclaimd hebben)
zondag 17 september 2017 om 20:34
Ja we zo veilig met twee meidenFiIee schreef: ↑17-09-2017 20:31Wel een houtkachel nemen. Geen open haard want die zorgt voor minder warmte, kan spatten en die kun je niet onbeheerd uit laten branden. Een houtkachel kun je gewoon zo achterlaten met de deurtjes dicht en langzaam laten uitbranden. Neem ook een lekker vloerkleed waar je op kan liggen met een kussentje voor de kachel (als de honden die plek niet geclaimd hebben)
zondag 17 september 2017 om 20:37
Ja de houtkachels van Reny zijn de beste, vind ik. Ik heb de mijne zo'n 7 jaar nu en de vorige eigenaren hadden hem al 16 jaar. Nog steeds is de kachel zo goed als nieuw. Deze heb ik, maar dan met de pijp aan de achterkant ipv de bovenkant. Ik zie nu dat die reny Oslo heet.

De aanschaf is best een investering, maar die haal je er wel weer uit met je energierekening. Let er wel op dat je een ijzeren plaat onder de kachel hebt die iets groter is dan je kachel, zodat als er wat uit valt tijdens het bijvullen, het op de plaat valt en niet op de houten vloer.
Ik heb ook een laagpolig vloerkleed.
Overigens neem ik de kachel altijd mee bij verhuizing.
zondag 17 september 2017 om 20:45
Een mooie Filee, net gekeken en inderdaad een investering. Idd zal dan het ook meenemen als ik ga verhuizenFiIee schreef: ↑17-09-2017 20:37Ja de houtkachels van Reny zijn de beste, vind ik. Ik heb de mijne zo'n 7 jaar nu en de vorige eigenaren hadden hem al 16 jaar. Nog steeds is de kachel zo goed als nieuw. Deze heb ik, maar dan met de pijp aan de achterkant ipv de bovenkant. Ik zie nu dat die reny Oslo heet.
De aanschaf is best een investering, maar die haal je er wel weer uit met je energierekening. Let er wel op dat je een ijzeren plaat onder de kachel hebt die iets groter is dan je kachel, zodat als er wat uit valt tijdens het bijvullen, het op de plaat valt en niet op de houten vloer.
Ik heb ook een laagpolig vloerkleed.
Overigens neem ik de kachel altijd mee bij verhuizing.
Maar ga eens neuzen en ook eens rekenen of mijn financieel het wil.. kan wel wensen en dromen hebben maar mijn bankrekening moet ook een gelukkig leven hebben.
zondag 17 september 2017 om 20:46
Mijn energierekening is met 500 euro per jaar omlaag gegaan door het gebruik van de houtkachel. Dus in 2-3 jaar zul je het kunnen terug verdienen.sonjavg schreef: ↑17-09-2017 20:45Een mooie Filee, net gekeken en inderdaad een investering. Idd zal dan het ook meenemen als ik ga verhuizen![]()
Maar ga eens neuzen en ook eens rekenen of mijn financieel het wil.. kan wel wensen en dromen hebben maar mijn bankrekening moet ook een gelukkig leven hebben.
zondag 17 september 2017 om 20:47
Ondergoed is geen kleding, maar lingerie en valt dus buiten de weddenschap
zondag 17 september 2017 om 20:51
zondag 17 september 2017 om 20:52
Je hoeft het ze niet te vertellen. Wat niet weet, wat niet deert.
Kun je je kind niet naar de winkel sturen voor ondergoed? Dan koop je het niet zelf.
zondag 17 september 2017 om 20:52
Normaal kan je gerust kledingruil doen om te voorkomen dat je kleding moet kopen. Maar ondergoedruil?
Mag je wel kleding cadeau krijgen? Dan kan je voor Sinterklaas ondergoed vragen, dan heb je tenminste lekker zittende kleding met de kerst.
Mag je wel kleding cadeau krijgen? Dan kan je voor Sinterklaas ondergoed vragen, dan heb je tenminste lekker zittende kleding met de kerst.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:55
41.11% gewijzigd
zondag 17 september 2017 om 20:55
Hahaha dat is het overwegen waard
Maarja vals spelen wil ik liever niet. En ook echt alles gaat tegelijk stuk he, niet 1tje maar echt alle 8 onderbroekjes zijn stuk