Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
aviv_13 schreef:
17-09-2017 20:12
O een spinnende poes en pompoen, ik krijg helmaal een Halloween-gevoel (met Cateautje als heks? :thumbsup:)
Waar heb ik dat nou weer aan verdiend.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-09-2017 20:19
Hier hebben heel veel mensen (zowat 3/4e van de hele stad) een houtkachel, maar je ruikt en ziet het amper tijdens de winters. Het is belangrijk om de kachel goed heet te stoken met het juiste hout (bij voorkeur hard hout) en te zorgen voor goede circulatie. Dan is de rookontwikkeling zo goed als nihil.
Nou de mensen die hier in de buurt stoken die maken dat het echt gaat stinken.
Ginerva schreef:
17-09-2017 20:20
Nou de mensen die hier in de buurt stoken die maken dat het echt gaat stinken.
Stuur ze maar hierheen voor een cursus "houtkachel gebruik" ;)
FiIee schreef:
17-09-2017 20:21
Stuur ze maar hierheen voor een cursus "houtkachel gebruik" ;)
Zal een briefje in de bus doen :-D
Ik ga zo naar Heel Holland Bakt kijken. Ook kneuterig.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
17-09-2017 20:25
Ik ga zo naar Heel Holland Bakt kijken. Ook kneuterig.
Ik ben ook van de partij. En daarna hotel romantiek.
FiIee schreef:
17-09-2017 20:19
Hier hebben heel veel mensen (zowat 3/4e van de hele stad) een houtkachel, maar je ruikt en ziet het amper tijdens de winters. Het is belangrijk om de kachel goed heet te stoken met het juiste hout (bij voorkeur hard hout) en te zorgen voor goede circulatie. Dan is de rookontwikkeling zo goed als nihil.
Ben helemaal om door jullie, pompoentaart en een houtkachel die gaan er komen :lol: Alleen een poes.. niet hetzelfde als een konijn waarvan we al twee hebben al kan je die ook wel voor de openhaard leggen en op schoot :-D
sonjavg schreef:
17-09-2017 20:30
Ben helemaal om door jullie, pompoentaart en een houtkachel die gaan er komen :lol: Alleen een poes.. niet hetzelfde als een konijn waarvan we al twee hebben al kan je die ook wel voor de openhaard leggen en op schoot :-D
Wel een houtkachel nemen. Geen open haard want die zorgt voor minder warmte, kan spatten en die kun je niet onbeheerd uit laten branden. Een houtkachel kun je gewoon zo achterlaten met de deurtjes dicht en langzaam laten uitbranden. Neem ook een lekker vloerkleed waar je op kan liggen met een kussentje voor de kachel (als de honden die plek niet geclaimd hebben)
FiIee schreef:
17-09-2017 20:31
Wel een houtkachel nemen. Geen open haard want die zorgt voor minder warmte, kan spatten en die kun je niet onbeheerd uit laten branden. Een houtkachel kun je gewoon zo achterlaten met de deurtjes dicht en langzaam laten uitbranden. Neem ook een lekker vloerkleed waar je op kan liggen met een kussentje voor de kachel (als de honden die plek niet geclaimd hebben)
Ja we zo veilig met twee meiden :-D Heb je toevallig ook een merk houtkachel... O ja een vloerkleed, zo'n berenvel :cheer2:
sonjavg schreef:
17-09-2017 20:34
Ja we zo veilig met twee meiden :-D Heb je toevallig ook een merk houtkachel... O ja een vloerkleed, zo'n berenvel :cheer2:
Geen echte dierenvellen hoor :(
Ginerva schreef:
17-09-2017 20:35
Geen echte dierenvellen hoor :(
Nee zeker niet Ginerva ;-)
sonjavg schreef:
17-09-2017 20:34
Ja de houtkachels van Reny zijn de beste, vind ik. Ik heb de mijne zo'n 7 jaar nu en de vorige eigenaren hadden hem al 16 jaar. Nog steeds is de kachel zo goed als nieuw. Deze heb ik, maar dan met de pijp aan de achterkant ipv de bovenkant. Ik zie nu dat die reny Oslo heet.

Afbeelding

De aanschaf is best een investering, maar die haal je er wel weer uit met je energierekening. Let er wel op dat je een ijzeren plaat onder de kachel hebt die iets groter is dan je kachel, zodat als er wat uit valt tijdens het bijvullen, het op de plaat valt en niet op de houten vloer.

Ik heb ook een laagpolig vloerkleed.

Overigens neem ik de kachel altijd mee bij verhuizing.
Ik heb aan het begin van dit jaar een weddenschap afgesloten met een stel vriendinnen om tot het einde van dit jaar geen kleding te kopen maar nu vallen de gaten in mijn ondergoed en daardoor zitten ze niet lekker meer. :P
Cateautje schreef:
Omdat jij een poes hebt binnenkort. Wel eens een heks met een cavia op haar schouder gezien?
FiIee schreef:
17-09-2017 20:37
Ja de houtkachels van Reny zijn de beste, vind ik. Ik heb de mijne zo'n 7 jaar nu en de vorige eigenaren hadden hem al 16 jaar. Nog steeds is de kachel zo goed als nieuw. Deze heb ik, maar dan met de pijp aan de achterkant ipv de bovenkant. Ik zie nu dat die reny Oslo heet.

Afbeelding

De aanschaf is best een investering, maar die haal je er wel weer uit met je energierekening. Let er wel op dat je een ijzeren plaat onder de kachel hebt die iets groter is dan je kachel, zodat als er wat uit valt tijdens het bijvullen, het op de plaat valt en niet op de houten vloer.

Ik heb ook een laagpolig vloerkleed.

Overigens neem ik de kachel altijd mee bij verhuizing.
Een mooie Filee, net gekeken en inderdaad een investering. Idd zal dan het ook meenemen als ik ga verhuizen :-D

Maar ga eens neuzen en ook eens rekenen of mijn financieel het wil.. kan wel wensen en dromen hebben maar mijn bankrekening moet ook een gelukkig leven hebben.
Cateautje schreef:
Het is een hele eer om helloween heks te zijn cateautje
sonjavg schreef:
17-09-2017 20:45
Een mooie Filee, net gekeken en inderdaad een investering. Idd zal dan het ook meenemen als ik ga verhuizen :-D

Maar ga eens neuzen en ook eens rekenen of mijn financieel het wil.. kan wel wensen en dromen hebben maar mijn bankrekening moet ook een gelukkig leven hebben.
Mijn energierekening is met 500 euro per jaar omlaag gegaan door het gebruik van de houtkachel. Dus in 2-3 jaar zul je het kunnen terug verdienen.
Ginerva schreef:
17-09-2017 20:42
Ik heb aan het begin van dit jaar een weddenschap afgesloten met een stel vriendinnen om tot het einde van dit jaar geen kleding te kopen maar nu vallen de gaten in mijn ondergoed en daardoor zitten ze niet lekker meer. :P
Ondergoed is geen kleding, maar lingerie en valt dus buiten de weddenschap ;)
FiIee schreef:
17-09-2017 20:47
Ondergoed is geen kleding, maar lingerie en valt dus buiten de weddenschap ;)
Iedereen vind het er onder vallen
Ginerva schreef:
17-09-2017 20:48
Iedereen vind het er onder vallen
Ik niet :proud:

Ondergoed is een eerste levensbehoefte in mijn ogen. Met kapot ondergoed, zit je kleding niet mooi.
FiIee schreef:
17-09-2017 20:49
Ik niet :proud:

Ondergoed is een eerste levensbehoefte in mijn ogen. Met kapot ondergoed, zit je kleding niet mooi.
Nee klopt en het zit echt niet lekker. Maarja de weddenschap wil ik ook niet verliezen want dat kost me een etentje met z'n allen
Dubbel.
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:52
97.10% gewijzigd
Ginerva schreef:
17-09-2017 20:51
Nee klopt en het zit echt niet lekker. Maarja de weddenschap wil ik ook niet verliezen want dat kost me een etentje met z'n allen
Je hoeft het ze niet te vertellen. Wat niet weet, wat niet deert.

Kun je je kind niet naar de winkel sturen voor ondergoed? Dan koop je het niet zelf.
Normaal kan je gerust kledingruil doen om te voorkomen dat je kleding moet kopen. Maar ondergoedruil?

Mag je wel kleding cadeau krijgen? Dan kan je voor Sinterklaas ondergoed vragen, dan heb je tenminste lekker zittende kleding met de kerst.
anoniem_65040f032be10 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:55
41.11% gewijzigd
FiIee schreef:
17-09-2017 20:52
Je hoeft het ze niet te vertellen. Wat niet weet, wat niet deert.

Kun je je kind niet naar de winkel sturen voor ondergoed? Dan koop je het niet zelf.
Hahaha dat is het overwegen waard :)

Maarja vals spelen wil ik liever niet. En ook echt alles gaat tegelijk stuk he, niet 1tje maar echt alle 8 onderbroekjes zijn stuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven