Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Ginerva schreef:
17-09-2017 19:00
Ja als ik het erg druk druk heb dan eten we die loempia's uit de oven. Lekker makkelijk en een ware traktatie na een drukke dag
Ja precies. Of als ik geen zin heb om te koken. Dan stop ik er een of twee in de oven en heb ik genoeg. Ze vullen best goed namelijk (afhankelijk van hoe groot je ze maakt).
Lekkere recepten!
Mijn pompoentaart recept post ik niet, daar moet ik nog even aan sleutelen, merk ik. De korst is perfect, maar het binnenste te zacht. Een ei meer erin doen?
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-09-2017 19:18
Ja precies. Of als ik geen zin heb om te koken. Dan stop ik er een of twee in de oven en heb ik genoeg. Ze vullen best goed namelijk (afhankelijk van hoe groot je ze maakt).
Niet al te dik, aan 2 heb ik voldoende. De kinderen eten er ieder anderhalf
aviv_13 schreef:
17-09-2017 19:19
Lekkere recepten!
Mijn pompoentaart recept post ik niet, daar moet ik nog even aan sleutelen, merk ik. De korst is perfect, maar het binnenste te zacht. Een ei meer erin doen?
Ik heb ook moeite met pompoentaart, die blijft bij mij ook zacht
Pompoentaart!! Dat klinkt al heerlijk. En straks weer het seizoen voor pompoensoep. Heerlijk. Lekker kneuterig allemaal, maar kan mij momenteel niet kneuterig genoeg zijn!!
Everything you see I owe to spaghetti!
Daremanda schreef:
17-09-2017 17:19
Hallo
ik heb vanavond linzensalade.
Ken ik niet daremanda.kun je vertellen wat het is. Linzen ken ik wel
Wel maak ik wel eens pasta salade.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 17-09-2017 19:32
5.12% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
FiIee schreef:
17-09-2017 19:18

Is de baktijd recht uit de vriezer hetzelfde? Of laat je ze eerst ontdooien?
herfstappeltaart schreef:
17-09-2017 19:31
Is de baktijd recht uit de vriezer hetzelfde? Of laat je ze eerst ontdooien?
Nee, ze kunnen gewoon bevroren in de oven. De baktijd is dan ongeveer 5-10 minuten langer, gok ik. Maar ik bak ze altijd op gevoel, dus ik heb geen idee hoelang de precieze baktijd is uit de vriezer ;)
FiIee schreef:
17-09-2017 19:34
Nee, ze kunnen gewoon bevroren in de oven. De baktijd is dan ongeveer 5-10 minuten langer, gok ik. Maar ik bak ze altijd op gevoel, dus ik heb geen idee hoelang de precieze baktijd is uit de vriezer ;)
Wij koken n bakken het zelfde, op de gok :proud:
FiIee schreef:
17-09-2017 18:51
De eerste loempia mislukt altijd. Het is vergelijkbaar met pannenkoeken. De eerste mislukt altijd bij mij. Of het is een te grote loempia of hij scheurt tijdens het vouwen. Maar dat maakt de smaak niet minder :)
Hier altijd ook zelfgemaakte loempia's en ze lukken altijd, Zelfgemaakte vind ik het lekkerst om te maken en leuk te doen met mijn oudste dochter.

Nu hier de jongste in dromenland, zo de oudste douchen en dan lekker slapen voor morgen naar school te gaan. Dan weer mama tijd, even neuzen op Netflix maar wel een rood wijntje erbij en kaasblokjes.

Fijne avond
chrisjoh schreef:
17-09-2017 19:31
Ken ik niet daremanda.kun je vertellen wat het is. Linzen ken ik wel
Wel maak ik wel eens pasta salade.
Nouja, ik kook de linzen maak een variatie aan groente en sla... en mik het door elkaar.
Heel simpel.
Vandaag is het linzen. Aubergine, courgette, ui, paprika, knoflook opgebakken en een paprika basissaus en dan alles door elkaar met wat verse sla.
Daremanda schreef:
17-09-2017 19:37
Nouja, ik kook de linzen maak een variatie aan groente en sla... en mik het door elkaar.
Heel simpel.
Vandaag is het linzen. Aubergine, courgette, ui, paprika, knoflook opgebakken en een paprika basissaus en dan alles door elkaar met wat verse sla.
lekker
FiIee schreef:
17-09-2017 19:34

Thanks. Ik ga dat echt proberen. In de oven is het ook niet zo erg als ze eventueel openklappen. In de frietpan is dat toch minder prettig :proud:
sonjavg schreef:
Hier altijd ook zelfgemaakte loempia's en ze lukken altijd, Zelfgemaakte vind ik het lekkerst om te maken en leuk te doen met mijn oudste dochter.

Nu hier de jongste in dromenland, zo de oudste douchen en dan lekker slapen voor morgen naar school te gaan. Dan weer mama tijd, even neuzen op Netflix maar wel een rood wijntje erbij en kaasblokjes.

Fijne avond
fijne avond, geniet ervan :)
sonjavg schreef:

Fijne avond

Snoepert ;-)
herfstappeltaart schreef:
17-09-2017 19:38
Thanks. Ik ga dat echt proberen. In de oven is het ook niet zo erg als ze eventueel openklappen. In de frietpan is dat toch minder prettig :proud:
Ze zijn bij mij nog nooit open geknapt in de oven.
Ginerva schreef:
17-09-2017 19:36
Wij koken n bakken het zelfde, op de gok :proud:
:high5:
Nooit met vaste hoeveelheden en vaste tijden. Ik doe alles op gevoel :proud:

Daarom is de omschrijving zoveel zakjes, een half potje of zakje, een bakje en tot ze goudbruin zijn :yes:
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 19:46
5.35% gewijzigd
FiIee schreef:
17-09-2017 19:44

Daarom is de omschrijving zoveel zakjes, een bakje en tot ze goudbruin zijn :yes:
:D
Ginerva schreef:
17-09-2017 19:20
Ik heb ook moeite met pompoentaart, die blijft bij mij ook zacht
Meestal lukt-ie wel aardig, maar dit keer was het meer puree-in-korst.
Ik zat net te denken, ik deed er ook wel eens aardappel door als de pompoen te klein was. Waarschijnlijk bindt dat ook. Nu had ik een hele grote pompoen, dus was een aardappel niet nodig.
aviv_13 schreef:
17-09-2017 19:46
Meestal lukt-ie wel aardig, maar dit keer was het meer puree-in-korst.
Ik zat net te denken, ik deed er ook wel eens aardappel door als de pompoen te klein was. Waarschijnlijk bindt dat ook. Nu had ik een hele grote pompoen, dus was een aardappel niet nodig.
Ik heb geen idee, ik krijg hem iig niet goed dus ben er maar mee gestopt te maken
Annapicobella schreef:
17-09-2017 19:29
Pompoentaart!! Dat klinkt al heerlijk. En straks weer het seizoen voor pompoensoep. Heerlijk. Lekker kneuterig allemaal, maar kan mij momenteel niet kneuterig genoeg zijn!!

Heerlijk pompoensoep. Dat maak ik ook elke herfst een paar keer. Was altijd wel een uitdaging om te schillen maar tegenwoordig leg ik hem even in een hete oven en daarna schilt het een stuk makkelijker.
FiIee schreef:
17-09-2017 19:44
:high5:
Jij bent toch scheikundige? Mijn scheikundeleraar op de middelbare school was dol op koken, maar had er een hekel aan als het recept niet nauwkeurig genoeg was, dus ik had het idee dat alle scheikundigen met een weegschaaltje in de keuken staan die tot de mg nauwkeurig kan meten.
aviv_13 schreef:
17-09-2017 19:51
Jij bent toch scheikundige? Mijn scheikundeleraar op de middelbare school was dol op koken, maar had er een hekel aan als het recept niet nauwkeurig genoeg was, dus ik had het idee dat alle scheikundigen met een weegschaaltje in de keuken staan die tot de mg nauwkeurig kan meten.
Ja ik ben scheikundige. Gek genoeg kook ik op de gok, maar werk ik op het lab tot de mg nauwkeurig volgens voorschriften. Misschien daarom kook ik op de gok :) In de keuken weeg ik nooit wat af. Dit staat echt in schril contrast met hoe ik op werk ben.

Volgens mij heb ik niet eens een keukenweegschaal 😅
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 19:56
13.03% gewijzigd
Hier ook altijd koken op de gok, nooit via een recept. Kijk wel in kookboeken en naar de recept, maar voor de rest.. Smaakt altijd, volgens mij dan en mijn meiden eten ook altijd hun borden leeg.

Loempia's gaan bij altijd in de oven, minder vet.
FiIee schreef:
17-09-2017 19:53
Ja ik ben scheikundige. Gek genoeg kook ik op de gok, maar werk ik op het lab tot de mg nauwkeurig volgens voorschriften. Misschien daarom kook ik op de gok :) In de keuken weeg ik nooit wat af. Dit staat echt in schril contrast met hoe ik op werk ben.

Ik kook eigenlijk ook altijd op de gok want zonder recepten.
Maar nieuwe dingen (dus wel met recept) probeer ik altijd netjes uit zoals het recept het voorschrijft. Daarna geef ik er mijn eigen draai aan,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven