Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-09-2017 12:03
Sorry voor de off topic maar in mijn beleving is dit Juist niet zo hoor. Ik werk én verkeer (door uitnodiging) vaak in dit soort kringen en daar zijn bovenstaande dingen wél belangrijk. Iedereen houdt zich aan de etiquette, en weet wat de etiquette is, en dit is gewoon belangrijk. Zou wat zijn als iemand tijdens een diner van 280 pp met z'n ellenboog op tafel gaat zitten of z'n vork met rechts vasthoudt en geen mes gebruikt. Dat kán gewoon echt niet. De gastheer zegt er niks van als het wel gebeurt, dat kan ook niet, maar er wordt echt raar van opgekeken. Meestal zijn het Amerikanen die zo eten, in mijn ervaring. En mensen die écht nooit uit eten gaan en ineens in zo'n omgeving belanden.

(Vorige week Rutte, Prinses Beatrix en Zkh Willem Alexander nog aan tafel gehad tijdens een bepaald sponsor diner. Als er iemand zich aan de hele oude stijve etiquettte houden tijdens een officieel diner zijn zij het wel (en Rutte is een lieve charmeur :) :heart: ))

En gewoon omdat ik het me afvraag, ik ben ook hartstikke ontzettend links, maar eet m'n hele leven al met mes en vork zoals het heurt. Waarom zou dat niet kunnen als je linkshandig bent?
Ik hou mijn bestek ook verkeerd om vast.
Het lukt mij gewoonweg niet om te snijden met de andere kant. Te weinig kracht ofzo. Maar ik eet gewoon netjes met mes en vork.
mimarr schreef:
16-09-2017 14:25
Maar zodra het officiële gedeelte voorbij was gingen de jasjes uit, werden de stropdassen losser getrokken en kwam een assistente take away fastfood brengen wat gewoon met de handen opgegeten werd.
We herinneren ons die foto toch nog wel ,toen nog Prins Willem-Alexander met zijn dochter Amalia bij de Mac Donalds....
Zijn ook gewone mensen die zin hebben in fastfood ;-)
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
16-09-2017 15:02
We herinneren ons die foto toch nog wel ,toen nog Prins Willem-Alexander met zijn dochter Amalia bij de Mac Donalds....
Zijn ook gewone mensen die zin hebben in fastfood ;-)
Ik kreeg daar zo'n in scene gezet gevoel bij. Zo van ''He Willem, de afstand van je moeder met het volk was zo groot dat gaan we bij jou anders doen. Weet je wat leuk is, dat je met Amalia bij de Mac gaat zitten!! Gegarandeerd dat daar een foto van gemaakt wordt!''

Dat gezegd hebbende, volgens mij zitten Willem-Alexander en Maxima 's avonds ook gewoon met de voetjes op de salontafel Netflix te kijken en chips te eten. Totdat ze vol zitten :-D
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
16-09-2017 12:22
Niet helemaal. Heb foto's gezien waarop Beatrix wijnglas niet bij de steel vasthoudt.
De vorst is de enige die het wijnglas bij de kelk mag vasthouden. Het gepeupel moet dat doen bij de steel, want wij hebben vieze handen. De vorst is rein. Vandaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2017 18:02
Reden: spam
98.31% gewijzigd
ninanoname schreef:
16-09-2017 16:21
De vorst is de enige die het wijnglas bij de kelk mag vasthouden. Het gepeupel moet dat doen bij de steel, want wij hebben vieze handen. De vorst is rein. Vandaar.
Wat raar.

Anuyways, vriend spotte WA en gezin laatst bij de ijssalon. Ze waren op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
16-09-2017 15:54
Ik kreeg daar zo'n in scene gezet gevoel bij. Zo van ''He Willem, de afstand van je moeder met het volk was zo groot dat gaan we bij jou anders doen. Weet je wat leuk is, dat je met Amalia bij de Mac gaat zitten!! Gegarandeerd dat daar een foto van gemaakt wordt!''

Dat gezegd hebbende, volgens mij zitten Willem-Alexander en Maxima 's avonds ook gewoon met de voetjes op de salontafel Netflix te kijken en chips te eten. Totdat ze vol zitten :-D
Mijn schoonmoeder zat eens ergens pannenkoeken te eten toen ze in de wc dacht "dat meisje lijkt wel op Amalia". Toen ze achter haar naar buiten liep, zag ze dat W-A daar met zijn drie meiden zat. Geen fotografen, niks in scene gezet.
Volgens mij proberen ze de meiden ondanks de omstandigheden een zo 'normaal' mogelijke opvoeding te geven.
Alle reacties Link kopieren
Falathiel schreef:
16-09-2017 11:53
:rofl:

Tuurlijk joh. Alleen omdat ik wel eens zeg dat ik vol zit (wat echt niet bij elke maaltijd gebeurt, rustig maar) zou ik volgens jou niet uit een keurig gezin komen.
Ik zie de humor er niet van, hoor. Prima als jij er wel om kan lachen. Misschien beter.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-09-2017 12:29
Dat zou kunnen, maar dat heb ik iig nog nooit gezien als ze hier (werk) komt eten. Maar dat zijn ook altijd erg officiële diners.

Aan de andere kant foei Beatrix :whip: Ik houd nog niet eens mijn wijnglas bij de bolling vast, uiteraard alleen bij de steel. Bah warme wijn en een vies glas. En het staat zo stom.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

https://www.winebusiness.nl/de-koninklijke-grip/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-09-2017 12:03


En gewoon omdat ik het me afvraag, ik ben ook hartstikke ontzettend links, maar eet m'n hele leven al met mes en vork zoals het heurt. Waarom zou dat niet kunnen als je linkshandig bent?
Ik ben linkshandig en kan wel als een rechtshandige met mes en vork eten alleen als linkshandige gaat het soepeler. En als ik wel met mijn linkse hand mag schrijven ( mocht mijn man nog niet moest met rechts schrijven en dus een slecht handschrift). Waarom dan niet met mijn bestek andersom. Heeft niemand laat van en gaat veel soepeler. Probeer jij het maar eens andersom..

Ik kon thuis gewoon zeggen dat ik honger had, ook al hadden beide ouders de oorlog meegemaakt..
Kom uit een gezin waar je honger hebt ( en geen trek want dat was voor kakkers ) en 'ik ben zat'..als je genoeg gegeten hebt. Hahaha. 'Ik ben vol' klinkt dan nog netjes. En nee..geen tokkies maar uit een dorp, misschien maakt dat nog verschil.
Ik heb altijd het idee dat mensen die 'ik heb trek' zeggen ook degenen zijn die moeten drukken op de wc.
MinkeDeWit schreef:
17-09-2017 00:44
Ik heb altijd het idee dat mensen die 'ik heb trek' zeggen ook degenen zijn die moeten drukken op de wc.
😂 😂 hahahah ja precies! !
MinkeDeWit schreef:
17-09-2017 00:44
Ik heb altijd het idee dat mensen die 'ik heb trek' zeggen ook degenen zijn die moeten drukken op de wc.
Ik zeg zowel 'ik heb trek' als 'ik zit vol' :proud:
Taralina schreef:
17-09-2017 06:56
Ik zeg zowel 'ik heb trek' als 'ik zit vol' :proud:

Ik heb überhaupt niet de behoefte om als ik naar de w.c, ga aan mijn huisgenoten te melden wat ik daar precies ga doen :biggrin:
Verkeerd gequote. Mijn reactie was voor Minke de Wit bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-09-2017 07:56
Ik heb überhaupt niet de behoefte om als ik naar de w.c, ga aan mijn huisgenoten te melden wat ik daar precies ga doen :biggrin:

Doet me eraan denken dat mijn oudste als kleuter altijd wilde weten of ik grote boodschap of kleine boodschap ging doen als ik naar de wc ging, vreselijk vond ik dat - en niet antwoorden gaf drama dus antwoordde ik meestal wel, maar wat een inbreuk op mijn privacy vond ik dat zeg :facepalm:

(omgekeerd vind ik het ook echt tmi als mensen mij melden wat ze gaan doen, ik hoef dat echt niet te weten :@@: )
BGB: leuke foto's! :proud:
En voor iemand zegt: back on topic, laten we dat bewaren voor het nieuwe deel. :)
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
16-09-2017 14:25

Even weer on topic:
Door de verhalen over de ayce restaurants moest ik terugdenken aan mijn eerste (en enige) ervaring met all inclusive vakantie. Wij gingen met de familie weleens naar een ayce wokrestaurant. Daar liepen we meerdere keren om wat te eten te halen, net zo lang tot we vol zaten. Eerst een voorgerechtje halen, dan een half bordje hoofdgerecht en daarna nog een half bordje. Gevolgd door nog een toetje en daarna soms nog iets voor bij de koffie. Steeds niet teveel halen, zodat er niks over zou blijven wat we niet meer op konden.
Toen mijn vriend en ik bij het buffet kwamen van ons all inclusive hotel, was dat dus ook onze insteek. Eerst een bordje eten halen en als we dan nog trek hadden konden we altijd nog een keer lopen. Niet dus. Toen we met ons tweede bordje eten terug kwamen waren ze onze tafel al aan het afruimen en vertelden ze ons dat dat echt niet de bedoeling was dat we 2x gingen opscheppen :| . Je moest alles (dus voor, hoofd en nagerecht) allemaal in 1x halen. Tja, toen hebben we de rest van de week dus inderdaad steeds maar ons bord volgeladen, want beter teveel dan te weinig, als je daarna nog honger had had je pech.
Love what you're doing... :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Nachtgeruis2 schreef:
18-09-2017 06:59
Love what you're doing... :mrgreen:
:rofl: was ik me niet van bewust
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
16-09-2017 12:29
Dat zou kunnen, maar dat heb ik iig nog nooit gezien als ze hier (werk) komt eten. Maar dat zijn ook altijd erg officiële diners.

Aan de andere kant foei Beatrix :whip: Ik houd nog niet eens mijn wijnglas bij de bolling vast, uiteraard alleen bij de steel. Bah warme wijn en een vies glas. En het staat zo stom.
Ik meen dat het een teken is dat je bij de Bilderberg groep hoort of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Geweldige foto's BgB !
-Bladora- schreef:
16-09-2017 12:29
Dat zou kunnen, maar dat heb ik iig nog nooit gezien als ze hier (werk) komt eten. Maar dat zijn ook altijd erg officiële diners.

Aan de andere kant foei Beatrix :whip: Ik houd nog niet eens mijn wijnglas bij de bolling vast, uiteraard alleen bij de steel. Bah warme wijn en een vies glas. En het staat zo stom.
Ja vind je dat bij de foto's van het koninklijke huis ook ?
Je komt een beetje snobistisch over ook expres laten vallen dat je ze wel eens ontmoet hebt. Dacht dat dat juist niet chic was .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 13:41
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mijn rode wijnglas heel vaak vast bij de bolling want de meeste restaurants serveren het naar mijn idee veel te warm :proud:

Maar ik kwam hier vooral om de man van deze TO te nomineren, die zijn vrouw om benzinegeld vraagt.
relaties/zuinige-man/list_messages/390802
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist helemaal niet classy om voortdurend met alcohol in je hand te staan. Dat is naar mijn idee juist lomp en vooral ook vreemd om dit onder werktijd te doen.
Ik zeg gewoon ik heb honger en ik zit vol en ben alles behalve lomp.
Tsssssss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven