Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
KyloRen schreef:
11-09-2017 08:12
Mij zit het niet dwars, hoor. Ben liever 'volks en plat' dan dat ik een stok in m'n reet heb :D

:biggrin: :worship:
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
11-09-2017 08:07
Jij misschien niet, maar anderen wel.





Nee hoor, dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig echt niet meer. Of vind je het ook onbehoorlijk, volks en plat als iemand 'eet smakelijk' tegen je zegt?
Jeetje wat volks en plat! :nope:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 08:04
Ik wind me niet op. Ik zeg dat het volks en plat is. En dat is ook zo. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Hm, het zou juist zomaar iets van de hogere klasse kunnen zijn. Wc ipv toilet, ijskast ipv koelkast, broek ipv pantalon en honger ipv trek.
Tr0tter schreef:
11-09-2017 08:16
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Blijkbaar zeg je dus wel 'eet smakelijk', terwijl dat uit dezelfde tijd stamt en net zo volks, plat en onbeleefd was als 'ik zit vol'...
Zoals ik eerder vermeldde mocht ik niet "ik zit vol" zeggen van mijn moeder. Net zo min als "ik heb honger".
Het "eet smakelijk" werd niet gezien als "niet netjes". Dat stamt meer uit de etiquette van de adel e.d. (zie programma's van Jort Kelder). Niet zozeer uit normale fatsoensregels.
Mijn moeder associeerde die 2 uitdrukkingen met "je volproppen" i.p.v. voldoende te eten. "Honger hebben mensen in de derde wereld, jij hebt trek", aldus mijn moeder (ik val in herhaling). Mijn ouders waren heel gewone mensen, niks chiques aan ofzo. Wel netjes. Ik werd gewoon netjes opgevoed volgens de in de jaren vijftig en zestig normale regels. Bij mij is dat blijvenhangen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten hier thuis bomvol!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
herfstappeltaart schreef:
11-09-2017 08:26
Ik werd gewoon netjes opgevoed volgens de in de jaren vijftig en zestig normale regels. Bij mij is dat blijvenhangen.

Dat zal het zijn, ik werd gewoon netjes opgevoed volgens de in de jaren zeventig normale regels.
Goh, dus als iemand over je kookkunsten zegt dat "het wel door de strot te pompen is" is dat zeker ook niet zoals het moet volgens de Haute Volée?
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
11-09-2017 10:58
Goh, dus als iemand over je kookkunsten zegt dat "het wel door de strot te pompen is" is dat zeker ook niet zoals het moet volgens de Haute Volée?
:HA:
"Het is best binnen te houwen".
Tr0tter schreef:
11-09-2017 08:42
Dat zal het zijn, ik werd gewoon netjes opgevoed volgens de in de jaren zeventig normale regels.

Nou nee hoor, ik was 15 in 1972 dus toen was mijn opvoeding ook nog wel bezig. Het is echt vrij algemeen dit. Ik heb het mijn eigen kinderen ook bijgebracht (dat ze het niet altijd opvolgen is vers 2) :biggrin:
Nouschi schreef:
11-09-2017 08:39
Wij zitten hier thuis bomvol!
Wij ook!
Alle reacties Link kopieren
Beter gaan weer weer gierige posts plaatsen ipv meningen ventileren (de mensen die daar behoefte aan hebben kunnen misschien beter een eigen topic openen)
HasseSimonsdochter schreef:
11-09-2017 08:07
Als je je iets afvraagt of "ze" dat zegt mag je dat ook gewoon vragen hoor. Overigens vind ik het een beetje een domme vraag. Uit mijn post Kun je afleiden dat ik etiquette belangrijk vind. Dus: Nee ik verbeter geen eters. Ik moet daar wel eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit eters heb gehad die "ik zit vol" zeggen. Mocht dit ooit voorkomen dan zal ik als goed gastvrouw natuurlijk geen gasten verbeteren. Dat is nl. erg
onbeleefd. Wist je dat ook niet?
Is het ook niet heel onbeleefd om dit op een forum te doen. "Sorry, u bent wel èrg volks en u hangt vast met uw broek op de 'vreethaak' te eten!"

Maar misschien is het nu ook wel heel onbeleefd dat ik daar wat van zeg!
sdd schreef:
11-09-2017 12:16
Beter gaan weer weer gierige posts plaatsen ipv meningen ventileren (de mensen die daar behoefte aan hebben kunnen misschien beter een eigen topic openen)


Eens! :worship:
sdd schreef:
11-09-2017 12:16
Beter gaan weer weer gierige posts plaatsen ipv meningen ventileren (de mensen die daar behoefte aan hebben kunnen misschien beter een eigen topic openen)

Je hebt gelijk sdd.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben van adel ( heb officieel ook een dubbele achternaam), maar het interesseert me geen bal of iemand zegt dat ze vol zijn of niet, dat is nou oude adel en geen nouveau wannabeetjes
roosje11 schreef:
11-09-2017 13:59
Nou, ik ben van adel ( heb officieel ook een dubbele achternaam), maar het interesseert me geen bal of iemand zegt dat ze vol zijn of niet, dat is nou oude adel en geen nouveau wannabeetjes

Ik verkeer zelf niet in die kringen. Wat ik daarover schreef was louter gebaseerd op de programma's van Jort Kelder. (Hoe heurt het eigenlijk).
nessemeisje schreef:
11-09-2017 11:32
:HA:
"Het is best binnen te houwen".

Dit is ook een hele charmante ja :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Gierig. Een collega had zelf theezakjes van huis meegenomen ( niet gierig). Nadat zij haar kopje thee ermee had gezet vroeg ik of ze dat zakje in mijn theekopje wilde hangen ( dus geen nieuw zakje maar het gebruikte zakje, ik drink nl toch geen sterke thee). Dat vond zij zonde want zij dronk altijd 2 kopjes van 1 zakje. Ik mocht daarna het zakje wel hebben als 3e kopje. :woa: Dat vond ik dan toch wel behoorlijk gierig. En nee het was geen super dure Simon Levelt thee maar gewoon huismerk groene thee.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
11-09-2017 14:04
Gierig. Een collega had zelf theezakjes van huis meegenomen ( niet gierig). Nadat zij haar kopje thee ermee had gezet vroeg ik of ze dat zakje in mijn theekopje wilde hangen ( dus geen nieuw zakje maar het gebruikte zakje, ik drink nl toch geen sterke thee). Dat vond zij zonde want zij dronk altijd 2 kopjes van 1 zakje. Ik mocht daarna het zakje wel hebben als 3e kopje. :woa: Dat vond ik dan toch wel behoorlijk gierig. En nee het was geen super dure Simon Levelt thee maar gewoon huismerk groene thee.
Dat is wel een bijzondere benadering, want 2x een kop zetten met 1 zakje lukt wel, maar de derde is meestal bijna smakeloos.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Eh Krullie: Jij bietst en vindt haar knieperig?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
11-09-2017 14:09
Eh Krullie: Jij bietst en vindt haar knieperig?
ach nee hoor. Meestal neem ik gewoon heet water, de thee die voorhanden is of heb ik zelf zakjes in mijn tas zitten ( die zij overigens gewoon krijgt, niet eens gebruikt maar gewoon nieuw ;-) ). Nu was er toevallig niks wat ik lekker vond en ik had al wat water op. Had gewoon zin in iets met een smaakje.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb paar gierige collega's. Bij ons op kantoor (internationaal bedrijf) is er een gewoonte/traditie ontstaan dat als je op reis gaat je wat snoep/chocolaatjes oid meeneem uit het betreffende land. Onze teamleiders gaan vaak op zakenreis en nemen dan ook vaak wat mee van desbetreffende land. Er ligt eigenlijk altijd wel wat, soms de gekste dingen :)
Maar dan zijn er altijd van die collega's die zich dan wel vol eten (sorry, die buikje rond eten) maar zelf echt nooit iets meenemen. Maar het is me opgevallen dat je zulke mensen in elk bedrijf wel hebt. Snap dat nooit..
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
11-09-2017 17:56
Ik heb paar gierige collega's. Bij ons op kantoor (internationaal bedrijf) is er een gewoonte/traditie ontstaan dat als je op reis gaat je wat snoep/chocolaatjes oid meeneem uit het betreffende land. Onze teamleiders gaan vaak op zakenreis en nemen dan ook vaak wat mee van desbetreffende land. Er ligt eigenlijk altijd wel wat, soms de gekste dingen :)
Maar dan zijn er altijd van die collega's die zich dan wel vol eten (sorry, die buikje rond eten) maar zelf echt nooit iets meenemen. Maar het is me opgevallen dat je zulke mensen in elk bedrijf wel hebt. Snap dat nooit..
Je hebt hetzelfde ook met een gemeenschappelijke snoeppot of koektrommel: er zitten altijd een paar bij waarbij het kwartje van sociale wederkerigheid niet is gevallen en die dus wel nemen maar nooit geven.

Wij hadden ook zo'n collega, beetje een sloom type, dat elke pauze minstens één keer tot zijn oksel in de koektrommel ging en tussendoor vaak nog even en die keek alsof je zijn hond had doodgeschoten als je suggereerde dat hij misschien ook eens wat mee kon brengen. Heeft ie in totaal één keer gedaan en toen vrat ie ook bijna alles zelf weer op.

Maar goed, deze meneer snapte het idee van "werken" en "deodorant" ook niet, dus er was wel meer mis met hem.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
11-09-2017 17:56
Maar dan zijn er altijd van die collega's die zich dan wel vol eten (sorry, die buikje rond eten) maar zelf echt nooit iets meenemen. Maar het is me opgevallen dat je zulke mensen in elk bedrijf wel hebt. Snap dat nooit..
Dat ken ik.
Soms nemen ik en collega's bijv een zak snoep mee en de mensen die zelf nooit wat mee nemen die graaien een hand vol uit de zak.
1 collega is ook nog zo brutaal om later op de dag te roepen : hé Rojali, is er nog snoep??
Ik ben er maar mee opgehouden want ik irriteer me kapot aan dit gedrag.
anoniem_351517 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 20:22
22.82% gewijzigd
Rojali schreef:
11-09-2017 20:18
Dat ken ik.
Soms nemen ik en collega's bijv een zak snoep mee en de mensen die zelf nooit wat mee nemen die graaien een hand vol uit de zak.
1 collega is ook nog zo brutaal om later op de dag te roepen : hé Rojali, is er nog snoep??
Ik ben er maar mee opgehouden want ik irriteer me kapot aan dit gedrag.
"Jep, als jij morgen mee brengt, dan is er nog snoep."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven