Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.

Bedankt!!

Groetjes,

Roos
Yesssssss Titana
Hey allemaal!

Nee hoor, tuurlijk heb ik het niet opgegeven!!! Ik ben nog steeds lekker bezig, deze week al twee keer geweest en probeer morgenochtend nog even te gaan. Tis meer dat ik een drukke week achter de rug heb wat betreft avond activiteiten, zodat ik niet zoveel tijd had om hier nog even te posten....

Ik ben ondertussen trouwens ook twee keer een half uurtje naar een dietist geweest, om ook mijn eetpatroon even onder de loep te nemen. Samen kwamen we gelukkig tot de conclusie dat mijn eetpatroon best ok is. Ik kan hier en daar nog wel wat aanpassen om het nog iets beter te maken en heb wat tips gekregen voor een aantal moeilijke momenten, maar ik deed het al met al niet heel slecht volgens haar. Ook lekker om te horen natuurlijk!
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee maar heb nog nooit eerder gereageerd. Heb wel alles gelezen.

Sinds half december afgelopen jaar sport ik ook minstens 4 keer per week. Ik let op mijn eten, maar ben niet streng aan het lijnen. Ik probeer gezond en iets minder te eten met af en toe iets lekkers tussendoor.

Ik doe 2 of 3 keer per week mee aan een groepsles, bodypump, XCo of balance, en 2 keer per week een klein uurtje aan cardio.

Ik merk nog helemaal niks aan mijn lijf. (soms beeld ik het me in) maar de weegschaal geeft hetzelfde gewicht aan. Ik heb ook nog geen kleding die ik opeens weer pas.

Wel voel ik me stukken beter dankzij het sporten en werkt het al als een verslaving. Dit is voorlopig motivatie genoeg om het vol te houden, maar toch hoop ik binnenkort resultaat te zien.
Annesohie, misschien heb je het gewicht dat bij je past.
Helaas niet..Met een BMI van 30.
Jooooo, ik ben er nog hoor!

Alleen komt er van 3 keer sporten in de week de laatste tijd niet van. Maar de 2 keer haal ik wel, dus ben nog goed bezig.

Ik was veel met krachttraining bezig, maar dat ga ik nu weer eens afwisselen met cardio. (ben ik van plan dus he ;) )

Afgevallen ben ik ook nog niet, maar zo erg vind ik dat ook

weer niet. Ik ben tenslotte toch gezond bezig.

Ik blijf het nog steeds leuk vinden en ik probeer ook telkens nieuwe dingen uit.

haha afgelopen vrijdag 'moest' ik van mezelf nog 5 minuutjes extra roeien maar ik zag er de lol niet van in totdat ik op het display zag dat je een game kon spelen met dat roeiapparaat. Tja toen waren die 5 minuten zo om
Hey Bosaap, goed dat je me even achter de broek aan zit.... Ben er nog hoor en sport ook redelijk door (laatste tijd 2x ipv 3x) maar voel me de laatste tijd niet zo fit; erg moe en echt zo hangend tegen een virusje aan ofzo.

Verder gaat het goed; zit regelmatig op de RPM-fiets en moet eigenlijk wat meer gewichten erbij doen dus daar zal ik me de volgende keer op focussen.

Lekker doorsporten allemaal!!
Gelukkig dat jullie er nog zijn.

Bitch, Eerst goed voor jezelf zorgen en dan pas weer opbouwen met sporten. Die 3 keer in de week komt echt wel weer goed, geef je lijf eerst maar eens de tijd om tot rust te komen. Echt doen hoor!

Wat fijn Dignity dat ook de dietiste zegt dat je een goed eetpatroon hebt. Natuurlijk zijn er altijd wel kleine dingetjes die je kunt aanpassen maar je hebt heel goed in de gaten wat je wel en wat je niet moet doen... Klasse meis

Goed Nicky dat jij het ook zo goed volhoud. je schrijft dat je gewicht niet omlaag is maar merk je misschien dat de broeken wat losser gaan zitten? Vaak ga je door het sporten strakker in je vel zitten en verlies je cm's. Een weegschaal is nietszeggender omdat er zoveel dingen meespelen die de uitslag kunnen beïnvloeden.

Een tip is dus jezelf bv één keer in de 2 maanden te meten. Taille, heupen, bovenarmen en - benen.

Succes met de cardio igg.

Hoi Annesophie, leuk dat je met ons meeschrijft.

Wat Titana zegt over je ideale gewicht kan zeker een rol bij jou spelen. Je bent pas sinds december bezig dus dan mag en kun je niet teveel verwachten. Bij sommigen duurt het wel een maand of 3, 4 voordat ze ook maar iets merken, zien. Ook voor jou de tip als wat ik aan Nicky gaf... niet wegen maar meten.

Wat je ook niet schrijft is hoeveel je eet per dag. Teveel eten is funest voor je lijf maar te WEINIG eten ook. Je helpt je hele stofwisseling om zeep en je lichaam slaat dan alles, wat je maar eet, als vet op. Het kan dus zijn dat je te weinig eet.

Bij het voedingscentrum (ff googlen ) kun je een lijstje invullen wat je per dag eet en kun je zien of je genoeg binnen krijgt. Misschien eens een idee om dat te gaan doen?

Roooooooooosssssssssss, where're U
Je hebt gelijk hoor aap, van dat rustig aan doen. Maar soms zit je dan net lekker in de flow en dan wordt je ziekjes. Ik heb ook nog astmatische bronchitis, normaal gesproken weinig last van, ook tijdens het sporten. Maar als ik dan verkouden wordt hoest ik echt als een bouwvakker....dat wil ik mijn mede-sporters toch niet aandoen (en is ook niet goed natuurlijk). Dus ik moet het even uitzingen....goed excuus om lekkere dropjes te eten...want die helpen zo goed....
Yes!

Sinds deze week merken verschilldende mensen op dat ze in m'n gezicht kunnen zien dat ik gewicht verlies.

Ook al zie ik er op de weegschaal nog niets van, dit motiveert echt enorm.

Bedankt voor de tips bosaapje. Ik heb even gekeken op de site maar ik eet wel voldoende. Gewoon volhouden denk ik..

Succes allemaal met sporten!!
OOO, Bitch...lastig dat gehoest ja. Bij de fysiosport heeft ook één van de deelnemers asmatische bronchitis en gebruikt regelmatig na het cardio gedeelte een pufje. Rustig aan doen, lekker genieten van de dropjes en het komt wel weer goed.

Als het te lang duurt geef ik je gewoon een schop onder je kont(je) dusss..... maak er geen misbruik van.

Mooi Annesophie dat je wat aan die tips gehad hebt. Zie je dat het motiveert als andere mensen opvalt dat er iets aan je veranderd is. Je zult wel merken dat het langzaam gaat, soms merk je niks maar volhouden hoor.
Zeg maar gerust KONT hoor, whahaha *kuch, hoest, proest*....

Mijn verkoudheid is in alle hevigheid toegeslagen....Van het een paar dagen lamlendig voelen, piepen en kraken mijn longen er nu lustig op los. Ben wel gewoon aan het werk gebleven maar zit (helaas tijdens dit soort dagen) in een commerciele functie dus moet klanten telefonisch te woord staan. Mijn stemgeluid geeft te denken....de zwaarste shag roker zou er jaloers op zijn.....hahaha

*en hoest weer lekker door*

Gelukkig heb ik tijdens het sporten geen pufjes nodig. Gek genoeg wordt het bij mij tijdens het sporten alleen maar beter als ik benauwd ben.

Maar ik houd nu op over mijn klachtjes en kwaaltjes.

Fijn Anne Sopie dat er resultaat is; SUPER!

En bosaap; hoe is het met jouw kwaaltjes? Kun je een beetje doorsporten?
Arme Bitch... kuch, kuch Dat gekuch vreet natuurlijk een hoop energie van je. Ik zou echt maar even gas terug nemen als ik jou was. Weekend iig niet sporten en lekker relaxen.

Gisteren weer fysiosport gehad. In plaats dat het me makkelijker af gaat wordt het steeds moeilijker ondanks dezelfde setjes en hetzelfde gewicht. Ik ga er elke keer met frisse tegenzin heen

Toch zet ik door hoor, het gaat lukken.....

Mijn lijf schreeuwt om rust dus vandaag ga ik maar eens niet. Ik ging voor 3 keer in de week en dat heb ik gehaald. Een 4e keer is leuk maar niet als het ten koste van mijn lijf gaat. Alle spieren zijn kei hard en ben zo stijf als een plank...bahhh. De fysio snapt er ook niks meer van want ook hij ziet hoe ik elke keer zit te worstelen met de fysiogym. Hij zal me maar een raar mens vinden.

Jullie sporten ook om af te vallen maar ik dus niet. Strakker hoef ik ook al niet te worden maar ik ben de laatste weken flink afgevallen. Vriendlief maakt zich flink zorgen, mijn gezicht is helemaal ingevallen terwijl ik wel goed eet. Na een blik op de weegschaal (doe ik gewoonlijk niet) moest ik hem helaas gelijk geven. Ruim 2 kilo minder dan een maand geleden. Het gaat dus echt niet de goede kant op....

Nou ja....lekker 3 dagen uitrusten, flink eten en snaaien en dan maar eens kijken.

Bitch, beterschap en iedereen een mooi weekend
Dank voor de beterschapswensen bosaap, ik baal echt, heb nu al 1,5 week niet kunnen sporten. Sporten lukt op dit moment echt niet en is ook niet verstandig dus ik moet het even uitzingen helaas. Nadeel is dat ik de nachtend ook hoestend doorbreng dus voor de rust is het ook niet geweldig. Maar goed, er zijn veeeel ergere dingen op deze wereld!

Hoe kan het nu dat je afvalt aap? Is dat door het (te) veel sporten bij de fysio? Volgens mij zou je eetpatroon het toch redelijk in balans moeten houden. Balen hoor! Hoe lang moet je nog bij de fysio lopen (is het trouwens een smakelijk hapje, die therapeut? Maakt het toch wat aangenamer...hihi). Zou fijn zijn als je nek en arm je met rust laten en je lekker kunt doen wat je wilt.

Jij ook lekker relaxen dit weekend en goed eten!
Hallo dames!

Wat leuk jullie enthousiaste verhalen te lezen. Ik sport sinds 5 januari ook weer 3x per week (sportschool). Van die drie keer doe ik twee keer fitness (cardio en krachttraining) en de derde keer een Pilates-les.

Alleen merk nu dat ik echt in een sportdip terecht kom... Ben nogal een ongeduldig typetje en zie naar mijn zin niet snel genoeg resultaat... Het is ook niet echt mijn bedoeling kilo's te verliezen, maar wil strakker in mijn vel komen. Maargoed, ik zet gewoon door en blijf trouw 3x per week gaan. Al moet ik zeggen dat mijn motivatie wel afneemt, lastig he!

Groetjes Nero
Een smakelijk hapje...Mijn fysiotherapeut Hij is echt leuk, aardig maar verder niet mijn type.... Misschien iets voor jou Bitch al denk ik wel dat hij wat ouder is dan dat jij bent....

De fysio heeft mij juist dit schema gegeven en hij vindt dat ik het eigenlijk wel aan moet kunnen, vandaar zijn onwetendheid hoe het komt dat het steeds slechter gaat ipv beter

Hoe lang de fysiosport nog duurt weet ik niet. Ik heb al van iemand gehoord dat je de eerste 6 weken minstens 2 maal in de week moet en daarna mag je 1 keer in de week komen. Ik ben net op de helft

Ik ga lekker genieten van het weekend, flink snaaien (heb flink wat chocolade ingeslagen) en dan ga ik er maandag weer met

moed er tegenaan.

Ik hoop dat jij ook dan flink opgeknapt bent

Hoi Nero, welkom hier Volhouden hoor, de meesten van ons hebben wel eens een sportdipje maar geloof me.... Als je volhoudt zul je echt wel resultaten gaan zien.

Verwacht nu niet binnen 2 maanden resultaten te zien maar geef jezelf minstens een half jaar. Ik snap best dat het heel moeilijk is maar echt, als je éénmaal resultaat hebt weet je weer waarom je hebt doorgezet en ben je apentrots op jezelf. Give it a chance

Probeer wat variatie in je trainingsschema te brengen en let in ieder geval op je eetgewoonten.

Denk erom dat je gaat hoor anders krijg je iig van mij een flinke trap onder je Verder weet ik dat verschillende anderen op dit forum dit ook graag doen....

Ook jij een fijn, relaxed weekend
Oh meiden,

Ik schaam me dood...daarom al een tijd niet ontopic...ik krijg mezelf niet naar de sportschool....uit mijn werk ben ik zo moe, dan plof ik op de bank en krijg mezelf niet gemotiveerd...

Van de week mijn tas mee naar mijn werk om daarna meteen door te gaan...maar weer moe..pfff...en dus naar huis...Vandaag had ik mijn kleding al aan en toch maar weer thuis omgekleed...wat is er toch? Het normaal eten houd ik wel vol.

Het lijkt wel of ik neit geloof dat ik af kan

vallen...En ik heb zo he idee maar wat te doen op de sportschool. Had een keer een afspraak met een coach en die heb ik afgezegd...Snappen jullie mij???

Ik ga bijna echt geloven dat ik neit geloof dat ik af kan vallen ofz.Ik was in het begin zo enthousiast! Maar nu kijk ik in de spiegel en nog steeds een pensje, dikke reed...MIjn armen zijn prima....

Nou dat is eruit....heeft iemand dit ook gehad?? Dip duurt al vanaf dec. Welgeteld heb ik daarna 2x gesport. En ik ging in okt, nov drie keer per week.

De sportschool is ook nog eens om de hoek..

Wat is er met mij aan de hand?????

Wel supergoed dat jullie door gaan....
Impala, dat is ook mijn ervaring. Doordat ik om de 2 a 3 dagen ga, blijf ik in het ritme en daardoor blijf ik gaan. Als er een week tussenzit duurt het me te lang en voelt het als een bergbeklimming om mijn sportkleren weer uit de kast te trekken. Nu ik drie keer per week ga heb ik dat helemaal niet, het is veel meer een vanzelfsprekendheid dat ik ga sporten dan met een keer per week.
Roos, Ik ben blij dat je weer iets laat lezen over hoe het gaat.

Wat een gigantische sportdip heb je opgelopen.... Echt jammer want je was zo goed bezig.

Natuurlijk "doe je niet zo wat" op de sportschool. Alle beweging is goed. Wat ik niet begrijp is dat jij dat gevoel hebt.... een afspraak met een coach, begeleider maakt en vervolgens niet gaat...

Je geeft jezelf de kans niet eens om iets aan dat ongemotiveerde gevoel te doen. Juist daarom is zo'n coach ook goed. Niet alleen voor een ander, nieuw schema maar ook te praten over je vorderingen, je twijfels, je dip, je motivatie, etc, etc.

Ik snap jou wel maar van de andere kant vind ik niet dat je de moed moet opgeven. Je laat jezelf hangen.... Kom op Roos, je kunt het echt wel

Geen smoesjes over moe zijn, een dikke reet en zo....gaan met die banaan. geef jezelf een schop onder je , Maak een afspraak met die coach en bespreek met hem/haar je twijfels en onzekerheden en maak samen een plan en een schema waar jij je WEL aan kunt houden. Spreek dan tevens een vervolgafspraak na een week of 3 af. Ik zou igg beginnen met 2 keer in de eek te gaan, 3 keer is een te grote stap op dit moment.

Roooosssss.... GA ER VOOR!
Roos, ik snap het wel, tenminste in die zin dat ik weet hoe het voelt. Je bent als je er even uit bent geweest, misschien bang voor de confrontatie ofzo, of dat je er zó tegenop ziet! zo lijkt het. Ik ben daar soms ook wel bang voor. Dat ik zo bang ben om uit het ritme te vallen en het dan niet meer op kan pakken. Maar als je weer een keer geweest ben, zit je er weer in! Al loop je maar een half uurtje op de loopband ofzo, dan ben je toch weer een keer geweest en is het de volgende keer minder moeilijk om weer te gaan... Hoop dat je snel je motivatie hervindt!!!
Bosaapje en dignity....erg bedankt voor jullie reaktie! Bosaapje je hebt ook gelijk. Ik moet mezelf die schop onder mijn kont geven. Ik heb al vele momenten op het punt gestaan om te gaan, maar het lukt me dan niet. Waar dat nou in zit??

Dignity, misschien eis ik wel teveel van me inderdaad. Een half uurtje op de loopband is ook al goed. Echter...als ik bv op het stepapparaat zit, heb ik een hoge hartslag!150!! pff en dat al op niveau 4..

Maar goed, jullie hebben zo gelijk....ik ga me er nu op instellen dat ik morgen gewoon moet gaan...en dat ik tevreden moet zjin met een uurtje sporten.

Ik ga denk ik 10 min wandelen, dan rondje kracht van20 min (per min wisselen van apparaat en op zijn zwaarst voor mij ) en dan nog cardio (denk de step)...

Nou ik laat nog van mij horen. Fijn dat jullie zo lief zijn om te reageren.
Hoi Roos,

Ik vrees ook voor het moment dat mij dit gaat gebeuren. Inmiddels ben ik bijna 2 maanden fanatiek bezig, minstens 4 keer per week. Ik voel me er super goed bij, maar resultaat blijft uit. Vanmorgen ging ik op de weegschaal staan en het lijkt zelfs op dat op aan kom in gewicht... Echt zo demotiverend..

Maar HUP, verstand op nul en weer gaan!! Zo meteen weer een uurtje cardio.

Fijne zondag allemaal.
Roos, iedereen krijgt daar last van hoor, dus je bent geen uitzondering. Ik ben momenteel ziekjes en als ik komende week weer mag beginnen van mezelf dan baal ik omdat ik voor mijn gevoel zo'n achterstand heb opgelopen (dat slaat nergens op want wat is nou 2 weken, maar ja)....

Ik ben het echter wel met bosaap eens dat het vreemd is dat je een afspraak maakt met een personal trainer/coach en dan afzegt! Meid, dat is toch juist die stok achter de deur?? Kom op, wees wat strenger en harder voor jezelf en GAAN!! Ik werk fulltime, moet een uur reizen naar m'n werk en ben dus ook vaak moe. Maar kom op, het is juist goed om door die vermoeidheid te breken omdat je je naderhand altijd zo lekker voelt. Doe je best Roosie!
Hai meiden,

Mag ik vragen hoeveel jullie in totaal nu kwijt zijn met het 3 keer sporten in de week? (zie topictitel)

Schrijven jullie hier ook wel eens je lijstjes op qua eten?

Paar vraagjes, heb namelijk even weer wat positieve ervaringen nodig!
quote:bosaapje schreef op 13 februari 2009 @ 19:28:

Hoi Nero, welkom hier Volhouden hoor, de meesten van ons hebben wel eens een sportdipje maar geloof me.... Als je volhoudt zul je echt wel resultaten gaan zien.

Verwacht nu niet binnen 2 maanden resultaten te zien maar geef jezelf minstens een half jaar. Ik snap best dat het heel moeilijk is maar echt, als je éénmaal resultaat hebt weet je weer waarom je hebt doorgezet en ben je apentrots op jezelf. Give it a chance

Probeer wat variatie in je trainingsschema te brengen en let in ieder geval op je eetgewoonten.

Denk erom dat je gaat hoor anders krijg je iig van mij een flinke trap onder je Verder weet ik dat verschillende anderen op dit forum dit ook graag doen....

Ook jij een fijn, relaxed weekend

Hoi Bosaapje,

Wat een lieve en leuke reactie! Ik heb nu inderdaad een trainingsschema voor een half jaar gekregen. In dat schema zitten verschillende oefeningen met krachttraining/cardio en na een half jaar ga ik samen met mijn sportinstructeur bekijken wat het (eventuele...) resultaat is... Dus zoals je al zei, ik moet het minstens een half jaar een kans geven!

Het lijkt alsof ik over mijn 'dipje' heen ben, zaterdag weer Pilates gedaan en gisteren de hele dag spierpijn in buik en billen gehad.

Groetjes Nero

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven