Relatie-'druk'
maandag 18 september 2017 om 10:43
Mijn vriendin houd totaal niet van WhatsApp.
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;
Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen
Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.
Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;
Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen
Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.
Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:29
1.59% gewijzigd
woensdag 20 september 2017 om 13:53
Je vriendin houdt niet van whatsapp. En wat doe jij? Goedemorgen appjes sturen, goedemiddag appjes sturen. En dan jezelf afvragen of ze je nog ziet staan want ze antwoordt niet. Nee, want ze houdt niet van whatsapp. Je bent een enorme dramkont met je whatsapp. Flikker die app van je telefoon en ga lekker op pad met je meisje en praat over leuke dingen. Het is maar een ideetje.
woensdag 20 september 2017 om 15:48
Fijn om te lezen dat k iig niet de enige ben hahahaGemalto schreef: ↑20-09-2017 13:42Klinkt bij mij bekend in de oren.
Na mijn huwelijk heb ik enkele kortstondige relaties gehad waarbij de berichtjes heen en weer vlogen.
Heb nu sedert een dik jaar een relatie met iemand die geen berichtjes stuurt en haar smartphone enkel in de buurt houdt wanneer ze iets van één van haar kinderen verwacht. Wanneer ik haar iets stuur, kan het best zijn dat ze het pas de volgende dag ziet, en dan is het nog niet zeker of ze antwoordt.
Ik kon ervan in de bomen klimmen; heb naar haar toe ook enkele keren gek gereageerd, wat ik nadien wat dom vond.
Ondertussen heb ik er mij volledig aan aangepast, ik stuur niets meer, tenzij het echt expliciet afgesproken is dat we elkaar iets zouden laten weten. En weet je wat ? Ik heb er zelf ook geen enkele behoefte meer aan.
Op dagen dat we elkaar niet zien, bellen we meestal even naar elkaar, zoveel beter dan berichtjes en geen gevaar op verkeerde interpretaties.
Het is niet omdat ze niet direct antwoordt, dat er daarom iets mis is met jouw relatie; schud dat gevoel van jou af, en stop met haar ermee te plagen zou ik zeggen ...
Nou goed, ik wil er heus iets mee gaan doen, maar mijn relatie zit nu echt bijna op zn einde. Of nouja, zo voelt het voor mij.
Ze baalde van wat ik 'had gedaan' & wil me niet spreken tot aan vrijdag... erg moeilijk
woensdag 20 september 2017 om 15:51
Ja da's dus ook een dingetje; ze word door haar ouders 'gedwongen' om extreem veel te werken dus haar week is zo;fairy1 schreef: ↑20-09-2017 13:53Je vriendin houdt niet van whatsapp. En wat doe jij? Goedemorgen appjes sturen, goedemiddag appjes sturen. En dan jezelf afvragen of ze je nog ziet staan want ze antwoordt niet. Nee, want ze houdt niet van whatsapp. Je bent een enorme dramkont met je whatsapp. Flikker die app van je telefoon en ga lekker op pad met je meisje en praat over leuke dingen. Het is maar een ideetje.
ma; School + savonds werken tot half 11
di; School + savonds werken tot 11
wo; School + sport training
do; School tot 4 - en dan savonds vrij (enige avond)
vr; School + werken tot half 11
Zat; overdag vrij (maar dan werk ik) & savonds werken (9 vd 10 keer)
Zon; werken van van 10 sochtends tot 10 savonds (om de week)
Oftewel 'zomaar' iets doen zit er bijna niet in.
En ze zit in haar examenjaar nu dus ze doet heeeel veel met school
woensdag 20 september 2017 om 21:50
woensdag 20 september 2017 om 22:25
Hou toch op! Natuurlijk heeft ze met zo'n druk (te druk) schema geen zin i verplichte app sessies.
Ik lees dat zo veel dat verplichtte app gedoe. Vreselijk.
Stop met deze obsessie.
Denk de volgende keer dat ze het druk heeft en niet zo veel heeft met het mobieltje en dat het vroeger ook niet zo ging.
Stop met deze obsessie.
Denk de volgende keer dat ze het druk heeft en niet zo veel heeft met het mobieltje en dat het vroeger ook niet zo ging.
donderdag 21 september 2017 om 09:02
donderdag 21 september 2017 om 09:16
Ze heeft in haar leven momenteel gewoon geen tijd en plaats voor een relatie.Driekeer schreef: ↑20-09-2017 15:51Ja da's dus ook een dingetje; ze word door haar ouders 'gedwongen' om extreem veel te werken dus haar week is zo;
ma; School + savonds werken tot half 11
di; School + savonds werken tot 11
wo; School + sport training
do; School tot 4 - en dan savonds vrij (enige avond)
vr; School + werken tot half 11
Zat; overdag vrij (maar dan werk ik) & savonds werken (9 vd 10 keer)
Zon; werken van van 10 sochtends tot 10 savonds (om de week)
Oftewel 'zomaar' iets doen zit er bijna niet in.
En ze zit in haar examenjaar nu dus ze doet heeeel veel met school
Misschien na haar examen pas weer.
donderdag 21 september 2017 om 11:25
Ja dat kan k ook veel beter denken, lijkt meLampie1986 schreef: ↑20-09-2017 22:25Hou toch op! Natuurlijk heeft ze met zo'n druk (te druk) schema geen zin i verplichte app sessies.
Stop met deze obsessie.
donderdag 21 september 2017 om 11:26
Ja dat zou ik wel veel leuker vinden...Shine_bright101 schreef: ↑21-09-2017 09:02Vind jij een berichtje 1 x in de zoveel tijd, die je niet verwacht, die spontaan is, waaruit dus blijkt dat ze even aan je dacht, niet véél liever dan een ingesleten gewoonte: alsof je een hond een trucje hebt geleerd?
Ik denk dat je vriendin er wel zo over denkt.
Alleen denk ik dat t wel uitgaat binnenkort
Ze heeft op haar instagram ineens van al haar foto’s alles laten staat behalve de enige van ons samen.. die is nu weg
Maakt me best verdrietig.. weet niet waarom ze dat gedaan heeft
donderdag 21 september 2017 om 11:54
Snap dat je je verdrietig voelt.Driekeer schreef: ↑21-09-2017 11:26Ja dat zou ik wel veel leuker vinden...
Alleen denk ik dat t wel uitgaat binnenkort![]()
Ze heeft op haar instagram ineens van al haar foto’s alles laten staat behalve de enige van ons samen.. die is nu weg
Maakt me best verdrietig.. weet niet waarom ze dat gedaan heeft
Dat komt wel weer goed.
Ze wil rust, schrijf je.
Duidelijk toch.
Ze heeft zeker een drukke weekindeling.
De kleine momenten zijn die nog voor jou of voor rust?
Ga je eigen plannen maken.
Met familie, vrienden.
Ga even terug naar jezelf.
Kijk nergens meer.
Als iemand graag wil merk je het wel als je schittert door afwezigheid.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 21 september 2017 om 12:01
Ik ben bang dat de situatie nu uit je macht ligt.. Het beste wat je kan doen, is niks doen..
Wanneer jij nogmeer controle uitspeeld over de relatie hoe of die nu is, hoe meer kans je maakt haar écht kwijt te raken.
App haar niet meer tot ze zelf wat laat weten, al moet je je vingers erbij opvreten.. En focus de energie die je gebruikt naar haar op andere dingen, zet een serie of film op.. Ga gamen.. Ga met vrienden wat doen.. Laat haar zien dat je ook een leven hebt zonder haar, dan ben je automatisch aantrekkelijker.
Ik heb deze situatie van 2 kanten meegemaakt (karma noemt men dat)
Mijn ex (nr 1) checkte me constant, was ik al online geweest, waarom heb ik geen berichtje gestuurd, waarom ik zo weinig om hem gaf, elk weekend discussie over dat het van 2 kanten moet komen.. Ik was in een drukke periode met werk, school, stage, op mezelf wonen etc en dit kon ik er absoluut niet bij hebben.. Uiteindelijk hem aan de kant gezet omdat ik niet tegen de relatiedruk kon.
Mijn ex (nr 2) was na ex nr 1.. Was een jongen, heel erg op zichzelf.. Ik was bizar verliefd op hem, nooit zo verliefd geweest in mijn leven.. Ik ging hem uiteindelijk checken, irriteren met vragen om bevestiging, het zelfde gedachtepatroon als jij hebt had ik.. En zoals verwacht: hij dumpte me en ging er vandoor met een andere meid die wel zelfverzekerder reageerde op alles (ik kende haar)..
En dan heb je spijt van je gedrag en ga je inzien dat je heel verkeerd gedaan hebt, doe dit jezelf niet aan en leer van de les die ik heb moeten leren op de harde manier.
Wanneer jij nogmeer controle uitspeeld over de relatie hoe of die nu is, hoe meer kans je maakt haar écht kwijt te raken.
App haar niet meer tot ze zelf wat laat weten, al moet je je vingers erbij opvreten.. En focus de energie die je gebruikt naar haar op andere dingen, zet een serie of film op.. Ga gamen.. Ga met vrienden wat doen.. Laat haar zien dat je ook een leven hebt zonder haar, dan ben je automatisch aantrekkelijker.
Mijn ex (nr 1) checkte me constant, was ik al online geweest, waarom heb ik geen berichtje gestuurd, waarom ik zo weinig om hem gaf, elk weekend discussie over dat het van 2 kanten moet komen.. Ik was in een drukke periode met werk, school, stage, op mezelf wonen etc en dit kon ik er absoluut niet bij hebben.. Uiteindelijk hem aan de kant gezet omdat ik niet tegen de relatiedruk kon.
Mijn ex (nr 2) was na ex nr 1.. Was een jongen, heel erg op zichzelf.. Ik was bizar verliefd op hem, nooit zo verliefd geweest in mijn leven.. Ik ging hem uiteindelijk checken, irriteren met vragen om bevestiging, het zelfde gedachtepatroon als jij hebt had ik.. En zoals verwacht: hij dumpte me en ging er vandoor met een andere meid die wel zelfverzekerder reageerde op alles (ik kende haar)..
En dan heb je spijt van je gedrag en ga je inzien dat je heel verkeerd gedaan hebt, doe dit jezelf niet aan en leer van de les die ik heb moeten leren op de harde manier.
donderdag 21 september 2017 om 16:11
Ja k doe ook mijn best om gewoon mijn leven in te plannen. Helaas is mijn vriendin wel zo dat als ze iets in haar hoofd heeft - stel het is 'uitmaken', dan is er niets wat haar kan veranderen.. Helaas...Meloony123 schreef: ↑21-09-2017 12:01Ik ben bang dat de situatie nu uit je macht ligt.. Het beste wat je kan doen, is niks doen..
Ik ben erg benieuwd hoe morgen gaat lopen (dan spreek ik haar)..
donderdag 21 september 2017 om 17:42
ik denk dat ze voor nu ff haar rust wil ipv met mij zijn..Eslarealidad schreef: ↑21-09-2017 11:54Snap dat je je verdrietig voelt.
Dat komt wel weer goed.
Ze wil rust, schrijf je.
Duidelijk toch.
Ze heeft zeker een drukke weekindeling.
De kleine momenten zijn die nog voor jou of voor rust?
Ga je eigen plannen maken.
Met familie, vrienden.
Ga even terug naar jezelf.
Kijk nergens meer.
Als iemand graag wil merk je het wel als je schittert door afwezigheid.
en ik moet nu dus 'afwezig' zijn? bedoel je dat?
zondag 24 september 2017 om 18:36
T gaat nu wel wat beter, alleen doet ze ineens wel nog meer afstandelijk als eerst.
Vrijdag was ik bij haar en was het wel super gezellig oftewel, ze was wel bijgedraaid.
Zaterdag was er nog n verjaardag van haar oudere zus & daar was ik ook, daar heeft ze echter geen woord tegen me gezegd.
Helemaal niets. Ze wilde geeneens naast me lopen toen we met z'n allen door de stad liepen. Ze slaapt dit weekend bij haar zus
en ze wist niet hoe snel ze van me af moest komen. Heb haar nog een berichtje gestuurd dat k gisteravond veilig thuis was, maar geen antwoord op gehad. Vanochtend had ik haar nog gevraagd wat ze ging doen (zo rond 10 uur), maar nog steeds geen antwoord...
Geen idee wat er nu aan de hand is.
zondag 24 september 2017 om 21:31
Jezus, hier heb je toch geen zin in joh.. wat een gezeik steeds!Driekeer schreef: ↑24-09-2017 18:36T gaat nu wel wat beter, alleen doet ze ineens wel nog meer afstandelijk als eerst.
Vrijdag was ik bij haar en was het wel super gezellig oftewel, ze was wel bijgedraaid.
Zaterdag was er nog n verjaardag van haar oudere zus & daar was ik ook, daar heeft ze echter geen woord tegen me gezegd.
Helemaal niets. Ze wilde geeneens naast me lopen toen we met z'n allen door de stad liepen. Ze slaapt dit weekend bij haar zus
en ze wist niet hoe snel ze van me af moest komen. Heb haar nog een berichtje gestuurd dat k gisteravond veilig thuis was, maar geen antwoord op gehad. Vanochtend had ik haar nog gevraagd wat ze ging doen (zo rond 10 uur), maar nog steeds geen antwoord...
Geen idee wat er nu aan de hand is.
zondag 24 september 2017 om 22:44
Vervelend, ik snap dat je daar onzeker van word maar het is belangrijk juíst nu te laten zien dat je haar ruimte kan geven.
Ik zou haar nog 1 berichtje sturen. Aangeven dat je haar wat koeltjes vond de laatste keer dat he haar zag. Dat je weet dat ze het erg druk heeft, dat je denkt dat dat de reden was. dat je haar de ruimte wil geven om tot rust te komen en haar voorlopig ff met rust wil laten tot zij weer tijd/energie/behoefte heeft om af te spreken. En afsluiten met dat als ze iets wil bespreken je er voor haar bent en dat je dol op haar bent.
En dan Afwachten (en echt doen)
Ik zou haar nog 1 berichtje sturen. Aangeven dat je haar wat koeltjes vond de laatste keer dat he haar zag. Dat je weet dat ze het erg druk heeft, dat je denkt dat dat de reden was. dat je haar de ruimte wil geven om tot rust te komen en haar voorlopig ff met rust wil laten tot zij weer tijd/energie/behoefte heeft om af te spreken. En afsluiten met dat als ze iets wil bespreken je er voor haar bent en dat je dol op haar bent.
En dan Afwachten (en echt doen)
zondag 24 september 2017 om 23:48
Geen antwoord is ook antwoord.
Ik zou niks meer sturen nu na 2 keer niks te hebben gehoord.
Kijk of ze jou gaat missen.
Voor beiden ook goed om te weten.
Als dat wel of niet zo is merk je wel over een tijdje.
Gevoelens kun je niet op commando sturen. Allebei niet.
Hou je taai.
Ik zou niks meer sturen nu na 2 keer niks te hebben gehoord.
Kijk of ze jou gaat missen.
Voor beiden ook goed om te weten.
Als dat wel of niet zo is merk je wel over een tijdje.
Gevoelens kun je niet op commando sturen. Allebei niet.
Hou je taai.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
maandag 25 september 2017 om 09:25
Ze wordt afstandelijker omdat jij haar blijft appen terwijl ze niet van appen houd. Je geeft zo de boodschap af dat wat zij wil of niet wil voor jou niet belangrijk is. Waarom schaf je dat appen met haar gewoon niet helemaal af? Hoef je je ook niet druk te maken waarom ze niet terugappt (terwijl je dat dus wel weet, ze houdt er gewoon niet van).
Creativity is intelligence having fun
maandag 25 september 2017 om 09:39
Nee, het probleem ligt nu niet meer bij het appen volgens mij...
Ik app haar al aanzienlijk minder, maar alsnog gedroeg ze zich ontzettend afstandelijk dit weekend. Daarom maak ik me druk.
Ik wil haar graag de beste versie van mezelf laten zien, maar ik heb er nu geen kans toe. Ik wil haar graag de ruimte geven en niet appen - maar ik wil wel ff met haar kletsen over hoe het nu tussen ons gaat. Ik respecteer haar normen en waarden, maar nu stoot ze me volledig af. Dat maakt me dus erg verdrietig. Ik wil haar echt niet kwijt.
maandag 25 september 2017 om 09:55
Je wilt gerustgesteld worden, dat snap ik wel. Alleen misschien dat je vriendin er nog niet uit is hoe zij over jullie relatie denkt. En dan kan ze nog niet de antwoorden geven die jij wil horen. Dat hoeft niet negatief te zijn, misschien vindt ze het prima zoals het nu gaat en vindt ze het irritant dat jij steeds wil praten want in haar ogen is er dan niets om over te praten. Ik weet niet hoe die gesprekken gaan maar als zij al een aantal keer heeft gezegd dat er niets aan de hand is en jij blijft doorvragen dan kom je weer uit bij: het moet gaan zoals jij vindt dat het moet gaan en ga je door tot je hoort wat je wil horen. Sommige mensen zijn gewoon afstandelijk, hoeft verder niets met jou te maken hebben.
En misschien heeft ze er geen zin meer in, dat kan ook. Daar kun je weinig mee verder.
En misschien heeft ze er geen zin meer in, dat kan ook. Daar kun je weinig mee verder.
Creativity is intelligence having fun
maandag 25 september 2017 om 10:13
Ik heb wel gehoord dat ze wel degelijk vind dat er 'iets' is, maar ze heeft ''geen zin in gedoe''. Ze is ook erg druk met zichzelf, dus ik snap haar heel erg. Wat me echter een beetje tegenstaat, is dus dat ze vanaf dit weekend ineens extreem naar de afstandelijke kant toetrekt, terwijl ze vrijdag (op die verjaardag) wèl heel leuk/normaal deed. Ik snap dan niet wat er binnen die 24 uur gebeurd is.Kirby schreef: ↑25-09-2017 09:55Je wilt gerustgesteld worden, dat snap ik wel. Alleen misschien dat je vriendin er nog niet uit is hoe zij over jullie relatie denkt. En dan kan ze nog niet de antwoorden geven die jij wil horen. Dat hoeft niet negatief te zijn, misschien vindt ze het prima zoals het nu gaat en vindt ze het irritant dat jij steeds wil praten want in haar ogen is er dan niets om over te praten. Ik weet niet hoe die gesprekken gaan maar als zij al een aantal keer heeft gezegd dat er niets aan de hand is en jij blijft doorvragen dan kom je weer uit bij: het moet gaan zoals jij vindt dat het moet gaan en ga je door tot je hoort wat je wil horen. Sommige mensen zijn gewoon afstandelijk, hoeft verder niets met jou te maken hebben.