ervaringen met safe t sleep wikkeldoek??

16-02-2009 18:44 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
titel zegt al genoeg,

wie gebruikt dit en wat zijn jullie ervaringen? ik wil het vooral gebruiken om de kleine veilig op zijn zij te laten slapen omdat hoofdje echt afgeplat wordt en fysio weinig helpt.

groeten
Alle reacties Link kopieren
Mogelijkheid die niet snel aangeraden wordt: regelmatig op de buik laten slapen met een aero-sleepmatrasje... dan slaapt ie als het goed is op z'n andere kant van het hoofdje
Hoi Royanne,

wij hebben Sarahmeisje een aantal maanden in de safe t sleep gehad in bed, omdat ze zó ontzettend gefrustreerd was. (naderhand bleek dat oa een medische oorzaak te hebben -> oorontstekingen en een ontwikkelingsoorzaak -> frustratie kwam doordat ze zich enorm snel ontwikkelde, en ze nóg meer wilde dan ze kon)

Mijn ervaring zijn erg goed, hoewel het wel eens voorgekomen is dat we haar smorgens in bed aantroffen met haar hoofd onder de wikkel zeg maar (wat je normaal vastmaakt dmv het klitteband. Er zit nog een derde lap stof daar, die je tussen de wikkel moet doen, dan kan je kindje niet naar beneden zakken. Bij Sarahmeisje gebruikten we die niet, aangezien dat niet kon (want; moet tussen de beentjes door, maar ze sliep toen al in een slaapzak). Sarahmeisje was sterk genoeg om zich eventueel los te wurmen, dus ik heb me daar niet zo'n zorgen over gemaakt.

Het afwennen was wel ff doorzetten, maar is met een week ook goedgekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven