Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
14-06-2017 17:15
Gewoon deze post even aan die mensen laten zien. Dan hoeven jullie vast niet meer langs te komen. Probleem opgelost.
Goeie tip!!!! :high5:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ben je bang dat andere mensen het moois van je af kijken? Als je niet wilt, gewoon niet gaan en op een terrasje in de buurt afspreken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nadiaah79 schreef:
14-06-2017 16:01
Familie van mij staat op een naturistencamping, nu willen ze dat wij een dagje op visite komen. Maar ik wij willen absoluut niet zonder kleding, en ik wil die naaktlopers daar ook liever niet tegen komen, moet goed dat is dan niet anders, vind naturistencampings niet normaal. Ik heb gewoon zoiets van kleding is er niet voor niets.

Het moet toch gewoon kunnen dat bezoek hun kleding aanhoudt? Is het normaal dat dat niet toegestaan is?
Bezoek mag vaak de kleding wel aanhouden, maar je zult wel naakte mensen zien. Wat overigens heel normaal is. Als je alle mensen daar vies aan gaat zitten kijken, dan kun je beter niet gaan.

Wat je ook kunt doen, is gaan wanneer het kouder weer is. Dan zijn zelfs naturisten vaak gekleed.
Later is nu
Nadiaah79 schreef:
14-06-2017 16:01
Familie van mij staat op een naturistencamping, nu willen ze dat wij een dagje op visite komen. Maar ik wij willen absoluut niet zonder kleding, en ik wil die naaktlopers daar ook liever niet tegen komen, moet goed dat is dan niet anders, vind naturistencampings niet normaal. Ik heb gewoon zoiets van kleding is er niet voor niets.

Het moet toch gewoon kunnen dat bezoek hun kleding aanhoudt? Is het normaal dat dat niet toegestaan is?
Waar is kleding dan voor volgens jou?
Badkleding is er om je een blaasontsteking te bezorgen na het zwemmen.
Niets is fijner dan de zomer, lekker bloot in huis en tuin. En als we een dagje weg gaan naar De Groenlanden of zo. Heerlijk zwemmen, zonnebakken en uitrusten.
Ja, goeie.. waarvoor is kleding eigenlijk? Behalve dan om je te beschermen tegen kou of zon.
Later is nu
Bescherming tegen de zon komt hier van factor 30 en een hoed of pet.
:)
Niet altijd. Als je niet tegen een beschermingsfactor kunt, bijvoorbeeld.
Later is nu
Ja, dan wordt het inderdaad lastig. :-(
Dreamer schreef:
14-06-2017 17:29
Bezoek mag vaak de kleding wel aanhouden, maar je zult wel naakte mensen zien. Wat overigens heel normaal is. Als je alle mensen daar vies aan gaat zitten kijken, dan kun je beter niet gaan.

Wat je ook kunt doen, is gaan wanneer het kouder weer is. Dan zijn zelfs naturisten vaak gekleed.
We zijn niet gegaan, vind het niet normaal dat mensen bij vreemden naakt rondlopen op een camping. Kleding is er niet voor niets. Zelfs kleine kinderen schijnen daar naakt te lopen, er zal maar 1 of andere pedo daar zijn, je weet maar nooit.
MrsLady schreef:
14-06-2017 21:18
Waar is kleding dan voor volgens jou?
Dat is bedoeld om het lichaam te bedekken, vind die naturisten campings maar een rare vulgaire bedoening. Wij staan volgende week zelf op een normale camping en onze familie komt daar dan langs in plaats van wij bij hun.
Zijdus schreef:
14-06-2017 17:15
Gewoon deze post even aan die mensen laten zien. Dan hoeven jullie vast niet meer langs te komen. Probleem opgelost.
Ze weten wel hoe wij erover denken, de rest van onze familie denkt er gelukkig ook hetzelfde over zoals wij. Hebben dus ook besloten niet te gaan, wij houden niet van dat vulgaire idiote gedoe. Waar is het voor nodig om op de camping naakt rond te lopen? Nu afgesproken dat ze bij ons komen, ze hebben zelfs een lang weekend geboekt op dezelfde camping waar wij ook naartoe gaan.
Lieve Nadiaah79,
Waarom erger je jezelf door hier mee te lezen?

Ik geniet van bloot zijn, mijn man geniet van bloot zijn, onze puberzoon geniet van bloot zijn. Hij speelt bloot met andere pubers in het zwembad, bij de pingpongtafel en geniet met volle teugen. Bootje varen in de vijver, marshmallows bij het kampvuur.
Goh, het lijkt wel een mens. :)

Hij heeft geen last van hihihi billen, hihihi, tieten.

Naturisme is onze levensstijl. Dat dat niet de jouwe is kunnen we accepteren.

Afbeelding
Nadiaah79 schreef:
03-07-2017 17:24
We zijn niet gegaan, vind het niet normaal dat mensen bij vreemden naakt rondlopen op een camping. Kleding is er niet voor niets. Zelfs kleine kinderen schijnen daar naakt te lopen, er zal maar 1 of andere pedo daar zijn, je weet maar nooit.
Ach.. vrouw toch, wat een drama. Vooral dat jij denkt dat zo'n lapje stof je beveiligt tegen pedo's. Nooit gehoord dat een bikini juist spannender en uitdagender is dan naakt? Het schijnt dat pedo's zelfs kunnen kicken op een luier. IK snap dát niet, maar dat je je niet plots veel veiliger voelt op je 'normale' camping. Op blijven letten! (wat op die vulgaire naaktcampings automatisch gebeurt. Mensen die teveel interesse lijken te hebben in loeren naar naakt, vooral naar kinderen, worden verwijderd.. heb ik gezien en meegemaakt... ik heb ook gehoord van zo'n 'normale' camping, waar een pedo al jarenlang z'n gang kon gaan.. blijven oppassen dus!)

Naakt lopen is voor mij niet zozeer mezelf aan anderen showen, maar mezelf lekker voelen met hoe ik ben. Afgelopen weekend weer eens met bikini aan gelopen en dat voelde enorm ongemakkelijk. Broekje dat opkrult, bovenstukje dat verschuift.. niets voor mij..

Nog 1 tip: praat er met je familie níet over, of op andere toon, want 'vulgair' en dergelijke.. je komt niet aardig over. In taalgebruik zelf voornamelijk onaangenaam en vooral vulgair.
dreamer wijzigde dit bericht op 04-07-2017 10:16
0.25% gewijzigd
Later is nu
Nadiaah79 schreef:
03-07-2017 17:25
Dat is bedoeld om het lichaam te bedekken, vind die naturisten campings maar een rare vulgaire bedoening. Wij staan volgende week zelf op een normale camping en onze familie komt daar dan langs in plaats van wij bij hun.
Maar waarom moet het een lichaam bedekken? Dat het daarvoor bedoeld is, lijkt me duidelijk. Maar waarom zou je een lichaam bedekken? Anders dan bescherming? En waarom mag je buik wel bloot, net als je schouders, ellebogen en enkels, maar moeten je borsten ineens bedekt? Waarom is een blote kuit niet vulgair, maar m'n blote bil wel?
Later is nu
Dreamer schreef:
04-07-2017 10:14

Naakt lopen is voor mij niet zozeer mezelf aan anderen showen, maar mezelf lekker voelen met hoe ik ben. Afgelopen weekend weer eens met bikini aan gelopen en dat voelde enorm ongemakkelijk. Broekje dat opkrult, bovenstukje dat verschuift.. niets voor mij..

precies, ben het helemaal ontwend!
Ach, Nadia wil gewoon even rellen, geeft niks hoor meid.. doe maar lekker veilig kleren aan :bye:

Nog 10 dagen en dan gaan we naar Elsendorp... hoop toch wel op een beetje mooi weer hoor!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Morgen geen bouwvakkers !!! Eindelijk weer bloot kunnen in mijn tuin/huis.
Wij zouden volgend jaar , ok, we zijn er vroeg bij, reden: deze zomer te slecht weer en dus volgend jaar absoluut weg, willen naar camping chaudeau gaan. Waarom ? eerste selectie gemaakt op basis van prijs, afstand, grootte enzovoort.
Jammer genoeg is er niet zo heel veel te vinden over deze camping.

Misschien kan er hier iemand wel iets vertellen ?

alvast bedankt.
Helaas, ik ken hem niet.

Wij waren van plan om op de bonnefooi naar La Grande Cosse te gaan, tot ik me herinnerde vorig jaar een (Franse) enquête te hebben getekend tegen sluiting van een terrein. Effe checke, inderdaad.... La Grande Cosse is overgenomen door een textielketen. Balen. :-(
v-dw schreef:
07-08-2017 12:33
Wij zouden volgend jaar , ok, we zijn er vroeg bij, reden: deze zomer te slecht weer en dus volgend jaar absoluut weg, willen naar camping chaudeau gaan. Waarom ? eerste selectie gemaakt op basis van prijs, afstand, grootte enzovoort.
Jammer genoeg is er niet zo heel veel te vinden over deze camping.

Misschien kan er hier iemand wel iets vertellen ?

alvast bedankt.

Ik ken de camping niet, zelfs nooit van gehoord.
Op naturismegids.nl is men overwegend positief in het oordeel.
Snoesje666 schreef:
07-08-2017 12:48
Helaas, ik ken hem niet.

Wij waren van plan om op de bonnefooi naar La Grande Cosse te gaan, tot ik me herinnerde vorig jaar een (Franse) enquête te hebben getekend tegen sluiting van een terrein. Effe checke, inderdaad.... La Grande Cosse is overgenomen door een textielketen. Balen. :-(
Ah wat jammer van La Grande Cosse! Heel goede herinneringen aan.. overigens zijn mijn schoonouders dit jaar voor het eerst ook naturistisch gegaan en vonden ze het fantastisch!
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
10-08-2017 14:47
Ah wat jammer van La Grande Cosse! Heel goede herinneringen aan.. overigens zijn mijn schoonouders dit jaar voor het eerst ook naturistisch gegaan en vonden ze het fantastisch!
Ik ben met mijn ex vroeger een paar keer naturistisch op vakantie geweest, maar voor mijn vriendin wordt het ook de eerste keer, dus best wel een aparte ervaring.
Doch kan ik nu al met zekerheid zeggen dat ze het zal jammer vinden de dag dat we terug moeten vertrekken naar huis.
Ik ben 7 jaar geleden voor het eerst geweest, 6 weken nadat ik bevallen was dus zag er erg tegenop maar wil echt niet meer anders! Dit jaar voor het eerst in Nederland op een naturistencamping geweest, nu als alleenstaande moeder. Was wederom fantastisch!!! Behalve dan even toen mijn 6 jarige dochter riep: zo hé, die mevrouw heeft grote tieten :facepalm:
Ze kon er gelukkig wel om lachen!

We waren in Elsendorp, helemaal fijn!!
Toen zoon een peuter was schrok hij op De Mierenhoop in Bunne van een man van wel twee meter, met wollen sokken, klompen en een enórme baard. "Mama!! Dat is een kabouter!! Maar deze is wel heel groot???"

:rofl:

Dat weekend leverde ons ook het eerste "moeten we nu lachen of moeten we ons schamen" momentje op. Zoon stond in de speeltuin uit zijn tutbeker te drinken, en wat er van boven in ging liep er van onderen net zo snel weer uit.

Ach, twee emmertjes zwembadwater erover en klaar. Niemand die moeilijk deed. :)
http://www.midilibre.fr/2017/09/01/cap- ... 554686.php

Cap d'Agde wordt explosief. :rofl:

Vorige week vrijdag 400 meter strand ontruimd ter hoogte van Heliopolis, vanwege resten uit de Tweede Wereldoorlog, die onder water lagen. Helaas heb ik nog geen bericht gevonden of de bom van twee meter inderdaad op scherp stond. Dat zou zaterdag onderzocht worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven