Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zaterdag 23 september 2017 om 23:20
Toch is t zo. Niet alleen gebaseerd op mijn mening hoor. Als je bevalt van een jongen of meisje ben je gewoon geneigd daar kleding naar te kopen. Ik ben ze nog niet tegen gekomen hoor jongetjes in jurkjes en haarbanden. En wat zou je er ook mee willen bereiken als ouder? Waarom zou je t willen aantrekken bij een jongetje? Omdat je dat zo nodig een punt moet maken omdat je t onzin vind dat jongetjes geen jurkjes mogen dragen?tiramisuusje schreef: ↑23-09-2017 21:26Je noemde het als een algemeen geldend feit, dat uiteraard makkelijk te falsifiseren is. Als je het alleen over je eigen persoonlijke mening hebt is dat prima, maar presenteer jouw persoonlijke voorkeur dan niet als universeel feit.
zaterdag 23 september 2017 om 23:29
Het-groepje schreef: ↑23-09-2017 16:22Het levert denk ik gewoon niet het spectaculaire schouwspel op waarop sommigen rekenen.
Aan kinderen van de basisschool leeftijd zie je, helemaal tijdens het langsfietsen, helemaal niet precies wat ze zijn.
Een tenger jongetje in een jurk en met lang haar en een diadeem in, ziet eruit zoals hij hoopt: Als een meisje.
Een meisje met heel kort haar en in een joggingpak van die leeftijd ziet er voor buitenstaanders uit als een jongetje.
Het is niet de gay pride in het klein ofzo, met kinderen met baarden en meterhoge pruiken en extreme make up op, op plateauzolen oid.
Kinderen zijn qua uiterlijk nog helemaal niet zo sekse gedefinieerd vaak.
Als je het niet weet zie je het niet eens en ga je uit van wat je op het eerste gezicht ziet.
Spectaculaire schouwspel waar op sommigen rekenen????
Bij mijn weten was er niet ééntje die jouw verhaal geloofde. Had je zelf graag spectaculaire reacties verwacht op je verhaaltje?
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 09:07
0.93% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zaterdag 23 september 2017 om 23:34
Het-groepje schreef: ↑23-09-2017 17:06En dan zie je toch ook niet precies wat het zijn als je het kind verder niet kent? Ik zie werkelijk waar het issue of het bijzondere niet.
Maar jij ziet 'precies' de kinderen in het voorbij fietsen en denkt dan dat zo'n jongen in een gendercrisis kan zitten? Is dat 'gissen' omdat jij het niet meteen kan zien. Jij denkt dat het jongens zijn die een jurkje willen dragen? Maar misschien zijn die jongens helemaal niet met jurkjes bezig maar met hockey of voetbal.
Als ik een kind zie fietsen, dan zie ik een kind fietsen, is het een jongen dan zie ik een jongen,is het een meisje dan is het een meisje. Allebei gelijkwaardig en allebei anders. ik ben helemaal niet bezig om bij een kind een 'gendercrisis' te 'vermoeden'. Als dat zo is dan is dat zo, maar zolang het niet bekend is, dan is het gewoon dat wat ik zie, een jongen of een meisje.
Het-groepje schreef: ↑22-09-2017 19:55Het is bij de school van mijn kinderen inderdaad not done om andere kinderen uit te lachen om dat soort dingen, en dat is vanuit de kinderen zelf.
Er fietsen meerdere jongens in jurken etc naar school ja. En een paar meisjes met een tondeuzehoofd en no nonsense kleding.
Een jongetje heeft een tijdlang in een fluwelen soort glitter acrobaten outfit incl zweetband rondgelopen. Zag er trouwens heerlijk comfortabel uit, hij had er meerdere.
Anderen lopen altijd in voetbaltenue.
Heerlijk wonen inderdaad..
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
zaterdag 23 september 2017 om 23:46
Meneer/mevrouw is voor iemand die zich zowel man als vrouw of nu man en dan vrouw voelt misschien helemaal niet ongepast, maar wanneer ik een man aanspreek met meneer/mevrouw, denk ik niet dat hij me dat in dank zal afnemen. Voor een vrouw is 't precies zo. Zeer onbeleefd.
Misschien wanneer een mens zich niet uitgesproken vrouwelijk/mannelijk kleedt, dat men geoorloofd is om deze met meneer/mevrouw aan te spreken. Maar ik ga dat in ieder geval zeker niet doen. Ik spreek de mens zo aan als het me het meest gepast lijkt, wanneer ik me vergis dan weet ik me daar wel uit te redden, zo'n drama hoeft het wat mij betreft echt niet te zijn.
Misschien wanneer een mens zich niet uitgesproken vrouwelijk/mannelijk kleedt, dat men geoorloofd is om deze met meneer/mevrouw aan te spreken. Maar ik ga dat in ieder geval zeker niet doen. Ik spreek de mens zo aan als het me het meest gepast lijkt, wanneer ik me vergis dan weet ik me daar wel uit te redden, zo'n drama hoeft het wat mij betreft echt niet te zijn.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
zondag 24 september 2017 om 02:24
Nu doe je weer precies hetzelfde: stel je jouw persoonlijke voorkeur als universeel feit.anoniem23081410 schreef: ↑23-09-2017 23:20Toch is t zo. Niet alleen gebaseerd op mijn mening hoor. Als je bevalt van een jongen of meisje ben je gewoon geneigd daar kleding naar te kopen. Ik ben ze nog niet tegengekomen hoor jongetjes in jurkjes en haarbanden.
Ik heb de meeste babykleding gekocht voordat ik wist of het een jongetje of een meisje was, en mijn kinderen, van verschillende geslachten hebben allemaal dezelfde babykleding gedragen, die vooral op comfort en practisch zijn uitgezocht.
Baby's in jurkjes en haarbanden doe ik sowieso niet: beide zijn oncomfortabel op die leeftijd. Jurkjes zijn ontzettend onpraktisch als ze kruipen of liggen en haarbanden vind ik er persoonlijk uitzien als een projectie van de onzekerheid van de ouder(s).
Mijn babies droegen vooral wit, grijs of aquagroen/blauw. Maar de jongens hadden ook wel eens roze aan als dat zo uitkwam. En de meisjes heel vaak blauw omdat we veel blauw hadden gekregen.
zondag 24 september 2017 om 02:32
Gewoon, dat jongens een piemel hebben en meisjes een vulva, zoals volgens mij bijna iedereen dat uitlegt.
En soms komt er wel eens ter sprake dat sommige mensen met (zonder) piemel geboren zijn, maar eigenlijk een meisje (jongen) willen en dat dat ook mag, omdat iedereen zelf mag kiezen wat ze willen zijn.
Andere dingen die wel eens ter sprake komen zijn haarlengte; dat sommige jongens (meisjes), kort haar hebben, en sommige lang haar, en dat iedereen dat zelf mag weten.
Deze gesprekken heeft volgens mij iedere ouder wel met hun kinderen, omdat ze er op een bepaalde leeftijd behoefte aan hebben om de wereld te categoriseren.
zondag 24 september 2017 om 03:13
Haha.tiramisuusje schreef: ↑24-09-2017 02:32
En soms komt er wel eens ter sprake dat sommige mensen met (zonder) piemel geboren zijn, maar eigenlijk een meisje (jongen) willen en dat dat ook mag, omdat iedereen zelf mag kiezen wat ze willen zijn.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
zondag 24 september 2017 om 07:36
Het is een mode hype die genderneutraliteit vermoedelijk bedacht door idioten met teveel tijd om over dit soort onzin na te denken.Bruise schreef: ↑23-09-2017 22:39Neen, en het wordt er op de genderneutrale manier dus alleen maar moeilijker op.
Ik ben blij als een baby roze draagt dat ik kan vragen hoe heet ze in plaats van en hoe heet jij om moeders niet voor d'r kop te stoten.
En dan komen we bij het punt van bestaan er straks nog wel vaders en moeders of je man en je vrouw. Het.
Normale werkende mensen hebben toch geen tijd om hier over na te denken.
Ik denk dat dit gender neutrale geneuzel weinig weinig navolging gaat krijgen.
Ik zie het al gebeuren, een geboortekaartje
Hoera we hebben een kind.
U hoort over 16 jaar hoe het zich voelt
Man /vrouw / onzijdig
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 24 september 2017 om 07:48
In de tijd dat ik zwanger was had je nog niet zi heel erg van die pret echo s om te zien wat t geslacht was. Het ging er meer om om te kijken of alles in orde was. Je hebt nu allerlei echo s waarop de meeste mensen toch het geslacht zien en ook willen weten. Vooral om de baby kamers in te richten en de kleding te kopen. Dat is nou eenmaal zo ik ben daar echt niet de enige in die zo denkt. Met mij nog miljoenen mensen. En dag er mensen zijn die denken zoals jij, wilt dat niet zeggen dat een van ons gelijk of ongelijk heeft. Dat wilt juist zeggen dat meerdere mensen een anders denken. Maar ik ben echt niet de enige met deze gedachten.tiramisuusje schreef: ↑24-09-2017 02:24Nu doe je weer precies hetzelfde: stel je jouw persoonlijke voorkeur als universeel feit.
Ik heb de meeste babykleding gekocht voordat ik wist of het een jongetje of een meisje was, en mijn kinderen, van verschillende geslachten hebben allemaal dezelfde babykleding gedragen, die vooral op comfort en practisch zijn uitgezocht.
Baby's in jurkjes en haarbanden doe ik sowieso niet: beide zijn oncomfortabel op die leeftijd. Jurkjes zijn ontzettend onpraktisch als ze kruipen of liggen en haarbanden vind ik er persoonlijk uitzien als een projectie van de onzekerheid van de ouder(s).
Mijn babies droegen vooral wit, grijs of aquagroen/blauw. Maar de jongens hadden ook wel eens roze aan als dat zo uitkwam. En de meisjes heel vaak blauw omdat we veel blauw hadden gekregen.
En als je omgeving op kraamvisite komt of daarvoor al weet wat t geslacht is zal je toch echt cadeau s in de richting van je zoon of dochter krijgen op een enkele uitzondering na dat valt toch niet te ontkennen?
zondag 24 september 2017 om 08:19
anoniem23081410 schreef: ↑24-09-2017 07:48
En als je omgeving op kraamvisite komt of daarvoor al weet wat t geslacht is zal je toch echt cadeau s in de richting van je zoon of dochter krijgen op een enkele uitzondering na dat valt toch niet te ontkennen?
Dat is toch ook normaal.
Normale mensen weten of ze man of vrouw zijn.
Mensen met een afwijking vinden zich niets.
Prima als dat zo is , niets aan de hand maar om de samenleving nu in te richten naar allerlei mensen met identiteitsproblemen is gewoon onzin.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 24 september 2017 om 08:28
Als ik zo de kraamcadeaus langsga zat er toen nog best weinig roze of jurk tussen of echt meisjesachtig tussen. Ik bedoel, de knuffels waren gewoon een beetje bruinig, want een konijntje en een beertje zijn bruinig, een Nijntje ontbijtset is ook niet bepaald typisch meisjesachtig en boekjes waren ook gewoon op baby's of kleine kinderen gericht. Kleertjes konden dat wel echt meisjesachtig zijn en die kregen we ook wel, maar ook weer niet.anoniem23081410 schreef: ↑24-09-2017 07:48In de tijd dat ik zwanger was had je nog niet zi heel erg van die pret echo s om te zien wat t geslacht was. Het ging er meer om om te kijken of alles in orde was. Je hebt nu allerlei echo s waarop de meeste mensen toch het geslacht zien en ook willen weten. Vooral om de baby kamers in te richten en de kleding te kopen. Dat is nou eenmaal zo ik ben daar echt niet de enige in die zo denkt. Met mij nog miljoenen mensen. En dag er mensen zijn die denken zoals jij, wilt dat niet zeggen dat een van ons gelijk of ongelijk heeft. Dat wilt juist zeggen dat meerdere mensen een anders denken. Maar ik ben echt niet de enige met deze gedachten.
Pas toen mijn dochter liet merken dat ze heel erg van de poppen is werd het huis roze met speentjes, want poppenspul dat niet roze is is best een uitzondering.
zondag 24 september 2017 om 08:34
Jij stelde dat iedereen denkt zoals jij. Ik stel alleen maar dat er ook mensen zijn die anders denken. Zelfs al was ik de enige op aarde die zo denkt (wat ik betwijfel), dan is jou stelling al onwaar.anoniem23081410 schreef: ↑24-09-2017 07:48In de tijd dat ik zwanger was had je nog niet zi heel erg van die pret echo s om te zien wat t geslacht was. Het ging er meer om om te kijken of alles in orde was. Je hebt nu allerlei echo s waarop de meeste mensen toch het geslacht zien en ook willen weten. Vooral om de baby kamers in te richten en de kleding te kopen. Dat is nou eenmaal zo ik ben daar echt niet de enige in die zo denkt. Met mij nog miljoenen mensen. En dag er mensen zijn die denken zoals jij, wilt dat niet zeggen dat een van ons gelijk of ongelijk heeft. Dat wilt juist zeggen dat meerdere mensen een anders denken. Maar ik ben echt niet de enige met deze gedachten.
zondag 24 september 2017 om 08:43
Nee hoor niet iedereen denkt zoals ik maar ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. En ik durf dat rustig te zeggen omdat ik dat om mij heen ook ziet.tiramisuusje schreef: ↑24-09-2017 08:34Jij stelde dat iedereen denkt zoals jij. Ik stel alleen maar dat er ook mensen zijn die anders denken. Zelfs al was ik de enige op aarde die zo denkt (wat ik betwijfel), dan is jou stelling al onwaar.
zondag 24 september 2017 om 08:58
Ik denk dat je krijgt van de mensen in je omgeving die bij je op kraamvisite komen hoe deze over je denken en je een beetje kennen. Je komt hier ook zo over dus de mensen die jou echt kennen zullen dan ook niet zo snel aankomen met roze pakjes voor je dochtertje. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten en dat zal ook wel want alles wat ik zeg is niet waar en dat geef ook helemaal niet. Maar bij mij kwam de visite voor mijn dochter wel met meisjespakjes en speelgoed en dat vond ik geweldig. Dus t is maar net waar je van houd. Ik had trouwens een dochter met een jurkje die in bomen klom. Maar toch elke x weer voor een jurkje ging als ik vroeg wat wil je aan. Dus dat zegt ook helemaal niks.Mevrouw75 schreef: ↑24-09-2017 08:28Als ik zo de kraamcadeaus langsga zat er toen nog best weinig roze of jurk tussen of echt meisjesachtig tussen. Ik bedoel, de knuffels waren gewoon een beetje bruinig, want een konijntje en een beertje zijn bruinig, een Nijntje ontbijtset is ook niet bepaald typisch meisjesachtig en boekjes waren ook gewoon op baby's of kleine kinderen gericht. Kleertjes konden dat wel echt meisjesachtig zijn en die kregen we ook wel, maar ook weer niet.
Pas toen mijn dochter liet merken dat ze heel erg van de poppen is werd het huis roze met speentjes, want poppenspul dat niet roze is is best een uitzondering.
zondag 24 september 2017 om 09:09
Dat kan hoor.anoniem23081410 schreef: ↑24-09-2017 08:58Ik denk dat je krijgt van de mensen in je omgeving die bij je op kraamvisite komen hoe deze over je denken en je een beetje kennen. Je komt hier ook zo over dus de mensen die jou echt kennen zullen dan ook niet zo snel aankomen met roze pakjes voor je dochtertje. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten en dat zal ook wel want alles wat ik zeg is niet waar en dat geef ook helemaal niet. Maar bij mij kwam de visite voor mijn dochter wel met meisjespakjes en speelgoed en dat vond ik geweldig. Dus t is maar net waar je van houd. Ik had trouwens een dochter met een jurkje die in bomen klom. Maar toch elke x weer voor een jurkje ging als ik vroeg wat wil je aan. Dus dat zegt ook helemaal niks.
Met een jurk kun je inderdaad prima in bomen klimmen, ik doe zelf ook immers.
Het enige waar ik tegen ageer is de 'het is nu eenmaal zo', 'dat is gewoon een feit', als je bevalt ben je gewoon geneigd' uitspraken over jongens-/ meisjesvoorkeuren.