Gelogen

24-09-2017 10:57 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou het zit zo;
Ik heb wel eens - als ik iets vertel - dat ik in mijn enthousiasme (totaal onbedoeld) dingen overdrijf.
Soms is dat niet erg, soms zijn het 'leugentjes om bestwil', maar soms kan het ook verder gaan dan dit.
Oftewel, soms lieg ik over dingen, waarvan ik dan meteen denk; FUCK. Dit had ik niet moeten zeggen.

Mijn vriendin is iemand die niet tegen liegen kan. Iemand die leeft voor vertrouwen & doet er zo ook alles aan om dit hoog te houden.
Ik ben ook zo. Ik haat het als ik met iemand praat over iets waarbij ik merk dat de ander niet de waarheid spreekt.
Maar goed, zoals ik hierboven al had uitgelegd; soms flapt er bij mij ook wel zomaar iets uit.

Ik was dus laatst avondeten bij een vriendin van me - ook een vriendin van mijn vriendin. We hadden het leuk etc.
en op een gegeven moment waren ik en haar broertje wat grapjes aan het maken over haar outfit.
In de trant van; ''Jaaa, dat shirt kan echt niet hoor'', gewoon op normale wijze.
Ik zei toen een dag later tegen mijn vriendin (die vroeg hoe het was), van; ''Ja, we maakten wat grapjes & toen werd ze helemaal boos'' etc.
Gewoon puur in mijn 'enthousiasme'.

Een paar dagen later kreeg mijn vriendin het er dus gewoon over met die vriendin en bleek dat 'boos worden'-deel van het verhaal dus niet te kloppen. Waarop mijn vriendin mij weer hard erover aan heeft gesproken. Nu negeert ze me op WhatsApp & heeft ze me verteld me moeilijk te kunnen vertrouwen. Wat kan ik doen, om alles weer rustig te krijgen? Ik heb mijn excuses al netjes aangeboden, waarop ze antwoordde met;
''Als je maar weet dat je het op deze manier voor jezelf aan het verkloten bent''. (Even ter info; mijn vriendin reageert wel vaak erg explosief, dus ZO boos bedoelde ze dat niet, maar er zit wel een kern van waarheid in).
Je vind jezelf niet leuk/interessant genoeg, daarom dik je je verhalen aan. Niet meer doen, anderen hebben je zo door, en ze lachen je achter je rug om uit. Stoppen met dat zielige gedoe.
fkrt schreef:
24-09-2017 11:12
Ja daarom. Dat begrijp ik ook. Het gaat voor mij ook over iets heel onschuldigs, en de vriendin in kwestie vind het ook totaaaal niet erg. Die snapt ook de overdreven reactie van mijn vriendin niet & zegt me ook; 'ja ach, ze draait wel bij... we weten allemaal hoe ze is', maar dat neemt voor mij de essentie van de opmerkingen die ik naar mijn hoofd kreeg niet weg. Daarom wil ik er iets mee doen.
Gewoon niet meer liegen dus, en geen verhalen meer aandikken met dingen die niet waar zijn, of die niet gebeurd zijn, om ze mooier te maken of jezelf/je verhaal interessanter te maken. Is dat nou zo moeilijk? En kan je dat zelf niet bedenken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
fkrt schreef:
24-09-2017 11:14
Ik heb verder nog nooit TEGEN HAAR gelogen.
Beter op je woorden gaan letten, niet meer zomaar er iets uitflappen want het kan verstrekkende gevolgen hebben zoals je nu dus zelf hebt gemerkt.
De waarheid is niet iets waar je lichtzinnig mee moet omspringen.
Geen grapjes over maken.
Je kunt er dierbare mensen door verliezen.

Meestal geven ze je nog wel een tweede kans.
Je krijgt dan de kans om vertrouwen terug te winnen, daar kan wel wat tijd overheen gaan soms.

Zie dit dan als een wijze les.
shisha schreef:
24-09-2017 11:18
Beter op je woorden gaan letten, niet meer zomaar er iets uitflappen want het kan verstrekkende gevolgen hebben zoals je nu dus zelf hebt gemerkt.
De waarheid is niet iets waar je lichtzinnig mee moet omspringen.
Geen grapjes over maken.
Je kunt er dierbare mensen door verliezen.

Meestal geven ze je nog wel een tweede kans.
Je krijgt dan de kans om vertrouwen terug te winnen, daar kan wel wat tijd overheen gaan soms.

Zie dit dan als een wijze les.
Ja ik zie het als een erg wijze les inderdaad...
Nu is het echter zo dat ik dus geen contact heb met mijn vriendin, omdat ze gewoonweg niet reageert.
Ze is dit weekend bij haar zus in Delft, dus ze is ook dubbel zo druk.

Ik wacht wel af.
Misschien kun je beide vriendinnen een bos bloemen sturen met een kaartje met je excuus.
Voor de vriendin van dat shirt een mooie bos bloemen en voor je eigen vriendin een bos met rozen bijvoorbeeld.
shisha schreef:
24-09-2017 11:23
Misschien kun je beide vriendinnen een bos bloemen sturen met een kaartje met je excuus.
Voor de vriendin van dat shirt een mooie bos bloemen en voor je eigen vriendin een bos met rozen bijvoorbeeld.
Zou kunnen, maar ik ben 20, mijn vriendin is 18 en 'onze' vriendin (dan weet je welke ik bedoel) is 17... Weet niet of ze daar op zitten te wachten
Ik vind het heel kinderachtig overkomen,...en niet enkel van jou.
fkrt schreef:
24-09-2017 11:25
Zou kunnen, maar ik ben 20, mijn vriendin is 18 en 'onze' vriendin (dan weet je welke ik bedoel) is 17... Weet niet of ze daar op zitten te wachten
Volgens mij zijn bloemen altijd goed.

Ze zijn toch ook te oud voor een snoepzak lijkt mij.
Mijn god, dus dit gaat om een akkefietje tussen pubers? Herejee. Gewoon laten betijen, zakt wel af, hooguit een lief kaartje of zo.

En TO, in elk geval dit als wijze les nemen dat verhalen aandikken met leugens niet de beste manier is om jezelf interessanter te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk dat je het gewoon met dit gedrag gewoon aan het verkloten bent.

Als je dat niet wil: ander gedrag gaan vertonen.
pejeka schreef:
24-09-2017 11:32
Mijn god, dus dit gaat om een akkefietje tussen pubers? Herejee. Gewoon laten betijen, zakt wel af, hooguit een lief kaartje of zo.

En TO, in elk geval dit als wijze les nemen dat verhalen aandikken met leugens niet de beste manier is om jezelf interessanter te maken.
Ik denk dat dit het beste is idd... Ik moet er zeker op letten
Soldanella schreef:
24-09-2017 11:36
Ik denk dat je het gewoon met dit gedrag gewoon aan het verkloten bent.

Als je dat niet wil: ander gedrag gaan vertonen.
Ja maar als mijn vriendin niet eens met me wil praten nu... Kan ik geeneens ander gedrag laten zien, snap je. Dat was ook meer mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat dit ‘over waait’
Twee t-shirts kopen met de tekst: I'm too sexy for my shirt :proud:
Afwachten dus.
Oke, rare gewoonte, maar probeer het dan bij te sturen. Als je bij jezelf denkt, fuck wat zeg ik nou, zeg dan meteen 'nouja, ze werd niet echt boos, maar mss waren de grapjes niet zo aardig'.

Voor nu zou ik het niet groter maken met bloemen ofzo. Even laten afkoelen.
wat is: ik was laatst avondeten

wat is dat voor woord? avondeten
Zodra je er weer wat uitflapt direct zeggen 'misschien overdrijf ik wat hoor!' Of zeggen 'nee grapje, ze werd natuurlijk niet echt boos', gewoon direct als je flapte het recht zetten. Je kan je voornemen het niet meer te doen maar dat gaat je toch niet (direct) lukken.

Voor nu een brief schrijven dat je je best gaat doen en het uitflappen zelf ook wilt veranderen en dat je hoopt dat je nog een kans krijgt.

Verklikt die dan niet!
En als je vriendin je om dit al gaat negeren....

Hoe zal ze dan op andere dingen reageren?
Leuke relatie zo.
fkrt schreef:
24-09-2017 11:38
Ja maar als mijn vriendin niet eens met me wil praten nu... Kan ik geeneens ander gedrag laten zien, snap je. Dat was ook meer mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat dit ‘over waait’
Wat bedoel je precies? Als je het hebt over overwaaien, dan lijkt het alsof je wil dat je vriendin niet meer boos is op jou, en dat jullie daarna gewoon blijven doen wat je altijd al deed.

Als je dat niet wil, moet je het dus niet over laten waaien, maar bedenken wat je anders wil doen, dat ook al direkt anders gaan doen, en daarna pas een manier vinden om dit je vriendin te laten weten.
Het is alleen een beetje gênant dat je flapuit verhaal uitgekomen is en als ik echt een vriendin van jou was dan zou ik snappen dat het een beetje verdraait is en gênant genoeg voor jou en zeker niet dan was ik klaar met je pfff
Lekkere vriendinnen zijn die viva dames.
Echte vriendinnen kunnen wel een potje breken, Ik zou haar maar links laten liggen en dan mag zij het lekker uitzoeken, lijkt me niet echt een persoon waar je lekker relaxed mee om kan gaan.
Dus je vertelt regelmatig leugens, maar snapt niet dat een ander je dan niet meer kan vertrouwen?
Je kan wel proberen om ze af te doen als 'overdrijven' maar het blijven toch echt gewoon leugens.
En nu heb je je billen gebrand en moet je op de blaren zitten.
Welkom in het echte leven....
Ergens heb je een soort va karaktermoord toegepast op je vriendin ten voordele van jou en jouw stomme verhaaltje om het verhaaltje wat meer sjeu te geven. Enorm onsympathiek, ik zou je ook niet meer als vriendin willen hebben. Het zou maar zo kunnen dat die vriendin zich nu afvraagt of je dit al eens eerder bij haar hebt geflikt.
Wat een puberaal topic.
Je liegt uit enthousiasme? Wat is dat nou weer voor iets raars? Daar zou ik snel klaar mee zijn. Wellicht is je vriendin dat ook. Volgens mij ben je ook een beetje aan het jokkebrokken als je zegt dat je normaal niet tegen haar liegt. Wat dacht je van niet meer doen?
ik zou een overdreven grote bos bloemen doen en een reuze-tobleronereep en een pot keukenzout, en zeggen: heel erg sorry, ik overdrijf van nature nogal, hoop dat deze korrels zout ons verder helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven