Gelogen

24-09-2017 10:57 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou het zit zo;
Ik heb wel eens - als ik iets vertel - dat ik in mijn enthousiasme (totaal onbedoeld) dingen overdrijf.
Soms is dat niet erg, soms zijn het 'leugentjes om bestwil', maar soms kan het ook verder gaan dan dit.
Oftewel, soms lieg ik over dingen, waarvan ik dan meteen denk; FUCK. Dit had ik niet moeten zeggen.

Mijn vriendin is iemand die niet tegen liegen kan. Iemand die leeft voor vertrouwen & doet er zo ook alles aan om dit hoog te houden.
Ik ben ook zo. Ik haat het als ik met iemand praat over iets waarbij ik merk dat de ander niet de waarheid spreekt.
Maar goed, zoals ik hierboven al had uitgelegd; soms flapt er bij mij ook wel zomaar iets uit.

Ik was dus laatst avondeten bij een vriendin van me - ook een vriendin van mijn vriendin. We hadden het leuk etc.
en op een gegeven moment waren ik en haar broertje wat grapjes aan het maken over haar outfit.
In de trant van; ''Jaaa, dat shirt kan echt niet hoor'', gewoon op normale wijze.
Ik zei toen een dag later tegen mijn vriendin (die vroeg hoe het was), van; ''Ja, we maakten wat grapjes & toen werd ze helemaal boos'' etc.
Gewoon puur in mijn 'enthousiasme'.

Een paar dagen later kreeg mijn vriendin het er dus gewoon over met die vriendin en bleek dat 'boos worden'-deel van het verhaal dus niet te kloppen. Waarop mijn vriendin mij weer hard erover aan heeft gesproken. Nu negeert ze me op WhatsApp & heeft ze me verteld me moeilijk te kunnen vertrouwen. Wat kan ik doen, om alles weer rustig te krijgen? Ik heb mijn excuses al netjes aangeboden, waarop ze antwoordde met;
''Als je maar weet dat je het op deze manier voor jezelf aan het verkloten bent''. (Even ter info; mijn vriendin reageert wel vaak erg explosief, dus ZO boos bedoelde ze dat niet, maar er zit wel een kern van waarheid in).
Het gaat niet even niet meer om jou.
Je hebt haar gekwetst. Ze is (even) klaar met je.
Je zal op de blaren moeten zitten tot ze weer contact met je wil. Er zit niets anders op.
S-Meds schreef:
24-09-2017 12:05
ik was avondeten
ik avondeet
jij avondeet
wij avondeten
wij hebben geavondeet
avondeet jij met ons mee?
gisteren avondeette avondat ik met de buurman
Zo is het tenminste correct Nederlands.
fkrt schreef:
25-09-2017 09:07
Ik snapte sowieso niet waarom iedereen dacht dat ik een meid was... In mijn post-geschiedenis is dat toch wel duidelijk te merken, dat het niet zo is.

Ja, ráár op een vrouwenforum! En dat ik niet eerst je postgeschiedenis doorneem voor ik reageer! My bad.
Doreia schreef:
25-09-2017 09:15
Het gaat niet even niet meer om jou.
Je hebt haar gekwetst. Ze is (even) klaar met je.
Je zal op de blaren moeten zitten tot ze weer contact met je wil. Er zit niets anders op.
Hmm, okey. Duidelijk. Dan zit er maar niets anders op, lijkt me idd.
Dit is toch iets waar hij niets mee kan?!
Driekeer schreef:
25-09-2017 09:42
Hmm, okey. Duidelijk. Dan zit er maar niets anders op, lijkt me idd.
Dit is toch iets waar hij niets mee kan?!
Juist wel! Je kunt moeilijk contact afdwingen als zijn vriendin er nu geen zin in heeft.
winkelfanaat schreef:
25-09-2017 14:27
Juist wel! Je kunt moeilijk contact afdwingen als zijn vriendin er nu geen zin in heeft.
Ja maar dan nog komen we met ons allen bij de vraag die hij al meerdere malen heeft gesteld;
Hoe kan hij zich NU opstellen? Zijn vriendin wil niet met hem praten/whatsappen - dus moet ie het dan maar helemaal afschaffen?
En niks van zich laten horen?

Ik zou dat sterk afraden...
Driekeer schreef:
25-09-2017 16:09
Ja maar dan nog komen we met ons allen bij de vraag die hij al meerdere malen heeft gesteld;
Hoe kan hij zich NU opstellen? Zijn vriendin wil niet met hem praten/whatsappen - dus moet ie het dan maar helemaal afschaffen?

Dat geloof ik meteen dat jij dat sterk zou afraden.

Ik zou juist wel aanraden om haar met rust te laten als ze dat vraagt.
Of hij moet echt graag van haar af. Dan vooral haar wens negeren. :-D
ik had ook zo'n vriend die dingen tegen vrienden zei als;

'ja ik heb wel tien keer geprobeerd je te bellen' (2 keer, en de eerste keer hing hij al op bij de kiestoon)
nope

'het was er echt super druk joh, niet te doen!' (er stonden ongeveer tien minuutjes 3 mensen binnen en 2 buiten)
nope

'ik ben er bijna hoor' (nog niet 1 voet over de drempel onderweg naar buiten)
nope

ik kon gewoon niet meer naar hem luisteren zonder te denken 'jaja' wat voor kul verkoop je mij wel niet
en ik wilde ook niet meer horen bij iemand die waarheid en fictie zo vrijelijk uitwisselde als het hem uitkwam
Lorem Ipsum
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 16:20
Dat geloof ik meteen dat jij dat sterk zou afraden.

Ik zou juist wel aanraden om haar met rust te laten als ze dat vraagt.
Of hij moet echt graag van haar af. Dan vooral haar wens negeren. :-D
Maar ik bedoel meer van; ze heeft hem helemaal niets gevraagd. Ze heeft em gewoon ineens genegeerd.
Ze zei toch niets over; 'laat me met rust' of zo?
Driekeer schreef:
25-09-2017 16:49
Maar ik bedoel meer van; ze heeft hem helemaal niets gevraagd. Ze heeft em gewoon ineens genegeerd.
Ze zei toch niets over; 'laat me met rust' of zo?
Misschien ietsjes beter lezen?

Ze geeft aan dat hij het verkloot door haar te blijven appen, later zegt hij dat ze ruimte wil en zo zijn er nog een paar dingen die hij tikt waaruit blijkt dat ze even niet op hem zit te wachten. Als jij een normaal mens bent snap jij dat jij die persoon dan ook gewoon even moet laten. Die ruimte geven waar ze wel om heeft gevraagd. Waarom moet ze dan dan ook nog zo explicitiet in die woorden nog een keer zeggen?
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 17:00
Misschien ietsjes beter lezen?

Ze geeft aan dat hij het verkloot door haar te blijven appen, later zegt hij dat ze ruimte wil en zo zijn er nog een paar dingen die hij tikt waaruit blijkt dat ze even niet op hem zit te wachten. Als jij een normaal mens bent snap jij dat jij die persoon dan ook gewoon even moet laten. Die ruimte geven waar ze wel om heeft gevraagd. Waarom moet ze dan dan ook nog zo explicitiet in die woorden nog een keer zeggen?
Rustig maar hahaha jesus christ

Ik las dat ie het aan het verkloten was met z'n gelieg, maar goed - ieder zijn eigen interpretatie toch?
Driekeer schreef:
25-09-2017 16:09

Wat zou jij aanraden dan?
fkrt schreef:
24-09-2017 12:23
Ja tuurlijk wil ik er iets mee doen. Ik vind het zonde dat er nu een discussie/negeersessie is om dit. Tuurlijk heb ik gelogen, ik snap mijn vriendin heus wel. Maar het is zo ontzettend onschuldig. Kijk, als ik nou zou zeggen dat ik ongeneeslijk ziek zou zijn of zo, voor aandacht - dan denk ik; ja...

Maar dit ging over iets van 2,5 week geleden. Ik wil dus graag dat ze snapt dat dit sowieso nooit meer voorkomt, en me het 'vergeeft' voor zover ze me het nu kwalijk neemt. Er zijn ook heus wel dingen waar mijn vriendin zelf over heeft gelogen, maar dat stop ik ook gewoon in in de 'doofpot' alshetware. Omdat ik weet; 'als ik hierover ga lopen zeuren, kom ik er geen stap verder mee'. Ik vind het dit gewoon niet waard.

Maar dan nog blijft mijn vraag hetzelfde; als ik iets aan mezelf heb aangast, wat gemakkelijk binnen nu en 10 seconden kan. Hoe kan ik dit 'laten weten' aan mijn vriendin.
Oeoeh! Jij neemt haar gevoel niet serieus omdat je rationeel gezien denkt dat je gelijk hebt!

Ken je die leuke blog van die man die dat ook zo zag?
Die is gescheiden. En hij zag in dat hij fout zat.

Jij moet de mening van je vriendin eens serieus gaan nemen gast. Jij liegt over iets kleins, hoe kan ze je dan met iets groots vertrouwen? Hoe moet zij nou weten waar het liegen stopt?

'Ik snap mijn vriendin heus wel maar blablabla' je snapt het dus niet.

Zij vind het erg. En terecht want liegen is de doodsteek voor vertrouwen. Jij vond het toch ook erg dat zij loog?

Neem haar serieus. Verplaats je eens echt in de ander of zeg desnoods ik snap het niet en stel je open voor haar uitleg. Denk niet dat je de wijsheid in pacht hebt want dan ben je straks weer snel single.
Driekeer schreef:
25-09-2017 18:32
Rustig maar hahaha jesus christ

Ik las dat ie het aan het verkloten was met z'n gelieg, maar goed - ieder zijn eigen interpretatie toch?
Ik ben rustig hoor. :popcorn:

En wat is er met Jesus?
honingbijtje schreef:
25-09-2017 20:13
Oeoeh! Jij neemt haar gevoel niet serieus omdat je rationeel gezien denkt dat je gelijk hebt!

Ken je die leuke blog van die man die dat ook zo zag?
Die is gescheiden. En hij zag in dat hij fout zat.

Jij moet de mening van je vriendin eens serieus gaan nemen gast. Jij liegt over iets kleins, hoe kan ze je dan met iets groots vertrouwen? Hoe moet zij nou weten waar het liegen stopt?

'Ik snap mijn vriendin heus wel maar blablabla' je snapt het dus niet.

Zij vind het erg. En terecht want liegen is de doodsteek voor vertrouwen. Jij vond het toch ook erg dat zij loog?

Neem haar serieus. Verplaats je eens echt in de ander of zeg desnoods ik snap het niet en stel je open voor haar uitleg. Denk niet dat je de wijsheid in pacht hebt want dan ben je straks weer snel single.
Misschien typ ik het allemaal een beetje te arrogant, maar ik zit er echt wel mee. En ik neem haar mening ook ECHT serieus.
Dit doet mij ook verdriet, dat ik haar dit aan doe. Zo zit ik serieus niet in elkaar. Ik wil haar geeneens kwetsen, daarom schrok ik er ook zo van - en dat heeft me dit topic doen openen.

Ik neem haar serieus, echt. Maar ik weet nu helaas niet zo goed wat ik moet.
Volgende week is ze bijvoorbeeld jarig, ze wil nu ruimte - maar wil ze dan dat ik op haar verjaardag weer doodleuk kom doen?
Ik kan haar er nu ook niet naar vragen: want ze wil ruimte... Snappen jullie nu wat ik een beetje bedoel?
als jij haar niet laat blijken dat ze je kan vertrouwen is jullie vriendschap niks waard. alles draait om vertrouwen ala jij daar mee wil gaan spelen snap je wel dat je niks over houd
fkrt schreef:
25-09-2017 22:12
Misschien typ ik het allemaal een beetje te arrogant, maar ik zit er echt wel mee. En ik neem haar mening ook ECHT serieus.
Dit doet mij ook verdriet, dat ik haar dit aan doe. Zo zit ik serieus niet in elkaar. Ik wil haar geeneens kwetsen, daarom schrok ik er ook zo van - en dat heeft me dit topic doen openen.

Ik neem haar serieus, echt. Maar ik weet nu helaas niet zo goed wat ik moet.
Volgende week is ze bijvoorbeeld jarig, ze wil nu ruimte - maar wil ze dan dat ik op haar verjaardag weer doodleuk kom doen?
Ik kan haar er nu ook niet naar vragen: want ze wil ruimte... Snappen jullie nu wat ik een beetje bedoel?
Ik denk dat je haar een paar dagen voor haar verjaardag het beste op kan zoeken. En dan vragen om een gesprek. Daarin bied je dan je oprechte excuses aan en meld je dat je geen grappen meer gaat maken ten koste van haar. Ook leugens die ten koste van haar gaan zul je niet meer maken. En na die belofte wacht je eerst af wat zij zegt. Luister dan naar haar.
En van daaruit kijken jullie verder of het nog aan is of dat het beter is om uit elkaar te gaan. Want die mogelijkheid is er ook.
Irma2016 schreef:
26-09-2017 09:57
als jij haar niet laat blijken dat ze je kan vertrouwen is jullie vriendschap niks waard. alles draait om vertrouwen ala jij daar mee wil gaan spelen snap je wel dat je niks over houd
vriendschap? we hebben het over een relatie
Doreia schreef:
26-09-2017 11:19
Ik denk dat je haar een paar dagen voor haar verjaardag het beste op kan zoeken. En dan vragen om een gesprek. Daarin bied je dan je oprechte excuses aan en meld je dat je geen grappen meer gaat maken ten koste van haar. Ook leugens die ten koste van haar gaan zul je niet meer maken. En na die belofte wacht je eerst af wat zij zegt. Luister dan naar haar.
En van daaruit kijken jullie verder of het nog aan is of dat het beter is om uit elkaar te gaan. Want die mogelijkheid is er ook.
ik denk dat dat het beste is idd... donderdag hebben we een x-aantal maanden (zij wilde dit elke maand vieren), en we praten nu al 3,5 dag niet. Ik ben van plan om er donderdag ff langs te gaan, als 'verassing' met een bloemetje o.i.d. en dan mag ze zelf bepalen of ze me/dat accepteert of niet. Zo niet, dan is de boodschap duidelijk. Zo ja, dan kunnen we (misschien) erover praten & dan bied dat vast een uitkomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven