Zwanger na je 40e?
maandag 25 september 2017 om 10:46
Ja ik heb al een "eerdere leg" met een andere man, mijn huidige partner heeft geen kinderen. Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen meer wilde maar ineens dit voorjaar was er een levensgrote wens om nog 1 kindje te krijgen. We gaan ons best doen en ik hoop dat het ons gegeven is om samen een kind te krijgen.
maandag 25 september 2017 om 10:53
Hoe oud ben jij?Jimbob schreef: ↑25-09-2017 10:46Ja ik heb al een "eerdere leg" met een andere man, mijn huidige partner heeft geen kinderen. Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen meer wilde maar ineens dit voorjaar was er een levensgrote wens om nog 1 kindje te krijgen. We gaan ons best doen en ik hoop dat het ons gegeven is om samen een kind te krijgen.
Ik hoop ook dat het jullie gegeven is!
maandag 25 september 2017 om 13:12
maandag 25 september 2017 om 13:23
Wat een vooroordeel van jou om te vinden dat dat oud is, ik deel die mening niet.redbulletje schreef: ↑25-09-2017 13:12Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
En alsof het een wiskundige vergelijking is die altijd opgaat dat de oudere kinderen er automatisch onder zouden moeten lijden.
Kinderen kunnen in principe onder zo veel dingen lijden, als onder een drukke baan, een echtscheiding, een later ontstane psychische of lichamelijke stoornis van een van de ouders, maar dat hoeft allemaal niet.
Ik vind je opmerking dan ook erg negatief, kort door de bocht en zwart-wit.
maandag 25 september 2017 om 13:43
redbulletje schreef: ↑25-09-2017 13:12Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
Die vinden het fantastisch dat ik als ouwe tang nog een keer een slachtoffer maak in de vorm van een kind
maandag 25 september 2017 om 14:19
Mijn eerste leg zei met zijn allerliefste gezichtje tegen mij "mama je laat mijn liefste wens uitkomen".redbulletje schreef: ↑25-09-2017 13:12Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
Hij was enig kind en heeft altijd gehoopt op een broer/zus.
Praktisch is zo'n blerende baby niet altijd leuk, maar dat vind ik ook niet. En kind komt bekaf thuis van 'leuke dingen doen' bij zijn vader, die is blij dat hij hier zijn eigen gang kan gaan. En kruipt vervolgens bij stiefpapa op schoot achter de computer.
Stiefpapa is overigens een jonge blom en de eerste keer op stap met kinderwagen kreeg ik geen kans, want eerste leg liep er gelijk achter.
Het is niet altijd kommer en kwel. Het is maar net hoe je met je kinderen omgaat.
dinsdag 26 september 2017 om 08:55
Oud? Beetje jammer dat je zo denkt! Maar die vinden het helemaal leuk en spannend!redbulletje schreef: ↑25-09-2017 13:12Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
dinsdag 26 september 2017 om 16:38
Ik ben net 43 geworden en er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben... ruim twee jaar terug een miskraam gehad, daarna is het niet meer gelukt. Ivf wilde ik niet en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven. Nu onverwacht is het toch raak. Het is nog heel pril (3 weken sinds de bevruchting) dus ik moet nog zien of het blijft zitten natuurlijk. Voel me nog heel verrast en het het is nog onwerkelijk omdat ik het zoooo niet verwacht had.
dinsdag 26 september 2017 om 16:48
Gefeliciteerd!line schreef: ↑26-09-2017 16:38Ik ben net 43 geworden en er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben... ruim twee jaar terug een miskraam gehad, daarna is het niet meer gelukt. Ivf wilde ik niet en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven. Nu onverwacht is het toch raak. Het is nog heel pril (3 weken sinds de bevruchting) dus ik moet nog zien of het blijft zitten natuurlijk. Voel me nog heel verrast en het het is nog onwerkelijk omdat ik het zoooo niet verwacht had.
Wat geweldig!
dinsdag 26 september 2017 om 16:52