Zwanger na je 40e?

25-09-2017 09:17 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier vrouwen die zwanger willen worden en 40+ zijn?
Ja, ik. In Juli besloten dat we toch nog samen een kindje willen, en het was ook gelijk raak. Helaas een vroege miskraam en inmiddels zit ik nu in ronde 2 na m'n miskraam.
Jimbob; wat spannend allemaal! Heb je al kinderen? Ik heb er twee uit een eerdere relatie en ben nu 42, zit met mijn man erg in twijfel ook omdat hij geen kinderen heeft!
Inmiddels 40+ en helaas al 5 miskramen verder.
Blijf hopen
Ongeveer een half jaar geleden 40 geworden en spontaan en onverwacht zwanger geraakt van de eerste.
Nu ruim 22 weken.
42 en een baby van 10 weken.

Mijn tweede, eerste van mijn man.

Ik wil niet meer zwanger worden :)
Gewenst; Ooh wat naar zeg! Sterkte!

Sisha; wat leuk gefeliciteerd, gaat alles goed?
Ja, tussen de 12 en 16 weken wel bloedingen gehad, maar dat is gelukkig voorbij en inmiddels gaat alles goed.
Mooie 20 weken echo gehad en sinds een paar weken voel ik hem regelmatig bewegen.
Wel behoorlijk moe momenteel.
Gewenst: dat is pittig. Sterkte!
itsme16 schreef:
25-09-2017 09:45
Jimbob; wat spannend allemaal! Heb je al kinderen? Ik heb er twee uit een eerdere relatie en ben nu 42, zit met mijn man erg in twijfel ook omdat hij geen kinderen heeft!
Ja ik heb al een "eerdere leg" met een andere man, mijn huidige partner heeft geen kinderen. Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen meer wilde maar ineens dit voorjaar was er een levensgrote wens om nog 1 kindje te krijgen. We gaan ons best doen en ik hoop dat het ons gegeven is om samen een kind te krijgen.
Gewenst wat akelig 🙁
Jimbob schreef:
25-09-2017 10:46
Ja ik heb al een "eerdere leg" met een andere man, mijn huidige partner heeft geen kinderen. Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen meer wilde maar ineens dit voorjaar was er een levensgrote wens om nog 1 kindje te krijgen. We gaan ons best doen en ik hoop dat het ons gegeven is om samen een kind te krijgen.
Hoe oud ben jij?
Ik hoop ook dat het jullie gegeven is!
Ik ben 40,5
Er is trouwens een 40 en net zwanger topic van dit jaar. Ligt een beetje stil nu, maar veel dames met een gezond kindje (uiteindelijk). Dat geeft moed.
Topic heb ik ook doorgelezen, jammer dat t stil is gevallen maar wel begrijpelijk. Misschien dat hier wat nieuwe dames mee komen praten
Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
redbulletje schreef:
25-09-2017 13:12
Wat vindt jullie eerste leg ervan dat je nog 'n tweede leg wil met de nieuwe partner? Ipv leukere activiteiten met het oudere kind te kunnen doen ga je zometeen weer achter de kinderwagen en moeten gezinsactiviteiten allemaal om de jongste draaien. En dan ook nog op zo'n oude leeftijd...
Wat een vooroordeel van jou om te vinden dat dat oud is, ik deel die mening niet.

En alsof het een wiskundige vergelijking is die altijd opgaat dat de oudere kinderen er automatisch onder zouden moeten lijden.

Kinderen kunnen in principe onder zo veel dingen lijden, als onder een drukke baan, een echtscheiding, een later ontstane psychische of lichamelijke stoornis van een van de ouders, maar dat hoeft allemaal niet.

Ik vind je opmerking dan ook erg negatief, kort door de bocht en zwart-wit.
redbulletje schreef:

Die vinden het fantastisch dat ik als ouwe tang nog een keer een slachtoffer maak in de vorm van een kind
redbulletje schreef:
Mijn eerste leg zei met zijn allerliefste gezichtje tegen mij "mama je laat mijn liefste wens uitkomen".

Hij was enig kind en heeft altijd gehoopt op een broer/zus.

Praktisch is zo'n blerende baby niet altijd leuk, maar dat vind ik ook niet. En kind komt bekaf thuis van 'leuke dingen doen' bij zijn vader, die is blij dat hij hier zijn eigen gang kan gaan. En kruipt vervolgens bij stiefpapa op schoot achter de computer.

Stiefpapa is overigens een jonge blom en de eerste keer op stap met kinderwagen kreeg ik geen kans, want eerste leg liep er gelijk achter.

Het is niet altijd kommer en kwel. Het is maar net hoe je met je kinderen omgaat.
Jimbob schreef:
25-09-2017 13:08
Topic heb ik ook doorgelezen, jammer dat t stil is gevallen maar wel begrijpelijk. Misschien dat hier wat nieuwe dames mee komen praten
Vast!
redbulletje schreef:
Oud? Beetje jammer dat je zo denkt! Maar die vinden het helemaal leuk en spannend!
Ik ben net 43 geworden en er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben... ruim twee jaar terug een miskraam gehad, daarna is het niet meer gelukt. Ivf wilde ik niet en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven. Nu onverwacht is het toch raak. Het is nog heel pril (3 weken sinds de bevruchting) dus ik moet nog zien of het blijft zitten natuurlijk. Voel me nog heel verrast en het het is nog onwerkelijk omdat ik het zoooo niet verwacht had.
line schreef:
26-09-2017 16:38
Ik ben net 43 geworden en er afgelopen weekend achter gekomen dat ik zwanger ben... ruim twee jaar terug een miskraam gehad, daarna is het niet meer gelukt. Ivf wilde ik niet en ik had eigenlijk de hoop al opgegeven. Nu onverwacht is het toch raak. Het is nog heel pril (3 weken sinds de bevruchting) dus ik moet nog zien of het blijft zitten natuurlijk. Voel me nog heel verrast en het het is nog onwerkelijk omdat ik het zoooo niet verwacht had.
Gefeliciteerd!
:rose:
Wat geweldig!
Oud? Je hebt toch niet voor t zegggen wanneer je de juiste man tegenkomt en aan die stap kan beginnen? Pff altijd dat kort door de bochtdenken! Ik was 35 toen ik juiste kerel ontmoette, 37 toen dochter geboren werd en nu 2 jaar bezig voor een tweede... en nu 4 maanden 40!!!!

Succes allen
Wat leuk Line, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven