EX implanon gebruiksters

25-09-2017 11:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Vanwege een kinderwens heb ik vorige week mijn implanon laten verwijderen, ik had ook 3/4 van de tijd bloedverlies dus echt een succes is het niet geweest.

Inmiddels heb ik opnieuw bloedverlies maar deze keer met krampen enz dus ik denk dat het een ontrekkingsbloeding is nu 6 dagen na verwijdering.
Ik ben benieuwd of er meerdere vrouwen zijn die na verwijdering een bloeding met krampen kregen en wanneer jullie weer een ovulatie kregen.

Oftewel hoe lang na verwijdering kwam alles weer op gang :)
Je haalt een implantaat weg dat continu progesteron leverde. Na het stoppen krijg je inderdaad een ontrekkingsbloeding. Hoe lang je menstruatie op zich laat wachten kan niemand voorspellen. Bij sommigen netjes 4 weken na de ontrekkingsbloeding, bij anderen eerder of later. Succes met zwanger worden :) .
Ik heb 12 dagen geleden mijn implanon laten verwijderen omdat wij "klaar" zijn voor een kindje. Ik had binnen een dag een kleine bloeding maar stopte alweer vrij snel (totaal niet te vergelijken met ongesteldheid). Totaal heb ik 5 jaar een implanon gehad, deze zat er nu 2 jaar in en ik kreeg (gelukkig) alleen in het laatste jaar klein beetje bloedingen.

Ik zit nu met smart te wachten op dat alles weer normaal is. Ovulatie is nog niet geweest doe regelmatig een testje maar alleen de controlestreep is zichtbaar. We wachten gewoon af.
MissWinter schreef:
25-09-2017 12:48
Ik heb 12 dagen geleden mijn implanon laten verwijderen omdat wij "klaar" zijn voor een kindje. Ik had binnen een dag een kleine bloeding maar stopte alweer vrij snel (totaal niet te vergelijken met ongesteldheid). Totaal heb ik 5 jaar een implanon gehad, deze zat er nu 2 jaar in en ik kreeg (gelukkig) alleen in het laatste jaar klein beetje bloedingen.

Ik zit nu met smart te wachten op dat alles weer normaal is. Ovulatie is nog niet geweest doe regelmatig een testje maar alleen de controlestreep is zichtbaar. We wachten gewoon af.
Een LH piek hoeft maar een dag te duren, soms een aantal uren. Dus het is best lastig om die te vangen met af en toe een testje. Je kunt wellicht beter een buds goedkope ovulatietesten te kopen en 30 dagen dagelijks te testen :) .
@MissWinter dan ziten we een beetje in hetzelfde schuitje! leuk om daar over te kunnen praten.

Vorig jaar was ik aan de pil en daar ben ik mee gestopt omdat ik veel doorbraakbloedingen had.
Toen even geen hormonale conceptie gebruikt en toen had ik na 35 dagen weer een eisprong, daarna helaas een hele onregelmatige cyclus. Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

Volgens de gynaecoloog komt alles sneller op gang na een implanon dus ben wel heel benieuwd :)
Hier met de implanon continu bloedingen.
Na het verwijderen geen bloed meer en 6 weken later een positieve test.

De arts vertelde ook dat na het verwijderen je direct vruchtbaar bent.
Bluesheep schreef:
25-09-2017 13:44
Hier met de implanon continu bloedingen.
Na het verwijderen geen bloed meer en 6 weken later een positieve test.

De arts vertelde ook dat na het verwijderen je direct vruchtbaar bent.
Fijn dat bij jou alles snel weer op gang is gekomen! hoe lang heb je het in je arm gehad?
geen ontrekkingsbloeding na verwijderen?
Appelcrumble9 schreef:
25-09-2017 14:03
Fijn dat bij jou alles snel weer op gang is gekomen! hoe lang heb je het in je arm gehad?
geen ontrekkingsbloeding na verwijderen?
Of je een ontrekkingsbloeding krijgt op niet hangt ook een beetje af van hoe dik je baarmoederslijmvlies nog was met de implanon. Het zegt niks over hoe snel je weer een eisprong krijgt.
Enora schreef:
25-09-2017 14:07
Of je een ontrekkingsbloeding krijgt op niet hangt ook een beetje af van hoe dik je baarmoederslijmvlies nog was met de implanon. Het zegt niks over hoe snel je weer een eisprong krijgt.
Ik heb in het verleden met de pil veel doorbraakbloedingen gehad omdat mijn endometrium heel dun was geworden door het pilgebruik.
Bedoel je dan dat je met een dunner endometrium sneller een ontrekkingsbloeding krijgt of juist niet?
Appelcrumble9 schreef:
25-09-2017 14:09
Ik heb in het verleden met de pil veel doorbraakbloedingen gehad omdat mijn endometrium heel dun was geworden door het pilgebruik.
Bedoel je dan dat je met een dunner endometrium sneller een ontrekkingsbloeding krijgt of juist niet?
Bij langdurig pilgebruik kun je een verdund baarmoederslijmvlies krijgen waardoor het kwetsbaar is en continu kleine bloedinkjes geeft. De meeste vrouwen hebben bij de pil die klacht niet omdat het toegevoegde oestrogeen (vandaar de term combinatiepil) het baarmoederslijmvlies een klein beetje opbouwt. Onttrekkingen bij de pil zijn lichter omdat vrouwen aan de pil niet zoveel slijmvlies aanmaken als vrouwen met hun eigen cyclus. Heb je de pil heel lang gebruikt? Dan zie je dat dat snufje oestrogeen soms ook geen opbouw meer geeft en dan kun je dat soort klchten krijgen.

Bij een implanon is het dunne slijmvlies juist een van de werkingsmechanismen. Een ei nestelt niet in in dun slijmvlies. Je zou, gezien jij continu bloedinkjes had, verwachten dat jij ook bij de implanon een dun baarmoederslijmvlies had en na een kleine bloeding na verwijderen droog zou zijn. Wellicht heb je in die paar dagen toch al wat opgebouwd wat je nu aan het verliezen bent. Ik zou het einde van deze bloeding beschouwen als de schone lei :) .

Betreffende de reden dat je een onttrekking krijgt; het wegvallen van progesteron maakt dat het baarmoederslijmvlies wordt afgestoten. Progesteron komt uit het gele lichaam; het littekentje van je eisprong. Wanneer dat heelt en er is geen zwangerschap ontstaan, valt progesteron helemaal weg en start de menstruatie. Wanneer er wel een zwangerschap is ontstaan, neemt de vormende placenta het werk van het gele lichaam over en blijft de menstruatie uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven