Relatie-'druk'

18-09-2017 10:43 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin houd totaal niet van WhatsApp.
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;

Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen

Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.

Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:29
1.59% gewijzigd
Kan het zijn dat ze op die verjaardag wel leuk en normaal kon gedragen omdat er dan niet gepraat kan worden over jullie relatie? Of misschien voelt ze zich dan vrijer omdat ze dan niet de enige is waar jij je op richt? Er zijn dan andere mensen bij?

Ik snap heus dat jij je hier niet lekker bij voelt maar probeer echt eens wat meer afstand te nemen en je niet zo druk te maken. En als dat laatste niet lukt, val haar er dan even niet mee lastig want inmiddels weet je wel dat dat sowieso niet werkt (ze heeft geen zin in gedoe).
Creativity is intelligence having fun
Kirby schreef:
25-09-2017 10:49
Kan het zijn dat ze op die verjaardag wel leuk en normaal kon gedragen omdat er dan niet gepraat kan worden over jullie relatie? Of misschien voelt ze zich dan vrijer omdat ze dan niet de enige is waar jij je op richt? Er zijn dan andere mensen bij?

Ik snap heus dat jij je hier niet lekker bij voelt maar probeer echt eens wat meer afstand te nemen en je niet zo druk te maken. En als dat laatste niet lukt, val haar er dan even niet mee lastig want inmiddels weet je wel dat dat sowieso niet werkt (ze heeft geen zin in gedoe).
Ja dat zou wel kunnen idd (dat we er niet over hoeften te praten)... Alsnog vind ik het dan vreemd want;
Ze maakte allerlei lieve opmerkingen e.d. TOTDAT ik wegging. Toen kwam ze zelf met iets van; ''ja ik vind het niet chill hoe het ging met het appen - dus niet zo druk maken he...'' (opzich nog wel op normale - 'oplossende' manier). Waarop ik zei; ''Ja ik geef je gelijk, komt goed ik zal er beter op letten'', waardoor zij weer best boos reageerde met iets van 'ja maar dit is al de zoveelste keer' dit dat...

En de dag daarop was ze dus ineens extreem afstandelijk. Maar! Ik zal afstand bewaren en haar laten.
Mijn man was precies zoals jij, wilde het liefst dagelijks contact. Goddank dat er toen nog geen facebook of whatsapp bestond anders was ik gek geworden. Ik heb hem echt moeten afremmen alleen was ik daar een stuk duidelijker over dan jouw vriendin (of zij is wel duidelijk maar je luistert niet). Inmiddels zijn we al ruim 25 jaar bij elkaar dus haar gedrag hoeft niet te betekenen dat ze er geen zin meer in heeft. Succes!
Kirby schreef:
25-09-2017 11:01
Mijn man was precies zoals jij, wilde het liefst dagelijks contact. Goddank dat er toen nog geen facebook of whatsapp bestond anders was ik gek geworden. Ik heb hem echt moeten afremmen alleen was ik daar een stuk duidelijker over dan jouw vriendin (of zij is wel duidelijk maar je luistert niet). Inmiddels zijn we al ruim 25 jaar bij elkaar dus haar gedrag hoeft niet te betekenen dat ze er geen zin meer in heeft. Succes!
Dat vind ik dan nog wel fijn om te horen haha...
Dankjewel!

Het komt ook wel goed, lijkt me...
Het zit gewoon tussen mijn oren dat ik elke dag contact nodig denk te hebben
Nou inmiddels meen ik te lezen dat het niet alleen ligt aan het gedram van TO. Die vriendin komt op mij ook echt over als een zeikwijf met haar gezwijg en genegeer en uit het raam kijken in de auto. Ik snap best dat je er onzeker van kunt worden als dat zo maar ineens gebeurt. En dan gaat TO uit onzekerheid weer drammen, vriendin met armen over elkaar zitten zwijgen ----> cirkeltje rond.
QueenArachnia schreef:
25-09-2017 11:10
Nou inmiddels meen ik te lezen dat het niet alleen ligt aan het gedram van TO. Die vriendin komt op mij ook echt over als een zeikwijf met haar gezwijg en genegeer en uit het raam kijken in de auto. Ik snap best dat je er onzeker van kunt worden als dat zo maar ineens gebeurt. En dan gaat TO uit onzekerheid weer drammen, vriendin met armen over elkaar zitten zwijgen ----> cirkeltje rond.
Haha ja, precies dit...
Tuurlijk kan ik ook denken; 'bekijk het maar met je gedrag' tegenover mijn vriendin, maar zo zit ik niet in elkaar...

Nu is ze me volledig aan het negeren, terwijl mijn thuissituatie zodanig slecht is dat ik heel erg haar steun kan gebruiken. En ze is nergens te bekennen... dan kan ik nu wel denken; goh ik laat haar ff, maar het is toch moeilijk.
Driekeer schreef:
25-09-2017 09:10
Het is gewoon ontzettend moeilijk... Ik voel me zo alleen. Of iig in de steek gelaten.
Ik wil er graag overpraten of het oplossen, maar zij wil vgm alles behalve dat..
Lieverd laat jezelf niet in de steek.
Dat is veel belangrijker.
Wat valt er op te lossen als de ander niet meer wil?
Juist! Het verwerken en doorgaan.
Dit is zo niet leuk voor jou.
Pak jezelf op! :)
Ook 'wij', jouw voorgangers hebben die situaties meegemaakt.
Leer je alleen maar van. Maakt je sterker.
Echt!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Driekeer schreef:
25-09-2017 11:42
Haha ja, precies dit...
Tuurlijk kan ik ook denken; 'bekijk het maar met je gedrag' tegenover mijn vriendin, maar zo zit ik niet in elkaar...

Nu is ze me volledig aan het negeren, terwijl mijn thuissituatie zodanig slecht is dat ik heel erg haar steun kan gebruiken. En ze is nergens te bekennen... dan kan ik nu wel denken; goh ik laat haar ff, maar het is toch moeilijk.
Zat je maar wel zo in elkaar. :yes:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
25-09-2017 12:44
Lieverd laat jezelf niet in de steek.
Dat is veel belangrijker.
Wat valt er op te lossen als de ander niet meer wil?
Juist! Het verwerken en doorgaan.
Dit is zo niet leuk voor jou.
Pak jezelf op! :)
Ook 'wij', jouw voorgangers hebben die situaties meegemaakt.
Leer je alleen maar van. Maakt je sterker.
Echt!
Ik vind het allemaal zo lief wat jullie voor me doen. Ik begrijp de steun die ik hier krijg en wil er het beste van maken, echt...

Maar ik mis mijn 'oude' vriendin zo, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze is gewoon zo in de knoop met zichzelf (zoals ik heb gehoord van een vertrouwelijke vriendin van ons beiden), en heeft geen zin in gedoe...
Ugh, ik snap het zelf ook gewoon allemaal niet meer goed hoor
Tja, het kan natuurlijk best zijn dat ze gewoon niet zo leuk is en nare karaktertrekjes heeft. Waar het om gaat is dat jullie allebei blijkbaar iets anders zoeken in een relatie. Erover praten helpt of mag blijkbaar niet en als je dan toch verder wil met deze relatie zal je je dus aan haar moeten aanpassen. Ik denk dat jullie allebei beter af zijn met iemand anders, dit lijkt gewoon niet te passen.
Driekeer schreef:
25-09-2017 15:46
Ik vind het allemaal zo lief wat jullie voor me doen. Ik begrijp de steun die ik hier krijg en wil er het beste van maken, echt...

Maar ik mis mijn 'oude' vriendin zo, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze is gewoon zo in de knoop met zichzelf (zoals ik heb gehoord van een vertrouwelijke vriendin van ons beiden), en heeft geen zin in gedoe...
Ugh, ik snap het zelf ook gewoon allemaal niet meer goed hoor
Ja, ik begrijp wat je bedoeld.
Zoals het 'eens' is geweest.
Dat is het verleden.
Mijn ex was toen ook leuker. :)

Zou je het beter snappen als een goede vriend dit zou overkomen?
Wat zou je dan denken?
Eslarealidad schreef:
25-09-2017 18:24
Ja, ik begrijp wat je bedoeld.
Zoals het 'eens' is geweest.
Dat is het verleden.
Mijn ex was toen ook leuker. :)

Zou je het beter snappen als een goede vriend dit zou overkomen?
Wat zou je dan denken?
Als mij dit was overkomen met een goede vriend, dan zou ik diegene even laten en gewoon fatsoenlijk appen over iets normaals een dag later (ja ik weet dat ik nu precies typ wat ik eigenlijk met mijn vriendin zou moeten doen)

en als een goede vriend dit zou hebben met zijn vriendin, zou ik diegene aanraden om het ff te laten rusten, OF om te vragen wat zijn vriendin graag had gewild op dat moment. Als in; 'vraag haar ff of ze met rust gelaten wil worden'...
Driekeer schreef:
25-09-2017 18:34
Als mij dit was overkomen met een goede vriend, dan zou ik diegene even laten en gewoon fatsoenlijk appen over iets normaals een dag later (ja ik weet dat ik nu precies typ wat ik eigenlijk met mijn vriendin zou moeten doen)

en als een goede vriend dit zou hebben met zijn vriendin, zou ik diegene aanraden om het ff te laten rusten, OF om te vragen wat zijn vriendin graag had gewild op dat moment. Als in; 'vraag haar ff of ze met rust gelaten wil worden'...
Dit is niet het antwoord wat ik had verwacht. :hihi:
Die 2 antwoorden kunnen ook natuurlijk. We denken allemaal verschillend.
Voor zelfinzicht. :nut:
Ik heb haar nu 2,5 dag niet gesproken. Vandaag is haar zus ‘officieel’ jarig. Ik heb me voorgenomen om haar ff een appje te sturen erover - dan hoeft ze zich ook niet gedwongen te voelen om te reageren. En houd ik de eer aan mezelf om toch netjes te blijven...

Hoe de situatie vanaf dan verloopt, merk ik vanzelf wel
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare situatie hoor. Je hebt een relatie, maar zij vindt het normaal om je volledig te negeren omdat ze met zichzelf in de knoop zit? Hoe lang duurt dit nu al? Maakt dit je ergens niet heel erg boos?

Als je van iemand houdt vind je het ook niet fijn als de ander zo onzeker en in de put zit door je eigen gedrag (toch?). Het is geven en nemen en je vriendin klinkt op dit moment als een trut die alleen maar zeurt en geen rekening met jouw gevoelens houdt (of die nu terecht zijn of niet).
Ik vermoed zo maar eens, TO, dat als jij een minder zeikwijverige vriendin zou hebben en zij niet zo'n drammerige vriend, dat zij niet zo zeikwijverig zou zijn en JIJ niet zo'n drammert. :idee:
Waarop ik zei; ''Ja ik geef je gelijk, komt goed ik zal er beter op letten'', waardoor zij weer best boos reageerde met iets van 'ja maar dit is al de zoveelste keer'
Tja, hoe vaak heb jij al beloofd er beter op te letten? En hoe vaak waren dat dus alleen maar loze woorden in haar ogen?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Pijnboompitje25 schreef:
26-09-2017 14:09
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare situatie hoor. Je hebt een relatie, maar zij vindt het normaal om je volledig te negeren omdat ze met zichzelf in de knoop zit? Hoe lang duurt dit nu al? Maakt dit je ergens niet heel erg boos?

Als je van iemand houdt vind je het ook niet fijn als de ander zo onzeker en in de put zit door je eigen gedrag (toch?). Het is geven en nemen en je vriendin klinkt op dit moment als een trut die alleen maar zeurt en geen rekening met jouw gevoelens houdt (of die nu terecht zijn of niet).
Ja, op sommige momenten denk ik dit ook wel idd... Het maakt me ook boos, en bijna al mijn vrienden/vriendinnen wijzen me hier ook op.
QueenArachnia schreef:
26-09-2017 15:01
Ik vermoed zo maar eens, TO, dat als jij een minder zeikwijverige vriendin zou hebben en zij niet zo'n drammerige vriend, dat zij niet zo zeikwijverig zou zijn en JIJ niet zo'n drammert. :idee:
haha, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben...
jaw schreef:
26-09-2017 15:30
Tja, hoe vaak heb jij al beloofd er beter op te letten? En hoe vaak waren dat dus alleen maar loze woorden in haar ogen?
Exact nageteld - ik weet ze nog alle keren; 2 keer. Over een span van een jaar.
Driekeer schreef:
24-09-2017 18:36
T gaat nu wel wat beter, alleen doet ze ineens wel nog meer afstandelijk als eerst.
Vrijdag was ik bij haar en was het wel super gezellig oftewel, ze was wel bijgedraaid.
Zaterdag was er nog n verjaardag van haar oudere zus & daar was ik ook, daar heeft ze echter geen woord tegen me gezegd.
Helemaal niets. Ze wilde geeneens naast me lopen toen we met z'n allen door de stad liepen. Ze slaapt dit weekend bij haar zus
en ze wist niet hoe snel ze van me af moest komen. Heb haar nog een berichtje gestuurd dat k gisteravond veilig thuis was, maar geen antwoord op gehad. Vanochtend had ik haar nog gevraagd wat ze ging doen (zo rond 10 uur), maar nog steeds geen antwoord...

Geen idee wat er nu aan de hand is.
Jeetje, wat een gedoe joh. Ik snap wel dat niet iedereen op veel app-contact zit te wachten (zoals mijn vriend/jouw vriendin), maar daar moet je wel over kunnen praten lijkt mij. Ik heb zelf ook wel eens de neiging om ongerust te worden/piekeren als m'n vriend een tijdje (niet zo lang als in jouw geval nu) niet reageert. Jij ook. En dat weet ze.
Daarom vind ik de manier waarop zij nu met jou omgaat een tikkeltje kinderachtig en niet zo netjes als je in een 'volwassen' relatie zit. Zeker als ik ook je laatste berichten lees. Irritant of niet, jij geeft wel om haar en toont interesse. Ik heb niet het idee dat je haar momenteel belaagt met aandacht/berichten.

Hoop dat je voor jezelf de rust kunt vinden om te bedenken of je dit nog wilt/moet willen. Ook los van de huidige situatie. Of dat jullie tóch nog een echt goed gesprek kunnen hebben.
Vandaag is haar oudere zus officieel jarig, dus ik dacht; een mooi aanknopingspunt om ff weer een berichtje te sturen.
(ik had haar sinds zondagochtend 10 uur, dus niet meer gesproken/alles werd genegeerd).

Ik appte haar;
''Hey schat! Gefeliciteerd met je zus!'' met was feest emoji's erbij. Hierop kreeg ik; ''Thanks''.
Ik vroeg nog; ''hoe gaat het?'' maar geen antwoord op gehad. Ik heb dus alshetware 3,5 dag gewacht op een 'thanks'.

Begin oktober is ze zelf jarig (alle verjaardag van haar gezin vallen kort na elkaar). Ik vind het persoonlijk een beetje raar om dan (pas) langs te komen - na elkaar dus lange tijd niet gezien/gesproken te hebben, en daar dan lief en leuk te lopen doen.
Vrijdag de 29ste hebben we anderhalf jaar... opzich wel iets om te vieren. Ik denk dat ik met mijn 'laatste sprankeltje hoop/liefde' langs bij dr (als 'verassing' weliswaar) ga, want er is immers 'niets aan de hand', toch? - Ze heeft me in ieder geval niets erover laten weten - en het er dan toch ff met haar over te hebben...
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:33
Reden: Typfouten
3.43% gewijzigd
Wauw driekeer.. Ik vind dit toch echt niet zo hoopvol klinken hoor. Ik zou er maar rekening mee houden dat het zo'n beetje voorbij is. Alleen een 'thanks' in 3,5 dag? :sarcastic:
QueenArachnia schreef:
26-09-2017 22:36
Wauw driekeer.. Ik vind dit toch echt niet zo hoopvol klinken hoor. Ik zou er maar rekening mee houden dat het zo'n beetje voorbij is. Alleen een 'thanks' in 3,5 dag? :sarcastic:
Ja, ik hoop dat je natuurlijk ongelijk krijgt haha, maar de kans is er inderdaad...

Wat me nog wel wat hoop geeft is dat ik van een vriendin van ons beiden (die bij mijn vriendin op school zit - en die ik bijna dagelijks spreek), dat ze ook al een week niet met haar geappt heeft.
En nogal ontwijkend gedrag vertoond.... Er is dus wel degelijks IETS aan de hand, maar God knows what 😬
Driekeer schreef:
26-09-2017 20:29
Vandaag is haar oudere zus officieel jarig, dus ik dacht; een mooi aanknopingspunt om ff weer een berichtje te sturen.
(ik had haar sinds zondagochtend 10 uur, dus niet meer gesproken/alles werd genegeerd).

Ik appte haar;
''Hey schat! Gefeliciteerd met je zus!'' met was feest emoji's erbij. Hierop kreeg ik; ''Thanks''.
Ik vroeg nog; ''hoe gaat het?'' maar geen antwoord op gehad. Ik heb dus alshetware 3,5 dag gewacht op een 'thanks'.

Begin oktober is ze zelf jarig (alle verjaardag van haar gezin vallen kort na elkaar). Ik vind het persoonlijk een beetje raar om dan (pas) langs te komen - na elkaar dus lange tijd niet gezien/gesproken te hebben, en daar dan lief en leuk te lopen doen.
Vrijdag de 29ste hebben we anderhalf jaar... opzich wel iets om te vieren. Ik denk dat ik met mijn 'laatste sprankeltje hoop/liefde' langs bij dr (als 'verassing' weliswaar) ga, want er is immers 'niets aan de hand', toch? - Ze heeft me in ieder geval niets erover laten weten - en het er dan toch ff met haar over te hebben...
Ach, dit kun je toch niet menen jongen? :huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven