Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!


Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Simitçi schreef:
25-09-2017 19:36
Oh oke !
Zie aanvulling.
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 19:35
Die domme hoort ook nog in het rijtje.

Bovenaan.
Bruise schreef:
25-09-2017 19:34
De kleur?
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 19:35
Die domme hoort ook nog in het rijtje.
...ik word steeds minder uniek zo :|
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Star² schreef:
25-09-2017 19:36
Zie aanvulling.
Duidelijk.
redbulletje schreef:
25-09-2017 19:09
Omdat het niet normaal of gewenst is om een hele zin te moeten tikken voor iets wat in één woord duidelijk gemaakt kan worden. Dat verplichte sugarcoaten van dingen staat me tegen.
Naja, om de meer gepigmenteerde medemens maar aan te duiden als kroeskop heb ik dus wel wat op tegen. Vanwege dat slavernijverleden dus, wat ik al schreef. Maar ik denk niet dat ik je ooit aan je verstand ga peuteren waarom ik dat vind, dus ik laat het maar.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 19:41
Naja, om de meer gepigmenteerde medemens maar aan te duiden als kroeskop heb ik dus wel wat op tegen. Vanwege dat slavernijverleden dus, wat ik al schreef. Maar ik denk niet dat ik je ooit aan je verstand ga peuteren waarom ik dat vind, dus ik laat het maar.
Eens.
De meeprater.

(En ben jij nu de luie of de slimme?)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 19:41
Naja, om de meer gepigmenteerde medemens maar aan te duiden als kroeskop heb ik dus wel wat op tegen. Vanwege dat slavernijverleden dus, wat ik al schreef. Maar ik denk niet dat ik je ooit aan je verstand ga peuteren waarom ik dat vind, dus ik laat het maar.
Ik bedoel het echter niet anders dan wanneer ik 't over 'die rooie' heb. Als ze haar haar lang hadden gelaten had ik het overigens over 'die dreadlocks' gehad (ik ben niet goed in namen onthouden) Vind een slavernijverleden erbij halen waar niemand van onze generatie en zelfs niet die van onze grootouders aan mee hebben gedaan, echt uit de tijd. Juist door het over 'n slavernijverleden te hebben zie je zelf dus blijkbaar bepaalde mensen niet als gelijke.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 19:47
7.48% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 19:35
Die domme hoort ook nog in het rijtje.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
De moderne mens is zó ouderwets.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 19:31
Een kroeskop als in kapsel lijkt me geen probleem.
Wel als je denkt dat een kroeskop = neger betekend.
Wat Tass dus doet.

Kroeshaar zou ik het persoonlijk noemen. Maar ik ben dan ook heiliger dan de paus en een leuk mens. ;) ;)
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 20:02
Wel als je denkt dat een kroeskop = neger betekend.
Wat Tass dus doet.

Kroeshaar zou ik het persoonlijk noemen. Maar ik ben dan ook heiliger dan de paus en een leuk mens. ;) ;)
En je windjes ruiken naar roosjes.
redbulletje schreef:
25-09-2017 19:45
Ik bedoel het echter niet anders dan wanneer ik 't over 'die rooie' heb. Als ze haar haar lang hadden gelaten had ik het overigens over 'die dreadlocks' gehad (ik ben niet goed in namen onthouden) Vind een slavernijverleden erbij halen waar niemand van onze generatie en zelfs niet die van onze grootouders aan mee hebben gedaan, echt uit de tijd. Juist door het over 'n slavernijverleden te hebben zie je zelf dus blijkbaar bepaalde mensen niet als gelijke.
Naja weetje, ik ben nogal van de Oude Kinderliteratuur en daarin ben ik ook boekjes tegengekomen over 'nikkertjes', die dan 'kroeskopje' werden genoemd en bij wie werkelijk geen enkel karakter (laat staan karakterontwikkeling) te bespeuren viel behalve dan dat het nikkertjes waren met kroeskopjes. Meestal waren die nikkertjes/kroeskopjes ook heel gezeglijk, en heel eerbiedig naar blanken en zo. En dat vond iedereen heel normaal, in de tijd dat die rare boekjes geschreven werden. En daar word ik dan weer een beetje misselijk van, vooral als het ineens weer heel normaal gevonden moet worden om bruine mensen met 'kroeskop' aan te duiden. Noem me overgevoelig, maar dat is dan maar zo.

Met 'kroeskop' om een kapsel aan te duiden heb ik echter nog steeds geen moeite en daar blijf ik bij.
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 20:07
En je windjes ruiken naar roosjes.
Nee, wel naar dode viooltjes.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
25-09-2017 19:14
Niks sugarcoaten heeft gewoon met fatsoens normen te maken.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 19:41
Naja, om de meer gepigmenteerde medemens maar aan te duiden als kroeskop heb ik dus wel wat op tegen. Vanwege dat slavernijverleden dus, wat ik al schreef. Maar ik denk niet dat ik je ooit aan je verstand ga peuteren waarom ik dat vind, dus ik laat het maar.
Naja. Jij hanteert een dubbele moraal.
Man zegt net dat naar koeienvlaai ruikt. Nog erger. :yes:
Er is een groot verschil tussen kroeshaar en kroeskop. Kroeskop heeft een negatieve connotatie.
Ttass schreef:
25-09-2017 20:15
Er is een groot verschil tussen kroeshaar en kroeskop. Kroeskop heeft een negatieve connotatie.
Krullenkop, kaalkop, domkop. Kan allemaal.
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 20:09
Nee, wel naar dode viooltjes.
Gezellig! Scheelt weer potpourri maken.
Star² schreef:
25-09-2017 19:35
Ik ga geen poging wagen dat jou uit te leggen als je deze vraag moet stellen.
Je was al duidelijk genoeg. Met als er maar geen oordeel aan hangt.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 19:09

Ik heb het nooit over vroeger. Ik heb geen fossiel.
Ik hebt het alleen gezegd dat er tot een paar maanden geleden er meer gebant werd dan nu als reactie op Marinda H en dat ik het beleid gewoon niet begrijp. That's all.
Daar reageerde ik helemaal niet op.
gedanst schreef:
25-09-2017 20:13
Naja. Jij hanteert een dubbele moraal.
Nou krijgen we die godverdomme weer. Als er iets is waar ik echt zat van ben is het dat wel. Wat ik dus zeg is dat een kroeskop een kop vol met kroeshaar is, ongeacht de huidskleur van de eigenaar van die kop. Want ja, kroeshaar komt ook voor onder kaukasiërs of hoe je die beesten ook wil noemen. Kroeskop om een 'neger' mee aan te duiden keur ik dus af. Hoe duidelijk wil je het hebben? Echt, ik word het zo verschrikkelijk zat om elke keer maar weer als racist weggezet te worden omdat ik toevallig niet helemaal aan overcorrecte taaleisen wens te voldoen. Rot op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 09:05
Daarom mag seksisme/racisme/discriminatie ook gewoon.



Ik vind de denkwijze van Sanoma echt bijzonder.
Hier reageerde ik op. En eigenlijk wilde ik weten wat de denkwijze van Sanoma dan is en waar ik dat kan lezen.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 20:28
Nou krijgen we die godverdomme weer. Als er iets is waar ik echt zat van ben is het dat wel. Wat ik dus zeg is dat een kroeskop een kop vol met kroeshaar is, ongeacht de huidskleur van de eigenaar van die kop. Want ja, kroeshaar komt ook voor onder kaukasiërs of hoe je die beesten ook wil noemen. Kroeskop om een 'neger' mee aan te duiden keur ik dus af. Hoe duidelijk wil je het hebben? Echt, ik word het zo verschrikkelijk zat om elke keer maar weer als racist weggezet te worden omdat ik toevallig niet helemaal aan overcorrecte taaleisen wens te voldoen. Rot op zeg.
Moeten nou ook al de asielzoekers weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven