Angst voor bijwerkingen
dinsdag 26 september 2017 om 18:58
Ik ben een beetje hypochondrisch. De ene keer erger dan een andere keer.
Zoals nu ook. Ik heb het niet zo op medicijnen en pijnstillers, maar nu moet ik ibuprofen 600 mg slikken voor een ontsteking.
Als ik dan de bijsluiter lees en voornamelijk de bijwerkingen, ga ik daar extra opletten. Dan ga mijn gedachten door mijn hoofd als ik maar geen last van heb. Heb er net 1 gehad, en zit gewoon te wachten tot ik iets ga voelen qua bijwerkingen.
Alhoewel iedereen zegt dat valt wel mee. Ik heb er nooit last van. Alleen dat stelt mij niet gerust.
En dan wordt ik weer extra bang voor de bijwerkingen. Kan zo in mijn hoofd zitten.
En toch probeer ik mij rustig te houden.
Iemand tips?
Zoals nu ook. Ik heb het niet zo op medicijnen en pijnstillers, maar nu moet ik ibuprofen 600 mg slikken voor een ontsteking.
Als ik dan de bijsluiter lees en voornamelijk de bijwerkingen, ga ik daar extra opletten. Dan ga mijn gedachten door mijn hoofd als ik maar geen last van heb. Heb er net 1 gehad, en zit gewoon te wachten tot ik iets ga voelen qua bijwerkingen.
Alhoewel iedereen zegt dat valt wel mee. Ik heb er nooit last van. Alleen dat stelt mij niet gerust.
En dan wordt ik weer extra bang voor de bijwerkingen. Kan zo in mijn hoofd zitten.
En toch probeer ik mij rustig te houden.
Iemand tips?
dinsdag 26 september 2017 om 19:04
Hoi Hoi,
Ik heb precies hetzelfde, De enige tip die ik je kan geven lees niet de bijsluiter
Maar met die tip ben ik al te laat.
En ik probeer zo positief mogelijk te blijven door te denken dat niet elke lichaam hetzelfde is en iedereen anders reageert op medicatie.
En ga iets doen wat je afleidt zodat je niet op bijwerkingen gaat zitten wachten!
Sterkte het komt allemaal wel goed er gebeurt niet zomaar iets.
Ik heb precies hetzelfde, De enige tip die ik je kan geven lees niet de bijsluiter
En ik probeer zo positief mogelijk te blijven door te denken dat niet elke lichaam hetzelfde is en iedereen anders reageert op medicatie.
En ga iets doen wat je afleidt zodat je niet op bijwerkingen gaat zitten wachten!
Sterkte het komt allemaal wel goed er gebeurt niet zomaar iets.
dinsdag 26 september 2017 om 19:45
Je bent echt de enige niet. Komt goed in dit geval is het "maar" ibuprofen..enige wat ik kan zeggen is let op je maag.
dinsdag 26 september 2017 om 19:47
Lekker handige opmerking dit...yourlocalhero schreef: ↑26-09-2017 19:45Je bent echt de enige niet. Komt goed in dit geval is het "maar" ibuprofen..enige wat ik kan zeggen is let op je maag.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.