Angst voor bijwerkingen

26-09-2017 18:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje hypochondrisch. De ene keer erger dan een andere keer.
Zoals nu ook. Ik heb het niet zo op medicijnen en pijnstillers, maar nu moet ik ibuprofen 600 mg slikken voor een ontsteking.

Als ik dan de bijsluiter lees en voornamelijk de bijwerkingen, ga ik daar extra opletten. Dan ga mijn gedachten door mijn hoofd als ik maar geen last van heb. Heb er net 1 gehad, en zit gewoon te wachten tot ik iets ga voelen qua bijwerkingen.

Alhoewel iedereen zegt dat valt wel mee. Ik heb er nooit last van. Alleen dat stelt mij niet gerust.

En dan wordt ik weer extra bang voor de bijwerkingen. Kan zo in mijn hoofd zitten.

En toch probeer ik mij rustig te houden.

Iemand tips?
Vraag hulp voor je hypochondrie.
Hoi Hoi,

Ik heb precies hetzelfde, De enige tip die ik je kan geven lees niet de bijsluiter :) Maar met die tip ben ik al te laat.
En ik probeer zo positief mogelijk te blijven door te denken dat niet elke lichaam hetzelfde is en iedereen anders reageert op medicatie.

En ga iets doen wat je afleidt zodat je niet op bijwerkingen gaat zitten wachten!

Sterkte het komt allemaal wel goed er gebeurt niet zomaar iets.
montblanc schreef:
26-09-2017 19:01
Vraag hulp voor je hypochondrie.
Hulp heb ik al. Alleen daar hoef ik pas volgende week heen.
En aangezien ze er op dit moment er niet is
Kun je niet wat leuks doen tijdens het wachten zoals een boek lezen, tv kijken, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is het ergste wat je zou kunnen gebeuren wat betreft de bijwerkingen?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ik word benauwd als ik bijsluiters lees, daarom vraag ik een arts bij voorschrijving waar ik moet op letten.
Apotheek kijkt of het kan met de rest.
En geeft vaak ook nog de normale bijwerkingen mee...
Ik hóef het maar 5 dagen te gebruiken. Maar ben gewoon bang dat ik iets krijg erdoor. Tja wanneer krijg je bijwerkingen... als je je eerste heb ingenomen of pas als je meerdere heb ingenomen... ik kan mezelf soms bang praten
my_little schreef:
26-09-2017 19:43
Ik hóef het maar 5 dagen te gebruiken. Maar ben gewoon bang dat ik iets krijg erdoor. Tja wanneer krijg je bijwerkingen... als je je eerste heb ingenomen of pas als je meerdere heb ingenomen... ik kan mezelf soms bang praten

Je bent echt de enige niet. Komt goed in dit geval is het "maar" ibuprofen..enige wat ik kan zeggen is let op je maag.
Bedenk maar dat je meer last zal hebben van het niet slikken van de pijnstillers, dan van het wel slikken.
yourlocalhero schreef:
26-09-2017 19:45
Je bent echt de enige niet. Komt goed in dit geval is het "maar" ibuprofen..enige wat ik kan zeggen is let op je maag.
Lekker handige opmerking dit...
To, ik vind het stoer van je dat je het ingenomen hebt. :)
Herkenbaar! Ik neem altijd eerst 1 keer de helft van de voorgeschreven dosis (als dat mogelijk is) en als dat goed gaat neem ik de rest. Natuurlijk maakt dit niet zoveel uit voor de bijwerkingen, maar het geeft misschien rust. Succes met de ontsteking!
Ik héb het als poeder vorm. Dus kan het niet echt halveren. Maar we gAan van het positieve uit
my_little schreef:
26-09-2017 20:52
Ik héb het als poeder vorm. Dus kan het niet echt halveren. Maar we gAan van het positieve uit
Hoe gaat het met de pijn?
-Kia-Ora- schreef:
26-09-2017 21:33
Hoe gaat het met de pijn?
Gaat nu wel beter. Ik merk dat het iets minder is geworden
-Kia-Ora- schreef:
26-09-2017 19:47
Lekker handige opmerking dit...
Als het goed is heeft de arts of apotheek dit ook aangegeven bij ibuprofen.
Maar TO ik vind je stoer :heart: en fijn dat de pijn minder is :-)
Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van ibuprofen... maar dat zeg ik maar niet te snel.

Heb eindelijk weer een keer heerlijk geslapen. Alleen ben ik wel een gestresst iemand, en daardoor ook vaker andere klachten krijg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven