Werk & Studie alle pijlers

Baankansen deeltijd mwd (socialwork)

26-09-2017 16:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik wil volgend jaar de deeltijd opleiding mwd, dan is het social work beginnen.

Helaas werk ik nog niet in dit vak gebied maar is natuurlijk wel een pré als ik deze opleiding wil starten. Uiteindelijk wil ik de jeugdzorg kant op.

Zijn er mensen die in dit vakgebied werken en mij kunnen vertellen of er werk aan te komen is zonder nog een opleiding voor een deeltijd studie. Welke richting kan ik het beste opzoeken?

Wat meer informatie over mezelf

28 jaar
Opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang 4 jaar werkzaam geweest door crisis gestopt
Horeca hotel management. Leidinggevende functie gehad bij strandpaviljoen
Je wil werken, liefst in de jeugdzorg, zonder diploma? Dat is best lastig.

Na je opleiding is er wel werk, maar als je nog moet beginnen met je opleiding heb je geen ervaring en geen diploma. Je kan het beste iets doen met je pedagogisch medewerker opleiding. Toch weer de kinderopvang/bso in of vergelijkbaar. Ook in een buurthuis of wijkcentrum is wellicht (vrijwilligers)werk dat je kan doen. Er zijn ook wel eens bijbanen voor studenten social work, maar meestal voor mensen die wat verder zijn, maar je kan het altijd proberen.
Je moet een baan in de richting van de opleiding hebben om deeltijd te kunnen doen. Althans, als je het niet over een thuisstudie hebt. Baankansen met thuisstudie zijn slecht. In de jeugdzorg is nu een kwaliteitsregister. Je hebt een registratie nodig. Daarom denk ik dat je geen werk daar gaat vinden zonder de opleiding en juiste minor/ vakken voor het Kwaliteitsregister. Je kan de hogeschool waar je wilt studeren benaderen en vragen om een lijst met instellingen/ organisaties. Dan kun je gaan solliciteren en zo met deeltijd starten. Wellicht vind je iets op basis van je mbo diploma. Er zijn veel mensen die met MWD en SPH afstuderen, dus je hebt veel concurrentie. Baankansen na opleiding zijn prima, mits je jezelf tijdens opleiding door bv stages en nevenactiviteiten onderscheid van andere studenten. Succes.
Uiteraard snap ik dat ik niet meteen bij jeugdzorg kan beginnen zou een beetje gek zijn.

Vandaar was mijn vraag bij wat voor bedrijven ik het beste kan gaan zoeken
dees-1989 schreef:
27-09-2017 19:31
Uiteraard snap ik dat ik niet meteen bij jeugdzorg kan beginnen zou een beetje gek zijn.

Vandaar was mijn vraag bij wat voor bedrijven ik het beste kan gaan zoeken
Vandaar mijn antwoord dat je het beste op de opleiding kan vragen met welke organisaties ze samenwerken. Dan krijg je ook direct de functies die kunnen. Is nogal regiogebonden.
Ik heb de opleiding MWD jaren geleden afgerond (gelijk na de middelbare school begonnen). Naar mijn idee geen super moeilijke opleiding (toen). Nu alweer jaren werkzaam als bedrijfsmaatschappelijk werker en dat bevalt hartstikke goed.
Ik vind dat je met het MWD diploma veel kanten op kan, het is vaak de 'basis opleiding' die vaak gevraagd wordt bij allerlei soorten hulpverlening. Jeugdzorg trekt me dan weer totaal niet. Imo slecht betaald voor wat je allemaal moet doen en welke verantwoordelijkheid je hebt, en een hoge werkdruk, draaideur cliënten en langslepende cases..
Maar ja, het zegt wellicht ook iets over mij dat ik gekozen heb voor het bedrijfsmaatschappelijk werk.
Saga_Röversdotter schreef:
27-09-2017 20:09
Vandaar mijn antwoord dat je het beste op de opleiding kan vragen met welke organisaties ze samenwerken. Dan krijg je ook direct de functies die kunnen. Is nogal regiogebonden.
Nou, ik wilde net hetzelfde typen. Ook ik heb voorbeelden gegeven.

Jammer dat je alleen reageert op het stuk waar je niks aan denkt te hebben TO en helemaal niet op de stukken die wel aansluiten op je vraag.
KeaAlpine schreef:
27-09-2017 22:01
Nou, ik wilde net hetzelfde typen. Ook ik heb voorbeelden gegeven.

Jammer dat je alleen reageert op het stuk waar je niks aan denkt te hebben TO en helemaal niet op de stukken die wel aansluiten op je vraag.
Ja. Ik zie hier nog niet echt de houding van iemand in de jeugdzorg terug ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven