Hoe begon bij jullie de bevalling?

28-09-2017 09:41 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben nu 29 weken zwanger van de derde en ik vroeg me af hoe de bevallingen bij anderen begon. Wat ik me misschien nog wel meer afvraag bij vrouwen die meerdere kinderen hebben gekregen, begon het allemaal op dezelfde manier?

Bij mijn eerdere kinderen is het eigenlijk wel hetzelfde begonnen. Alleen is er één in een keizersnede geeindigd. Maar bij beide waren mijn vliezen gebroken rond 3:00 uur in de nacht en kwamen dan langzaam mijn weeen op gang. En beide zijn ze rond 17:00 uur in de middag geboren.

Ik verwacht een beetje dat het nu ook zo zal gaan. Of eigenlijk hoop ik dat omdat ik het niet anders ken. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Beide waren overigens ook voor de 40 weken geboren, namelijk met 36 en met 38 weken. Dat mag van mij nu ook wel weer(-:

Gewoon pure nieuwsgierigheid, hoe ging het bij jullie?
spieker27 schreef:
28-09-2017 10:04
Bij de eerste brak mijn water, op de wc.... Ik dacht dat ik niet meer kon stoppen met plassen :facepalm:
Ik was nog maar 30 weken zwanger en zag deze dus totaal niet aankomen...

Bij de tweede hebben ze mij ingeleid omdat ik niet meer kon lopen van de bekken instabiliteit, toen was ik 38 weken zwanger...
Dat is wel heel vroeg ja! Dan verwacht je het ook nog niet. Konden ze de bevalling nog we rekken of is je kindje echt met 30 weken geboren?

Ow dat is ook niet fijn zeg. Is het goedgekomen met je bekken?
zomermeiske schreef:
28-09-2017 10:32
Ik lees met jullie mee, ik ben bijna 39 weken zwanger dus het kan ieder moment gebeuren!
De eerste is ingeleid vanwege een hoge bloeddruk (39+2), dus ik vind het heel spannend wat de bloeddruk dit keer gaat doen. (inleiding was geen pretje, 13 uur over gedaan, weeënstorm, 2 uur moeten wachten op anesthesist voor een ruggenprik, daarna hebben ze me te lang laten liggen met volledige ontsluiting, baby lag er niet goed voor en na 2 uur persen is kindje met vacuümpomp gehaald... verloskundige zei dat ik wel heel veel pech zou hebben mocht het weer zo verlopen dus we gaan van het positieve uit!)
Ik hoop natuurlijk op een spontane bevalling, maar het niet-weten vind ik ook wel heel spannend.
Ow wat spannend! Het kan elk moment gebeuren, leuk zeg! Weet je al of het een meisje of jongen is? Hopelijk spontaan deze keer. Inleiden klinkt niet fijn, dat hoor ik we vaker. Nou succes meid, ik ben blij als ik al zover ben haha
clueless17 schreef:
28-09-2017 10:06
bij mij begon het alle keren met gebroken vliezen en daarna pas weeën. ik vond het wel een handig seintje :biggrin:
alleen bij de derde heeft de vk de vliezen gebroken omdat ik al 7 cm had,zonder weeën, en bij de 5e kwamen er helemaal geen weeën en moest ik na 24 aan het infuus.

op 1 na allemaal geboren rond de 37/38 weken.de 3e was 2 dagen overtijd.
Kijk zo hoop ik dat het bij mij ook gaat :-D
Morgenstond schreef:
28-09-2017 10:07
M'n vliezen braken onverwachts toen ik op het hotelbed lag, voor ons laatste weekendje weg met z'n tweeën met 35+5 weken zwangerschap. Had al de hele dag een pijnlijke buik en veel slijmverlies, dus dat waren achteraf misschien ook voortekenen ;-)
Haha dag laatste weekendje samen weg :bye:
Pieps2016 schreef:
28-09-2017 10:47
Bij kind 1 (42,5) was ik al weken slijmproppen aan het verliezen maar er gebeurde verder niets. Op een zondagavond begonnen de weeen en op donderdagavond is hij eindelijk geboren. Het was een vreselijke bevalling.

Kind 2 met 41 weken werd ik ingeleid en bleek al 4 CM ontsluiting te hebben. Ze hebben mijn vliezen geprikt en 1,5 uur later was hij er. Hele makkelijke bevalling.

Kind 3 met 41 weken ingeleid en bleek al 6 CM ontsluiting te hebben dus vliezen weer geprikt en een uurtje later werd hij in de lift van het ziekenhuis geboren. Hele makkelijke bevalling ook weer.
Jeetje wat bleven jouw kinderen lang zitten zeg. Alleen dat al lijkt me een nachtmerrie :rofl:
Bij mij begon het met lichte kramp maar eigenlijk werden het al vrij snel heel sterke weeen. Na ca 3 uur weeen zijn mijn vliezen doorgeprikt door de vk omdat ik de ochtend erna Ingeleid zou worden. Uiteindelijk 4 uur na het breken van de vliezen is ze geboren. "Spontaan" ( na 3x strippen) en thuis. Wel helaas pas met 41+5 -_-
Bij beide ingeleid.

Oudste omdat ik het met 41 weken echt niet meer trok. Gelukkig zag vk dat ook dus met 41+2 ingeleid.
Smorgens om 8.15 vliezen gebroken en binnen 5 minuten kwamen de weeen. Om 18:00 volledige ontsluiting en om 19:19 geboren.

2de ingeleid met 38 weken omdat ze het kindje erg groot schatten. Met 36 weken schatten ze het al op 8 pond.
Ook smorgens rond 8 uur vliezen gebroken. Na 2 uur aan de weeenopwekkers omdat de weeen niet spontaan begonnen. Om 11:45 begonnen de eerste weeen te komen. Voelde al binnen een uur wat druk komen alsof ik moest poepen. Had toen krap aan 4 cm. Een kwartier later hield ik het echt niet meer dus werd de vk teruggeroepen. Ja hoor 10 cm en mocht meteen gaan persen. Binnen 5 minuten was ze er.
niekjeelastiekje schreef:
28-09-2017 11:19
Bij beide ingeleid.

Oudste omdat ik het met 41 weken echt niet meer trok. Gelukkig zag vk dat ook dus met 41+2 ingeleid.
Smorgens om 8.15 vliezen gebroken en binnen 5 minuten kwamen de weeen. Om 18:00 volledige ontsluiting en om 19:19 geboren.

2de ingeleid met 38 weken omdat ze het kindje erg groot schatten. Met 36 weken schatten ze het al op 8 pond.
Ook smorgens rond 8 uur vliezen gebroken. Na 2 uur aan de weeenopwekkers omdat de weeen niet spontaan begonnen. Om 11:45 begonnen de eerste weeen te komen. Voelde al binnen een uur wat druk komen alsof ik moest poepen. Had toen krap aan 4 cm. Een kwartier later hield ik het echt niet meer dus werd de vk teruggeroepen. Ja hoor 10 cm en mocht meteen gaan persen. Binnen 5 minuten was ze er.
En...was ze ook erg groot, of viel het toch wel mee?
Kind 1: vliezen braken 's nachts, twee uur later kreeg ik weeen en aan het eind van de ochtend was hij geboren.
Kind 2: wat onregelmatige weeen, maar veel minder heftig dan bij de eerste bevalling. Ik wist zelfs niet zeker dat het al begonnen was, ben nog uitgebreid gaan wandelen naar het ziekenhuis (ik woon in een land waar je in het ziekenhuis moet bevallen). In het ziekenhuis bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben en een uurtje later was ze er. Het werd pas pijnlijk nadat de vliezen bij 10 cm braken.

Allebei heel anders dus! Tweede bevalling was echt veel makkelijker dan de eerste. Sterkte!
Ik heb 1 kind :)

Ik lag met 42+2 (ja dat kan prima in Nederland. Als moeder zich goed voelt en de baby veilig is dan mag dit) wat op bed te snoezen toen ik plots van uit het niks heel heel hard begon te schelden omdat er een mes in mijn rug stak. Dat bleek een rugwee. Normale weeën heb ik niet gehad. Dus hup naar het ziekenhuis omdat ik de pijn niet meer trok en de weeën drie minuten aanhielden met een tussenpose van 2 minuten. Geen pauze, niks.

In het ziekenhuis wilde ze mij eigenlijk niet opnemen omdat ik nog niet zo lang weeën had. Toen heb ik zo hard gebruld dat mijn gynaecoloog zelf maar kwam kijken wat er aan de hand was. Ik kreeg een pethidine injectie waarna ik zo high als een vlieger in bed lag. Van de uren daarop weet ik niks meer omdat ik stoned was. Dat is een bijwerking van pethidine en ook van de pijn die ik als nog had.

Dus uiteindelijk was ik te stoned om te persen en het ik na een ruggenprik een keizersnee gehad. Het mooiste wat er is om je kindje aangereikt te krijgen :heart:

Top bevalling :thumbsup:
shisha schreef:
28-09-2017 11:23
En...was ze ook erg groot, of viel het toch wel mee?
Ze was bijna 9 pond.
Ze was 200 gram lichter dan haar broer die 3 weken langer bleef zitten
Vliezen braken 's ochtends om 7 uur in bed. Dag ervoor voelde ik me niet lekker en had steeds een harde buik, had ook aan CTG gelegen en zo. Maar had nacht gewoon geslapen, werd wakker en voelde iets knappen, dat waren de vliezen. Naar ziekenhuis (zoon lag in stuit). Had krampen die steeds erger werden, dat werden weeën en zoon is om 22.36 uur geboren.
Eerste kindje braken mijn vliezen bij 37,1w om 2u 's nachts. Daarna begonnen langzaamde weeën en is ze in de middag geboren. Was een prima bevalling.

Nu ben ik 37,3w zwanger en ben heel benieuwd hoe het zal starten en wanneer. Heb de afgelopen dagen wel wat krampen en vraag mij elke keer af, begint zo een bevalling? Beginnen met gebroken vliezen is wel heel duidelijk :-D
miriampiej wijzigde dit bericht op 28-09-2017 13:05
2.54% gewijzigd
Miriampiej schreef:
28-09-2017 12:18
Eerste kindje braken mijn vliezen bij 37,1w om 2u 's nachts. Daarna begonnen langzaamde weeën en is ze in de middag is ze geboren. Was een prima bevalling.

Nu ben ik 37,3w zwanger en ben heel benieuwd hoe het zal starten en wanneer. Heb de afgelopen dagen wel wat krampen en vraag mij elke keer af, begint zo een bevalling? Beginnen met gebroken vliezen is wel heel duidelijk :-D
Spannend! Ja dan is het duidelijk. Dat vind ik dus ook. Als je nu al krampen hebt zal het vast niet lang meer duren. Succes!
aikidoka schreef:
28-09-2017 12:01
Vliezen braken 's ochtends om 7 uur in bed. Dag ervoor voelde ik me niet lekker en had steeds een harde buik, had ook aan CTG gelegen en zo. Maar had nacht gewoon geslapen, werd wakker en voelde iets knappen, dat waren de vliezen. Naar ziekenhuis (zoon lag in stuit). Had krampen die steeds erger werden, dat werden weeën en zoon is om 22.36 uur geboren.
Met een stuitbevalling?
Bedankt voor het delen van de verhalen. Echt leuk om te lezen! Als ik de 30 weken zo voorbij ben dan gaat het snel. Ik vind het leuk om erover te kletsen en ermee bezig te zijn. Ik ben zo vreselijk benieuwd hoe deze bevalling zal verlopen. En natuurlijk hoe de kleine eruitziet. Geduld is niet mijn sterkste kant maar ik zal het toch nog even moeten hebben :-D
Mijn vliezen braken in mijn slaap. Die avond een beetje krampen gehad maar niets bijzonders, dus ik was verbaasd. De bevalling kwam direct goed op gang. 10 uur later is ze geboren. Ik was 39 weken zwanger.
Interessant om alle verhalen te lezen, iedereen met verschillende ervaringen!

Ik was voor de bevalling al erg uitgeput omdat ik niet meer sliep (lukte gewoon niet) en de vk stelde doen met 40+2 voor om me te strippen omdat ze me wel enigzins fit de bevalling in wou hebben. Ik dacht ja please doe maar, laat die baby maar komen! Nou ik heb het geweten, 1 x strippen. Een half uur later zat ik VOL in de weeën. Toen ik (inmiddels uren later) in het zhuis aankwam met iedere 4 min weeën (buik en rug, bijna niet op te vangen) had ik pas 1 cm! Wat een domper.. om een lang verhaal kort te maken, ontsluiting was een dingetje. Een ruggenprik, veel weeënstormen, gebroken vliezen, veel overgeven en allerhande ellende werd het na 24 uur een keizersnede. Ik ben nooit verder gekomen dan 4 cm.

Nu ruim 17 weken zwanger en op zich ben ik er best relaxed over dat ik over een tijdje weer ga bevallen. En ik wil het op de natuurlijke manier proberen zoals ik er nu in sta. Maar soms krijg ik ineens een flashback en denk ik: oh nee alsjeblieft niet weer dit!! Dus we gaan het zien... het is wel een dingetje.
Live life to the fullest
loveden schreef:
28-09-2017 14:00
Interessant om alle verhalen te lezen, iedereen met verschillende ervaringen!

Ik was voor de bevalling al erg uitgeput omdat ik niet meer sliep (lukte gewoon niet) en de vk stelde doen met 40+2 voor om me te strippen omdat ze me wel enigzins fit de bevalling in wou hebben. Ik dacht ja please doe maar, laat die baby maar komen! Nou ik heb het geweten, 1 x strippen. Een half uur later zat ik VOL in de weeën. Toen ik (inmiddels uren later) in het zhuis aankwam met iedere 4 min weeën (buik en rug, bijna niet op te vangen) had ik pas 1 cm! Wat een domper.. om een lang verhaal kort te maken, ontsluiting was een dingetje. Een ruggenprik, veel weeënstormen, gebroken vliezen, veel overgeven en allerhande ellende werd het na 24 uur een keizersnede. Ik ben nooit verder gekomen dan 4 cm.

Nu ruim 17 weken zwanger en op zich ben ik er best relaxed over dat ik over een tijdje weer ga bevallen. En ik wil het op de natuurlijke manier proberen zoals ik er nu in sta. Maar soms krijg ik ineens een flashback en denk ik: oh nee alsjeblieft niet weer dit!! Dus we gaan het zien... het is wel een dingetje.
Heftig zeg. Kan me voorstellen dat je het ook spannend vindt. Mijn eerste was ook een keizersnede en mijn tweede natuurlijk. En ik hoop deze keer ook weer natuurlijk. Geniet van je zwangerschap!
Bij beide kinderen begon de bevalling 's nachts met weeën. Beide op de dag dat ik naar het ziekenhuis zou gaan voor inleiding. Ze zijn beide die nacht/vroege ochtend geboren. De vliezen moesten bij beide doorgeprikt worden bij bijna volledige ontsluiting en daar moesten ze nog flink moeite voor doen zo stug waren die.
Dus hier was het bijna hetzelfde. Alleen het persen duurde bij de eerste een uur en bij de tweede weinig moeite :)
Sleutels schreef:
28-09-2017 14:17
Heftig zeg. Kan me voorstellen dat je het ook spannend vindt. Mijn eerste was ook een keizersnede en mijn tweede natuurlijk. En ik hoop deze keer ook weer natuurlijk. Geniet van je zwangerschap!
Waarom had jij een keizersnede? En hoe voelde het om bij de tweede natuurlijk te bevallen?
Dank je, jij ook nog een fijne zwangerschap!
Live life to the fullest
Sleutels schreef:
28-09-2017 12:46
Met een stuitbevalling?
Ja. Was uitgebreid besproken en gecheckt en voldeed aan de criteria die dit ziekenhuis hanteerde voor een veilige vaginale stuitbevalling. En is ook prima gegaan.
loveden schreef:
28-09-2017 14:20
Waarom had jij een keizersnede? En hoe voelde het om bij de tweede natuurlijk te bevallen?
Dank je, jij ook nog een fijne zwangerschap!
Andere reden dan jij, een stuitligging. Tweede lag gewoon normaal. Ik ben heel blij dat ik het ook natuurlijk heb meegemaakt. Vooral omdat ik na de bevalling gewoon opstond en lekker naar huis kon gaan. Daarom heeft het nu ook ze voorkeur. Al heb ik de keizersnede en het herstel ervan ook niet als vervelend ervaren hoor. Dank je!
aikidoka schreef:
28-09-2017 15:31
Ja. Was uitgebreid besproken en gecheckt en voldeed aan de criteria die dit ziekenhuis hanteerde voor een veilige vaginale stuitbevalling. En is ook prima gegaan.
Knap hoor! Ik durfde het niet aan. Fijn dat het helemaal goed is gegaan.
mamavandeliefste schreef:
28-09-2017 14:20
Bij beide kinderen begon de bevalling 's nachts met weeën. Beide op de dag dat ik naar het ziekenhuis zou gaan voor inleiding. Ze zijn beide die nacht/vroege ochtend geboren. De vliezen moesten bij beide doorgeprikt worden bij bijna volledige ontsluiting en daar moesten ze nog flink moeite voor doen zo stug waren die.
Dus hier was het bijna hetzelfde. Alleen het persen duurde bij de eerste een uur en bij de tweede weinig moeite :)
Wel fijn dat je niet ingeleid hoefde te worden zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven