Werk & Studie alle pijlers

Welke cursus Engels

28-09-2017 17:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Engelse taal ligt mij niet. Heb vooral moeite met grammatica. Maar ook uitspraak is wel een dingetje voor mij. Op de havo geslaagd met een 5 en vervolgens een HBO-opleiding gedaan die geheel in het Nederlands was (in de 80's/90's kon dat nog gewoon).
Nu, jaren later, loop ik toch tegen mijn 'gebrekkige' kennis van de Engelse taal aan. Als in: moeizame conversatie met Engelstalige vriend van mijn petekind, liever niet mee naar internationale zakendiners van mijn man enz. enz.
Ik wil er iets aan gaan doen! Hebben jullie enig idee welke cursus voor mij geschikt zou zijn. Heeft iemand ervaring?
Mijn voorkeur gaat uit naar thuisstudie.
Zo te horen heb je best een basis. Wil je perse een cursus of zou het ook helpen om meer Engels te gebruiken? Dus boeken lezen en films kijken zonder ondertiteling.

Ik heb geen tip voor een goede cursus wel voor een boekje waar ik best veel aan heb gehad: 'Native English voor Nederlanders'.
Zo te horen wil je voornamelijk je mondelinge vaardigheden verbeteren, dan lijkt een thuisstudie me juist niet zo handig. Dan train je namelijk voornamelijk je lees- en schrijfvaardigheden. Zou het een idee zijn om een bijlesdocent te zoeken waarmee je elke week een uur Engels praat en die je ook door de Engelse grammatica heen kan helpen?

Verder zou je Duo Lingo voor Engels kunnen doen, dat helpt voor de basis, zeker voor de grammatica.
Dank voor je reactie! Dat boekje ga ik opzoeken. Voor dat eerste heb ik de discipline niet vrees ik....
Ik heb ook niet echt tips qua cursus maar wat mij erg geholpen heeft is gewoon dagelijks bezig zijn met Engels. Dus Engelse boeken lezen, chatten met buitenlanders. op internationale forums actief zijn etc. Engels wat ik op school geleerd heb was leuk maar ik heb daar ook dingen geleerd die ik nu, jaren later, nog steeds niet heb hoeven toepassen. Soms vind ik gesprekken nog wat lastig omdat ik vind dat mijn uitspraak soms niet echt geweldig is maar door dat gewoon te blijven doen gaat dat ook steeds beter.

Kortom oefenen, oefenen, oefenen. Dus ga in gesprek met de vriend van je petekind, als je een woord niet weet kun je misschien met andere woorden uitleggen wat je bedoeld. En ik denk dat hij het alleen maar leuk vind dat je in ieder geval een gesprek met hem probeert aan te knopen waardoor hij dus waarschijnlijk ook meer moeite zal doen om je te kunnen verstaan ook al is je uitspraak niet geweldig.
Voor enkel mondelinge vaardigheid kan ik je de 'nonnen in Vught' aanraden. Daar krijg je les van native speakers. Persoonlijk zou ik voor een Brit gaan i.p.v. een Amerikaan. https://www.reginacoeli.nl/taalcursusse ... ngels.html
closednote

Waar zou je bijvoorbeeld kunnen chatten met buitenlanders?
Zonder dat het gelijk date-chatten is?!
De basis heb je al, nu nog gewoon gaan oefenen. Kijk vooral naar de BBC en boek een vakantie naar een Engelstalig land. Ook kan je kijken of dat er Engelstalige mensen zijn die je kunt ontmoeten. Bijvoorbeeld een expat community.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Engels gesproken programma's kijken zonder ondertiteling. Overdag is er veel leuke makkelijke bbc tv Kookprogramma's ed. Daar zit veel interactie in met de "gewone "man. Gewone huis tuin en keuken conversatie dus.
Films, series.. gewoon aanzetten. Als je een zin of frase niet weet opzoeken.
zorg dat je aan de praat komt. Kijk of je taalmaatje kan worden van iemand die Wel Engels spreekt en in NL wil inburgeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven