Werk & Studie alle pijlers

Niet mijn stad

29-09-2017 00:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Aangezien iedereen elkaar hier zo lief helpt leek het mij de uitgelezen kans een dilemma te delen. Het zit namelijk zo: ik studeer momenteel voor mijn tweede jaar in Utrecht. Ik ben 18, en woon nog niet op kamers. Wel zit ik sinds dit haar bij een kleine studentenvereniging en zit ik in de activiteitencomissie van mijn studievereniging. Genoeg te doen dus! Ik merk alleen steeds meer dat ik me niet zo op mijn plek voel hier. Ik zou veel liever in Amsterdam wonen. Ik zou er ook zo graag bij een studenten vereniging gaan. Ik merk dat ik me hier in Utrecht nooit helemaal thuis voel, en ook niet bij mijn vereniging hoe jammer ik dat ook vind.

Zijn er mensen die in Utrecht studeerde maar in Amsterdam woonde/werkte/&bij een vereniging zat? Het klinkt waarschijnlijk heel raar maar ik ben gewoon heel benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde gevoel hebben gehad.

Veel liefs
Jouw gevoel is jouw gevoel. Hoe hard anderen het het met je eens of oneens zijn. Volg je hart. :)
R
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:08
0.00% gewijzigd
studeerdeN, woondeN, werkteN, zatEN...... zucht....
Weet je wel zeker dat je studeert?
Ik ken wel iemand die het omgekeerde heeft gedaan. Studeren in Amsterdam en op kamers in Utrecht (ze kwam niet uit beide steden overigens). Als jij dat wilt, dan doe je dat toch? Bedenk alleen wel even eerlijk voor jezelf of Amsterdam je echt beter lijkt, of dat je gewoon nog steeds moeite hebt met wennen aan Utrecht. In het laatste geval heb je namelijk grote kans dat je in Amsterdam tegen hetzelfde aan loopt. En dan heb je én hetzelfde probleem, én extra reistijd.
Wat denk jij dat Amsterdam jou kan bieden ten opzichte van Utrecht?

Ik heb in mijn omgeving alleen mensen om andere redenen zich zien vestigen in Amsterdam terwijl ze in Utrecht studeerden (of andersom). Een studentenvereniging als enige reden lijkt me nogal ondoordacht.

Bijvoorbeeld omdat iemand's eigen bedrijfje zo lekker liep tijdens de studie dat ie daarom ook in Amsterdam wilde wonen waar hij een bedrijfsruimte huurde.

Of in Utrecht wonen en in Amsterdam studeren omdat je Amersterdam te kollosaal vond en Utrecht toch een beetje dorpser is. Of vanwege samenwonen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
wat is er zo bijzonder aan Amsterdam? zijn de studenten echt anders dan de studenten in Utrecht?

Amsterdam is meer dan het centrum, veel studenten komen toch echt ver buiten het centrum terecht op een kamer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat trekt je zo aan aan Amsterdam?
Waar je ook gaat wonen of studeren; je neemt jezelf mee. Jij moet het doen, je plek gaan maken, niet je woonplaats.
Mijn zoon woonde en studeerde in Amsterdam, maar kon in het massale daar zijn draai niet vinden

Is toen gaan wonen en studeren in Leiden, een verademing. Heeft daar met plezier zijn studie afgemaakt

Dus doe wat je hart je ingeeft
In Amsterdam is alles mooi en hip.
hamerhaai schreef:
29-09-2017 07:19
wat is er zo bijzonder aan Amsterdam? zijn de studenten echt anders dan de studenten in Utrecht?

Amsterdam is meer dan het centrum, veel studenten komen toch echt ver buiten het centrum terecht op een kamer.
Dit idd
hamerhaai schreef:
29-09-2017 07:19

En die zijn met het lokale OV of fiets waarschijnlijk langer onderweg naar het centrum dan als je de intercity vanuit utrecht pakt....
En je zit nog niet op kamers zeg je: ik zou dat eens eerst even proberen in Utrecht, en dan zien hoe dat bevalt, voor je in een andere stad op kamers gaat. Ergens wonen en je eigen plek hebben zorgt (in mijn ogen) al voor zo'n andere beleving van de stad, dat je Utrecht nog niet echt een kans hebt gegeven in mijn optiek. Verder zou ik in beide niet willen wonen, dus geen ervaringen hier :)
badmeester schreef:
29-09-2017 08:37
In Amsterdam is alles mooi en hip.
Zelfs de poep op de stoep en de haat in de straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven