Ik weet het niet meer

29-09-2017 09:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even van mij afschrijven, word er namelijk gek van.

Ik ben op vakantie geweest afgelopen 2 weken en ben de pilstrip vergeten. Heel stom..

Nu heb ik op vakantie heel duidelijk mijn eisprong gevoeld, sindsdien allerlei klachten (misselijk, slecht slapen en gewoon een raar gevoel), voor mijn gevoel is t echt raak (al eerder zwanger geweest). Na precies 8 dagen een hele heftige pijn van denk een kwartier/half uur in mijn onderbuik. Ik dacht later pas: dat moet de innesteling zijn geweest.

Sindsdien heb ik heel veel hoofdpijn, meer misselijk, krampen, sterke geur en slaap nog steeds slecht. Sinds gisteravond zijn mijn borsten ook zwaarder.

Nu zit ik 3 dagen voor nod (volgens mij) en heb de early zwangerschapstesten van de action gekocht en zie niks. Ik heb vanaf dag 1 al t gevoel dat ik zwanger ben.

Het is geen fijne timing, maar ontzettend welkom.

Hopelijk zijn er dames die me wat meer gerust kunnen stellen of wat info hebben over de early zwangerschapstesten. Vorige zwangerschap heb ik pas getest na een week en was gelijk positief.
anoniem_257129 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 09:11
3.40% gewijzigd
Niemand kan je gerust stellen, we zijn namelijk geen dokters/helderzienden. Het is gewoon afwachten.. en niet je pil vergeten als je geen kind wil.
Natte tosti..
Even voor mijn eigen beeld.

Ben je die hele 2 weken elke dag de pil vergeten?

Ja: dan snap ik het niet als je onveilig seks hebt gehad.

Nee: dan misschien toch even wachten totdat je het wel duidelijk kunt zien bij een test.
Zodra een bevruchte eicel is ingenesteld gaat het hcg aanmaken. Als je nu 3 dagen na je innesteling zit zou je het moeten zien op een test.
Het klinkt alsof je heel graag zwanger wilt worden.
Maar misschien te graag, zodat je nu jezelf aanpraat zwanger te zijn?

Het niet slikken van de pil voor twee weken zou misschien ook de veranderingen kunnen veroorzaken waar jij het over hebt.
shisha schreef:
29-09-2017 09:22
Het klinkt alsof je heel graag zwanger wilt worden.
Maar misschien te graag, zodat je nu jezelf aanpraat zwanger te zijn?

Het niet slikken van de pil voor twee weken zou misschien ook de veranderingen kunnen veroorzaken waar jij het over hebt.
Ze zegt net dat het geen fijne timing is.
Rode_trui schreef:
29-09-2017 09:30
In dezelfde zin staat dat het ontzettend welkom is. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of TO nou hoopt dat ze niet zwanger is, of juist wel.

TO, er zit niets anders op dan te wachten en over een paar dagen weer een test te doen
Volgens mij kun je geen zwangerschapsklachten hebben, gelijk na je ei-sprong. Zelfs niet als je die dag seks gehad hebt. Dat gebeurt namelijk pas na innesteling en aanmaak van hcg.

Maar goed, je had vakantie, je had onveilige seks en je was in een vruchtbare periode. JA, je kunt zwanger zijn. Zo werkt dat.

Aan de andere kant kunnen al die klachten te maken hebben met de stress van het mogelijk zwanger zijn. Wie zal het zeggen?
Op je vakantieadres was het kopen van condooms onmogelijk?
Later is nu
Ik snap niet zo goed waarom je zoveel risico neemt. Pilstrip vergeten, slechte timing om zwanger te worden, waarom heb je dan seks??

Ik denk dat je stiekem graag zwanger wil worden. Al die zogenaamde symptomen die je voelt kan van alles zijn. Misschien heb je een virusje, of maak je je gewoon druk.
Geloof me, als ik elke keer dat ik me zwanger voelde de afgelopen jaren echt zwanger was had ik nu 22 kinderen. De keer dat het echt gebeurde, had ik geen klachten of pijntjes of wat dan ook, alleen een soort onbewust gevoel van 'nu is het raak' en dat bleek het 5 dagen voor NOD ook te zijn. Alle andere maanden zat ik tot op de dag van ongesteld worden te testen met het idee: het streepje is nog te licht om te zien. Het kan natuurlijk altijd dat het wel raak was deze keer, maar je kunt echt beter afwachten tot je NOD en dan pas testen. Als het dan nog steeds wit is, is het deze keer niet gelukt.
Rode_trui schreef:
29-09-2017 09:30
Verstand en gevoel kunnen soms heel tegenstrijdig zijn.

Uit alles in haar post blijkt dat to dolgraag zwanger wil worden.

Ze vergeet de pil omdat ze zwanger wil worde.
Ze erft onveilige seks omdat ze zwanger wil worden.
Ze heeft deinnesteling gevoeld zegt ze omdat ze erg bezig is met zwanger worden.

Wijt alle kwaaltjes aan een zwangerschap omdat ze daar op hoopt.

Dan kan haar verstand wel zeggen de timing is niet ideaal. Maar in haar handelen heeft gevoel duidelijk de overhand op verstand.
Bedankt allemaal voor de berichten.

Door het schrijven en de reacties sta ik weer met beide benen op de grond. Ik wacht gewoon af tot mijn nod en ga dan pas testen, even los laten.

Sommige mensen hadden nog wat vragen, bij deze wat meer uitleg.

Ik heb nah en ben dus erg vergeetachtig/verward, dus als dingen niet op een vaste plek liggen of zelfde moment vergeet ik t, dat is heel onhandig bijvoorbeeld op vakantie, daardoor kwam ik er pas laat achter dat ik de pil was vergeten (eigenlijk door mijn vriend). Daarna ook geen seks meer gehad, maarja wat daarvoor is gebeurd kan je niet meer terug draaien. Over andere voorbehoedsmiddelen ben ik nu aan het oriënteren vanwege de nah.

Ik ben nu bezig met hiermee om te leren gaan dmv psycholoog, traumaverwerking etc. Vandaar dus lastige timing, omdat ik dat voor mezelf eigenlijk wilde afronden, maar een kindje is meer dan welkom. Ik heb al een dochter van 15 maanden en vind t geweldig om moeder te zijn.

Daarnaast heb ik ook nog hsp, dus denk dat ik daarom zoveel voel en of t nou echt zo is of omdat ik t toch graag wil, wacht ik af tot dinsdag.

Bedankt..
Mocht je niet zwanger zijn en ook niet meer willen worden, overweg dan de prikpil of een andere anticonceptie. Daar kan je huisarts je meer over vertellen.
Oh je hebt hsp. Dat verklaart een hoop.
Ik zou andere anticonceptie nemen ivm je klachten of bv een alarm instellen. Vind het alsnog erg onhandig klinken, ook als je vergeetachtig bent kun je zekerheden inbouwen.

Wat betreft testen. Kruidvat twee voor vijf euro en predictor early zijn het gevoeligste. 10 miu/ml hcg. Meeste andere testen zijn vanaf 25. Als je in vijf dagen voor eisprong en dag van eisprong seks hebt gehad heb je gemiddeld 30% kans op zwangerschap. Klachten van zwangerschap kan je pas hebben enkele dagen na innesteling als er hcg is. Anders zijn het simpelweg géén zwangerschapsklachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven