Drie zoenen geven
vrijdag 29 september 2017 om 12:28
Ik merk dat het me de laatste tijd ontzettend tegen is gaan staan om mensen drie zoenen te geven. En dan met name mannen. Daar heb ik verder geen rationele redenen voor, ik vind het gewoon vervelend (oke en ik vind veel after shaves ed gewoon stinken).
Kan ik het maken om gewoon te zeggen dat ik dat liever niet meer doe?
Mijn broer en beste vriend e.d. is totaal iets anders, maar die geef ik ook helemaal geen 3 zoenen, die krijgen meteen een knuffel. Vriendinnen ook. Het gaat dus juist om die iets "afstandelijkere" categorie van ooms uit de schoonfamilie, nieuwe partners, collegas, vagere kennissen, etc.
Het is natuurlijk een non-issue, dat begrijp ik zelf ook wel, maar ik vind het toch lastig. En dan vooral omdat ik denk dat het juist andere vrouwen zullen zijn die beledigd zijn dat ik hun vriend/man kennelijk niet als heel close beschouw. Terwijl het niet persoonlijk is en ook niet om 1 specifieke man gaat.
Wat vinden jullie, stel ik me vreselijk aan? Is dit herkenbaar? Tips hoe ik dit aardig kan brengen? Het valt namelijk wel op als ik ineens heel nadrukkelijk mijn hand ga uitsteken om mensen op afstand te houden
Kan ik het maken om gewoon te zeggen dat ik dat liever niet meer doe?
Mijn broer en beste vriend e.d. is totaal iets anders, maar die geef ik ook helemaal geen 3 zoenen, die krijgen meteen een knuffel. Vriendinnen ook. Het gaat dus juist om die iets "afstandelijkere" categorie van ooms uit de schoonfamilie, nieuwe partners, collegas, vagere kennissen, etc.
Het is natuurlijk een non-issue, dat begrijp ik zelf ook wel, maar ik vind het toch lastig. En dan vooral omdat ik denk dat het juist andere vrouwen zullen zijn die beledigd zijn dat ik hun vriend/man kennelijk niet als heel close beschouw. Terwijl het niet persoonlijk is en ook niet om 1 specifieke man gaat.
Wat vinden jullie, stel ik me vreselijk aan? Is dit herkenbaar? Tips hoe ik dit aardig kan brengen? Het valt namelijk wel op als ik ineens heel nadrukkelijk mijn hand ga uitsteken om mensen op afstand te houden
vrijdag 29 september 2017 om 12:30
Ja, zoenen?
koekies zijn lekker
vrijdag 29 september 2017 om 12:39
Ik heb dat met vrouwen met een baardBlondie456 schreef: ↑29-09-2017 12:33Ik heb geen moeite met zoenen, behalve bij mannen met een baard. Ik vind dat vies.
koekies zijn lekker
vrijdag 29 september 2017 om 12:41
aansteller
you go girl
vrijdag 29 september 2017 om 12:48
Tsja als jij het niet wilt doe je het niet. Dat is je goed recht. Ik hou er ook niet van bij veel mensen. Niet alleen mannen overigens. Ook vrouwen met stinkparfum of die ik juist een beetje viezig vindt, mannen met baard, mensen met een zweetwang. Gatver. Ik vind het ook niet nodig voor mij volstaat een hand. Voor mensen die dichterbij staan een knuffel. En soms heb ik gewoon behoefte aan afstand ofzo en dan zwaai ik liever gedag. Nu ik zwanger ben staat het me helemaal tegen trouwens. Iedereen moet opzouten uit mijn personal space.
Maar men is het zo gewoon dat er wordt gekust dat ik voor ik weet dat alweer aan het doen ben.
Maar men is het zo gewoon dat er wordt gekust dat ik voor ik weet dat alweer aan het doen ben.
vrijdag 29 september 2017 om 12:50
vrijdag 29 september 2017 om 12:55
Mijn vriend met smetvrees houdt er ook totaal niet van en geeft mensen gewoon gelijk een hand als ze proberen te zoenen. Familie weet dat hij hier niet aan mee doet en houden daar ook rekening mee.
Het zal misschien in het begin voor mensen een beetje raar overkomen, maar als ze het eenmaal weten zullen ze niet moeilijk doen.
Het zal misschien in het begin voor mensen een beetje raar overkomen, maar als ze het eenmaal weten zullen ze niet moeilijk doen.
vrijdag 29 september 2017 om 13:06
vrijdag 29 september 2017 om 13:08
Ik doe het niet. Mensen die ik ken, doen het bij mij ook niet.
Ik haat lichamelijk contact, trek ik echt heel slecht.
Ik heb wel een tante van mijn vriend die mij laatst uitbundig ging knuffelen/omhelzen/zoenen... tot ze zich bedacht dat ik daar overprikkeld van raak, ze bood gelijk haar excuses aan.
Ik haat lichamelijk contact, trek ik echt heel slecht.
Ik heb wel een tante van mijn vriend die mij laatst uitbundig ging knuffelen/omhelzen/zoenen... tot ze zich bedacht dat ik daar overprikkeld van raak, ze bood gelijk haar excuses aan.
vrijdag 29 september 2017 om 13:11
Die afstand word vervolgens niet gerespecteerd door aantal mensen. Die trekken je zonder pardon naar zich toe met de woorden : wél even zoenen hoor ! En dan ? Ruzie gaan maken, een scène schoppen ? Nee, daar kiezen de meeste mensen niet voor. Dan toch maar zoenen tegen wil en dank. En ja ik vind het ook vreselijk. Ik kies ervoor om standaard niet te zoenen, de volhouders krijgen met tegenzin hun zoenen. ( muv familie en vrienden natuurlijk, want die vind ik lief, dus zoen ik ze graagChantalZr7 schreef: ↑29-09-2017 13:01Als ik het niet wil strekt ik mijn elleboog net iets meer dan bij mensen die ik wel wil zoenen. Die arm wordt daardoor langer en krijg je meteen gepaste afstand.
vrijdag 29 september 2017 om 13:11
Helaas weet ik dat vrij zeker. Mijn moeder en tante zijn enorm gefocust op dat hun nieuwe partner met alles tot in detail net zo superclose in de familie moet zijn als alle anderen. Heeft al eerder tot totaal onverwachte dramas om helemaal niks geleid.blijfgewoonbianca schreef: ↑29-09-2017 12:55Wat ver gezocht, dat je denkt dat hun vrouwen beledigd zullen zijn.
"Mijn Henk is toch fa-mi-lie!!!!!" enzo terwijl je die man net 5 weken kent bij wijze van.
En ja, het is dus een totaal non-issue en daarom is het zo stom dat ik er serieus over nadenk of ik iets ga ontketenen
vrijdag 29 september 2017 om 13:22
Ik vind het ook niet bij iedereen fijn. Maar waar ik mijn dierbaren het liefst plat knuffel, had ik tijdens mijn stage cliënten die ik nog te vies vond om met een tang aan te pakken dus de beleefde handdruk was me eigenlijk al teveel.
Ik stem al jaren voor Japanse omgangsvormen: gewoon een wederzijdse lichte buiging
Ik stem al jaren voor Japanse omgangsvormen: gewoon een wederzijdse lichte buiging
vrijdag 29 september 2017 om 13:25
Eigenlijk grappig. 30 jaar en langer geleden gaf men alleen in het Zuiden drie zoenen. Dat gaf wel eens ongemakkelijke situaties als zo'n derde kus dan ergens in de lucht bleef hangen. Blijkbaar is men overgestapt naar overal drie kussen maar tegenwoordig is men zich veel meer bewust van personal space, hygiene etc en is een kus sowieso alleen voor directe naasten.
Ik merk het xelf ook hoor. Vind het binna ongepast om collega's te zoenen ondanks dat ik daar verder heel close mee omga. Maar voel geen behoefte om hun wangkusjes te geven. Vind het uberhaupt raar om mensen die je voor het eerst ontmoet te kussen. Waarom zou je? Om ze goed te kunnen besnuffelen?
Ik merk het xelf ook hoor. Vind het binna ongepast om collega's te zoenen ondanks dat ik daar verder heel close mee omga. Maar voel geen behoefte om hun wangkusjes te geven. Vind het uberhaupt raar om mensen die je voor het eerst ontmoet te kussen. Waarom zou je? Om ze goed te kunnen besnuffelen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
vrijdag 29 september 2017 om 13:25
Nou idd!blijfgewoonbianca schreef: ↑29-09-2017 12:55Wat ver gezocht, dat je denkt dat hun vrouwen beledigd zullen zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 29 september 2017 om 13:26
Ik vind het trouwens helemaal niet zo’n non-issue hoor Mary. Dat stomme gezoen zorgt er soms zelfs voor dat ik ergens tegenop ga zien wat verder best leuk is. Iemand noemde al de nieuwjaars- of verjaardagswensen op je werk. Nog een voorbeeld : het team van mijn partner is gewend om alle vrouwen te begroeten met drie zoenen. Allemaal ! Dus als er eens een feestje is word je als vrouw geacht alle 20 teamleden én hun 20 vrouwen te zoenen. Je ziet iedereen als een golf op je afkomen en je wordt minutenlang gegijzeld voordat je een beetje kunt ontspannen. En bij vertrek ben je wéér aan de beurt. Ik vind het een absurde, vervelende gewoonte. Vroegah in de jaren 80, begin 90 deed niemand dat. Nu is het opeens “beleefd”.
anoniem_353847 wijzigde dit bericht op 29-09-2017 13:31
13.25% gewijzigd