Initiatiefloze vriend
vrijdag 29 september 2017 om 11:50
Ik heb nu bijna vijf jaar een relatie. We doen regelmatig leuke dingen en zijn een paar keer samen op vakantie geweest.
Meestal was ik wel diegene die daar iets meer 'druk' achter zette, door wat meer te zoeken en echt te gaan boeken. Dit vond ik wel een beetje vervelend, omdat ik op een gegeven moment een knoop door wilde hakken en ik altijd degene was die erover moest beginnen. Maar meestal zat hij dan net met veel werk aan zijn hoofd en dus had het even geen prioriteit om internet af te struinen, dus vooruit.
Tot ik pasgeleden eens na ging denken, en besefte dat ALLES dat we in de afgelopen vijf jaar hebben gedaan (niet alleen vakanties, maar ook etentjes, pretpark, theater, ander soort uitjes) mijn idee was. Echt alles.
Als ik niets zou voorstellen dan zouden we dus letterlijk nooit iets doen. Het is een intelligente man verder, niet wereldvreemd, maar als hij dus geen vriendin (of vrienden) zou hebben die hem op sleeptouw namen zat hij dag in dag uit achter zijn computer en vindt het verder blijkbaar allemaal wel best.
Het gaat me er niet zozeer om dat hij me wekelijks verrast met allemaal etentjes, maar het komt op mij over alsof hij passieloos is, geen interesses heeft, en dát is wat me stoort. Ik vind het eigenlijk niet zo'n aantrekkelijk idee dat ik een vriend heb die eigenlijk maar een 'dooie' piet is, die geen dingen initieert om te doen.
Ik heb dit weleens voorgelegd aan hem, en eigenlijk altijd is zijn excuus dat hij 'net even andere dingen aan zijn hoofd heeft qua werk'. Tja, hij zit echt niet al vijf jaar lang nonstop bedolven onder het werk, en daarnaast, dat geldt toch voor iedereen dat je ook andere dingen aan je hoofd hebt (maar daarnaast nog wel iniatief toont tot andere dingen doen).
Wat moet ik hier nu mee? Hoe gaat dit in jullie relatie? En vooral, maak ik hier een te groot punt van?
Meestal was ik wel diegene die daar iets meer 'druk' achter zette, door wat meer te zoeken en echt te gaan boeken. Dit vond ik wel een beetje vervelend, omdat ik op een gegeven moment een knoop door wilde hakken en ik altijd degene was die erover moest beginnen. Maar meestal zat hij dan net met veel werk aan zijn hoofd en dus had het even geen prioriteit om internet af te struinen, dus vooruit.
Tot ik pasgeleden eens na ging denken, en besefte dat ALLES dat we in de afgelopen vijf jaar hebben gedaan (niet alleen vakanties, maar ook etentjes, pretpark, theater, ander soort uitjes) mijn idee was. Echt alles.
Als ik niets zou voorstellen dan zouden we dus letterlijk nooit iets doen. Het is een intelligente man verder, niet wereldvreemd, maar als hij dus geen vriendin (of vrienden) zou hebben die hem op sleeptouw namen zat hij dag in dag uit achter zijn computer en vindt het verder blijkbaar allemaal wel best.
Het gaat me er niet zozeer om dat hij me wekelijks verrast met allemaal etentjes, maar het komt op mij over alsof hij passieloos is, geen interesses heeft, en dát is wat me stoort. Ik vind het eigenlijk niet zo'n aantrekkelijk idee dat ik een vriend heb die eigenlijk maar een 'dooie' piet is, die geen dingen initieert om te doen.
Ik heb dit weleens voorgelegd aan hem, en eigenlijk altijd is zijn excuus dat hij 'net even andere dingen aan zijn hoofd heeft qua werk'. Tja, hij zit echt niet al vijf jaar lang nonstop bedolven onder het werk, en daarnaast, dat geldt toch voor iedereen dat je ook andere dingen aan je hoofd hebt (maar daarnaast nog wel iniatief toont tot andere dingen doen).
Wat moet ik hier nu mee? Hoe gaat dit in jullie relatie? En vooral, maak ik hier een te groot punt van?
vrijdag 29 september 2017 om 13:42
Ik kende een stel waarbij de man nooit iniatief leek te tonen, de vriendin klaagde daar veel over.
Totdat langzaam duidelijk werd dat hij daar ook nooit de kans voor kreeg; ze was hem in haar enthousiasme vaak voor. Opeen gegeven moment, was het bijna of hij "afgeleerd" had om zelf met iets te komen, dat deed zij immers.
Ze zijn nu uit elkaar. Hij date met een muisje dat aan m hangt en alles fantastisch vind wat hij voorstelt; dus nu regelt hij ineens wel dagjes naar het strand etc.
Ik wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is hoor, maar ga eens na hoe dat zo gegroeid is tussen jullie? Want hij houdt wel van uitjes zeg je. Dus.. is hij wel zo iniatiefloos als jij nu gewend van hem bent?
Zo ja, zie ik het probleem ook niet zo. Als je duidelijk tegen hem bent dat je wat meer initiatief erg op prijs gaat stellen heeft hij dat hopelijk heus wel voor je over.
Totdat langzaam duidelijk werd dat hij daar ook nooit de kans voor kreeg; ze was hem in haar enthousiasme vaak voor. Opeen gegeven moment, was het bijna of hij "afgeleerd" had om zelf met iets te komen, dat deed zij immers.
Ze zijn nu uit elkaar. Hij date met een muisje dat aan m hangt en alles fantastisch vind wat hij voorstelt; dus nu regelt hij ineens wel dagjes naar het strand etc.
Ik wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is hoor, maar ga eens na hoe dat zo gegroeid is tussen jullie? Want hij houdt wel van uitjes zeg je. Dus.. is hij wel zo iniatiefloos als jij nu gewend van hem bent?
Zo ja, zie ik het probleem ook niet zo. Als je duidelijk tegen hem bent dat je wat meer initiatief erg op prijs gaat stellen heeft hij dat hopelijk heus wel voor je over.
vrijdag 29 september 2017 om 13:44
Maar .. je vindt hem nu ineens een saaie Piet, omdat hij kennelijk nooit eens iets georganiseerd heeft? Is hij in het normale leven ook een saaie Piet? Of is alleen deze eigenschap saai aan hem? Ik vind de conclusie nogal raar, als ik eerlijk mag zijn.
Verder vindt hij kennelijk dat jullie genoeg dingen samen ondernemen en voelt hij daardoor minder de behoefte wat te organiseren.
Bij mij thuis is m'n man de 'reisleider'. Vindt hij leuk.
Verder vindt hij kennelijk dat jullie genoeg dingen samen ondernemen en voelt hij daardoor minder de behoefte wat te organiseren.
Bij mij thuis is m'n man de 'reisleider'. Vindt hij leuk.
Later is nu
vrijdag 29 september 2017 om 13:54
Goed punt van Mariagalatea. Geef je hem de kans wel?
En dring het hem niet teveel op, misschien is dat gewoon echt niet zijn ding. Dat mag toch? Jij doet het wel, hij reageert daar goed op. Prima dus.
Wel is het een kwestie van accepteren of weggaan. Hij is waarschijnlijk gewoon zo, dat kun je hem niet je leven lang gaan verwijten. Dan zal hij op den duur helemaal geen goed meer kunnen doen.
En dring het hem niet teveel op, misschien is dat gewoon echt niet zijn ding. Dat mag toch? Jij doet het wel, hij reageert daar goed op. Prima dus.
Wel is het een kwestie van accepteren of weggaan. Hij is waarschijnlijk gewoon zo, dat kun je hem niet je leven lang gaan verwijten. Dan zal hij op den duur helemaal geen goed meer kunnen doen.
vrijdag 29 september 2017 om 13:59
Het is vooral deze eigenschap ja. In het normale leven zijn we allebei een beetje een saaie piet. We zijn geen extraverte mensen, zitten (afgezien van soms een uitje of vakantie dus) graag thuis. In die zin passen we goed bij elkaar. Hebben dezelfde humor, kunnen erg goed met elkaar praten. De relatie zit wat dat betreft prima.
Maar in dit aspect vind ik hem wel een beetje 'doods' ja. Dat hij blijkbaar genoegen neemt met altijd maar thuis zitten en nooit iets doen, en pas op vakantie gaat of andere dingen doet als anderen er voor hem achteraan gaan.
vrijdag 29 september 2017 om 14:01
Zo gaat het bij ons ook,wij zijn 20 jaar bij elkaar,ik heb er geen moeite mee,en mijn man is weer goed in andere dingenQueenArachnia schreef: ↑29-09-2017 12:07Ik ben nu 23 jaar bij mijn man en volgens mij heeft hij nog nooit iets bedacht. Dit wist ik 23 jaar geleden al en het was voor geen reden om niet met hem te trouwen. Het is één van de dingen waar hij moeite mee heeft, net zoals dat ik altijd alles kwijt ben en een rommelkont ben. Dus.. Ik kom met de ideeën voor vakantie/dagjes uit/etentjes etc. en hij zoekt mijn sleutels en ruimt de pindakaas op die ik heb laten staan.
Wat ik bedoel te zeggen is: sommige dingen zitten er gewoon niet in. En als je de keuze maakt om daar overheen te kijken zul je moeten accepteren dat het zo zal zijn. Net zoals hij dingen van jou moet accepteren.
Óf je accepteert het niet en dan maak je het uit.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
vrijdag 29 september 2017 om 14:04
Mariagalatea schreef: ↑29-09-2017 13:42Ik kende een stel waarbij de man nooit iniatief leek te tonen, de vriendin klaagde daar veel over.
Ik denk dat het allebei geldt voor ons. Ik ben hem in mijn enthousiasme inderdaad vaak voor. Zit vaak te googelen naar plaatsen om heen te gaan omdat ik dat leuk vind, en kom ook meer dingen tegen om te doen dan hij.
Maar tegelijkertijd, als ik dat niet zou doen, zou hij ook niets doen. Zo is hij met zijn vrienden ook. Hij heeft sinds ik hem ken nog nooit zelf spontaan contact opgenomen met zijn vrienden, zij nodigen hem altijd uit. En tuurlijk, iemand kan zo in elkaar zitten, maar helemaal in het geval van vriendschappen vind ik het niet zo 'netjes' om alles maar van de ander af te laten hangen. Alsof de ander altijd moeite moet doen, maar je zelf het de moeite niet waard vindt.
vrijdag 29 september 2017 om 14:12
Waarom vindt je dit nu na 5 jaar opeens een probleem? Niemand is perfect, iedereen heeft mindere kanten/eigenschappen. De leuke kanten van iemand zijn makkelijk, maar in een relatie is het juist de kunst de mindere kanten van de ander te accepteren.angela_s schreef: ↑29-09-2017 12:27Wat vakantielanden betreft hebben we eigenlijk wel dezelfde wensen, dus dat is fijn. We hebben het er ook regelmatig over, wat we nog willen doen komende jaren. Hij zal alleen nooit uit zichzelf internet aanslingeren om eens dingen te gaan zoeken, of concreet met voorstellen komen. Ik heb altijd een beetje het idee dat ik hem vakantieplannen opdring. Dat is geen leuk gevoel, leuker zou ik vinden als hij dus net zo enthousiast als ik daadwerkelijk plannen zou maken.
Als ik niks meer zou voorstellen... ik heb dat weleens een tijdje geprobeerd, maar op een gegeven moment wilde ik gewoon gaan boeken voor het te laat was. Als ik op hem moest wachten dan had ik geen idee wanneer er daadwerkelijk iets ging gebeuren.
Mijn vriend is hetzelfde m.b.t. vakanties. Als hij iets regelt dan is dat op het laatste moment (hij vindt het dan overigens nog ruim op tijd) en/of zonder echt goed te zoeken. Hij vindt het leuk om ergens samen heen te gaan, maar waar precies, welk hotel, etc. dat maakt hem niet echt uit. Ik vind het leuk om van tevoren naar hotels te kijken, te bekijken hoe bijvoorbeeld de stad een beetje in elkaar zit en wat leuk is om te doen. Deze 'voorpret' hoort bij mij bij de vakantie, maar hem doe je daar niet echt een plezier mee. Dat heeft verder niks met mij te maken, want als hij weg gaat met vrienden of familie is zijn houding precies hetzelfde (andere familieleden van hem zijn ook zo, familietrekje denk ik).
Ik vond/vind dit eens in de zoveel tijd irritant, omdat ik het wel fijn vind als mijn vriend interesse toont in onze vakantie voordat we daadwerkelijk op de bestemming zijn. Ik heb dit ook uitgesproken en mijn vriend begrijpt dit wel. Het compromis is dat hij activiteiten uitzoekt die hem ook leuk lijken. Overigens is hij altijd blij met de hotels/appartementen die ik heb uitgezocht (zegt dat ook) en kijkt hij op vakantie wel serieus naar de dingen die ik bedacht heb en dan denkt hij wel mee wat we gaan doen. Maar ik weet ondertussen dat ik niet van hem hoef te verwachten dat hij (ruim) van tevoren alles uitzoekt en regelt, dat zit er niet in.
En heel eerlijk, vind ik het ook fijner als ik het zelf uitgezocht heb, want dan weet ik dat het goed geregeld is
(vriend heeft het bijvoorbeeld ooit voor elkaar gekregen om per ongeluk 1 nacht te reserveren in plaats van 2, hij vond het ook al zo goedkoop
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 29 september 2017 om 21:13
Hij hoeft zijn best niet voor je te doen want je bent er toch al. Dat kan je niet meer op een geloofwaardige manier veranderen. De kans dat hij plotseling moeite voor je gaat doen lijkt mij zeer klein. Als jij plotseling niets meer voor hem doet dan zal hij denken dat je hem test. Hij zal dat dus doorhebben.
Dergelijke mannen gaan zich later enorm uitsloven voor de knappe buurvrouw of de lerares van zijn kind op school en dan zal je je verschrikkelijk gaan ergeren.
Dergelijke mannen gaan zich later enorm uitsloven voor de knappe buurvrouw of de lerares van zijn kind op school en dan zal je je verschrikkelijk gaan ergeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 29 september 2017 om 21:20
retrostar schreef: ↑29-09-2017 21:13Hij hoeft zijn best niet voor je te doen want je bent er toch al. Dat kan je niet meer op een geloofwaardige manier veranderen. De kans dat hij plotseling moeite voor je gaat doen lijkt mij zeer klein. Als jij plotseling niets meer voor hem doet dan zal hij denken dat je hem test. Hij zal dat dus doorhebben.
Wat een bult gelul is dit!
zaterdag 30 september 2017 om 00:23
Denk het eens om. Jullie doen nu alleen maar dingen die jij zeker weten leuk vindt op de frequentie die goed voelt voor jou
. Er vanuit gaande dat vriend niet of weinig nee zegt op jou voorstellen.
Als je een keer geen zin hebt om een reis/weekendje weg uitgebreid te plannen en ook verrast wil worden, waarom maak je dan niet eens gebruik van bijvoorbeeld srprs me of een mystery hotel? Dan word jij toch ook verrast, ook al regelt je vriend het niet. Hij kan bijvoorbeeld naar het hotel rijden als compromis.
Als je een keer geen zin hebt om een reis/weekendje weg uitgebreid te plannen en ook verrast wil worden, waarom maak je dan niet eens gebruik van bijvoorbeeld srprs me of een mystery hotel? Dan word jij toch ook verrast, ook al regelt je vriend het niet. Hij kan bijvoorbeeld naar het hotel rijden als compromis.
zaterdag 30 september 2017 om 00:38
Volgens mij maak je een denkfout, dat hij daarin 'doods' is. Want hij gaat wel mee en vindt het helemaal prima dat jij het regelt. Als hij echt 'doods' was vond hij daar niets aan. Dit werkt voor hem prima denk ik, een vriendin die initieert en organiseert en ook nog op een manier die aan zijn wensen tegemoet komt.
En volgens mij ligt het organiseren en regelen jou ook. Als het je lukt dit gewoon te accepteren en er de voordelen van in te zien, kan dat jullie allebei heel gelukkig maken.
Maar als het je (opeens?) gaat irriteren en tegenstaan dat hij zelf dat initiatief nooit neemt, moet je je gaan afvragen waar die irritatie vandaan komt en wat jij precies wilt. Besef dat jij daar nu in veranderd bent en bedenk wat je daar verder mee wilt. Zit er een dieper gevoel achter? Ben je je aan meer dingen gaan ergeren?
En volgens mij ligt het organiseren en regelen jou ook. Als het je lukt dit gewoon te accepteren en er de voordelen van in te zien, kan dat jullie allebei heel gelukkig maken.
Maar als het je (opeens?) gaat irriteren en tegenstaan dat hij zelf dat initiatief nooit neemt, moet je je gaan afvragen waar die irritatie vandaan komt en wat jij precies wilt. Besef dat jij daar nu in veranderd bent en bedenk wat je daar verder mee wilt. Zit er een dieper gevoel achter? Ben je je aan meer dingen gaan ergeren?
Beter een half motto....
zaterdag 30 september 2017 om 12:31
helemaal in het geval van vriendschappen vind ik het niet zo 'netjes' om alles maar van de ander af te laten hangen. Alsof de ander altijd moeite moet doen, maar je zelf het de moeite niet waard vindt.
Ik denk dat daar het probleem ligt.
Iedereen is anders, sommige mensen uiten hun genegenheid nu eenmaal op een andere manier. Bijvoorbeeld door zorgzaamheid.
Jij vind het een teken van liefde om zoiets te regelen. Hij vind misschien je lunch naar je werk brengen een teken van.
Is hij voor de rest wel een leuke partner?
Je zegt dat ook zijn vrienden van die regelaars zijn. Kan het niet zijn dat hij het niet nodig meer vind om daarbij bij te dragen?
Ik blijf erbij dat als je dit op een nietverwijtende manier bij hem neerlegt hij best eens zelf wat mag organiseren. Maar ik zou het niet gaan verwachten.
Wat ik me ook afvraag: stel dat hij ineens opspringt en dingen gaat verzinnen. Zou dat echt zo leuk zijn: twee mensen met allerlei ideetjes die door elkaar van alles gaan organiseren in hun enthousiasme?
Zou jij dan echt met je armen over elkaar kunnen afwachten waar hij mee komt..?
Ik vind het wel wat lullig voor je vriend dat hij ineens een saaie piet word genoemd. Hopelijk heeft hij nog meer eigenschappen en karaktertrekken die hem interessant maken dan reisleider kunnen spelen.
Ik denk dat daar het probleem ligt.
Iedereen is anders, sommige mensen uiten hun genegenheid nu eenmaal op een andere manier. Bijvoorbeeld door zorgzaamheid.
Jij vind het een teken van liefde om zoiets te regelen. Hij vind misschien je lunch naar je werk brengen een teken van.
Is hij voor de rest wel een leuke partner?
Je zegt dat ook zijn vrienden van die regelaars zijn. Kan het niet zijn dat hij het niet nodig meer vind om daarbij bij te dragen?
Ik blijf erbij dat als je dit op een nietverwijtende manier bij hem neerlegt hij best eens zelf wat mag organiseren. Maar ik zou het niet gaan verwachten.
Wat ik me ook afvraag: stel dat hij ineens opspringt en dingen gaat verzinnen. Zou dat echt zo leuk zijn: twee mensen met allerlei ideetjes die door elkaar van alles gaan organiseren in hun enthousiasme?
Ik vind het wel wat lullig voor je vriend dat hij ineens een saaie piet word genoemd. Hopelijk heeft hij nog meer eigenschappen en karaktertrekken die hem interessant maken dan reisleider kunnen spelen.
zaterdag 30 september 2017 om 16:14
Ik heb het na 5 jaar om deze reden wel uitgemaakt.
Het past niet bij mij. Ik vind enthousiast voorstellen doen om samen hierheen te gaan, daarheen, tot aan kleine ideeën wat te koken vanavond de relatie meer passievol voelen en meer passie behouden.
Ik voelde me op een gegeven moment een beetje op om alles maar te regelen, en het voelde alsof hij weinig enthousiasme had om met mij iets te doen door nooit initiatief te nemen. Naast dat ik initiatief nam voor vakanties, dagen uit, wat te doen in het weekend moest ik ook beslissen wat te eten elke avond, liet ik lieve briefjes achter, trok spannende lingerie aan, kreeg hij een cadeau als hij jarig was (nooit gehad ven hem). Het werd gewoon saai en passieloos. Vooral als je zelf dan even door een drukke periode dat niet kan... dan gebeurd er dus 0,0.
Ik heb besloten dat dat niet is wat ik nodig heb. Ik heb iemand nodig die óók initiatief neemt. Die ook eens voor mij de kartrekker kan zijn wanneer ik teveel aan mijn hoofd heb.
Bot gezegd had ik het gevoel door dit passieve gedrag dat als ik er bijvoorbeeld kinderen mee zou nemen ik er gewoon een extra kind bij heb. Hij heeft bij álles een opdracht nodig, die voert hij braaf uit, maar anders gebeurd er niks. Op geen enkel gebied. Dat trok ik niet voor de rest van mijn leven.
Het past niet bij mij. Ik vind enthousiast voorstellen doen om samen hierheen te gaan, daarheen, tot aan kleine ideeën wat te koken vanavond de relatie meer passievol voelen en meer passie behouden.
Ik voelde me op een gegeven moment een beetje op om alles maar te regelen, en het voelde alsof hij weinig enthousiasme had om met mij iets te doen door nooit initiatief te nemen. Naast dat ik initiatief nam voor vakanties, dagen uit, wat te doen in het weekend moest ik ook beslissen wat te eten elke avond, liet ik lieve briefjes achter, trok spannende lingerie aan, kreeg hij een cadeau als hij jarig was (nooit gehad ven hem). Het werd gewoon saai en passieloos. Vooral als je zelf dan even door een drukke periode dat niet kan... dan gebeurd er dus 0,0.
Ik heb besloten dat dat niet is wat ik nodig heb. Ik heb iemand nodig die óók initiatief neemt. Die ook eens voor mij de kartrekker kan zijn wanneer ik teveel aan mijn hoofd heb.
Bot gezegd had ik het gevoel door dit passieve gedrag dat als ik er bijvoorbeeld kinderen mee zou nemen ik er gewoon een extra kind bij heb. Hij heeft bij álles een opdracht nodig, die voert hij braaf uit, maar anders gebeurd er niks. Op geen enkel gebied. Dat trok ik niet voor de rest van mijn leven.
zaterdag 30 september 2017 om 16:48
Mariagalatea schreef: ↑30-09-2017 12:31Wat ik me ook afvraag: stel dat hij ineens opspringt en dingen gaat verzinnen. Zou dat echt zo leuk zijn: twee mensen met allerlei ideetjes die door elkaar van alles gaan organiseren in hun enthousiasme?
Tuurlijk, voor de rest is het, zoals ik al eerder postte, een hartstikke lieve partner, alleen dit aspect vind ik jammer. Hij is gewoon echt vrij passief. En het gaat ook verder dan alleen uitjes en vakanties. Ik heb hem ook aan moeten sporen om rijlessen te nemen, te gaan kijken voor een ander huis, meubels uit te zoeken... En nee, dit was geen ongevraagde bemoeienis met zijn leven, dit waren dingen die zelf hij ook wilde, maar waar hij uit zichzelf niet aan begint als ik het niet blijf opwerpen.
En hij hoeft voor mij ook niet ineens van alles te gaan verzinnen, ik besef ook wel dat dit de dynamiek van onze relatie gaat blijven omdat hij nu eenmaal zo in elkaar zit.
Maar het is ook een beetje wat Snoekbaars post. Als zij niet de kar trekt, gebeurt er 0,0. En ik wil niet zo ver gaan om het hierom uit te maken, maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik de relatie en alles wat we doen gaande hou, en hij het voor de rest zich laat aanleunen. Niet 100-0 maar 80-20 zou al heel fijn zijn.
Overigens hebben we er een tijdje geleden al over gepraat, en hij kwam gisteren al met het idee om uit eten te gaan, dus hij neemt het in ieder geval serieus.
zondag 1 oktober 2017 om 13:27
Dit vind ik wel wat anders dan wat je in je OP schrijft. Passief t.a.v. zo ongeveer alles wat hij wil ondernemen/regelen zou ik ook niet waarderen. Heeft je vriend in jullie gesprek aangegeven waarom hij zo passief is?angela_s schreef: ↑30-09-2017 16:48Tuurlijk, voor de rest is het, zoals ik al eerder postte, een hartstikke lieve partner, alleen dit aspect vind ik jammer. Hij is gewoon echt vrij passief. En het gaat ook verder dan alleen uitjes en vakanties. Ik heb hem ook aan moeten sporen om rijlessen te nemen, te gaan kijken voor een ander huis, meubels uit te zoeken... En nee, dit was geen ongevraagde bemoeienis met zijn leven, dit waren dingen die zelf hij ook wilde, maar waar hij uit zichzelf niet aan begint als ik het niet blijf opwerpen.
En hij hoeft voor mij ook niet ineens van alles te gaan verzinnen, ik besef ook wel dat dit de dynamiek van onze relatie gaat blijven omdat hij nu eenmaal zo in elkaar zit.
Maar het is ook een beetje wat Snoekbaars post. Als zij niet de kar trekt, gebeurt er 0,0. En ik wil niet zo ver gaan om het hierom uit te maken, maar ik wil niet het gevoel hebben dat ik de relatie en alles wat we doen gaande hou, en hij het voor de rest zich laat aanleunen. Niet 100-0 maar 80-20 zou al heel fijn zijn.
Overigens hebben we er een tijdje geleden al over gepraat, en hij kwam gisteren al met het idee om uit eten te gaan, dus hij neemt het in ieder geval serieus.![]()
![]()
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
zondag 1 oktober 2017 om 13:40
Mijn man en ik zijn 9 jaar bij elkaar en als ik niets zou voorstellen zou er ook niet veel gebeuren. Ik neem ook praktisch altijd het initiatief, maar hij vindt het leuk en kan het ook waarderen dat ik dingen bedenk. Zijn ex was initiatiefloos en hij ook dus in zijn vorige relatie zaten ze alleen maar op de bank. Achteraf vond hij dat jammer, maar ja als je allebei niks initieert...
Ik vind het niet erg dat ik vaak met ideeën moet komen. Er zijn wel ergere dingen en hij heeft weer andere zaken waar hij vlotter in is dan ik.
Ik vind het niet erg dat ik vaak met ideeën moet komen. Er zijn wel ergere dingen en hij heeft weer andere zaken waar hij vlotter in is dan ik.
maandag 2 oktober 2017 om 12:20
Hoe doen de mensen hier die zich herkennen in een partner hebben die passief is als er bijvoorbeeld kinderen in het spel zijn?
Nemen jullie de gehele zorg voor de kinderen en het huishouden op je? Wat gebeurd er als jij een keer griep hebt o.i.d?
Overigens is het nu 3 jaar uit en ik zie deze ex nog vaak. Zijn moeder is weer om de 2 weken zijn huis komen schoonmaken en komt elke week zijn was doen... hij werkt 8 uur per week en zijn ouders betalen de huur... die man is 35 nu en mankeert verder niks aan... blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik heb nu een partner die wel meer initiatief neemt, en nog leuker; die doelen en wensen heeft! Ik kan er bijzonder van genieten als hij vol passie over zijn wensen en dromen spreekt, een huis met een tuintje, bepaalde merk auto,op vakantie gaan in land X, het maakt eigenlijk allemaal niet uit wat er uit zijn mond komt maar er zit in ieder geval wat in! Heerlijk!
Nemen jullie de gehele zorg voor de kinderen en het huishouden op je? Wat gebeurd er als jij een keer griep hebt o.i.d?
Overigens is het nu 3 jaar uit en ik zie deze ex nog vaak. Zijn moeder is weer om de 2 weken zijn huis komen schoonmaken en komt elke week zijn was doen... hij werkt 8 uur per week en zijn ouders betalen de huur... die man is 35 nu en mankeert verder niks aan... blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik heb nu een partner die wel meer initiatief neemt, en nog leuker; die doelen en wensen heeft! Ik kan er bijzonder van genieten als hij vol passie over zijn wensen en dromen spreekt, een huis met een tuintje, bepaalde merk auto,op vakantie gaan in land X, het maakt eigenlijk allemaal niet uit wat er uit zijn mond komt maar er zit in ieder geval wat in! Heerlijk!