Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Ik zit al de hele dag niets te doen. Echt helemaal niets. Geen werk, niet gekookt (had nog een restje van gisteren), poetsen is maandag al gebeurd. En ik voel me een beetje down. Maar dat zal komen doordat ik gestopt ben met de anti-depressiva. En waarschijnlijk te snel afgebouwd.
Morgen naar de huisdokter om bloed te prikken iov de chirurg. Eens kijken of mijn vitamines nog goed zijn na de operatie. Nog 9 ons en dan ben ik 15 kilo afgevallen. In 2.5 maand. Maar het is wel hard werken. Verder eens overleggen over mijn slaapmedicatie, ik krijg er de laatste tijd hartkloppingen van. Van de week lag ik in bed en had ik in rust een hartslag van 130. Misschien had ik daarvoor daar ook last van maar trok ik het me niet aan door de anti depresisiva.
Volgende week begin ik met yoga en krachttraining, dan zal ik me ook wat beter voelen.

Wel leuk, ik heb als beloning voor het bijna 10 maanden niet roken en de bijna -15 kilo afvallen mezelf een fles Chanel 5 gekocht. Die was al een tijdje op. En die ruikt zo heerlijk als ik hem op heb. Terwijl die bij andere mensen heel anders (lees, minder lekker) ruikt.
Dus al met al geen klagen hier. De goede dingen overschaduwen het down gevoel.

Oh en ik heb al dagen trek in bami met sate en babi pangang. Misschien morgen halen bij de Chinees. Dan vries ik de rest wel in.
Voorheen at ik dat iedere maand, mijn guilty pleasure.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, fijne vrijdag en weekend.

Woensdag is mijn tante uit haar kunstmatige coma gehaald. We hoopten op dat ze positief eruit zal komen maar ze is niet meer de oude. Misschien herstelt ze nog maar voor nu. Ze is alles kwijt aan geheugen en wist niet meer wie wij waren. Ook is haar linkerarm en been verlamd. Zo moeilijk om haar nu te zien.

Vandaag als de oudste uit school komt maar even leuke dingen doen en denken..

Zo komt een vrienden voor een thee en praatje, heb het wel even nodig.
sonjavg schreef:
29-09-2017 09:47

Woensdag is mijn tante uit haar kunstmatige coma gehaald. We hoopten op dat ze positief eruit zal komen maar ze is niet meer de oude. Misschien herstelt ze nog maar voor nu. Ze is alles kwijt aan geheugen en wist niet meer wie wij waren. Ook is haar linkerarm en been verlamd. Zo moeilijk om haar nu te zien.

Wat triest Sonja...... hopelijk kan er nog iets bereikt worden met revalidatie-therapie.
sonjavg schreef:

Jeetje, wat heftig :hug:
Sterkte Sonja en familie :hug: :redrose:
sonjavg schreef:

Dat lijkt me ook zwaar om te zien. Hoop dat de tijd en revalidatie nog eea herstelt. Fijn dat er een vriendin langs komt voor je.
Everything you see I owe to spaghetti!
Bedankt allemaal
Goedemorgen.allen.
@ Sonja. Tot ongeveer n half jaar kan het herstel snel gaan.daarna heel langzaam .
Wat zeggen de artsen.en moet ze naar n revalidatie centrum.?
Sterkte voor jullie allemaal.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Bwa, alles gedaan voor vandaag. Alleen vanmiddag nog even wat werk doen. Ik ga toch geen Chinees halen, ik heb bij de traiteur verse noedels gehaald. Zag er zo lekker uit.
Nog even overlegd met de huisdokter over mijn slaapmedicatie en ik ga nu de nepmedicatie verwisselen met echte slaappillen. In die mate dat ik 4 om 3 dagen ga doen zodat er geen verslaving ontstaat.
Fijn want van die nepmedicatie had ik toch steeds meer nodig (nepmedicatie in de zin dat het een medicijn is wat als bijwerking slaperigheid heeft, dus ik gebruik het niet zoals het medicijn van oorsprong bedoelt is) ondanks dat het een niet verslavend middel is.
Nog even lekker naar de zonnebank geweest en nu ga ik eerst even een dutje doen, ben al vanaf 06.00 uur in de weer.
Hier ook alles gedaan voor vandaag.
Langs psycholoog geweest, die mij dringend verzocht vandaag een 'relax-dag' te houden. :proud:
En even gehad over mijn slaapproblemen' (tekort eerder) en dat ik dat in de gaten moet houden.

Op terugweg even wat boodschappen gehaald, thuis gedoucht en gestofzuigd en nu zit ik met thee op de bank. Te relaxen :proud:
ga denk wel zo de bedankjes in elkaar zetten, al staat dat eigenlijk voor maandag op de planning. Ik kan niet stilzitten.
PFff Sonja! Heftig!

WEEKEND!!!!!!!! Welgeteld even 20 minuten relaxen op de bank, en weer door!!
Het hele weekend zit propvol gepland! Wordt niet bijkomen dit weekend.
Volgende week op het werk maar uitrusten haha
Daremanda schreef:
29-09-2017 13:23
Hier ook alles gedaan voor vandaag.
Langs psycholoog geweest, die mij dringend verzocht vandaag een 'relax-dag' te houden. :proud:
En even gehad over mijn slaapproblemen' (tekort eerder) en dat ik dat in de gaten moet houden.

Op terugweg even wat boodschappen gehaald, thuis gedoucht en gestofzuigd en nu zit ik met thee op de bank. Te relaxen :proud:
ga denk wel zo de bedankjes in elkaar zetten, al staat dat eigenlijk voor maandag op de planning. Ik kan niet stilzitten.
Goed dat je even een relax-middag ingelast hebt. En slaaptekort is vreselijk dus inderdaad even je slaapppatroon in de gaten houden dan.
twilight84 schreef:
29-09-2017 16:18
PFff Sonja! Heftig!

WEEKEND!!!!!!!! Welgeteld even 20 minuten relaxen op de bank, en weer door!!
Het hele weekend zit propvol gepland! Wordt niet bijkomen dit weekend.
Volgende week op het werk maar uitrusten haha
Twilight, hoelang moet je nog wachten op de uitslag?
prada schreef:
29-09-2017 17:07
Goed dat je even een relax-middag ingelast hebt. En slaaptekort is vreselijk dus inderdaad even je slaapppatroon in de gaten houden dan.
Ja, slapen is belangrijk, vooral nu..
Het is ook raar toen ik nog alle medicijnen slikte, sliep ik van half tien tot 9 uur 's ochtends
nu zonder medicatie, slaap ik van twaalf tot kwart vier/half 5 's ochtends
is echt ramp geworden
Ik heb wel compensatienachten dat ik 7-8 uur maak, dus daarom zie ik het niet als een probleem
maar moet het wel in de gaten houden!

Donderdag naar psychiater, kijken wat zij zegt. Ik ga sowieso niet aan slaapmedicatie ook niet 1x in de zoveel nachten. :)
Niet zolang ik me verder goed voel (afgezien van de stress)
Ik ben nieuw op dit forum! Ben meelezer geweest, maar nu dan toch een profiel gemaakt om ook een beetje mee te kletsen. Als meelezer heb ik vaak het gevoel dat veel mensen elkaar echt kennen op dit forum. Misschien niet in het echt, maar meer als forumvrienden. Klopt dat? Zo stom, dit is digitaal, maar toch voel ik me een beetje de nieuwkomer :-D . Nou, hoe dan ook: Hallo! :bye:
.
OKcomputer schreef:
29-09-2017 17:28
Ik ben nieuw op dit forum! Ben meelezer geweest, maar nu dan toch een profiel gemaakt om ook een beetje mee te kletsen. Als meelezer heb ik vaak het gevoel dat veel mensen elkaar echt kennen op dit forum. Misschien niet in het echt, maar meer als forumvrienden. Klopt dat? Zo stom, dit is digitaal, maar toch voel ik me een beetje de nieuwkomer :-D . Nou, hoe dan ook: Hallo! :bye:
Hoi, welkom!
Leuk, kom meeschrijven.
Dan kennen we je snel genoeg :-D
Kruidcake/koek gemaakt. Beetje op de bonnefooi en via recept online, maar iets kleinere cakevorm dus een beetje rekenen/gokken. En heb geen melk in huis, dus maar sojamelk gebruikt. Het ruikt in ieder geval lekker.
Everything you see I owe to spaghetti!
OKcomputer schreef:
Gezellig. En het ons kent ons gevoel valt hier wel mee hoor. Ik schrijf hier met mensen die ik voor dit topic geeneens kende en ik loop al wel een tijdje mee.
Anderen "ken" ik dan wel omdat die ook al wat langer op Viva zitten en waar ik in de loop der jaren veel feitjes van heb gelezen. En ik dus ook een beetje "ken".
Dus schrijf gewoon mee en het loopt vanzelf. Welkom in ieder geval. :cheers:
Dare, ik snap je aversie tegen slaapmedicatie hoor. Maar ik heb in mijn leven dermate veel trauma's opgelopen waar ik in het dagelijkse leven geen last van heb maar die ervoor zorgen dat als ik in mijn bed lig daar behoorlijk over ga malen en denken. Voor mij is het "de" oplossing en gelukkig denkt de huisdokter daar ook zo over.
Daarnaast weet hij ook dat ik doktersassistente ben en dat ik in die zin wat meer weet over bepaalde medicatie en er dan ook zorgvuldig mee omga.
(al is er ook een feit dat mensen in de zorg de grootste medicijnmisbruikers/alcohol/drugs verslaafden zijn).
Ik kende een psychiater die in zijn kastje een fles whiskey had staan en daar regelmatig een slokje van nam. Of collega's die na een nachtdienst de "zo nodig" slaapmedicatie meenamen.
Zit met een half oog dwdd te kijken, ineens overmand door emotie door een liedje v dochter Hazes.
Wat een mooie stem! Zoveel gevoel erin, dat heeft ze van haar vader. :heart:
Haaz schreef:
29-09-2017 19:11
Zit met een half oog dwdd te kijken, ineens overmand door emotie door een liedje v dochter Hazes.

Oeps, meen je dat nou?.....Ik ben geen liefhebber van het levenslied, maar Andre Hazes was een toptalent op dit gebied. Ik vind dat zijn dochter nog niet in zijn schaduw kan staan. Tweede liedje (daar gaat ze) zong ze nog vals ook.
prada schreef:
29-09-2017 18:52
Dare, ik snap je aversie tegen slaapmedicatie hoor. Maar ik heb in mijn leven dermate veel trauma's opgelopen waar ik in het dagelijkse leven geen last van heb maar die ervoor zorgen dat als ik in mijn bed lig daar behoorlijk over ga malen en denken. Voor mij is het "de" oplossing en gelukkig denkt de huisdokter daar ook zo over.
Daarnaast weet hij ook dat ik doktersassistente ben en dat ik in die zin wat meer weet over bepaalde medicatie en er dan ook zorgvuldig mee omga.
(al is er ook een feit dat mensen in de zorg de grootste medicijnmisbruikers/alcohol/drugs verslaafden zijn).
Ik kende een psychiater die in zijn kastje een fles whiskey had staan en daar regelmatig een slokje van nam. Of collega's die na een nachtdienst de "zo nodig" slaapmedicatie meenamen.
Ja, snap ik wel hoor.
Maar ik ben eindelijk na 4/5 jaar medicatie slikken voor psychische dingen van die rotzooi af. Dus liever niet. :)
OKcomputer schreef:
Hallo voel je welkom en schrijf gezellig mee.
Ben hier al heel lang .maar tijden niet geschreven.nu weer begonnen .
Ken hier echt niemand .had ik in het begin ook dat ik dacht dat ze elkaar kenden..maar schijnt van niet.
chrisjoh schreef:
29-09-2017 19:52
Hallo voel je welkom en schrijf gezellig mee.
Ben hier al heel lang .maar tijden niet geschreven.nu weer begonnen .
Ken hier echt niemand .had ik in het begin ook dat ik dacht dat ze elkaar kenden..maar schijnt van niet.

Ik doe ook nog maar een jaar mee hoor en klets maar een eind weg hahaha.
Welkom aan alle nieuwelingen!
Haaz schreef:
29-09-2017 19:11
Vind de dochter en ook de zoon.niet half zo goed als de vader.
Hazes was Hazes. dat niveau bereiken zijn kinderen denk ik niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven