Dagingsite
zaterdag 30 september 2017 om 09:59
Hey,
Ik voel me vaak best eenzaam. Ik wil iemand hebben waar ik van kan houden. Dus ik dacht misschien zijn er ook dating sites voor jongeren? Ben 16 jaar. Misschien zouden sommigen denken van: je bent nog maar 16, maar ik voel me echt eenzaam en wil weer van iemand houden. Misschien is dat heel raar maarja.. Weet iemand or er een betrouwbare datingsite voor jongeren?
Xx
Ik voel me vaak best eenzaam. Ik wil iemand hebben waar ik van kan houden. Dus ik dacht misschien zijn er ook dating sites voor jongeren? Ben 16 jaar. Misschien zouden sommigen denken van: je bent nog maar 16, maar ik voel me echt eenzaam en wil weer van iemand houden. Misschien is dat heel raar maarja.. Weet iemand or er een betrouwbare datingsite voor jongeren?
Xx
zaterdag 30 september 2017 om 10:05
Ik ken het maar het is geen oplossing. Ik heb er toen ook voor gekozen ook eerst van mezelf te houden, om wat problemen met betrekking tot zelfbeeld op te lossen.
Zorg eerst dat je goed alleen kan zijn, dat je je leven op de rails hebt en dat je alles alleen aankan. Bouw vriendschappen op, begin aan een hobby.
Pas als je denkt dat je het allemaal alleen aankunt, kun je aandacht aan iemand anders besteden. In jezelf investeren is heel belangrijk, zowel voor als tijdens als na de relatie (en dan spreek ik uit ervaring, is bij mij net uit).
Zorg eerst dat je goed alleen kan zijn, dat je je leven op de rails hebt en dat je alles alleen aankan. Bouw vriendschappen op, begin aan een hobby.
Pas als je denkt dat je het allemaal alleen aankunt, kun je aandacht aan iemand anders besteden. In jezelf investeren is heel belangrijk, zowel voor als tijdens als na de relatie (en dan spreek ik uit ervaring, is bij mij net uit).
'You can't always get what you want'
zaterdag 30 september 2017 om 10:26
Als ik je opmerking lees "ik ben eenzaam en ik wil weer van iemand houden", sluit ik me volledig bij de post van Freud aan.
Een relatie is geen remedie tegen eenzaamheid. Je kunt pas van een ander houden, als je van jezelf kunt houden. Dus ik zou daar eerst aan werken. Leer het goed hebben met jezelf en wat anderen ook al vragen: waarom geen vriendschap opbouwen of een hobby zoeken om de eenzaamheid te doorbreken en je wat prettiger te voelen?
Een relatie is geen remedie tegen eenzaamheid. Je kunt pas van een ander houden, als je van jezelf kunt houden. Dus ik zou daar eerst aan werken. Leer het goed hebben met jezelf en wat anderen ook al vragen: waarom geen vriendschap opbouwen of een hobby zoeken om de eenzaamheid te doorbreken en je wat prettiger te voelen?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 11:15
0.11% gewijzigd
zaterdag 30 september 2017 om 11:13
zaterdag 30 september 2017 om 11:21
Deze twee spreken elkaar tegen. Sociale media zijn al helemaal geen 'real life' dat is een grote schijnwereld.ooitverlegen schreef: ↑30-09-2017 11:13Ik vraag me af waarom je het via een datingsite zoekt terwijl op die leeftijd juist volop mogelijkheden zijn om in real life iemand te ontmoeten. Daarnaast denk ik dat op die leeftijd contacten zich afspelen op social media in plaats van specifieke dating sites.
zaterdag 30 september 2017 om 11:23
Zelf heb ik ook in die situatie gezeten.
Bij mij was het ook vlucht gedrag om vooral maar niet mijn eigen pijn te voelen.
Uiteindelijk is alles stuk gegaan en wordt je met de neus op de feiten geduwd..
Nu ben ik al een hele tijd alleen en een aantal weken geleden was ik verliefd geworden en ik had dat gevoel zoals toen nog nooit ervaren. (omdat ik al die tijd gevlucht ben voor mezelf) Om mezelf even als voorbeeld te nemen.
Het is soms moeilijk om eerst van jezelf te gaan houden, maar daar wordt je uiteindelijk het gelukkigste van.
Eerst op eigen benen kunnen staan, alles op orde hebben.
Een partner is een aanvulling, geen invulling.
Leer eerst om zelf de dag door te komen en voldoening uit je dag te halen.
Leer er mee om te gaan als je je de ene dag 100% voelt en de andere dag 20%
Bij mij was het ook vlucht gedrag om vooral maar niet mijn eigen pijn te voelen.
Uiteindelijk is alles stuk gegaan en wordt je met de neus op de feiten geduwd..
Nu ben ik al een hele tijd alleen en een aantal weken geleden was ik verliefd geworden en ik had dat gevoel zoals toen nog nooit ervaren. (omdat ik al die tijd gevlucht ben voor mezelf) Om mezelf even als voorbeeld te nemen.
Het is soms moeilijk om eerst van jezelf te gaan houden, maar daar wordt je uiteindelijk het gelukkigste van.
Eerst op eigen benen kunnen staan, alles op orde hebben.
Een partner is een aanvulling, geen invulling.
Leer eerst om zelf de dag door te komen en voldoening uit je dag te halen.
Leer er mee om te gaan als je je de ene dag 100% voelt en de andere dag 20%
zaterdag 30 september 2017 om 11:24
Dit is wel heel erg kort door de bocht en generaliserend, juist jij weet toch dat dit niet voor iedereen zo makkelijk is? Dat is echt niet voorbehouden aan de generatie hiervoor, dat komt vast nu nog steeds voor. Ook bij jongeren.ooitverlegen schreef: ↑30-09-2017 11:13Ik vraag me af waarom je het via een datingsite zoekt terwijl op die leeftijd juist volop mogelijkheden zijn om in real life iemand te ontmoeten.
zaterdag 30 september 2017 om 11:25
Dat ook, ja.creativeguy schreef: ↑30-09-2017 11:21Deze twee spreken elkaar tegen. Sociale media zijn al helemaal geen 'real life' dat is een grote schijnwereld.
zaterdag 30 september 2017 om 11:58
Het was ook geen gecombineerd advies. Mijn advies is toch in het echte leven te proberen vrienden te maken of zoals de vraag is een relatie. Wat betreft social media: Ik denk dat er in die leeftijdsgroep vooral social media worden gebruikt in plaats van specifiek dating sites.creativeguy schreef: ↑30-09-2017 11:21Deze twee spreken elkaar tegen. Sociale media zijn al helemaal geen 'real life' dat is een grote schijnwereld.
Dat weet ik en ik had beter aan TO kunnen vragen waar de problemen zitten met iemand in real life te leren kennen. Dan kunnen we beter meedenken welke mogelijkheden er zijn. Met "volop" bedoelde ik ook dat er nog niet veel relaties zijn in tegenstelling tot de leeftijd categorie die juist daarom dating sites gebruikt.
zaterdag 30 september 2017 om 12:05
Ik ben ook wel benieuwd waar die problemen bij TO dan in zitten.ooitverlegen schreef: ↑30-09-2017 11:58Dat weet ik en ik had beter aan TO kunnen vragen waar de problemen zitten met iemand in real life te leren kennen. Dan kunnen we beter meedenken welke mogelijkheden er zijn. Met "volop" bedoelde ik ook dat er nog niet veel relaties zijn in tegenstelling tot de leeftijd categorie die juist daarom dating sites gebruikt.
Nog niet veel relaties in de leeftijdscategorie van TO? Juist wel toch? In mijn herinnering althans had 'iedereen' in mijn tienertijd 'altijd' wel iemand.
zaterdag 30 september 2017 om 21:09
Wanneer ik deze oproep lees krijg ik heel sterk het idee dat er veel meer aan de hand is dan alleen een meisje dat iemand wil waar ze van kan houden.
Ik ben dan meteen al heel benieuwd naar de thuissituatie.
Ik zou best eens met dit dametje in gesprek willen gaan om de ware redenen boven water te krijgen.
Ik zou best eens met dit dametje in gesprek willen gaan om de ware redenen boven water te krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
zondag 1 oktober 2017 om 15:28
Mijn thuissituatie is over het algemeen normaalBitje93 schreef: ↑30-09-2017 21:09Wanneer ik deze oproep lees krijg ik heel sterk het idee dat er veel meer aan de hand is dan alleen een meisje dat iemand wil waar ze van kan houden.