Werk & Studie alle pijlers

Omscholen.

30-09-2017 15:55 12 berichten
Ik ben 41 jaar en wil me laten omscholen in de zorg. De wens is eerst de opleiding helpende BBL en daarna verzorgende IG BBL. Kan iemand mij vertellen wat ik ga verdienen als leerling helpende BBL? Ik ben alleen en de vaste lasten moeten wel betaald worden. Dit is een droom van mij en ik wil er alles aan dien om deze waar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je eerst starten als helpende en niet meteen aan de slag als leerling verzorgende? Ten eerste zijn de verdiensten dan al meteen hoger, ten tweede is het zonde van je tijd om het via zo'n omweg te gaan doen.

Wat voor werk doe je nu?
saintjeisanoniem wijzigde dit bericht op 30-09-2017 16:09
1.24% gewijzigd
saintjeisanoniem schreef:
30-09-2017 15:57
Waarom ga je eerst starten met helpende en niet meteen aan de slag als leerling verzorgende? Ten eerste zijn de verdiensten dan al meteen hoger, ten tweede is het zonde van je tijd om het via zo'n omweg te gaan doen.

Wat voor werk doe je nu?
Iemand vertelde mij dus dat ik beter eerst de eenjarige opleiding helpende kon gaan doen, dan was ik na 1 jaar zeker van een inkomen en dan de opleiding verzorgende ig erachteraan. Werk nu in de detailhandel. In het verleden wel vakantiewerk gedaan in de thuiszorg en een bijbaantje gehad in een verzorgingstehuis. Dus eigenlijk geen ervaring.
Cinderella76 schreef:
30-09-2017 16:01
Iemand vertelde mij dus dat ik beter eerst de eenjarige opleiding helpende kon gaan doen, dan was ik na 1 jaar zeker van een inkomen en dan de opleiding verzorgende ig erachteraan. Werk nu in de detailhandel. In het verleden wel vakantiewerk gedaan in de thuiszorg en een bijbaantje gehad in een verzorgingstehuis. Dus eigenlijk geen ervaring.

Nooit direct geloven wat 1 persoon zegt.
Altijd op onderzoek uitgaan van klopt dat wel.
Je schrijft dat je beide opleidingen als BBL leerling wilt gaan volgen, dus dan heb je bij beide opleidingen al een salaris. Dan kun je beter meteen als leerling verzorgende starten. Scheelt je een jaar schoolgeld en een jaar extra school. Daarnaast ben je als helpende absoluut niet zeker van een baan. Tegenwoordig wordt er heel vaak gevraagd om een niveau 3 of 4 diploma. Met een niveau 2 diploma kun je dan dus nog heel weinig.

En wat wil je precies in de zorg gaan doen? Heb je al een stage adres gevonden? Je kunt het salaris voor leerling verzorgende (BBL) vinden door het cao even te Googlen.
Ik wil heel graag werken in de bejaardenzorg. Ik ben me nu dus aan het oriënteren hoek dit het beste aan kan gaan pakken. Instellingen aan het aanschrijven/bellen evt een paar uur mee kunnen lopen om zo alvast wat sfeer te proeven en kijken of het werk echt wat voor mij is. Misschien is een opleiding als verzorgende ig BBL ook wel de beste oplossing, maar ik wil alles tegen elkaar afwegen. Heb al zitten googelen maar wordt hier niet zoveel wijzer van😀. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Waar wil je precies ervaringen over lezen dan? In je vorige topic hebben er al meerdere meiden aangegeven wat hun salaris tijdens de opleiding was en daarnaast is het vrijwel de eerste hit wanneer je op Google het leerling salaris als verzorgende zoekt. Wanneer je in februari wilt starten zou ik ook echt alvast starten met het aanschrijven van bedrijven. In vele regio's zijn deze plekken al snel vergeven. Een goede werkgever betaalt daarnaast ook je studie. Dat scheelt weer.

Mijn tip is om alles eruit te halen wat er in zit. Kun je niveau 3 (of 4) aan, start dan ook meteen op dit niveau. Het is echt zonde om met niveau 2 te starten als je uiteindelijk op niveau 3 wilt eindigen. Dat zou echt een hele vreemde omweg zijn.

Succes met je keuze.
Niveau 2 BBL word bijna niet aangeboden, VIG wel. Helpende worden ook bijna niet aangenomen, ik woon omgeving randstad.

Als je het kan doe verpleegkundige, daar hebben ze heel veel van nodig.
Wat ik hoor om me heen is dat niveau 2 er helemaal uit gaat. Alles wordt naar boven opgeschaald. Ik zou voor 3 gaan. Dan nog 1,5 jaar 4 er achter aan als je het nog leuk vindt.
Dymphnatam schreef:
30-09-2017 18:04
Wat ik hoor om me heen is dat niveau 2 er helemaal uit gaat. Alles wordt naar boven opgeschaald. Ik zou voor 3 gaan. Dan nog 1,5 jaar 4 er achter aan als je het nog leuk vindt.
Klopt idd. Verschillende mensen die in de thuiszorg werkten als helpende waren verplicht om VIG te gaan doen. Het was dat óf eruit. Ik zou dus ook direct voor niveau 3 kiezen. Knap dat je dit wilt gaan doen!!
Heksenketels schreef:
30-09-2017 17:11
Niveau 2 BBL word bijna niet aangeboden, VIG wel. Helpende worden ook bijna niet aangenomen, ik woon omgeving randstad.

Als je het kan doe verpleegkundige, daar hebben ze heel veel van nodig.
Hier in omgeving kan verzorgende ig bbl alleen na helpende voor zover ik kon vinden.

Edit: toch niet meer, 2 jaar geleden was dat wel de enige manier.
Als het goed is krijg je vanwege je leeftijd het minimumloon. Maar je kunt dit precies vinden in de CAO VVT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven