Woonwagenkamp
zaterdag 30 september 2017 om 15:17
zaterdag 30 september 2017 om 17:32
Er is zeker wat betreft de mentaliteit de afgelopen 25 jaar veel veranderd.lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 17:24Oke, dus het mag wel benoemd worden behalve van "kampers" ? Want dan is het diskriminaaasie?
For the record; Ik ben half grootgebracht op het kamp bij een hele bekende en grote familie, denk aan zangers etc. , een vriend van het kamp gehad en mijn halfzus is er met een getrouwd. Ik heb nog genoeg kennissen en vrienden op het kamp, mijn zoon zijn beste maat, al 22 jaar is van het kamp. Ik heb ook 1000 x liever kamp dan kak. Ik ben op ieder kamp welkom die die familie kent. Maar er zijn ook "kampfamilies" waar ik liever uit de buurt blijf. Net als bij sommige "burgers". En er is, wbt de mentaliteit naar "burgers"toe al veel veranderd. Vroegah kwam je er haast niet tussen. Maar dat kwam meer door de te kleine pipowagens denk![]()
Burgers oftewel de strontboeren zoals ze hier op het kamp genoemd worden komen er iets sneller tussen dan toen maar toch is het nog steeds wel een beetje een gemeenschap die er eindje af staat. Althans hier dan hoe het elders is weet ik natuurlijk niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zaterdag 30 september 2017 om 17:33
Ik hoop echt dat je niet bedoelt dat ik degene ben die TO gebashed heb.
zaterdag 30 september 2017 om 17:35
Moemoe64 schreef: ↑30-09-2017 17:23Ik ben ZO boos nu: sommige forummers die rascisme aanklagen - terecht trouwens!!!- laten in dit topic hun ware gezicht zien.
Als op de actueel-pijler het woord 'zwart' of 'wit' valt, gaan ze massaal staffen.
Maar als het over woonwagenbewoners gaat dan mogen de ergste en lelijkste dingen over die mensen gezegd worden? Met ook nog foto's erbij over hun 'varkensstal'?
Ik vind het schandalig. Ik ga het er echt niet bij laten.
Huh? Jij leest echt een ander topic.
zaterdag 30 september 2017 om 17:35
zaterdag 30 september 2017 om 17:42
Ja, dat werkt nog steeds zo alhoewel het stukken minder is. Ligt ook heeeel veel aan je eigen mentaliteit of je uiteindelijk wel of niet geaccepteerd word. Ik hou van de mentaliteit van "kampers". Sommigen hebben er niks mee. Sommigen hebben goede ervaringen, sommigen slechte en weer anderen zoals in jouw voorbeeld beidden. Is dat niet met heel veel mensen en ervaringen zo? Waarom mag dat niet benoemd worden? Meer een vraag naar Moemoe en in het verlengde algemeen dan naar jou.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 17:32Er is zeker wat betreft de mentaliteit de afgelopen 25 jaar veel veranderd.
Burgers oftewel de strontboeren zoals ze hier op het kamp genoemd worden komen er iets sneller tussen dan toen maar toch is het nog steeds wel een beetje een gemeenschap die er eindje af staat. Althans hier dan hoe het elders is weet ik natuurlijk niet.
zaterdag 30 september 2017 om 17:45
Chic.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 17:32Er is zeker wat betreft de mentaliteit de afgelopen 25 jaar veel veranderd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 30 september 2017 om 17:46
P.s, ik heb nog nooit van welke kamper dan ook de benaming strontboeren gehoord als ze het over burgers hadden. Ze stammen vaak zelf af van arbeiders en boeren. Dat zal dan wel de slag kampers zijn waar ik het over had en die ik liever mijdt.
anoniem_354090 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 17:47
20.40% gewijzigd
zaterdag 30 september 2017 om 17:47
Maar goed de mensen hier halen die non-info uit het feit dat ze het er bij vermeld.Splinter_ schreef: ↑30-09-2017 17:21Ja, ze heeft de i's erbij gezet en verwijderd dat het om woonwagenbewoners gaat. Dat is ook overbodige informatie. Maar ik vind het vreemd dat men hier gelijk invult dat ze bang is voor die ouders omdat het kampers zijn. Terwijl to alleen zegt dat ze gewoon bang is dat die ouders haar niet mogen, omdat zij anders is dan de familie van haar vriend.
Ik bedoel de ouders van je vriendje/vriendinnetje ontmoeten is altijd spannend/eng.
zaterdag 30 september 2017 om 17:49
Zeker! Maar ik kan me voorstellen dat als je vriendje uit een totaal en voor jou onbekende cultuur komt het nog net even wat spannender is en ze het daarom vermeldde.yourlocalhero schreef: ↑30-09-2017 17:47Maar goed de mensen hier halen die non-info uit het feit dat ze het er bij vermeld.
Ik bedoel de ouders van je vriendje/vriendinnetje ontmoeten is altijd spannend/eng.
zaterdag 30 september 2017 om 17:54
Kan ook de benaming hier in het Noorden des lands zijn.lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 17:46P.s, ik heb nog nooit van welke kamper dan ook de benaming strontboeren gehoord als ze het over burgers hadden. Ze stammen vaak zelf af van arbeiders en boeren. Dat zal dan wel de slag kampers zijn waar ik het over had en die ik liever mijdt.
Ik ken ook veel kermisreizigers en ook die noemen burgers 'strontboeren' maar ook dat zijn voornamelijk mensen uit noord en midden Nederland dus hoe dat elders is weet ik dus niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
zaterdag 30 september 2017 om 17:58
Gewoon jezelf zijn en zoals meerdere mensen hier aangeven,je schoenen uittrekken in het schoenenhok voordat je de wagen in gaat.
Je hebt trouwens wel kans dat de hele familie (broers/zussen/ouders en evt nog familie) ook in de wagen zitten om jou te 'keuren' of dat er een paar mede woonwagen bewoners 'toevallig' komen buurten omdat ze nieuwsgierig zijn.
Ik heb een langdurige relatie gehad met een jongen van het woonwagenkamp en toen ik even kennis ging maken met zijn 'pape en mame' zat de halve familie daar in de wagen. Want ja die woonden in de wagens ernaast en waren nieuwsgierig.
Je hebt trouwens wel kans dat de hele familie (broers/zussen/ouders en evt nog familie) ook in de wagen zitten om jou te 'keuren' of dat er een paar mede woonwagen bewoners 'toevallig' komen buurten omdat ze nieuwsgierig zijn.
Ik heb een langdurige relatie gehad met een jongen van het woonwagenkamp en toen ik even kennis ging maken met zijn 'pape en mame' zat de halve familie daar in de wagen. Want ja die woonden in de wagens ernaast en waren nieuwsgierig.
zaterdag 30 september 2017 om 18:05
Haha ja dit dus..Gewooneendame schreef: ↑30-09-2017 17:58Gewoon jezelf zijn en zoals meerdere mensen hier aangeven,je schoenen uittrekken in het schoenenhok voordat je de wagen in gaat.
Je hebt trouwens wel kans dat de hele familie (broers/zussen/ouders en evt nog familie) ook in de wagen zitten om jou te 'keuren' of dat er een paar mede woonwagen bewoners 'toevallig' komen buurten omdat ze nieuwsgierig zijn.![]()
Ik heb een langdurige relatie gehad met een jongen van het woonwagenkamp en toen ik even kennis ging maken met zijn 'pape en mame' zat de halve familie daar in de wagen. Want ja die woonden in de wagens ernaast en waren nieuwsgierig.![]()
Mijn toenmalige vriendje woonde naast zijn moeder en na de eerste keer daar slapen stond ze ineens 's morgens in haar badjas en op pantoffels in zijn keuken koffie te zetten..
Ik wist niet hoe ik het had en niet veel later kwamen zijn oudere broers plus aanhang ook toevallig binnenwippen.
Ik wist niet hoe ik het had als zestienjarige
zaterdag 30 september 2017 om 18:09
Even ontopic en wat tips (puur mijn ervaring en niet perse de absolute waarheid. Jammer dat je op viva onderhand een disclaimer bij moet voegen omdat smiley's blijkbaar niet meer gezien en zodanig geinterpreteerd worden zoals ze bedoeld zijn.)
- Trek uit je eiegen je schoenen uit na het voorstellen. Zet ze naast de andere schoenen en zorg dat je schone nette sokken aanhebt of goed verzorgde voeten.
- wees jezelf met een beetje extra, wat opvallender sieraden dan je mss gewend bent, overdrijf niet.
- wees beleefd (vanzelfsprekend!) maar probeer niet te introvert te zijn.
- toon jezelf geïnteresseerd in de inrichting, achtergrond etc en stel gerust oprechte vragen over foto's etc.
- sla geen gebak af bij de koffie ook al ben je aan de lijn. "Kampers"zijn heel gastvrij en krijgen daar ook graag waardering voor
- ga vooral niet klef doen met je vriendje, dit word zeker als onbeleefd beschouwd
- Neem iets origineels en gepast mee. Kan zo niet iets benoemen maar wil wel met je meedenken als je dat wil.
- Probeer ondanks de spanning gepast open en spontaan te zijn
- Onthoudt; ze staan voor jou en je relatie open ( je vriend zal heel positief over je gepraat hebben en laten blijken dat het serieus is) anders was je wsl niet eens uitgenodigd!
Het komt echt wel goed!
- Trek uit je eiegen je schoenen uit na het voorstellen. Zet ze naast de andere schoenen en zorg dat je schone nette sokken aanhebt of goed verzorgde voeten.
- wees jezelf met een beetje extra, wat opvallender sieraden dan je mss gewend bent, overdrijf niet.
- toon jezelf geïnteresseerd in de inrichting, achtergrond etc en stel gerust oprechte vragen over foto's etc.
- sla geen gebak af bij de koffie ook al ben je aan de lijn. "Kampers"zijn heel gastvrij en krijgen daar ook graag waardering voor
- ga vooral niet klef doen met je vriendje, dit word zeker als onbeleefd beschouwd
- Neem iets origineels en gepast mee. Kan zo niet iets benoemen maar wil wel met je meedenken als je dat wil.
- Onthoudt; ze staan voor jou en je relatie open ( je vriend zal heel positief over je gepraat hebben en laten blijken dat het serieus is) anders was je wsl niet eens uitgenodigd!
Het komt echt wel goed!
zaterdag 30 september 2017 om 18:13
Had je liever thee?Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 18:05Haha ja dit dus..
Mijn toenmalige vriendje woonde naast zijn moeder en na de eerste keer daar slapen stond ze ineens 's morgens in haar badjas en op pantoffels in zijn keuken koffie te zetten..
Ik wist niet hoe ik het had en niet veel later kwamen zijn oudere broers plus aanhang ook toevallig binnenwippen.
Ik wist niet hoe ik het had als zestienjarige![]()
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 30 september 2017 om 18:15
Hahahaha nee ik lust geen thee
zaterdag 30 september 2017 om 18:19
Dit dus to en wat ik ook al zei als je je handen moet wassen doe dat dan niet in de keuken maar in de badkamer,althans dat is mijn ervaring hier dat handen wassen bij het aanrecht als 'vies' wordt gezien.lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 18:09Even ontopic en wat tips (puur mijn ervaring en niet perse de absolute waarheid. Jammer dat je op viva onderhand een disclaimer bij moet voegen omdat smiley's blijkbaar niet meer gezien en zodanig geinterpreteerd worden zoals ze bedoeld zijn.)
Het komt echt wel goed!![]()
zaterdag 30 september 2017 om 18:24
Ik persoonlijk vind kermisreizigers vaak een heel ander slag volk dan "gewone" reizigers. Ik ken echt reizigers door heel het land en heb echt nog nooit gehoord dat ze burgers strontboeren noemen. Wel burger of een bargoense benaming waar ik nu even niet op kom.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 17:54Kan ook de benaming hier in het Noorden des lands zijn.
Ik ken ook veel kermisreizigers en ook die noemen burgers 'strontboeren' maar ook dat zijn voornamelijk mensen uit noord en midden Nederland dus hoe dat elders is weet ik dus niet.
zaterdag 30 september 2017 om 18:25
En dit!Gewooneendame schreef: ↑30-09-2017 17:58Je hebt trouwens wel kans dat de hele familie (broers/zussen/ouders en evt nog familie) ook in de wagen zitten om jou te 'keuren' of dat er een paar mede woonwagen bewoners 'toevallig' komen buurten omdat ze nieuwsgierig zijn.![]()
zaterdag 30 september 2017 om 18:26
Haha. Herkenbaar! Mijn ex kreeg uiteindelijk een wagen tegenover zijn ouders en als ik daar sliep kwam zijn moeder s'morgens versgebakken broodjes en verse jus d'orange brengen op haar pantoffels en in haar badjas.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 18:05Haha ja dit dus..
Ik wist niet hoe ik het had als zestienjarige![]()
zaterdag 30 september 2017 om 18:30
Ja! Ook herkenbaar! Dat vind ik trouwens ook. Ik weet niet of ik dat zo meegekregen heb van het kamp of dat ik dat anders ook gehad zou hebben. Een vriendin wast haar handen hier na toiletbezoek gerust boven een afwasje en droogt ze af aan een keukendoek terwijl ik een fonteintje, zeep en een handdoekje heb op het toilet.Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 18:19Dit dus to en wat ik ook al zei als je je handen moet wassen doe dat dan niet in de keuken maar in de badkamer,althans dat is mijn ervaring hier dat handen wassen bij het aanrecht als 'vies' wordt gezien.
zaterdag 30 september 2017 om 18:32
Kermisreizigers en kampers zijn zeker niet hetzelfde.!lievelieveke66 schreef: ↑30-09-2017 18:24Ik persoonlijk vind kermisreizigers vaak een heel ander slag volk dan "gewone" reizigers. Ik ken echt reizigers door heel het land en heb echt nog nooit gehoord dat ze burgers strontboeren noemen. Wel burger of een bargoense benaming waar ik nu even niet op kom.
Sterker nog ze willen ook niet met elkaar vergeleken worden.
Ik heb een zoon van een kermisreiziger dus veel met dat wereldje te maken maar bij beiden hoor ik 'strontboeren' als ze het over burgers hebben.
zaterdag 30 september 2017 om 18:34
Hier ook haha! Maar dat is bij veel andere culturen ook best gewoon heb ik ervaren. Bv bij Surinamers. Heerlijk! (vind ik nu, als 16 jarige heel ongemakkelijk weet ik nog haha)Gewooneendame schreef: ↑30-09-2017 18:26Haha. Herkenbaar! Mijn ex kreeg uiteindelijk een wagen tegenover zijn ouders en als ik daar sliep kwam zijn moeder s'morgens versgebakken broodjes en verse jus d'orange brengen op haar pantoffels en in haar badjas.![]()
zaterdag 30 september 2017 om 18:41
Wat leuk! (je zoon van een kermisreiziger dan he? haha) Ik wilde het, om maar niemand te kwetsen, zo niet opschrijven maar het is gewoon wel zo! Grappig dat het vaak mensen zijn die het voor bepaalde culturen of nationaliteiten op willen nemen terwijl ze er vaak nog nooit 1 op de koffie hebben gehad. Verbaast me iedere keer weer! Moet je als insider op je tenen lopen, zo vreemd vind ik dat soms! Nu ben ik wel heeeel nieuwsgierig naar jouw verhaal! Je zoon had vast een eeeeenorme knuffelbeer bij zijn geboorte? Haha, grapske!Rosabella1 schreef: ↑30-09-2017 18:32Kermisreizigers en kampers zijn zeker niet hetzelfde.!
Sterker nog ze willen ook niet met elkaar vergeleken worden.
Ik heb een zoon van een kermisreiziger dus veel met dat wereldje te maken maar bij beiden hoor ik 'strontboeren' als ze het over burgers hebben.
zaterdag 30 september 2017 om 18:44
Een nichtje van mijn toenmalige vriendje is nog steeds mijn beste vriendin we zijn een soort familie geworden en op menig feestje lachen we om dat voorval..Gewooneendame schreef: ↑30-09-2017 18:26Haha. Herkenbaar! Mijn ex kreeg uiteindelijk een wagen tegenover zijn ouders en als ik daar sliep kwam zijn moeder s'morgens versgebakken broodjes en verse jus d'orange brengen op haar pantoffels en in haar badjas.![]()