Hond mee naar usa
donderdag 28 september 2017 om 22:27
Hallo dames,
Ik ga binnenkort naar amerika en ik zou graag m'n hond(je) meenemen. Ik denk dat ik voor de vaccin (rabbies) vragen het beste bij het dierenarts kan zijn. Ik weet een maatschappij waar het mogelijk is je hond bij je te houden tijdens de vlucht of anders in het ruim waar hij goed verzorgd zal worden. Ik kan alleen (op internet) nergens aanvinken dat ik een hond mee wil nemen. Ook vraag ik me af wat ik verder aan papieren mee moet nemen behalve zijn paspoort en een gezondheidsverklaring van de dierenarts kan ik niks bedenken.
Zijn hier mensen die met een hond naar amerika zijn gereisd?
Ik ga binnenkort naar amerika en ik zou graag m'n hond(je) meenemen. Ik denk dat ik voor de vaccin (rabbies) vragen het beste bij het dierenarts kan zijn. Ik weet een maatschappij waar het mogelijk is je hond bij je te houden tijdens de vlucht of anders in het ruim waar hij goed verzorgd zal worden. Ik kan alleen (op internet) nergens aanvinken dat ik een hond mee wil nemen. Ook vraag ik me af wat ik verder aan papieren mee moet nemen behalve zijn paspoort en een gezondheidsverklaring van de dierenarts kan ik niks bedenken.
Zijn hier mensen die met een hond naar amerika zijn gereisd?
zaterdag 30 september 2017 om 18:50
Ik ben het met je eens. Gaat zo’n hond dan mee voor jouw plezier of zijn eigen plezier? Die hond loopt vast liever door het bos dan door LA, met zijn pootjes aan het hete asfalt geplakt na 13 uur in een handtas gepropt te hebben gezeten zonder te kunnen plassen of poepen.redbulletje schreef: ↑30-09-2017 18:47Retourtje California heb je bij elkaar wel die vliegtijd. Idd niet echt hondvriendelijk als je alleen maar voor 'n vakantie (of zelfs weekend!) gaat.
zaterdag 30 september 2017 om 18:53
Maar dat gaat dan dus om hele korte vluchten.
We hebben het over vanuit Nederland naar de VS. Dat is op zijn kortst zo’n 7 uur.
Geen idee of zo’n beest lopend door de douane moet.
Moeten ze ook door de scanner?
zaterdag 30 september 2017 om 18:54
Hoezo negatief? Denk dat jij niet allergisch bent en niet weet wat het effect kan zijn van een hond in de cabine. In de trein zitten mensen met honden vrijwel altijd in het tussenstuk dus dan heb je daar geen last van. En anders ga ik in een andere coupé zitten. Ik heb nog nooit er aan gedacht om door te geven dat ik allergisch ben, want wist niet eens dat honden mee mogen. En mijn voedselallergieën geef ik ook alleen maar door als het een vlucht met maaltijden is. En je zegt wel dat van plaats veranderen niet lastig is, maar is het dat ook niet als ik met mijn gezin van 4 personen ga vliegen en we plaatsen naast elkaar hebben uitgekozen? Dan kan het ong best wel lastig worden...dwynwen schreef: ↑30-09-2017 18:35Jeetje, wat negatief. Mensen met een noten allergie of iets anders geven dat toch ook gewoon door. Jouw gezondheid en allergies zijn natuurlijk jouw verantwoordelijkheid. Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is. Plus je "moet" niets, dat is aan jou.
En een hele seat planning? Pffffff zo moeilijk is dat niet hoor van plaats veranderen / plekken verwisselen. Doet een maatschappij niet moeilijk over. Mensen die niet zelf een stoel hebben gekozen maar automatisch een plek door het systeem krijgen zijn makkelijk te verplaatsen.
Verder heb ik nog nooit een hond horen janken tijdens de vlucht, wel babies. Hoort erbij.
zaterdag 30 september 2017 om 18:58
Klopt. Maar als ik bv een maand terug naar NL zou gaan dan zou ik haar meenemen.MoirenPhae schreef: ↑30-09-2017 18:53Maar dat gaat dan dus om hele korte vluchten.
We hebben het over vanuit Nederland naar de VS. Dat is op zijn kortst zo’n 7 uur.
Geen idee of zo’n beest lopend door de douane moet.
Moeten ze ook door de scanner?
Het is echt zo moeilijk allemaal niet. Je gaat gewoon met hond in armen door scanner (het poortje ipv dat ding waar je de armen in de lucht houd)
En klaar.
zaterdag 30 september 2017 om 18:59
Ah okee dat maakt t idd een stuk anders!
zaterdag 30 september 2017 om 19:35
Vind je? Grappig, dat vond ik juist van jou.
Maar nee hoor ik maak me verder niet druk, geef alleen aan hoe ik erover denk
zaterdag 30 september 2017 om 19:48
zaterdag 30 september 2017 om 22:30
Ik vind de meeste honden leuk, maar hoef ze echt niet naast mij in een vliegtuig. En hij mag niet uit de tas, ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zich daar aan houden.
Vind het sneu voor de mensen die allergisch zijn. Toch zie ik een trend komen, en denk dat dit over een paar jaar al een stuk gewoner is. En dat mensen dit ook voor vakanties gaan doen. Zet ze dan maar in het ruim.
Vind het sneu voor de mensen die allergisch zijn. Toch zie ik een trend komen, en denk dat dit over een paar jaar al een stuk gewoner is. En dat mensen dit ook voor vakanties gaan doen. Zet ze dan maar in het ruim.
zaterdag 30 september 2017 om 23:58
@hoezitdat
Toch houden mensen zich eraan en anders zeggen flight attendants er wel wat van namelijk.
De enige honden die wel uit de tas mogen zijn service honden.
En verder, een hond zal zijn eigen "nest" in dit geval zon tas niet gauw bevuilen, zeker niet als het zindelijk is. Dan houd een getrainde hond het gewoon op net zoals wanneer het in huis is.
Toch houden mensen zich eraan en anders zeggen flight attendants er wel wat van namelijk.
De enige honden die wel uit de tas mogen zijn service honden.
En verder, een hond zal zijn eigen "nest" in dit geval zon tas niet gauw bevuilen, zeker niet als het zindelijk is. Dan houd een getrainde hond het gewoon op net zoals wanneer het in huis is.
zondag 1 oktober 2017 om 00:22
Neehoor niet alleen Amerikaanse praktijken. Als ik intercontinentaal vlieg zijn er altijd wel een of twee hondjes in het vliegtuig. Vaak valt het mensen niet eens op want ze zitten in Draagtas en mogen er niet uit dus waarom zou je daar stress van krijgen? Ik heb een hekel aan jankende baby's en kinderen maarja die mogen ook gewoon vliegen. Vorig jaar een vlucht gehad van 17 uur en 15 uur heeft er een baby zitten krijsen.MiniMe3 schreef: ↑30-09-2017 19:48Zooooo ik zou het echt zwaar asociaal vinden als iemand naast mij met een hond komt zitten. Ik heb een hekel aan honden en zou de hele vlucht zwaar onder stress staan. Bah bah.
Heb het gelukkig dan ook nog nooit meegemaakt. Zijn het niet gewoon Amerikaanse praktijken?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
zondag 1 oktober 2017 om 00:32
Ook in het ruim.AlejandraLaura schreef: ↑01-10-2017 00:22Neehoor niet alleen Amerikaanse praktijken. Als ik intercontinentaal vlieg zijn er altijd wel een of twee hondjes in het vliegtuig. Vaak valt het mensen niet eens op want ze zitten in Draagtas en mogen er niet uit dus waarom zou je daar stress van krijgen? Ik heb een hekel aan jankende baby's en kinderen maarja die mogen ook gewoon vliegen. Vorig jaar een vlucht gehad van 17 uur en 15 uur heeft er een baby zitten krijsen.
zondag 1 oktober 2017 om 08:22
Nou ik heb het nog nooit meegemaakt en gelukkig maar. Ik krijg stress van honden omdat ze elk moment kunnen gaan blaffen. Dat heb ik met alle honden. En als ik er dan 10 uur naast moet zitten in een vliegtuig.... persoonlijke hel alert. Een baby is anders. Ik ben niet bang van baby's. Maar een huilende baby is en blijft natuurlijk wel irritant. Gelukkig alleen op korte vlucht meegemaakt.AlejandraLaura schreef: ↑01-10-2017 00:22Neehoor niet alleen Amerikaanse praktijken. Als ik intercontinentaal vlieg zijn er altijd wel een of twee hondjes in het vliegtuig. Vaak valt het mensen niet eens op want ze zitten in Draagtas en mogen er niet uit dus waarom zou je daar stress van krijgen? Ik heb een hekel aan jankende baby's en kinderen maarja die mogen ook gewoon vliegen. Vorig jaar een vlucht gehad van 17 uur en 15 uur heeft er een baby zitten krijsen.
zondag 1 oktober 2017 om 08:48
Wat een hoop aannames hier. Ik heb familie in Noord Amerika en ga er vaak voor een maand heen. Hond gaat gewoon mee. We vliegen alleen rechtstreeks en alleen met KLM. KLM heeft een speciale compartement voor dieren, de luchtdruk en temperatuur ia er gecontroleerd.
Mijn hond zit thuis nooit in de bench, maar voor we gaan vliegen staat hij tijdje in de kamer: hij gaat er dan vaak uit zichzelf inliggen.
Je mag bij KLM last minute inchecken, dus zelfs met een vlucht van 10 uur, zit ie dan misschien 12-13 uur in de bench. Als hij lui is, slaapt hij (en poept en plast dus niet) net zo lang thuis.
Als we aankomen, dan is hij gewoon blij. Vind hij het leuk? Vast niet, ik ook niet - ik haat vliegen. Is hij in paniek? Nee. Getraumatiseerd? Nee. Ik denk dat ik me er meer druk om maak dan dat hij het doet.
Ik zou mijn hond nooit onder de stoel laten vliegen, zelfs als hij zou passen. Dan kunnen ze mensen zien, krijgen ze geen rust, zitten ze in veel kleinere ruimte en kan vervelend zijn voor andere passagiers. Ik zou ook niet voor zomaar een maatschappij kiezen, daarnaast is het ook best duur. Iets van 250 euro per vlucht.
Qua medische details: gewoon up to date EU paspoort en recente rabies inenting.
Mijn advies: doen als het voor meer dan 3 weken is, alleen in het ruim, alleen rechtstreeks en alleen met KLM of andere maatschappij die goed met dieren om gaat.
Mijn hond zit thuis nooit in de bench, maar voor we gaan vliegen staat hij tijdje in de kamer: hij gaat er dan vaak uit zichzelf inliggen.
Je mag bij KLM last minute inchecken, dus zelfs met een vlucht van 10 uur, zit ie dan misschien 12-13 uur in de bench. Als hij lui is, slaapt hij (en poept en plast dus niet) net zo lang thuis.
Als we aankomen, dan is hij gewoon blij. Vind hij het leuk? Vast niet, ik ook niet - ik haat vliegen. Is hij in paniek? Nee. Getraumatiseerd? Nee. Ik denk dat ik me er meer druk om maak dan dat hij het doet.
Ik zou mijn hond nooit onder de stoel laten vliegen, zelfs als hij zou passen. Dan kunnen ze mensen zien, krijgen ze geen rust, zitten ze in veel kleinere ruimte en kan vervelend zijn voor andere passagiers. Ik zou ook niet voor zomaar een maatschappij kiezen, daarnaast is het ook best duur. Iets van 250 euro per vlucht.
Qua medische details: gewoon up to date EU paspoort en recente rabies inenting.
Mijn advies: doen als het voor meer dan 3 weken is, alleen in het ruim, alleen rechtstreeks en alleen met KLM of andere maatschappij die goed met dieren om gaat.