Partner wil geen kind
zondag 1 oktober 2017 om 11:10
Ik ben al een paar jaar heel gelukkig met mijn partner en we hebben het er vaak over gehad dat we over een paar jaar kinderen willen.
Een tijdje terug kwam mijn parner met het nare bericht er heel lang over nagedacht te hebben en toch geen kinderen te willen.
Ik voel me sindsdien ontzettend verdeeld. Langs de ene kant ben ik supergelukkig in mijn relatie, langs de andere kant, als ik de relatie in stand houd, komen er dus geen kinderen. Dingen als 'per ongeluk de pil vergeten en dan maar hopen dat het kind uiteindelijk welkom is', zijn voor mij geen optie.
Wat zouden jullie doen?
Een tijdje terug kwam mijn parner met het nare bericht er heel lang over nagedacht te hebben en toch geen kinderen te willen.
Ik voel me sindsdien ontzettend verdeeld. Langs de ene kant ben ik supergelukkig in mijn relatie, langs de andere kant, als ik de relatie in stand houd, komen er dus geen kinderen. Dingen als 'per ongeluk de pil vergeten en dan maar hopen dat het kind uiteindelijk welkom is', zijn voor mij geen optie.
Wat zouden jullie doen?
zondag 1 oktober 2017 om 11:12
zondag 1 oktober 2017 om 11:14
Dat ligt ook aan jouw leeftijd, ik.
Als je 30+ bent zou ik het er nog eens goed met hem over hebben. Weet hij het zeker of twijfelt hij nog? Is het mogelijk om een bepaalde termijn af te spreken (pakweg half jaar of een jaar) om dan te kijken wat de stand van zaken is. Is hij van mening gewijzigd of niet? Zo nee: dan zou ik helaas bij hem weggaan. Mijn kinderwens was veel te diep om bij een partner te blijven die geen kinderen wil.
Ben je pas een jaar of 25? Dan zou ik het nog een tijdje laten rusten. In een paar jaar kan een mens heel wat veranderen. Als ik naar mijn eigen vriend kijk: die wisselde ook van 'ja kinderen!' naar 'nee toch 1 kind' naar 'NEE geen kinderen' en dat meerdere keren. Pas rond zijn 30e wist hij het zeker.
Als je 30+ bent zou ik het er nog eens goed met hem over hebben. Weet hij het zeker of twijfelt hij nog? Is het mogelijk om een bepaalde termijn af te spreken (pakweg half jaar of een jaar) om dan te kijken wat de stand van zaken is. Is hij van mening gewijzigd of niet? Zo nee: dan zou ik helaas bij hem weggaan. Mijn kinderwens was veel te diep om bij een partner te blijven die geen kinderen wil.
Ben je pas een jaar of 25? Dan zou ik het nog een tijdje laten rusten. In een paar jaar kan een mens heel wat veranderen. Als ik naar mijn eigen vriend kijk: die wisselde ook van 'ja kinderen!' naar 'nee toch 1 kind' naar 'NEE geen kinderen' en dat meerdere keren. Pas rond zijn 30e wist hij het zeker.
zondag 1 oktober 2017 om 11:18
Dit heb ik bij vrienden inderdaad ook veel gezien. Van een volmondig Nee! toen ze midden twintig waren, naar een voorzichtig 'misschien' toen ze 30 werden, naar een hartgrondig JA! toen ze 33 waren.JulienClerc schreef: ↑01-10-2017 11:14Ben je pas een jaar of 25? Dan zou ik het nog een tijdje laten rusten. In een paar jaar kan een mens heel wat veranderen. Als ik naar mijn eigen vriend kijk: die wisselde ook van 'ja kinderen!' naar 'nee toch 1 kind' naar 'NEE geen kinderen' en dat meerdere keren. Pas rond zijn 30e wist hij het zeker.
zondag 1 oktober 2017 om 11:18
zondag 1 oktober 2017 om 11:24
Natuurlijk kan dat maar ik ken ook veel mensen die altijd bij hun standpunt zijn gebleven van geen kinderen.SweetChili schreef: ↑01-10-2017 11:18Dit heb ik bij vrienden inderdaad ook veel gezien. Van een volmondig Nee! toen ze midden twintig waren, naar een voorzichtig 'misschien' toen ze 30 werden, naar een hartgrondig JA! toen ze 33 waren.
zondag 1 oktober 2017 om 11:25
Een kinderwens zet je niet zomaar een aan de kant.
Ik zou niet het risico willen lopen om met niets achter te blijven.
Te vaak gehoord dat de vrouw alsnog verlaten wordt als ze te oud is om nog een kind te krijgen.
Soms krijgt de man die aangaf geen kinderen te willen dan alsnog kinderen met een jongere vrouw. Dat is pas zuur.
Ik zou niet het risico willen lopen om met niets achter te blijven.
Te vaak gehoord dat de vrouw alsnog verlaten wordt als ze te oud is om nog een kind te krijgen.
Soms krijgt de man die aangaf geen kinderen te willen dan alsnog kinderen met een jongere vrouw. Dat is pas zuur.
zondag 1 oktober 2017 om 11:32
zondag 1 oktober 2017 om 11:33
Ik sluit me hierbij aan.miems schreef: ↑01-10-2017 11:32Gezien jullie leeftijden zou ik dan weggaan en op zoek gaan naar iemand die wel kinderen wil. Heel verdrietig als het zo loopt, maar geen kinderen was voor mij geen optie geweest, dat zou ik partner kwalijk gaan nemen en daarop zou de relatie dan alsnog stuklopen, maar dan ben je mooi te laat..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 1 oktober 2017 om 11:39
Hoe enorm spijtig ook, ik zou de knoop doorhakken en de relatie verbreken. En gezien jouw leeftijd zou ik daar ook niet meer lang mee wachten. Hij is 33, dus je kunt er vanuit gaan dat zijn ideeën m.b.t. het niet willen hebben van kinderen, niet meer gaan veranderen. En ik zou mijn kinderwens nooit opgeven voor een partner.
zondag 1 oktober 2017 om 11:40
Dat is op viva een randvoorwaarden voor het krijgen van kinderen. Samen met een partner waarvan zijn eierstokken ook rammelen, koophuis, vast contract en een goed studieplan.