Partner wil geen kind

01-10-2017 11:10 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar jaar heel gelukkig met mijn partner en we hebben het er vaak over gehad dat we over een paar jaar kinderen willen.
Een tijdje terug kwam mijn parner met het nare bericht er heel lang over nagedacht te hebben en toch geen kinderen te willen.
Ik voel me sindsdien ontzettend verdeeld. Langs de ene kant ben ik supergelukkig in mijn relatie, langs de andere kant, als ik de relatie in stand houd, komen er dus geen kinderen. Dingen als 'per ongeluk de pil vergeten en dan maar hopen dat het kind uiteindelijk welkom is', zijn voor mij geen optie.
Wat zouden jullie doen?
AeonOfWinter schreef: ↑
01-10-2017 11:44
De liefde zit bij sommige wat minder diep dan de rammelende eierstokken.
Als je een toekomst voor je ziet met kinderen is het toch niet heel gek dat zoiets een breekpunt kan zijn? Juist in een relatie is het van belang dat je hetzelfde toekomstbeeld hebt.
Gaat niet om rammelende eierstokken. Een kinderwens gaat heel wat verder dan die eerste hormonale aandrift. Het is zo allesomvattend of je kinderen hebt of niet. En ja, veel mensen man en vrouw willen dat. Dat zet je niet even aan de kant.
kinderwens bij jou zal niet weggaan. Daarom kan je maar beter nu bij hem weggaan dat dat je het nog 5 jaar aan ziet. Hij is 33 en hij wil niet, komt niet goed
Als hij al 33 is en het zeker weet dan is het toch duidelijk? Relatie verbreken en snel op zoek naar een ander waarmee je wel een gezamenlijke toekomst hebt.

Ik vraag mij wel af waarom je huidige vriend nu pas met deze boodschap komt. Twijfelde hij eerder of wist hij dit al veel langer?

Hoe dan ook. Een kinderwens is een dealbreaker in iedere relatie. En je wilt er niet aan beginnen met iemand die dat zelf niet wil. Een kinerwens opgeven voor een ander moet je echt nooit doen! Daar ga je vreselijk veel spijt van krijgen. Op jouw leeftijd kan je ook niet meer gaan wachten of je vriend misschien nog een keer van gedachten gaat veraneren.

Snel op zoek naar een ander!
evelien2010 schreef: ↑
01-10-2017 12:00
Als hij al 33 is en het zeker weet dan is het toch duidelijk? Relatie verbreken en snel op zoek naar een ander waarmee je wel een gezamenlijke toekomst hebt.

Ik vraag mij wel af waarom je huidige vriend nu pas met deze boodschap komt. Twijfelde hij eerder of wist hij dit al veel langer?

Hoe dan ook. Een kinderwens is een dealbreaker in iedere relatie. En je wilt er niet aan beginnen met iemand die dat zelf niet wil. Een kinerwens opgeven voor een ander moet je echt nooit doen! Daar ga je vreselijk veel spijt van krijgen. Op jouw leeftijd kan je ook niet meer gaan wachten of je vriend misschien nog een keer van gedachten gaat veraneren.

Snel op zoek naar een ander!
Op zoek gaan naar een ander is makkelijker gezegd dan gedaan.
JulienClerc schreef: ↑
01-10-2017 11:47
Als je een toekomst voor je ziet met kinderen is het toch niet heel gek dat zoiets een breekpunt kan zijn? Juist in een relatie is het van belang dat je hetzelfde toekomstbeeld hebt.
Gek? Nee hoor. Maar om nou meteen een relatie weg te smijten die voor de rest prima is, is ook weer zo wat.
Ik ken overigens ook behoorlijk wat mensen die wel een toekomst met kinderen voor zich zagen, maar er jaren later toch vanaf hebben gezien (naar tevredenheid). Dat kan dus ook.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
sugarmiss schreef: ↑
01-10-2017 11:25
Een kinderwens zet je niet zomaar een aan de kant.

Ik zou niet het risico willen lopen om met niets achter te blijven.

Te vaak gehoord dat de vrouw alsnog verlaten wordt als ze te oud is om nog een kind te krijgen.

Soms krijgt de man die aangaf geen kinderen te willen dan alsnog kinderen met een jongere vrouw. Dat is pas zuur.
Dit inderdaad.
Hier is geen middenweg mogelijk. Als jij graag kinderen wil, zal je de relatie moeten verbreken. Het zou je lelijk op kunnen breken als je je wens opzij zet, en als dat gebeurt doet het de relatie geen goed. Dan heb je én geen kind én ben je hem kwijt.
Hoeft allemaal niet zo te gebeuren, maar kan wel. Ik denk niet dat ik zelf mijn kinderwens had kunnen loslaten. Sterkte, to, wel een heel lastig dilemma.
Pluisi schreef: ↑
01-10-2017 11:40
Ja en dan is TO rond de 35, en lukt het niet meer....
Zou voor mij een reden zijn om het uit te maken.
Want vanaf die leeftijd kan het niet meer?
Ik zou ik jouw plaats de relatie verbreken. Hoe vreselijk moeilijk dat ook voor jullie allebei zal zijn. Nú heb je nog de kans om een andere relatie aan te gaan. Over vijf jaar wordt 't al een stuk moeilijker.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bij hem weggaan. Ik heb een relatie van 6 jaar gehad met een man die ook volhield geen kinderen te willen, prima, maar ik wou ze wel dus voor mij was het end of story. En nee, niet zo makkelijk gedaan als hier gezegd. Wat een verdriet had ik! Maar, nu een aantal jaren verder, fantastische man en 2 heerlijke kindertjes. Volg je hart!!
01-10-2017 12:06
Gek? Nee hoor. Maar om nou meteen een relatie weg te smijten die voor de rest prima is, is ook weer zo wat.
Ik ken overigens ook behoorlijk wat mensen die wel een toekomst met kinderen voor zich zagen, maar er jaren later toch vanaf hebben gezien (naar tevredenheid). Dat kan dus ook.
Ex en ik hebben een verder prima relatie hierom "weg gesmeten" zoals jij het noemt.

We kwamen er gewoon niet uit. Hij wilde echt geen kinderen, ik kon me geen toekomst zonder in denken.
Het is zo'n belangrijk iets in een relatie waar je het echt wel over eens moet zijn.
Na 6,5 jaar zijn we met veel verdriet en pijn uit elkaar gegaan.
Je kan immers iemand geen kind opdringen en andersom kan je niet van iemand vragen een kindvrij leven te gaan leven als iemand dit echt niet wil.

Nu jaren verder heb ik een lieve dochter en vriend.
Ex heeft een lieve vrouw die ook geen kinderen wil.
Iedereen blij.
Ik heb zelf wel kinderen en zou ze voor geen goud willen missen. Maar als mijn man destijds geen kinderen had gewild, dan weet ik niet of ik de relatie daarom had willen beëindigen. Met hem wil ik oud worden, met of zonder kinderen. En misschien makkelijk praten achteraf, maar zo zie ik het wel.
Heel lastig dilemma dus, maar jij bent de enige die kan bepalen wat belangrijker voor jezelf is; de kinderwens of je relatie. Ga je voor de kinderwens, dan zou ik mijn partner dat duidelijk aangeven. Want voor hem geldt hetzelfde; de relatie opgeven of toch voor een kind gaan.
Hetzelfde geldt voor het zaad dat heeft besloten niet te zwemmen..
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Meds schreef: ↑
01-10-2017 11:53
kinderwens bij jou zal niet weggaan. Daarom kan je maar beter nu bij hem weggaan dat dat je het nog 5 jaar aan ziet. Hij is 33 en hij wil niet, komt niet goed
En dit.

Die man kan besluiten geen kinderen te willen, TO kan besluiten om ze wel te willen.
Heeft voor beiden blijkbaar niets met liefde te maken óf heeft voor beiden juist met liefde te maken.

Maar niet de een wel en de ander niet want in feite flikt hij haar nu ook een geintje want hij heeft jaren aangegeven wel een kinderwens te hebben. Waarmee ik niet zeg dat hij niet van gedachten mag/kan veranderen, maar spreek dan in TO ook niet aan op klepperende eierstokken die zwaarder zouden tellen dan de liefde.
enn wijzigde dit bericht op 01-10-2017 12:51
4.14% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het punt is hier de onzekerheid die er is. Wie zegt dat ze nog een relatie krijgt na hem? Al is dat op zich bij haar nog niet zo extreem. Maar überhaupt weet je niet wat je nog te wachten staat. Straks heb je geen relatie, kind dus niets. Dan ben je alleen.
Onzekerheden zal je altijd houden in het leven, nu levensdoelen/verwachtingen ( TO is 29) uit angst bijstellen, lijkt mij niet fijn leven. Mocht TO weloverwogen afstand willen doen van de verwachting ooit kinderen te krijgen is dat natuurlijk geheel aan haar. Maar ik denk niet dat dat het handig is om nu angst voor mogelijke gevolgen (misschien lukt het wel niet) zwaar te laten wegen.
enn wijzigde dit bericht op 01-10-2017 12:59
13.85% gewijzigd
Als de relatie wil overleven moet of hij van gedachten veranderen... of jij... vreselijk moeilijk..
Ksenija schreef: ↑
01-10-2017 12:51
Het punt is hier de onzekerheid die er is. Wie zegt dat ze nog een relatie krijgt na hem? Al is dat op zich bij haar nog niet zo extreem. Maar überhaupt weet je niet wat je nog te wachten staat. Straks heb je geen relatie, kind dus niets. Dan ben je alleen.
Maar is bij iemand blijven omdat je bang bent dat de dromen die je hebt misschien niet uitkomen, dan wel een bewuste keuze? Ik bedoel, ik zou niet graag hebben dat iemand bij mij blijft alleen door een soort gebrek aan zekerheid bij het maken van een andere keuze.

En single zijn is niet hetzelfde als alleen zijn. Je omschrijft het wel erg...zwaarmoedig zo. Alsof je dan geen leven meer hebt.
timetraveler wijzigde dit bericht op 01-10-2017 13:01
10.74% gewijzigd
Ik zou de relatie verbreken.
Je moet je kinderwens nooit opzij schuiven, daar krijg je gewoon spijt van. Ik had het moederschap nooit willen missen. Dus ik denk ook dat deze relatie zo geen zin heeft.
Kashri schreef: ↑
01-10-2017 13:00
Ik zou de relatie verbreken.
Ik ook.
Ik zou het ook uitmaken, hoe lastig dat ook is.

Zelf heb ik mijn ex in de eerste maand van ons ge-date gemeld dat ik geen kinderen wilde. Hij hoorde het wel maar luisterde niet. Voordat we een huis kochten heb ik het een aantal keren besproken, het is en blijft een nee. Hij vond onze relatie goed en vond weggaan om toch met een ander kinderen te krijgen zonde van een perfecte relatie. 8 jaar later ging het toch uit om hele andere redenen, en ik heb de volle laag gekregen dat het allemaal mijn schuld was dat hij geen vader geworden was. Hij was ondertussen 41 dus te oud om nog een ander te vinden bla bla bla..... echt gejank om een keuze die hij zelf met z'n volle verstand gemaakt had.

Ik gun je dus een toekomst met een ander, met kinderen zoals je graag wil.
Want het zou lullig zijn als je achteraf je vriend gaat verwijten dat jij je wens opzij gezet hebt.
En vrij stompzinnig gejank want naast dat hij zelf heeft gekozen heeft een man van 41 jaar best nog de tijd om wel vader te kunnen gaan worden.
Vind het wel erg kort door de bocht om meteen de relatie te verbreken.

Een relatie gaat om houden van, als je zoveel van iemand houdt waar je oud mee wilt worden gooi je dat toch niet meteen weg?

Waar is de liefde in dit verhaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven