TOekomst na Echtscheiding & Leeftijd 'tips'

01-10-2017 19:04 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik zou graag advies willen krijgen over de huidige situatie waar ik in zit.

Ik en mijn vriend zijn al een klein jaartje samen en zijn super gelukkig samen. Het enige probleem is dat hij nog niet officieel gescheiden is en ook kinderen heeft. Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding. Ik zelf heb geen kinderen ect. Ook zit er een leeftijdsverschil van 20 jaar tussen ons. Leeftijd interesseerd me niet, het zit goed tussen ons. We liggen kwa gedrag en gevoel op één lijn. Ook staat hij open voor een kinderwens vanuit mijn kant dus dat is ook geen probleem.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn/waren die in een zelfde soortgelijke situatie zitten of zaten. Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig. Het enige wat ik wil is advies en wellicht een paar tips hoe we het het beste aan kunnen pakken na zijn scheiding. Hoe kan ik het beste omgaan met zijn kinderen, ex en familie. Ook vanwege leeftijdsverschil.

Veel liefs,
anoniem_355718 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:49
48.41% gewijzigd
Saga_Röversdotter schreef: ↑
01-10-2017 19:46
Ik moet niks. Dankje. Actief zijn is lang niet altijd leeftijd afhankelijk.
Mee eens... Daarom vind ik het dus ook geen probleem tussen ons en merk ik het leeftijdsverschil niet.
S-Groot schreef: ↑
01-10-2017 19:40
Kun je het niet nog een keer proberen? Hier is toch geen touw aan vast te knopen? In het dorp zit een winkel waar jij al heel lang komt. Verder heb je een baas en toen hij vroeg of je langs wou komen werd je verliefd op hem... Snel. Daarna vroeg hij of je bij hem wilde komen werken... Hij was toch al je baas?! Een week nadat je baas vroeg of jij kwam werken hadden jullie gevoelens... Ieder mens heeft gevoelens toch?

Maar dan heb je ook nog een vriend waarmee je een jaar samen bent en super gelukkig samen. Jemig, stop dat met rommelen met je baas!!! Maar dan is je vriend ook nog niet officieel gescheiden (en heeft kinderen). Hij gaat wel elke week naar een mediator(?). Jullie schelen 20 jaar (hoeveel scheel je met je baas?) en leeftijd interesseert je niet maar je vindt het toch belangrijk om te noemen...
Het zit goed tussen jullie... wat zit je dan met je baas te rommelen?!
Hij staat open voor een kinderwens vanuit jouw kant (en ook voor een open relatie met je baas blijkbaar dan?!), daar word ik dan weer niet zo vrolijk van want dit klinkt helemaal niet als een lekkere basis voor een kind.

Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig zeg je. Waarom verwacht je die?
:rofl: :rofl: op deze manier las ik hem eerst ook.
Na 3 keer gelezen te hebben, begon ik het een klein beetje te begrijpen..
Cateautje schreef: ↑
01-10-2017 19:44
Dan moet je maar eens interesse tonen voor de jonge vrouwen die in een relatie zijn gestapt met een veel oudere man en de verhalen daarvan opslaan.
Die ken ik toevallig.
En dat zijn toevallig goede verhalen.
Zullen vast ook negatieve verhalen zijn.
Maar het is maar hoe iemand in het leven staat.
Flower2017 schreef: ↑
01-10-2017 19:52
:rofl: :rofl: op deze manier las ik hem eerst ook.
Na 3 keer gelezen te hebben, begon ik het een klein beetje te begrijpen..
Haha jaa sorry, heel raar beschreven. Snap dat je er geen touw aan vast kunt knopen in eerste instantie😂 Hoop dat t nu te begrijpen is
Mientje2323 schreef: ↑
01-10-2017 19:49
Mijn vraag is dus hoe ik het beste om kan gaan met zijn ex, familie en kinderen .
Oooh.

Gewoon, zo min mogelijk.
Mijn vraag is dus hoe ik het beste om kan gaan met zijn ex, familie en kinderen .
Dat hangt af van de persoonlijkheid van de ex, de familie en de kinderen. Er zijn mensen die altijd haatdragend zijn, er zijn ook mensen die keuzes van anderen gewoon accepteren en zich ernaar schikken. En alles er tussenin. Dat kunnen wij niet beoordelen. Je doet het nooit voor iedereen goed.
Jufjoke schreef: ↑
01-10-2017 19:57
Oooh.

Gewoon, zo min mogelijk.
Dit. Ver op de achtergrond blijven.
Jullie liegen nu al tegen ex.
Als ex hier later achterkomt, zal ze niet echt blij zijn.
Ik zou het je (eigenlijk haar man/ ex) iig kwalijk nemen.Heb gewoon het lef om te zeggen dat je een ander heb.
Wie weet komt er nog ruzie van.En dan kan dat mooi met de mediator uitgesproken worden.

Familie: rustig aan.

Kinderen: Zeer rustig aan.

Jullie mogen misschien een jaar een relatie hebben.
De kinderen weten genees van jou bestaan af.
Als ik jou vriend was zou ik eerst eens kijken hoe ze op de scheiding reageren.
Wat betreft scheiding lijkt me dit afhankelijk van je eigen wensen. Wat je er zelf van vindt dat die scheiding (nog) niet rond is. Hoe lang ben je zelf bereid hiermee te leven? Persoonlijk zou voor mij ook belangrijk zijn hoe lang ze bezig zijn met de scheiding en de aanleiding. Was ik al in beeld voordat de scheiding in gang werd gezet? Daar hou ik niet van, ik heb graag dat een man iets netjes en fatsoenlijk afrondt voordat hij met een ander begint. Ik wil een man die eerlijk is en verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gevoelens en gedrag. En wat maakt dat het nou zo lang duurt? Daar kunnen wellicht zaken in meespelen die ik niet fijn vind. Maar dit zijn gewoon voorbeelden van persoonlijke voorkeuren.

En wat ik me ook zou afvragen is of een liefdes- of seksuele relatie binnen jullie bedrijf toegestaan is, handig/wijs is en integer is.

Wat betreft de kinderen na de scheiding. Onlangs was hier een aflevering over op tv, zal even de link zoeken. De kinderen van gescheiden ouders noemden tijd als belangrijkste factor om rekening mee te houden bij nieuwe partners van ouders (nieuwe relaties) en al helemaal het vormen van een nieuw gezin.

Deze was het https://www.npo.nl/hollandse-zaken/31-0 ... W_03522915

Met zijn ex heb je toch niks te maken? Dus weet niet zo goed wat voor tips je zoekt. Mocht je elkaar een keer tegenkomen dan gewoon vriendelijk zijn en je bescheiden opstellen.

Iets om rekening mee te houden is ook jouw eigen kinderwens. Ik weet niet hoe oud je bent. Hoe sta je hier in? En hoe staat hij hierin? Had niet gezien dat je de OP had aangepast.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:08
15.95% gewijzigd
Flower2017 schreef: ↑
01-10-2017 20:00
Jullie liegen nu al tegen ex.
Als ex hier later achterkomt, zal ze niet echt blij zijn.
Ik zou het je (eigenlijk haar man/ ex) iig kwalijk nemen.Heb gewoon het lef om te zeggen dat je een ander heb.
Wie weet komt er nog ruzie van.En dan kan dat mooi met de mediator uitgesproken worden.

Familie: rustig aan.

Kinderen: Zeer rustig aan.

Jullie mogen misschien een jaar een relatie hebben.
De kinderen weten genees van jou bestaan af.
Als ik jou vriend was zou ik eerst eens kijken hoe ze op de scheiding reageren.
De kinderen hebben er vrede mee dat de ouders in echtscheiding liggen. De kinderen kennen me wel, maar weten niet dat ik een relatie heb met hun vader. Het punt is dat we het juist niet zeggen tegen de ex van mijn vriend omdat ze drijgt de zaak af te pakken.

Euh, niet?
01-10-2017 19:51
Mee eens... Daarom vind ik het dus ook geen probleem tussen ons en merk ik het leeftijdsverschil niet.

Waarom begin je er dan over :facepalm: .
KeaAlpine schreef: ↑
01-10-2017 20:01
Wat betreft scheiding lijkt me dit afhankelijk van je eigen wensen. Wat je er zelf van vindt dat die scheiding (nog) niet rond is. Hoe lang ben je zelf bereid hiermee te leven? Persoonlijk zou voor mij ook belangrijk zijn hoe lang ze bezig zijn met de scheiding en de aanleiding. Was ik al in beeld voordat de scheiding in gang werd gezet? Daar hou ik niet van, ik heb graag dat een man iets netjes en fatsoenlijk afrondt voordat hij met een ander begint. Ik wil een man die eerlijk is en verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gevoelens en gedrag. En wat maakt dat het nou zo lang duurt? Daar kunnen wellicht zaken in meespelen die ik niet fijn vind. Maar dit zijn gewoon voorbeelden van persoonlijke voorkeuren.

Wat betreft de kinderen na de scheiding. Onlangs was hier een aflevering over op tv, zal even de link zoeken. De kinderen van gescheiden ouders noemden tijd als belangrijkste factor om rekening mee te houden bij nieuwe partners van ouders (nieuwe relaties) en al helemaal het vormen van een nieuw gezin.

Deze was het https://www.npo.nl/hollandse-zaken/31-0 ... W_03522915

Iets om rekening mee te houden is ook jouw eigen kinderwens. Ik weet niet hoe oud je bent. Hoe sta je hier in? En hoe staat hij hierin?
Bedankt voor de link en het advies! Ik ben zelf begin 20 en hij zegt zelf ook nog kinderen met mij te willen als alles is afgerond en we samen stabiliteit hebben gevonden.
Liefs
Maar even wat anders, je maakt nu zelf van dichtbij mee hoe goed hij kan liegen tegen zijn huidige vrouw. Hou je er rekening mee dat hij dat ook bij jou kan doen en je dit in je achterhoofd zult houden
Je weet nu al dat hij nooit 100% te vertrouwen is.
01-10-2017 20:03
De kinderen hebben er vrede mee dat de ouders in echtscheiding liggen. De kinderen kennen me wel, maar weten niet dat ik een relatie heb met hun vader. Het punt is dat we het juist niet zeggen tegen de ex van mijn vriend omdat ze drijgt de zaak af te pakken.
Oké, na deze informatie verander ik mijn 'zo min mogelijk ' naar 'überhaupt niet'.
Met de ex hoeft je helemaal niet om te gaan, en gelukkig maar: ze zal je niet erg hartelijk ontvangen. En zijn kinderen weten niet eens dat jullie een relatie hebben, dus die hoeft je ook zéker het eerste half jaar niet te ontmoeten. Wat die omgang betreft hoor je je héél erg afzijdig te houden.
Vlinder1963 schreef: ↑
01-10-2017 20:06
Maar even wat anders, je maakt nu zelf van dichtbij mee hoe goed hij kan liegen tegen zijn huidige vrouw. Hou je er rekening mee dat hij dat ook bij jou kan doen en je dit in je achterhoofd zult houden
Je weet nu al dat hij nooit 100% te vertrouwen is.
Inderdaad, hier heb ik hem ook al paar keer mee geconfronteerd. Hij wordt niet boos en loopt ook niet voor de vraag weg. Zijn vrouw waarmee hij in echtscheiding ligt is er nooit voor zijn kinderen geweest en voor hemzelf, en hij was de enige kostwinner omdat ze zelf te lui was om te werken. De hebben ook nooit goed met elkaar kunnen communiceren. Dat is de reden zegt hij.
01-10-2017 20:03
Als ik jou was zou ik me buiten hun huwelijks- en zakelijke afhandeling houden.
En ik zou dus een andere baan zoeken.
Ik zou gaan bowlen. Of naar een escape room.
01-10-2017 20:10
Inderdaad, hier heb ik hem ook al paar keer mee geconfronteerd. Hij wordt niet boos en loopt ook niet voor de vraag weg. Zijn vrouw waarmee hij in echtscheiding ligt is er nooit voor zijn kinderen geweest en voor hemzelf, en hij was de enige kostwinner omdat ze zelf te lui was om te werken. De hebben ook nooit goed met elkaar kunnen communiceren. Dat is de reden zegt hij.
En jij gelooft dat allemaal?
Oei, oei, oei, jij wordt ingezogen! Je neukt met je baas die in echtscheiding ligt met zijn huidige vrouw die ook een belang heeft in het bedrijf. En je bent 20. Eerlijk gezegd zou ik een andere baan gaan zoeken en tegen deze man zeggen 'toedeledokie, ik hoor je wel weer als je gescheiden bent en alle zaken afgehandeld zijn.'
canvas schreef: ↑
01-10-2017 20:12
En jij gelooft dat allemaal?
Ja, omdat ik wel eens gesprekken tussen hem en zijn (ex)vrouw hoor. Ik mag alles weten en ook gesprekken tussen hun gaan zonder enig probleem op de luidspreker zodat ik het ook kan horen. Alles wat hij zegt klopt.

Maar dat is zijn verhaal hè, en die is voor jou niet echt te controleren.

Ow...je mag meeluisteren.

Wat ik afvraag: ik neem aan, omdat het allemaal geheim moet blijven, dat jij het ook met niemand over kan hebben omdat het risico dat het uitkomt dan te groot is.
Dat kan toch niet prettig zijn?
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:16
2.23% gewijzigd
Dat leeftijdsverschil ga je echt wel merken.

Sommige ouderen lijken nog heel actief. Dan hoor je ze vertellen over die fietstocht van 45 km waarvan jij denkt pff waar je zin in hebt. Maar daar doen ze dan wel de hele dag over. Of over hoe actief ze zijn met vrijwilligerswerk.

Mijn ouders kwamen uit een grote familie en dan zie je op een geven moment dat de verjaardagen s middags worden gevierd in plaats van s avonds want s avonds gaan ze de deur liever niet meer uit.

Ik ga geregeld uit eten in verschillende restaurants en misschien kom ik in de verkeerde maar ik zie eigenlijk zelden ouderen uit eten gaan. Zelfde geld voor de bioscoop. Hoeveel echt oudere mannen zie je in de seniorenteams van de voetbal/ hockey/volleybalclub?

Je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen maar over het algemeen is het geen aanrader.

Ik snap wel dat die vriend heeft aangeraden om nog niet te bevestigen tegenover zijn ex dat jullie een relatie hebben.
Dan wordt ze waarschijnlijk een stuk minder toeschietelijk bij het regelen van de scheiding wetende dat jij de oorzaak bent van die scheiding. Maar wees gerust die woede komt nog wel als ze er later achter komt.

Afhankelijk van hoe oud de kinderen zijn kan het maar zo zijn dat ze partij gaan trekken voor hun moeder.
Als dan blijkt dat de band met vader hierdoor verslechterd kon dat zo maar eens van invloed zijn op jullie relatie.

En als je zegt hij wilde toch al weg maar hij durfde niet tot ik in beeld kwam. Wil je echt zo'n lafbek van een man?
Grobbekuiken schreef: ↑
01-10-2017 20:15
Maar dat is zijn verhaal hè, en die is voor jou niet echt te controleren.

Wat ik afvraag: ik neem aan, omdat het allemaal geheim moet blijven, dat jij het ook met niemand over kan hebben omdat het risico dat het uitkomt dan te groot is.
Dat kan toch niet prettig zijn?
Het is inderdaad lastig. Alleen zijn beste vriend en mijn beste vriendin weten het.
Nou euhhhh niet voorlopig
Of denk je dat zijn kersverse ex zit te wachten op een bakkie thee met de vrouw met wie haar ex man haar heeft bedrogen?

Of denk je dat de kinderen zitten te wachten op de nieuwe vriendin van hun vader terwijl ze de scheiding van hun ouders nog aan het verwerken zijn?

En ik weet niet hoe het met jouw familie zit, maar als ik zo'n truc uit zou halen als je vriend nu aan het uithalen is zou mijn nieuwe partner geloof ik niet echt welkom zijn.

Die zouden denk ik per omgaande partij kiezen voor de ex
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven