TOekomst na Echtscheiding & Leeftijd 'tips'
zondag 1 oktober 2017 om 19:04
Beste lezers,
Ik zou graag advies willen krijgen over de huidige situatie waar ik in zit.
Ik en mijn vriend zijn al een klein jaartje samen en zijn super gelukkig samen. Het enige probleem is dat hij nog niet officieel gescheiden is en ook kinderen heeft. Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding. Ik zelf heb geen kinderen ect. Ook zit er een leeftijdsverschil van 20 jaar tussen ons. Leeftijd interesseerd me niet, het zit goed tussen ons. We liggen kwa gedrag en gevoel op één lijn. Ook staat hij open voor een kinderwens vanuit mijn kant dus dat is ook geen probleem.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn/waren die in een zelfde soortgelijke situatie zitten of zaten. Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig. Het enige wat ik wil is advies en wellicht een paar tips hoe we het het beste aan kunnen pakken na zijn scheiding. Hoe kan ik het beste omgaan met zijn kinderen, ex en familie. Ook vanwege leeftijdsverschil.
Veel liefs,
Ik zou graag advies willen krijgen over de huidige situatie waar ik in zit.
Ik en mijn vriend zijn al een klein jaartje samen en zijn super gelukkig samen. Het enige probleem is dat hij nog niet officieel gescheiden is en ook kinderen heeft. Hij gaat elke week naar een mediator dus er zit zeker wel druk achter de scheiding. Ik zelf heb geen kinderen ect. Ook zit er een leeftijdsverschil van 20 jaar tussen ons. Leeftijd interesseerd me niet, het zit goed tussen ons. We liggen kwa gedrag en gevoel op één lijn. Ook staat hij open voor een kinderwens vanuit mijn kant dus dat is ook geen probleem.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn/waren die in een zelfde soortgelijke situatie zitten of zaten. Hatelijke opmerkingen enzovoorts zijn niet nodig. Het enige wat ik wil is advies en wellicht een paar tips hoe we het het beste aan kunnen pakken na zijn scheiding. Hoe kan ik het beste omgaan met zijn kinderen, ex en familie. Ook vanwege leeftijdsverschil.
Veel liefs,
anoniem_355718 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 19:49
48.41% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 20:19
Nou euhhhh niet voorlopigMientje2323 schreef: ↑01-10-2017 19:49Mijn vraag is dus hoe ik het beste om kan gaan met zijn ex, familie en kinderen .
Of denk je dat zijn kersverse ex zit te wachten op een bakkie thee met de vrouw met wie haar ex man haar heeft bedrogen?
Of denk je dat de kinderen zitten te wachten op de nieuwe vriendin van hun vader terwijl ze de scheiding van hun ouders nog aan het verwerken zijn?
En ik weet niet hoe het met jouw familie zit, maar als ik zo'n truc uit zou halen als je vriend nu aan het uithalen is zou mijn nieuwe partner geloof ik niet echt welkom zijn.
Die zouden denk ik per omgaande partij kiezen voor de ex
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 1 oktober 2017 om 20:19
Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:10Inderdaad, hier heb ik hem ook al paar keer mee geconfronteerd. Hij wordt niet boos en loopt ook niet voor de vraag weg. Zijn vrouw waarmee hij in echtscheiding ligt is er nooit voor zijn kinderen geweest en voor hemzelf, en hij was de enige kostwinner omdat ze zelf te lui was om te werken. De hebben ook nooit goed met elkaar kunnen communiceren. Dat is de reden zegt hij.
Goh, waar waren die kinderen dan als hij zoveel aan het werk was en zij er echt nóóit voor haar kinderen was? Wat zielig ook voor die man dat ze er nooit voor hem was, hoe nobel eigenlijk dat hij voor haar koos en met haar kinderen kreeg terwijl zij er nooit voor hem was. Deze liegende/bedriegende vreemdganger man is echt te goed voor deze wereld en jij hebt hem aan de haak geslagen
zondag 1 oktober 2017 om 20:22
Je beseft dat ze wel eens heel vervelend kan gaan worden als ze hier later achter komt?Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:03De kinderen hebben er vrede mee dat de ouders in echtscheiding liggen. De kinderen kennen me wel, maar weten niet dat ik een relatie heb met hun vader. Het punt is dat we het juist niet zeggen tegen de ex van mijn vriend omdat ze drijgt de zaak af te pakken.
Dat het dan alsnog een vechtscheiding word? En de kinderen er dan alsnog onder lijden?
Dan kan ze zijn zaak misschien niet meer afpakken maar wel jullie leven zuur maken plus die van de kinderen, want die gaan dat voelen.
En ze is er nooit voor de kinderen geweest?
Komen de kinderen dan nu bij je vriend wonen?
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:24
10.76% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 20:22
Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:14Ja, omdat ik wel eens gesprekken tussen hem en zijn (ex)vrouw hoor. Ik mag alles weten en ook gesprekken tussen hun gaan zonder enig probleem op de luidspreker zodat ik het ook kan horen. Alles wat hij zegt klopt.
Dat is wel heel erg romantisch
zondag 1 oktober 2017 om 20:33
Jammer dat jij hem alweer gekaapt hebt voordat hij echt beschikbaar is. Hij lijkt mij perfect.
Werkt fulltime
Zorgt volledig voor zijn kinderen
Zijn vrouw mag op zijn kosten thuis zitten en hoeft dus niets te doen
Sex haalt hij ergens anders.
Kortom geen verplichtingen, geen gedoe, geen verwachtingen en gratis geld
Doe mij er zo 1 dan kan ik lekker netflixen en forummen
Werkt fulltime
Doe mij er zo 1 dan kan ik lekker netflixen en forummen
zondag 1 oktober 2017 om 20:37
.Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:10Zijn vrouw waarmee hij in echtscheiding ligt is er nooit voor zijn kinderen geweest en voor hemzelf, en hij was de enige kostwinner omdat ze zelf te lui was om te werken.
Maar ze zijn vast in Gemeenschap van Goederen getrouwd èn hij kan haar de komende 12 jaar of totdat de kinderen volwassen zijn een forse alimentatie gaan betalen. En daarna natuurlijk zijn studerende kinderen.
Heb je er zin in dat hij straks eerst veel geld mag betalen aan kinder- en partneralimentatie en dat pas daarna jij en jullie toekomstige gezin aan de beurt zijn?
zondag 1 oktober 2017 om 20:52
Aiaiai en natuurlijk spreekt hij de waarheidMientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:10Inderdaad, hier heb ik hem ook al paar keer mee geconfronteerd. Hij wordt niet boos en loopt ook niet voor de vraag weg. Zijn vrouw waarmee hij in echtscheiding ligt is er nooit voor zijn kinderen geweest en voor hemzelf, en hij was de enige kostwinner omdat ze zelf te lui was om te werken. De hebben ook nooit goed met elkaar kunnen communiceren. Dat is de reden zegt hij.
zondag 1 oktober 2017 om 21:06
Heel ver bij ze uit de buurt blijven.Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 19:49Mijn vraag is dus hoe ik het beste om kan gaan met zijn ex, familie en kinderen .
zondag 1 oktober 2017 om 21:09
Ik ben benieuwd hoeveel van jouw’s er nog zijn.Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 20:16Het is inderdaad lastig. Alleen zijn beste vriend en mijn beste vriendin weten het.
zondag 1 oktober 2017 om 21:14
Waarom wil je in hemelsnaam op jouw leeftijd een ouwe zak als vriend (houdt hij een avond/nacht stappen nog wel vol?), die je nog geheim moet houden ook? Waarom al op je 25e, als zijn kinderen je eenmaal wel mogen kennen, stiefmoederen? Hoe zie je het voor je dat je binnen het bedrijf het nieuwe liefje van de baas bent? Denk je niet dat het overige personeel erg zal gaan roddelen?
De zaak is dus van hem en zijn vrouw? Enig idee hoelang het afronden van een echtscheiding duurt als er ook een zaak bij betrokken is? Mijn vriend deed er 2 jaar over. Wil je echt nog zo lang doorgaan met je stiekeme relatie?
Je bent nog jong, je moet leven!
De zaak is dus van hem en zijn vrouw? Enig idee hoelang het afronden van een echtscheiding duurt als er ook een zaak bij betrokken is? Mijn vriend deed er 2 jaar over. Wil je echt nog zo lang doorgaan met je stiekeme relatie?
Je bent nog jong, je moet leven!
zondag 1 oktober 2017 om 21:28
Alleen zalig als je in dezelfde leeftijdscategorie zit als die meneer. Want je kunt er gif op innemen dat de pubers hem een run for his money geven, zijn ex-vrouw Ivana Trump als lichtend voorbeeld heeft en natuurlijk niemand van voornoemde personen nog enige interesse toont over 15 jaar (Can't blame them). En dan mag je in de weer met een accu voor zijn elektrische fiets, blijkt hij ineens een pensioensgat te hebben en zit je met een opa op de bank als begin veertiger. Nah, doe maar niet.Opblaasflamingo schreef: ↑01-10-2017 20:33Jammer dat jij hem alweer gekaapt hebt voordat hij echt beschikbaar is. Hij lijkt mij perfect.
Werkt fulltime
Doe mij er zo 1 dan kan ik lekker netflixen en forummen![]()
zondag 1 oktober 2017 om 21:32
Tips en advies: zoek zsm een andere baan, deze raak je hoe dan ook kwijt. Zeg jouw huis niet op. Als je dat toch al hebt gedaan, zorg dat je jezelf inschrijft bij een huurvereniging. Zorg voor spaargeld. Zorg dat zaken zwart op wit op papier komen te staan. Je weet dat je hem niet op zijn woord kan geloven, zijn acties hebben dat al bewezen. Je weet dat hij een jarenlange relatie met kinderen weggooit als een oud paar schoenen dus dan weet je gelijk waar jij ook staat. Dus dek jezelf in. Daar zul je de handen aan vol hebben, over contact met zijn familie en kinderen hoef je je niet druk te maken. Dat zal wellicht nog net iets boven 0,0 zijn als zijn familie hem nog niet volledig heeft uitgekotst.
zondag 1 oktober 2017 om 21:42
De tips van Lemoos schelen mij weer typen.
Toch wil ik je ook meegeven dat mannen die zo afgeven op hun ex ("ze was te lui om te werken") geen leuke mannen zijn. Een leuke man zal niet zo over de moeder van zijn kinderen praten mijns inziens.
Ergo: pak je spullen, zoek een andere baan en een leukere man.
Toch wil ik je ook meegeven dat mannen die zo afgeven op hun ex ("ze was te lui om te werken") geen leuke mannen zijn. Een leuke man zal niet zo over de moeder van zijn kinderen praten mijns inziens.
Ergo: pak je spullen, zoek een andere baan en een leukere man.
zondag 1 oktober 2017 om 21:43
Ik betwijfel of zijn familie mij uit zou kosten. Zijn moeder heeft t vaak positief over mij. Ze komt wel eens langs op de zaak en dan praat ik met haar. Ik denk niet dat dat het grootste probleem is. Hij ziet zijn kinderen wel bijna elke dag. Maar inderdaad, bedankt voor het advies.lemoos2 schreef: ↑01-10-2017 21:32Tips en advies: zoek zsm een andere baan, deze raak je hoe dan ook kwijt. Zeg jouw huis niet op. Als je dat toch al hebt gedaan, zorg dat je jezelf inschrijft bij een huurvereniging. Zorg voor spaargeld. Zorg dat zaken zwart op wit op papier komen te staan. Je weet dat je hem niet op zijn woord kan geloven, zijn acties hebben dat al bewezen. Je weet dat hij een jarenlange relatie met kinderen weggooit als een oud paar schoenen dus dan weet je gelijk waar jij ook staat. Dus dek jezelf in. Daar zul je de handen aan vol hebben, over contact met zijn familie en kinderen hoef je je niet druk te maken. Dat zal wellicht nog net iets boven 0,0 zijn als zijn familie hem nog niet volledig heeft uitgekotst.
zondag 1 oktober 2017 om 21:48
Lieve schat, natuurlijk doet ze dat, aardig zijn. Ze weet toch niet beter of jij bent alleen maar werkneemster?!Mientje2323 schreef: ↑01-10-2017 21:43Ik betwijfel of zijn familie mij uit zou kosten. Zijn moeder heeft t vaak positief over mij. Ze komt wel eens langs op de zaak en dan praat ik met haar. Ik denk niet dat dat het grootste probleem is. Hij ziet zijn kinderen wel bijna elke dag. Maar inderdaad, bedankt voor het advies.
Zie je serieus niet dat dat wel heul naïef gedacht is?
zondag 1 oktober 2017 om 21:51
Grobbekuiken schreef: ↑01-10-2017 21:48Lieve schat, natuurlijk doet ze dat, aardig zijn. Ze weet toch niet beter of jij bent alleen maar werkneemster?!
Zie je serieus niet dat dat wel heul naïef gedacht is?
Dat zal de leeftijd zijn.
zondag 1 oktober 2017 om 21:51
Die enorme roze bril moet echt even af. Die is gewoon niet goed voor je gezondheid. Echt, er klopt zoveel niet aan dit verhaal... En zelfs als hij de waarheid spreekt over zijn huwelijk, dan nog is het een hele foute man. Er staat je een heleboel gezeik te wachten. Financieel gedoe, een ex die heus wel doorkrijgt hoe de situatie is en is geweest, kinderen die ook niet achterlijk zijn (mag ik hopen)... heb je daar echt allemaal zin in? En dat is dus het meest gunstige scenario.