Wij roepen weer verder!!
zaterdag 9 september 2017 om 00:26
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger 
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.
Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.
Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?
Ik lees het graag.
zondag 1 oktober 2017 om 21:17
Heb je je personal trainer in je nieuwe woonplek? Veel succes en vooral plezier morgen op je nieuwe werkplek. Altijd spannend, maar als je weet wat je doet ben je zo weer 'thuis' op het werk!
Ik weet vaak wel wat ik deed, waar ik was als er iets heftigs in de wereld gebeurde. (Bende van Nijvel, Dutroux, Bijlmerramp, Diana...) omdat ik het vaak op een krantenredactie vernam en dan was het meteen de profi pet op en onderzoek doen en schrijven. 9/11 werkte ik elders en ik was die dag toevallig thuis toen man me belde dat zijn vluchten geannuleerd waren omwille van een vliegtuigongeluk en de Towers. Hij was met een band in Amerika (niet in de buurt). Bizar om die vreselijke beelden meteen te zien. Schoonmoeder en ik hebben zowat die hele dag contact met elkaar gehad. Twee jaar geleden overleed zij op 9/11.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 1 oktober 2017 om 21:18
Voelt niet fijn, maar is zo'n alleszeggend woord!
zondag 1 oktober 2017 om 21:20
Ja. Ik heb besloten dat het niet meer zo kan. Ik heb iets overgewicht maar mijn conditie is ronduit slecht. Ik wil weer een trap op kunnen lopen zonder dat ik twee verdiepingen hoger naar adem moet happen.Oudblond schreef: ↑01-10-2017 21:17Heb je je personal trainer in je nieuwe woonplek? Veel succes en vooral plezier morgen op je nieuwe werkplek. Altijd spannend, maar als je weet wat je doet ben je zo weer 'thuis' op het werk!
Ik weet vaak wel wat ik deed, waar ik was als er iets heftigs in de wereld gebeurde. (Bende van Nijvel, Dutroux, Bijlmerramp, Diana...) omdat ik het vaak op een krantenredactie vernam en dan was het meteen de profi pet op en onderzoek doen en schrijven. 9/11 werkte ik elders en ik was die dag toevallig thuis toen man me belde dat zijn vluchten geannuleerd waren omwille van een vliegtuigongeluk en de Towers. Hij was met een band in Amerika (niet in de buurt). Bizar om die vreselijke beelden meteen te zien. Schoonmoeder en ik hebben zowat die hele dag contact met elkaar gehad. Twee jaar geleden overleed zij op 9/11.
zondag 1 oktober 2017 om 21:24
zondag 1 oktober 2017 om 21:28
Ik begin dinsdag met yoga en volgende week met fysio. En nu zag ik op de site van de sportschool zo'n lekker hapje die daar ook traint en de nieuwelingen helpt
zondag 1 oktober 2017 om 21:38
Jeugdsentiment voor mij
zondag 1 oktober 2017 om 21:40
Goede acties allemaal. Je pakt een en ander bij de lurven en de kladden. Knap! Ik moet mezelf ook weer naar meer beweging zetten. In de zomer zwem ik zoveel mogelijk in natuurwater. De gang naar het zwembad moet nu weer gemaakt worden maar ik boek nog niet echt succes.
zondag 1 oktober 2017 om 22:21
Dat is het voordeel van mijn sportschool. Die heeft ook een zwembad die bij mijn abonnement in zitOudblond schreef: ↑01-10-2017 21:40Goede acties allemaal. Je pakt een en ander bij de lurven en de kladden. Knap! Ik moet mezelf ook weer naar meer beweging zetten. In de zomer zwem ik zoveel mogelijk in natuurwater. De gang naar het zwembad moet nu weer gemaakt worden maar ik boek nog niet echt succes.Maar terwijl ik dit post spreek ik met mezelf af dat ik deze week echt minstens 1 keer baantjes ga trekken.
zondag 1 oktober 2017 om 22:22
Heb wat cd's van Willem Vermandere , Johan Verminnen, en nog zo wat, en moet toch vaak wel even goed luisteren waar het over gaat. De strekking meestal wel, maar sommige woorden, geen idee. Maar als West-Brabander heb ik dat ook met de liedjes van Gerard van Maasakkers. Zijn Brabants is Oost-Brabants en daar heb je ook woorden die hier niet gebruikt worden.
Maar als ik een spelmiddag heb met een Vlaamse vriendin en een van oorsprong boven de rivieren moet ik wel eens vertalen
Grappig dat woorden waarvan je denkt dat ze echt ABN zijn, dat toch niet zijn, en dat merk je pas als je praat met iemand van boven de sloot
Maar als ik een spelmiddag heb met een Vlaamse vriendin en een van oorsprong boven de rivieren moet ik wel eens vertalen
Grappig dat woorden waarvan je denkt dat ze echt ABN zijn, dat toch niet zijn, en dat merk je pas als je praat met iemand van boven de sloot
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 1 oktober 2017 om 22:23
Wauw, dat vind ik altijd zo leuk. Ik spreek ook ABN (in Nederland), maar wel met een plat noord Hollands accent. Als is dat accent wel wat minder geworden sinds ik verhuisd ben uit noord Holland.
Ik heb wel eens dat ik mijzelf betrapt op Engelse woorden gebruiken in Nederlandse zinnen. Ik moet daar echt op letten, want ik spreek eigenlijk alleen Nederlands met Nederlandse vrienden en familie.
zondag 1 oktober 2017 om 22:30
Volgend op mijn vorige bericht: Ik dacht dus dat ik ABN sprak, tot ik met een Rotterdamse vriend sprak. Die vroeg 3 keer wat ik zei, dus ik herhaalde 3 keer, en toen zei hij pas wat hij echt bedoelde: Ik versta je wel, maar ik begrijp je niet.
En toen moest ik echt denken wat ik gezegd had, en om welk woord het ging
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 1 oktober 2017 om 22:34
Haha jij praat echt Brabants. Dat weet ik nog wel.nlies schreef: ↑01-10-2017 22:30Volgend op mijn vorige bericht: Ik dacht dus dat ik ABN sprak, tot ik met een Rotterdamse vriend sprak. Die vroeg 3 keer wat ik zei, dus ik herhaalde 3 keer, en toen zei hij pas wat hij echt bedoelde: Ik versta je wel, maar ik begrijp je niet.