Help :(
woensdag 27 september 2017 om 20:24
Ik ben verliefd.... ik ken dit gevoel niet. Het is nieuw voor me. Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. De man in kwestie weet het niet. Ik kan het ook niet vertellen. Hij is onbereikbaar als in, lastig te benaderen. Krijgt ook te veel aandacht van anderen heb ik het idee. We hebben elkaar nog maar een paar keer ontmoet maar de chemie was er.
Hoe gingen jullie hier mee om? Ben ik dit gevoel over een paar weken kwijt?
Hoe gingen jullie hier mee om? Ben ik dit gevoel over een paar weken kwijt?
donderdag 28 september 2017 om 00:40
Liefde heeft geen andere wens dan zichzelf te vervullen.
Maar als je lief hebt en zo nodig wensen moet hebben, laten dit dan je wensen zijn:
te smelten en een stromende beek te worden
die de melodie van de liefde tot in de nacht door zingt
de pijn te kennen van te veel tederheid
gewond te worden door je eigen begrip van de liefde
gewillig te bloeden en zelfs met vreugde.
Tegen zonsopgang wakker te worden met een hart met vleugels
en dankbaar te zijn voor nog een dag vol liefde
te rusten tegen de middag en te mediteren over de extase van de liefde
’s avonds thuis te keren met dankbaarheid
en dan te slapen met een gebed voor de geliefde
in je hart en een lied op je lippen.
Kahlil Gibran uit: ‘De Profeet”
Maar als je lief hebt en zo nodig wensen moet hebben, laten dit dan je wensen zijn:
donderdag 28 september 2017 om 00:40
Ik wil dat geneuzel niet begrijpen. En omdat ik niet in dat geneuzel geloof heb ik nooit liefde ervaren? Nog ergere titel voor je; dom geneuzel.PredjeeRocks schreef: ↑28-09-2017 00:37Ongeacht zijn schrijfstijl, maar als je niet kan relateren aan de boodschap, geloof ik persoonlijk niet dat je echte liefde heb mogen ervaren. :--)
Edit: Goddienstig gelul? :') Wauw. Je hebt zijn tekst niet helemaal begrepen.
donderdag 28 september 2017 om 00:42
PredjeeRocks schreef: ↑28-09-2017 00:40Liefde heeft geen andere wens dan zichzelf te vervullen.
donderdag 28 september 2017 om 01:08
Zo voelt liefde inderdaadPredjeeRocks schreef: ↑28-09-2017 00:40Liefde heeft geen andere wens dan zichzelf te vervullen.
In welke vorm dan ook.
donderdag 28 september 2017 om 06:38
Misschien ligt het aan mij maar wat is de boodschap precies? Vond het een mooie tekst maar ook heel lastig te begrijpen...PredjeeRocks schreef: ↑28-09-2017 00:43De boodschap is niet goddienstig, de boodschaap gaat over liefde. Maar jij ziet het woord god en gaat meteen in flipmode en kijkt niet meer verder dan je neus lang is. Emma, je beperkt jezelf. Fijne avond ;--)
donderdag 28 september 2017 om 09:27
Hoe kun je voelen/weten wanneer iemand de zelfde gevoelens voor je heeft.
Je kunt het zien/voelen aan een gezichtsuitdrukking. Kijkt hij zakelijk naar je, of is zijn gezichtsuitdrukking toch net weer een tikje anders.
Via zijn fb kun je zien hoeveel vrienden hij heeft en of dit vooral vrouwen zijn of gemengd.
Wat voor soort foto's plaats hij, is dat met vrienden?, uitjes, etentjes.
Vaak kun je aan iemands fb gedrag wel een beetje "lezen" wat voor die persoon belangrijk is om te delen.
Like eens een foto van hem. of schrijf er iets leuks over als reactie.
Op zo'n manier kun je ook contacten leggen.
Wie weet krijg je ineens een chatbericht achter de schermen.
Of je reageert ergens gewoon erg luchtig op.
Als je nooit ergens op reageert, kan ook hij denken, dat je belangstelling alleen zakelijk is.
IN mijn optiek gaat het meestal vanzelf als jullie beide elkaar enorm aantrekkelijk vinden.
Zoals ik eerder schreef soms zegt een gezichtsuitdrukking meer dan woorden.
Ik zie ook aan mijn man's gezicht of hij boos is, bezorgd is, of vreselijk veel van mij houd.
Je kunt het zien/voelen aan een gezichtsuitdrukking. Kijkt hij zakelijk naar je, of is zijn gezichtsuitdrukking toch net weer een tikje anders.
Via zijn fb kun je zien hoeveel vrienden hij heeft en of dit vooral vrouwen zijn of gemengd.
Wat voor soort foto's plaats hij, is dat met vrienden?, uitjes, etentjes.
Vaak kun je aan iemands fb gedrag wel een beetje "lezen" wat voor die persoon belangrijk is om te delen.
Like eens een foto van hem. of schrijf er iets leuks over als reactie.
Op zo'n manier kun je ook contacten leggen.
Wie weet krijg je ineens een chatbericht achter de schermen.
Of je reageert ergens gewoon erg luchtig op.
Als je nooit ergens op reageert, kan ook hij denken, dat je belangstelling alleen zakelijk is.
IN mijn optiek gaat het meestal vanzelf als jullie beide elkaar enorm aantrekkelijk vinden.
Zoals ik eerder schreef soms zegt een gezichtsuitdrukking meer dan woorden.
Ik zie ook aan mijn man's gezicht of hij boos is, bezorgd is, of vreselijk veel van mij houd.
donderdag 28 september 2017 om 11:19
Ik heb de relevante stukken eruit gehaald en iedereen die echte liefde heeft gekend, zou dit direct moeten herkennen naar mijn mening :---)Rijstverslaafd schreef: ↑28-09-2017 06:38Misschien ligt het aan mij maar wat is de boodschap precies? Vond het een mooie tekst maar ook heel lastig te begrijpen...
“Als de liefde je wenkt, volg haar, al zijn haar wegen nóg zo zwaar en steil.
En zouden haar vleugels je willen omhullen, laat haar dan, al zou het zwaard dat verborgen zit onder haar veren je kunnen verwonden.
Want zo de liefde je kroont, ze kruisigt je ook en ofschoon ze dient voor je groei, ze zal je ook snoeien.
De liefde kent geen ander verlangen dan zichzelf te vervullen.
Volgens mij probeert Khalil ons te vertellen dat ondanks dat we weten, dat liefde ons kan en zal verwonden, dat geen argument kan zijn om de liefde proberen tegen te houden.Hoe irrationeel de liefde ons ook lijkt en hoe bang we ook zijn voor de liefde (omdat we weten dat liefde ons de zoete vruchten brengt, maar ons ook pijn zal brengen) is het nutteloos tegen liefde te vechten, omdat liefde maar 1 ding kent; zichzelf vervullen. Het is niet tegen te houden. Want uiteindelijk zal liefde je pijn brengen, maar ook groei. Zoals met alles in het leven. Je hebt pijn, strijd en tegenslag nodig om te groeien. Liefde zal dat allemaal brengen, naast alle mooie dingen die het brengt. Dat maakt ons bang van liefde, maar is een essentieel onderdeel van liefde. En van het leven!
Of zoals khalil zegt:
"Dit alles doet de liefde, opdat je de geheimen leert kennen van je eigen hart en deel zult worden van ’s levens hart.
Als korenschoven gaart ze je bijeen.
Ze dorst je tot je naakt bent.
Ze wast je tot je vrij bent van je kaf.
Ze maalt je tot je blank bent."
Je zal liefde moeten doorstaan om werkelijk te begrijpen wat het leven en liefde geven betekend. Ook al zijn wij zo bang van liefde, we kunnen er niet omheen. De liefde zal je reduceren tot een zielig hoopje ellende, zodat je daarna kan groeien tot een sterk mens.
"Maar als je in je angst alléén de vrede en de zoetheid der liefde zoekt, is het beter dat je je naaktheid bedekt, haar dorsvloer verlaat en een wereld betreedt zonder seizoenen,
waarin je zult lachen maar niet je volle lach en
waarin je zult wenen maar niet al je tranen."
Volgens mij bedoeld Khalil hier dat als je maar met een half been in de liefde stapt, en alleen de vruchten wilt plukken en niet de lasten wilt dragen, je beter jezelf niet te bloot kan geven. Want jezelf blootgeven is echte liefde, maar jezelf bloot geven betekend ook dat je pijn gedaan zal worden.
Kies je ervoor om jezelf niet bloot te geven (en dus ook geen pijn gedaan zal worden) dan zal je rekening moeten houden dat je geen echte liefde zult kennen. Of zoals khalil zegt: Je zult lachen, maar nooit je echte lach, je zal huilen maar nooit ECHT huilen. Je hebt er dus niks aan
All in all denk ik dat Khalil ons duidelijk wilt maken dat liefde ons beangstigd (en terecht!) maar dat wanneer wij echte liefde kennen en geven, wij als mens beter af zijn
donderdag 28 september 2017 om 12:36
Vriendelijk bedankt voor de mooie uitleg. Wat zou jij in mijn situatie hebben gedaan?PredjeeRocks schreef: ↑28-09-2017 11:19Ik heb de relevante stukken eruit gehaald en iedereen die echte liefde heeft gekend, zou dit direct moeten herkennen naar mijn mening :---)
“Als de liefde je wenkt, volg haar, al zijn haar wegen nóg zo zwaar en steil.
En zouden haar vleugels je willen omhullen, laat haar dan, al zou het zwaard dat verborgen zit onder haar veren je kunnen verwonden.
Want zo de liefde je kroont, ze kruisigt je ook en ofschoon ze dient voor je groei, ze zal je ook snoeien.
De liefde kent geen ander verlangen dan zichzelf te vervullen.
Volgens mij probeert Khalil ons te vertellen dat ondanks dat we weten, dat liefde ons kan en zal verwonden, dat geen argument kan zijn om de liefde proberen tegen te houden.Hoe irrationeel de liefde ons ook lijkt en hoe bang we ook zijn voor de liefde (omdat we weten dat liefde ons de zoete vruchten brengt, maar ons ook pijn zal brengen) is het nutteloos tegen liefde te vechten, omdat liefde maar 1 ding kent; zichzelf vervullen. Het is niet tegen te houden. Want uiteindelijk zal liefde je pijn brengen, maar ook groei. Zoals met alles in het leven. Je hebt pijn, strijd en tegenslag nodig om te groeien. Liefde zal dat allemaal brengen, naast alle mooie dingen die het brengt. Dat maakt ons bang van liefde, maar is een essentieel onderdeel van liefde. En van het leven!
Of zoals khalil zegt:
"Dit alles doet de liefde, opdat je de geheimen leert kennen van je eigen hart en deel zult worden van ’s levens hart.
Als korenschoven gaart ze je bijeen.
Ze dorst je tot je naakt bent.
Ze wast je tot je vrij bent van je kaf.
Ze maalt je tot je blank bent."
Je zal liefde moeten doorstaan om werkelijk te begrijpen wat het leven en liefde geven betekend. Ook al zijn wij zo bang van liefde, we kunnen er niet omheen. De liefde zal je reduceren tot een zielig hoopje ellende, zodat je daarna kan groeien tot een sterk mens.
"Maar als je in je angst alléén de vrede en de zoetheid der liefde zoekt, is het beter dat je je naaktheid bedekt, haar dorsvloer verlaat en een wereld betreedt zonder seizoenen,
waarin je zult lachen maar niet je volle lach en
waarin je zult wenen maar niet al je tranen."
Volgens mij bedoeld Khalil hier dat als je maar met een half been in de liefde stapt, en alleen de vruchten wilt plukken en niet de lasten wilt dragen, je beter jezelf niet te bloot kan geven. Want jezelf blootgeven is echte liefde, maar jezelf bloot geven betekend ook dat je pijn gedaan zal worden.
Kies je ervoor om jezelf niet bloot te geven (en dus ook geen pijn gedaan zal worden) dan zal je rekening moeten houden dat je geen echte liefde zult kennen. Of zoals khalil zegt: Je zult lachen, maar nooit je echte lach, je zal huilen maar nooit ECHT huilen. Je hebt er dus niks aan![]()
All in all denk ik dat Khalil ons duidelijk wilt maken dat liefde ons beangstigd (en terecht!) maar dat wanneer wij echte liefde kennen en geven, wij als mens beter af zijn![]()
donderdag 28 september 2017 om 14:42
Je schrijft dat je het gevoel van verliefd zijn niet kent en je ook niet weet wat je met die gevoelens aanmoet. Ik dacht; misschien kan Khalil die gevoelens beter omschrijven zodat je het een plek kan geven en van daaruit kan redeneren wat wijsheid is.
Wanneer je zegt dat je dat gevoel niet kent en niet weet hoe je er mee om moet gaan, weet ik natuurlijk niet of je nu bedoeld dat het je beangstigt of dat het je juist roekeloos maakt of dat je er onrustig van wordt en ga zo maar door.
Ik persoonlijk denk dat het wijsheid is als je je bewust wordt van wat je precies voelt en wat dat nu betekend. Dat klinkt heel simpel, je bewust worden van wat je nu precies voelt en wat dat betekend, aar schijn bedriegt. Ik denk dat het meerendeel van de mensen daar enorme moeite mee heeft. Daarom is meditatie en dergelijke zo belangrijk als je geestelijk wilt groeien.
Je vraagt wat ik zou doen in jouw schoenen. Ik kan natuurlijk alleen redeneren vanuit mijn perspectief. Ik ben iemand die van nature door liefde roekeloos wordt. Ik zou er dus vol op ingaan. Echter heeft liefde mij ook heel vaak op mijn plaat laten gaan, waardoor ik juist nu heel terughoudend ben geworden wanneer we praten over liefde.
Ik kan daar dus geen antwoord opgeven :--)
Wanneer je zegt dat je dat gevoel niet kent en niet weet hoe je er mee om moet gaan, weet ik natuurlijk niet of je nu bedoeld dat het je beangstigt of dat het je juist roekeloos maakt of dat je er onrustig van wordt en ga zo maar door.
Ik persoonlijk denk dat het wijsheid is als je je bewust wordt van wat je precies voelt en wat dat nu betekend. Dat klinkt heel simpel, je bewust worden van wat je nu precies voelt en wat dat betekend, aar schijn bedriegt. Ik denk dat het meerendeel van de mensen daar enorme moeite mee heeft. Daarom is meditatie en dergelijke zo belangrijk als je geestelijk wilt groeien.
Je vraagt wat ik zou doen in jouw schoenen. Ik kan natuurlijk alleen redeneren vanuit mijn perspectief. Ik ben iemand die van nature door liefde roekeloos wordt. Ik zou er dus vol op ingaan. Echter heeft liefde mij ook heel vaak op mijn plaat laten gaan, waardoor ik juist nu heel terughoudend ben geworden wanneer we praten over liefde.
Ik kan daar dus geen antwoord opgeven :--)
maandag 2 oktober 2017 om 14:02
Predjee: Ik denk juist dat mensen die zoveel woorden nodig hebben om liefde te omschrijven het niet begrijpen.
Verder vind ik het altijd erg arrogant om te vinden dat jij iets als liefde wel snapt en degenen die niet in jouw leer geloven of het interessant vinden niet.
Doe even normaal joh.
Geheel offtopic ja, maar ik kan me hier echt aan ergeren.
Verder vind ik het altijd erg arrogant om te vinden dat jij iets als liefde wel snapt en degenen die niet in jouw leer geloven of het interessant vinden niet.
Doe even normaal joh.
Geheel offtopic ja, maar ik kan me hier echt aan ergeren.
maandag 2 oktober 2017 om 14:07
En eh,"Emma, je beperkt jezelf?"
Omdat ze jouw stukje hoogdravende zweefteverij (als dat een woord is) niet met betraande ogen zit te beamen?
Je weet helemaal NIETS van Emma, net zo min als ik trouwens.
Dat jouw stukjes in haar ogen niet interessant zijn zegt absoluut niets over hoe ze verder in het leven staat; ze kan wel in duizend opzichten "meer" gegroeid zijn dan jij, of niet; maakt ook niet uit.
Echt,nogmaals, de zelfingenomenheid! Kom nou toch op zeg.
Omdat ze jouw stukje hoogdravende zweefteverij (als dat een woord is) niet met betraande ogen zit te beamen?
Je weet helemaal NIETS van Emma, net zo min als ik trouwens.
Dat jouw stukjes in haar ogen niet interessant zijn zegt absoluut niets over hoe ze verder in het leven staat; ze kan wel in duizend opzichten "meer" gegroeid zijn dan jij, of niet; maakt ook niet uit.
Echt,nogmaals, de zelfingenomenheid! Kom nou toch op zeg.