Werk & Studie alle pijlers

Opzeggen baan

02-10-2017 13:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn baan opzeggen.
Er staat alleen in mijn contract niks over een opzegtermijn. Kan dat dan wel of moet ik wachten tot mijn contract af is gelopen?

Hoe zit het als ik per direct ontslag wil nemen? Welke stappen moet ik dan nemen en ben ik dan schadeplichtig?
En hou er rekening mee dat als je nu opzegt, je pas per 01-11 weg kunt. Meestal zeg je per 1e van de eerstvolgende maand op.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
02-10-2017 18:46
En hou er rekening mee dat als je nu opzegt, je pas per 01-11 weg kunt. Meestal zeg je per 1e van de eerstvolgende maand op.

Het is nu 2 oktober, dus volgens jou zou ze pas op 1 december weg kunnen (want opzeggen per 1e van de eerstvolgende maand = 1 november)

Maar misschien wil de werkgever ook wel van de niet-meer-gemotiveerde TO af, dus met elkaar in gesprek gaan lijkt me het handigste.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
02-10-2017 18:56
Het is nu 2 oktober, dus volgens jou zou ze pas op 1 december weg kunnen (want opzeggen per 1e van de eerstvolgende maand = 1 november)

Maar misschien wil de werkgever ook wel van de niet-meer-gemotiveerde TO af, dus met elkaar in gesprek gaan lijkt me het handigste.
Ohw ja, rekenfoutje :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven