Opzeggen baan
maandag 2 oktober 2017 om 13:37
maandag 2 oktober 2017 om 13:47
Als er niets instaat, zelfs geen verwijzing naar de wettelijke regeling, dan kun je waarschijnlijk niet zomaar tussentijds opzeggen. Je zult dan met je werkgever in overleg moeten of je eerder weg mag. Wil je werkgever je aan je contract houden en jij vertrekt toch, dan ben je inderdaad schadeplichtig en dat kan behoorlijk oplopen. Bovendien slecht voor je reputatie en je weet nooit of je iemand van je huidige werk nog eens nodig hebt in de toekomst.
maandag 2 oktober 2017 om 13:51
Opzegtermijn is 1 maand, tenzij anders overeen gekomen. Dus, als er niks in je contract staat geldt die ene maand. Maar, je moet wel voor het eind van de maand opzeggen. Het is nu 2 oktober, als je nu opzegt doe je dat voor eind oktober en moet je tot eind november blijven. Wat ik zou doen in jouw geval: gesprek aangaan en vragen of je eerder weg kunt. Succes.
Zie verdere berichten...
Zie verdere berichten...
anoniem_63c8faa80abd0 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 14:00
Reden: foute info
Reden: foute info
4.23% gewijzigd
maandag 2 oktober 2017 om 13:57
Waar heb je deze onzin vandaan?
TO; een tijdelijk contact is niet tussentijds opzegbaar, tenzij daar iets over in opgenomen is.
Je kunt natuurlijk wel in overleggen met je werkgever.
maandag 2 oktober 2017 om 13:59
Dit klopt niet. Als er niets staat kun je het niet tussentijds opzeggen.sandra1905 schreef: ↑02-10-2017 13:51Opzegtermijn is 1 maand, tenzij anders overeen gekomen. Dus, als er niks in je contract staat geldt die ene maand. Maar, je moet wel voor het eind van de maand opzeggen. Het is nu 2 oktober, als je nu opzegt doe je dat voor eind oktober en moet je tot eind november blijven. Wat ik zou doen in jouw geval: gesprek aangaan en vragen of je eerder weg kunt. Succes.
maandag 2 oktober 2017 om 14:00
Je hebt gelijk...honingbijtje schreef: ↑02-10-2017 13:55Je kunt volgens mij niet zomaar opzeggen bij een tijdelijk contract. Niet zoals bij een vast contract.
TO, ik heb dit gevonden:
Tussentijdse opzegging tijdelijk contract door werknemer
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (een tijdelijk contract) kan tussentijd worden beëindigd mits dit schriftelijk is vastgelegd. De werknemer dient zich dan aan de opzegtermijn te houden. Als de mogelijkheid van tussentijdse opzegging niet schriftelijk overeen is gekomen, kan de werknemer de tijdelijke arbeidsovereenkomst alleen tussentijds beëindigen “met wederzijds goedvinden”, dus als de werkgever akkoord gaat.
Bron: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/72 ... eggen.html
maandag 2 oktober 2017 om 14:47
maandag 2 oktober 2017 om 14:52
maandag 2 oktober 2017 om 15:06
lees even wat hierboven al is gezegd.....AnneSophie123 schreef: ↑02-10-2017 14:47Ik weet niet hoe het in je contract staat, maar over het algemeen is het zo dat als je vandaag ontslag indient, je tot eind november werkt. Tenzij je nog vrije dagen hebt, die kun je dan nog opnemen.
maandag 2 oktober 2017 om 15:23
.
Ik Google zelf graag met de term Rijksoverheid erbij omdat je dan tenminste zeker weet dat de bron betrouwbaar is. Rijksoverheid geeft bijvoorbeeld dit antwoord: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-contract
maandag 2 oktober 2017 om 15:56
maandag 2 oktober 2017 om 16:05
Goeie tip, dank!Erizon schreef: ↑02-10-2017 15:23.
Ik Google zelf graag met de term Rijksoverheid erbij omdat je dan tenminste zeker weet dat de bron betrouwbaar is. Rijksoverheid geeft bijvoorbeeld dit antwoord: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-contract
maandag 2 oktober 2017 om 16:39
maandag 2 oktober 2017 om 16:41
Je zal wel moeten als werkgever je eraan houdt. Anders kan het je geld gaan kosten. Misschien kan je met overgebleven verlofdagen wat eerder weg.marla862 schreef: ↑02-10-2017 16:39Ik heb het nagevraagd en er geldt een opzegtermijn van een maand.
Maar ik wil er eigenlijk absoluut niet blijven werken... houd het echt geen maand langer meer vol. Wat kun je het beste doen in dat geval?
Ik denk ook dat ik het een vervelende situatie wordt als ik dit aankondig...
Ga in gesprek, anders komt het niet tot een oplossing. Misschien is werkgever ook zo zat van jou, dat hij je graag zien gaan.
maandag 2 oktober 2017 om 16:43
Wat je het beste kunt doen? Meteen opzeggen, tanden op elkaar en doorgaan. Vragen of je de opgebouwde vrije dagen aan het einde kunt opnemen. Sterkte, het duurt nog maar kort.marla862 schreef: ↑02-10-2017 16:39Ik heb het nagevraagd en er geldt een opzegtermijn van een maand.
Maar ik wil er eigenlijk absoluut niet blijven werken... houd het echt geen maand langer meer vol. Wat kun je het beste doen in dat geval?
Ik denk ook dat ik het een vervelende situatie wordt als ik dit aankondig...
maandag 2 oktober 2017 om 18:38
.
Hoe erg kan het zijn? Word je gemarteld, uitgescholden, gepest door je collega? Bedenkt dat je een overeenkomst bent aangegaan en die moet je nakomen.
.
Op je blote knietjes smeken of je eerder weg mag. En proberen vakantiedagen en overuren in tr zetten om sneller te kunnen stoppen.