Wanneer winterjas aan?
maandag 2 oktober 2017 om 19:16
Ik vroeg me af wanneer jullie je kind(eren) hun winterjas aantrekken. Bij een bepaalde temperatuur/na een bepaalde datum?
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
tot winterjassen. Ik vind het altijd een lastig omslagpunt, wanneer de winterjassen aan...
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
)
Hier twijfel ik omdat het van de week flink gaat waaien en we iedere dag op de fiets naar school gaan (kwartiertje enkele reis). Vooral kind dat achterop de fiets zit heeft het 's morgens best fris.
Op school zie ik nog vanalles, van blote benen met crocs (ja echt
(en dit jaar heb ik ook zulke leuke jassen gekocht
maandag 2 oktober 2017 om 20:17
Ik snap je wel, ik vond de overgang ook lastig. Voor mezelf ook. Als het nou steeds de hele dag boven de 15-20 graden zou zijn en dan in 1x zou overgaan naar onder de 5-10 graden dan zou het duidelijk zijn. Maar als het op een en dezelfde dag soms aanvoelt als 5 graden en soms als 20 dan is altijd een zomerjas aan te koud en altijd een winterjas te warm. En ik ga niets steeds 2 jassen meesjouwen.
Voorlopig doen we het nog even met de zomerjassen, ik vind het gemiddeld nog wel echt te warm voor dikke winterjassen. Wel dragen we de zomerjas met lange mouwen eronder en ikzelf draag nu vaak een sjaal erbij als ik het fris vind. Soms is het 's ochtends even een beetje doorbijten, maar de kinderen hoeven niet ver en ik fiets me wel warm. Als ik het gevoelsmatig te vaak of te lang 's ochtends koud heb dan switchen we naar de winterjassen en als het dan een keer 's middags erg warm is dan doen we hem wel open of uit.
Voorlopig doen we het nog even met de zomerjassen, ik vind het gemiddeld nog wel echt te warm voor dikke winterjassen. Wel dragen we de zomerjas met lange mouwen eronder en ikzelf draag nu vaak een sjaal erbij als ik het fris vind. Soms is het 's ochtends even een beetje doorbijten, maar de kinderen hoeven niet ver en ik fiets me wel warm. Als ik het gevoelsmatig te vaak of te lang 's ochtends koud heb dan switchen we naar de winterjassen en als het dan een keer 's middags erg warm is dan doen we hem wel open of uit.
maandag 2 oktober 2017 om 20:18
Zoiets ja, of eerder als ze het koud hebben (oudste is meer een koukleum dan jongste).gizzmo-returns schreef: ↑02-10-2017 19:29Nu nog niet. Als het overdag onder de 10 graden blijft of zo.
Met dit weer hebben ze vooral laagjes aan: shirt, vest, fleecevest/spijkerjas, gevoerde bodywarmer. En zonodig een sjaal.
maandag 2 oktober 2017 om 20:21
In deze tijd van het jaar ben ik meer van de laagjes. Hemd met t-shirt, vestje en dan zomer-/tussenjas. Dan is het lekker warm met alles aan en in de loop van de dag kan er steeds wat uit of weer aan. maar de winterjas gaat pas aan als het ‘s middags ook koud is. en dat is voorlopig nog niet. 15 graden is bij mij echt geen winterjastemperatuur.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 2 oktober 2017 om 20:24
Kwestie van een gewogen gemiddelde te weten van de gemiddelde Viva'er.Fee-de-Goede schreef: ↑02-10-2017 20:18Je wil meningen over wanneer jouw kind een winterjas aan kan doen? Waarom in godesnaam?
Om zo te weten wat ze dit jaar en volgend jaar moet doen.
En of ze niet te ver over het gewogen gemiddelde gaat, zodat haar kinderen als "arme dutsen zonder winterjas" worden bekeken door de leerkrachten.
Waarbij Veilig Thuis wel es gebeld kan worden.
maandag 2 oktober 2017 om 20:31
Een tussenjas lijkt me op zich ideaal. Maar met kinderen die vaak binnen een half jaar al uit hun kleding gegroeid zijn vind ik het een beetje zonde van het geld voor die paar weken dat die tussenfase duurt. Voor de oudste zou het inmiddels misschien wel kunnen, die zal met een jas die we nu aanschaffen in ieder geval de lente en wellicht zelfs volgende herfst halen.
maandag 2 oktober 2017 om 20:47
Dochter heeft haar tussenjas nu voor het 5e seizoen aan, zowel in de herfst als in de lente. Eerste jaar met de mouwen twee keer opgekruld
. Het is een model dat zowel over de billen als net op de billen mooi lijkt. Nu is het wel echt het laatste seizoen. De mouwen worden nu wel te kort. En dat voor een jas van nog geen €20,-.
Zomerjas heeft ze weinig aan, in de zomer doet ze liever een vest aan. Winterjas kan dit jaar voor het eerst een tweede seizoen aan. Of die het eind van de winter haalt hangt af van hoelang haar groeispurt nog doorzet.
Zomerjas heeft ze weinig aan, in de zomer doet ze liever een vest aan. Winterjas kan dit jaar voor het eerst een tweede seizoen aan. Of die het eind van de winter haalt hangt af van hoelang haar groeispurt nog doorzet.
maandag 2 oktober 2017 om 20:55
Bodywarmer over zomerjas doen we hier ook wel, die kun je later uitdoen als het warmer is.
Gevoerde vesten hebben we altijd gehad, wel vaak tweedehands gekregen, maar ook weleens gekocht. Vind ze superfijn. Ik zag ze afgelopen week bij de HEMA, 15-20 euro. Vond ze ook ideaal voor in de maxi cosi, comfortabel voor de baby.
Ze dragen een tussenjas meer dan een zomerjas. Geldt ook voor mijzelf, ik heb geen zomerjas maar wel een tussenjas.
Gevoerde vesten hebben we altijd gehad, wel vaak tweedehands gekregen, maar ook weleens gekocht. Vind ze superfijn. Ik zag ze afgelopen week bij de HEMA, 15-20 euro. Vond ze ook ideaal voor in de maxi cosi, comfortabel voor de baby.
Ze dragen een tussenjas meer dan een zomerjas. Geldt ook voor mijzelf, ik heb geen zomerjas maar wel een tussenjas.
anoniem_336475 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 20:58
15.29% gewijzigd
maandag 2 oktober 2017 om 20:57
Dankje Enn, ik schrijf het in m'n agenda!
Nicole123, oudste groeit hier niet hard ivm zn medische conditie. Die doet dus sowieso altijd lang met zn kleding. Hij heeft ook 2 winters met dezelfde winterjas gedaan. Bij mijn 2 meiden schuif ik kleding vaak door, dus dan vind ik het minder erg om een extra jas te kopen
Nicole123, oudste groeit hier niet hard ivm zn medische conditie. Die doet dus sowieso altijd lang met zn kleding. Hij heeft ook 2 winters met dezelfde winterjas gedaan. Bij mijn 2 meiden schuif ik kleding vaak door, dus dan vind ik het minder erg om een extra jas te kopen
maandag 2 oktober 2017 om 20:57
Die mensen hebben gelijk. Meteorologisch begint de winter dan. Absurd om je kind dan pas een winterjas aan te doenTornacense schreef: ↑02-10-2017 19:24In de winter.
Die start op 21/12.
Of op 1/12 volgens sommige mensen.
Of als je kind blauw ziet.
maandag 2 oktober 2017 om 22:14
maandag 2 oktober 2017 om 22:19
Mijn kinderen gaan tot nu toe ook nog in korte broek naar school en ze zijn lang niet de enige op hun school. Ik denk dat de winterjas nog wel even in de kast blijft.
Ze hebben allebei een softshel jas en die dragen ze net zoveel als hun winterjas. Maar nu nog gewoon een dunne zomerjas in de ochtend en geen jas in de middag.
Ze hebben allebei een softshel jas en die dragen ze net zoveel als hun winterjas. Maar nu nog gewoon een dunne zomerjas in de ochtend en geen jas in de middag.
maandag 2 oktober 2017 om 22:30
Nu een winterjas met T-shirt, en stikken van de hitte, omdat kind zo dolblij is met zijn nieuwe winterjas. In de winter ook gewoon de winterjas.Tornacense schreef: ↑02-10-2017 19:45Als je overigens nu al haar haar winterjas aantrekt ...
Wat gaat ze dan dragen als het echt winter is?
Met sneeuwvlokken, ijzel, echte koude, vriestemperaturen, ...
Of trek je dan 2 winterjassen over elkaar aan?
maandag 2 oktober 2017 om 22:50
Mijn zoon heeft alleen een winterjas aan als het echt erg koud is.
Dat is nu nog niet, zodra die z'n winterjas aan krijgt en hij rent een stukje over straat staan de zweetdruppels op z'n neus, dat is zelfs al met zijn wat dikkere vest dus soms gaat mijn zoon in een truitje over straat.
Ligt gewoon aan het kind, daar is moeilijk een tijd of temperatuur aan te koppelen.
Dat is nu nog niet, zodra die z'n winterjas aan krijgt en hij rent een stukje over straat staan de zweetdruppels op z'n neus, dat is zelfs al met zijn wat dikkere vest dus soms gaat mijn zoon in een truitje over straat.
Ligt gewoon aan het kind, daar is moeilijk een tijd of temperatuur aan te koppelen.
dinsdag 3 oktober 2017 om 01:42
Bedankt voor de tip. Moeten we hier misschien ook invoeren.
Toch blij dat dit topic geopend is, anders had ik niet eens geweten dat deze optie ook bestond!
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
dinsdag 3 oktober 2017 om 06:51
Ik heb nog wel een paar tips: zomer en winter blote voeten in sandalen. Scheelt sokken en schoenen. Ik heb echt een super goedkoop kind.
Jammer dat ie geen water lust, maar das een ander topic.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar