Eindelijk dan maar toch singlereis(?)

01-10-2017 19:45 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer zou ik een singlereis doen.
Door uitéénlopende oorzaken (onzekerheid hierover, weinig animo andere vrienden hiervoor, andere planningen etc), is dit helaas toch niet doorgegaan.
Nou ben ik van plan om het komend voorjaar/zomer te gaan doorzetten (het liefst mei/juni) en ga ook gewoon alleen.
Zou graag naar de Ardennen willen en afgezien hiervan behoren Duitsland en wellicht Frankrijk ook nog tot de mogelijkheden.
Leeftijdscategorie zou ongeveer zijn; 25-45 jaar.

Wie heeft eigenlijk zoal ervaringen met singlereizen?
anoniem_302621 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 20:15
9.33% gewijzigd
Inderdaad...meeste organisaties noemen het ook geen singlereis maar alleengaanden reis. Veel deelnemers hebben partner thuis. Het gaat om de mooie reis en niet om het daten!!
Ik heb een paar rondreizen voor singles met Fox gemaakt. Op zich best goed bevallen, maar je moet er wel tegen kunnen dat het reisprogramma vast ligt en er weinig ruimte is voor eigen initiatief. Op een gegeven moment voelde ik me wel echt een soort 'busvee' dat de hele dag wordt rondgereden en af en toe op een mooi plekje mag uitstappen om een foto te maken en dan, hup, de bus weer in. Overigens zijn het bij Fox vaak jongere mensen, met 41 zal je waarschijnlijk wel een van de oudste zijn. Wel vaak hoger opgeleiden (ik vind dat persoonlijk wel belangrijk). Kras schijnt dan wel weer ouder publiek aan te trekken, maar ook meer lager opgeleiden.
Winter is coming...
Ik ben zelf nooit op singles reis geweest, maar ik ben op vakanties vaak genoeg groepen van (Fox) singles reizen tegengekomen. Bijvoorbeeld bij een dagtrip naar een vulkaan of een riviertocht ofzo. Vaak boek je dat lokaal ergens en zitten er ook ook vooraf geboekte groepen bij. Soms kom je ze gedurende een reis meerdere malen tegen, omdat je toch allemaal dezelfde dingen bezoekt.

De groepsdynamiek die ik dan zag sprak mij bepaald niet aan. Ik zag een soort schoolreis waarbij er een aantal wat "coolere" en minder coole types waren, binnen die groepssetting dan. Er werd geroddeld over groepsleden die even niet aanwezig waren bij een bepaalde activiteit en overall was ik niet jaloers op die mensen. Ik was zelf alleen op reis, maar voor mij was het veel makkelijker om contact te leggen met mensen in een bar etc.

Het moet bij je passen denk ik. Als het gaat om makkelijker dingen te ondernemen kan ik het me wel voorstellen. Maar om echt vrienden te maken, denk ik dat je het heel erg moet treffen.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 19:36
5.77% gewijzigd
winterqueen schreef: ↑
04-10-2017 19:26
Ik heb een paar rondreizen voor singles met Fox gemaakt. Op zich best goed bevallen, maar je moet er wel tegen kunnen dat het reisprogramma vast ligt en er weinig ruimte is voor eigen initiatief. Op een gegeven moment voelde ik me wel echt een soort 'busvee' dat de hele dag wordt rondgereden en af en toe op een mooi plekje mag uitstappen om een foto te maken en dan, hup, de bus weer in. Overigens zijn het bij Fox vaak jongere mensen, met 41 zal je waarschijnlijk wel een van de oudste zijn. Wel vaak hoger opgeleiden (ik vind dat persoonlijk wel belangrijk). Kras schijnt dan wel weer ouder publiek aan te trekken, maar ook meer lager opgeleiden.
Fox vond ik overgeorganiseerd. Ze stoppen ook vaak bij verkooppunten waar je zelf geen kant uit kan verder. En dit soort stops ten koste van op tijd aankomen bij je volgende hotel zodat je de laatste zonnestralen nog kunt pakken voor 'n duik in 't zwembad.
Djoser is wat dat betreft echt 100 keer beter!
Als je in Europa -en zeker in Duitsland of België of Frankrijk- blijft, zie ik de toegevoegde waarde van een singlesreis niet. Ga lekker alleen, doe je ook meer contacten op.
redbulletje schreef: ↑
01-10-2017 21:31
Zou leuk datemateriaal uberhaupt zo onzelfstandig een georganiseerd tripje in West Europa boeken?
:proud: Ik denk het niet.
Fun76 schreef: ↑
02-10-2017 13:44
Zelf overweeg ik trouwens om in ca januari 2019 voor 2 a 3 maanden naar Vietnam, Thailand etc te gaan en dan ook op WWOOF-farms te gaan werken.
Maar goed; hier moet ik eerst nog meer voor gaan sparen .

Ik zou nog wat verder sparen, want 2 a 3 maanden gaan reizen, naar verschillende landen willen en dan ook nog eens enkele weken gaan wwoofen, zou ik zonde van mijn tijd vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
redbulletje schreef: ↑
04-10-2017 19:35
Fox vond ik overgeorganiseerd. Ze stoppen ook vaak bij verkooppunten waar je zelf geen kant uit kan verder. En dit soort stops ten koste van op tijd aankomen bij je volgende hotel zodat je de laatste zonnestralen nog kunt pakken voor 'n duik in 't zwembad.
Djoser is wat dat betreft echt 100 keer beter!
Hi Redbulletje,

Ik zie bij Djoser geen singlereizen staan, of heb jij ervaring met de gewone groepsreizen?
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven