Weekend weg in Nederland

03-10-2017 19:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Op korte termijn gaan mijn vriend en ik een weekend weg.
Het is een verassing voor hem, dus ik kan niet overleggen.
Gezien de vooruitzichten wordt het qua weer niet al te best.
Ik vind het lastig iets geschiktst te vinden. Alles lijkt leuk.
Limburg en de Veluwe vallen min of meer af. Ben ik al een paar keer geweest.
Ik zat nu zelf te denken aan de regio boven Amsterdam (Volendam, Castricum en dat soort). Maar is dat leuk als het regent.

Ik wil graag natuur (bos/strand) en in de buurt van een stad/ leuk dorp om daar dingen te bezichtigen en evt nog wat te winkelen.
Max 2 uur vanuit regio Zuid Holland-Zuid.

Bedankt alvast.

Google is mijn vriend, maar nu geeft hij teveel leuke dingen als optie :).
Alkmaar of Bergen. Vlakbij het strand, mooi wandelen in de duinen, als het slechter weer is kun je naar musea in Alkmaar, de Broeker Veiling of Sauna Fort de Beemster.

Je kunt leuk winkelen in Alkmaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Texel?
himalaya schreef:
03-10-2017 19:50
Alkmaar of Bergen. Vlakbij het strand, mooi wandelen in de duinen, als het slechter weer is kun je naar musea in Alkmaar, de Broeker Veiling of Sauna Fort de Beemster.

Bedankt voor de tips. Klinkt leuk!
MrsLady schreef:
03-10-2017 20:05
Texel?
Zijn we al een aantal keer geweest. Maar toch bedankt
Den Bosch en dan gaan wandelen in de Drunense duinen.
Drenthe!
Ik open dit topic alleen maar om 'Bergen' tegen je te kunnen zeggen, maar zie dat dat al gedaan is. Ik ga het gewoon herhalen ;-) Ik was een paar weken geleden voor het eerst van mijn leven in Bergen, vriendinnenweekend met zijn tweetjes, en heb er echt genoten! Het museum hebben we helaas niet meer gedaan (het was te mooi weer :) ) maar winkelen, strand, omgeving, het was echt top!
Bergen klinkt inderdaad goed. Ook omdat ik al dacht aan die omgeving.
Tip voor een hotel/B&B of iets?
Groningen maar dat vind je te ver
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
himalaya schreef:
03-10-2017 19:50

Egmond is leuker
poldervrouw schreef:
03-10-2017 21:54
Egmond is leuker

Misschien handig voor TO als je meldt waarom het daar in jouw ogen leuker is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou voor de omgeving Haarlem gaan. Bij mooi weer pak je de trein naar zee. De Kennemerduinen en Waterleidingduinen zijn prachtig. In Haarlem is bij mooi weer een hofjeswandeling maken ook leuk (niet alle hofjes zijn open op zondag). Bij slecht weer heb je in Haarlem leuke musea en winkels en kun je nog uitwijken naar Amsterdam, waar ook genoeg te doen is bij slecht weer.
Tijdschriftenverslindster schreef:
04-10-2017 07:43
Ik zou voor de omgeving Haarlem gaan. Bij mooi weer pak je de trein naar zee. De Kennemerduinen en Waterleidingduinen zijn prachtig. In Haarlem is bij mooi weer een hofjeswandeling maken ook leuk (niet alle hofjes zijn open op zondag). Bij slecht weer heb je in Haarlem leuke musea en winkels en kun je nog uitwijken naar Amsterdam, waar ook genoeg te doen is bij slecht weer.
We zijn pas geleden een dag naar Haarlem geweest ;) Was zeker leuk!
Ladenkastje schreef:
04-10-2017 08:58
We zijn pas geleden een dag naar Haarlem geweest ;) Was zeker leuk!
Fijn dat het leuk was in Haarlem. Maar voor nu, dus niet origineel. ;)
Waar jullie ook terecht gaan komen, veel plezier gewenst!
Ik zie dat Fort Beemster hier ook al genoemd is..
Wij gaan daar soms heen (is vanuit waar we wonen dik 2 uur rijden..dus dat zegt wel iets over hoe leuk we het vinden ;) )
Echt super faciliteiten en hele mooie en grote kamers!
Echt een weekendje lekker relaxen samen..

Waddeneilanden vind ik ook altijd leuk, geeft echt een vakantiegevoel als je op de boot stapt en de sfeer is vaak ook heel fijn! Zeker ook in de herfst is het heerlijk om lekker uit te waaien daar..

Den Haag vind ik trouwens ook altijd wel een leuke stad.. lekker struinen, dingen bekijken, winkelen en even naar het strand :)

Zelf wonen wij in Groningen, dat is voor een weekendje weg ook echt een hele gezellige stad. Heel veel leuke winkels (ook kleinere winkeltjes die je nergens anders hebt) enorm veel Horeca en uitgaansgelegenheden en een erg leuke sfeer
Tijdschriftenverslindster schreef:
04-10-2017 07:43
Dit ! Haarlem is een erg leuke stad, je struikelt er niet over de toeristen en je zit vlakbij zee. Jammer dat je er net geweest bent.

Andere optie is misschien Den Haag.

Is België anders een optie ? Antwerpen is erg leuk en goed bereisbaar. Brussel ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven