Weekend weg in Nederland
dinsdag 3 oktober 2017 om 19:08
Hallo,
Op korte termijn gaan mijn vriend en ik een weekend weg.
Het is een verassing voor hem, dus ik kan niet overleggen.
Gezien de vooruitzichten wordt het qua weer niet al te best.
Ik vind het lastig iets geschiktst te vinden. Alles lijkt leuk.
Limburg en de Veluwe vallen min of meer af. Ben ik al een paar keer geweest.
Ik zat nu zelf te denken aan de regio boven Amsterdam (Volendam, Castricum en dat soort). Maar is dat leuk als het regent.
Ik wil graag natuur (bos/strand) en in de buurt van een stad/ leuk dorp om daar dingen te bezichtigen en evt nog wat te winkelen.
Max 2 uur vanuit regio Zuid Holland-Zuid.
Bedankt alvast.
Google is mijn vriend, maar nu geeft hij teveel leuke dingen als optie
.
Op korte termijn gaan mijn vriend en ik een weekend weg.
Het is een verassing voor hem, dus ik kan niet overleggen.
Gezien de vooruitzichten wordt het qua weer niet al te best.
Ik vind het lastig iets geschiktst te vinden. Alles lijkt leuk.
Limburg en de Veluwe vallen min of meer af. Ben ik al een paar keer geweest.
Ik zat nu zelf te denken aan de regio boven Amsterdam (Volendam, Castricum en dat soort). Maar is dat leuk als het regent.
Ik wil graag natuur (bos/strand) en in de buurt van een stad/ leuk dorp om daar dingen te bezichtigen en evt nog wat te winkelen.
Max 2 uur vanuit regio Zuid Holland-Zuid.
Bedankt alvast.
Google is mijn vriend, maar nu geeft hij teveel leuke dingen als optie
dinsdag 3 oktober 2017 om 19:50
dinsdag 3 oktober 2017 om 20:43
dinsdag 3 oktober 2017 om 21:21
Ik open dit topic alleen maar om 'Bergen' tegen je te kunnen zeggen, maar zie dat dat al gedaan is. Ik ga het gewoon herhalen
Ik was een paar weken geleden voor het eerst van mijn leven in Bergen, vriendinnenweekend met zijn tweetjes, en heb er echt genoten! Het museum hebben we helaas niet meer gedaan (het was te mooi weer
) maar winkelen, strand, omgeving, het was echt top!
dinsdag 3 oktober 2017 om 21:54
dinsdag 3 oktober 2017 om 23:23
Misschien handig voor TO als je meldt waarom het daar in jouw ogen leuker is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 4 oktober 2017 om 07:43
Ik zou voor de omgeving Haarlem gaan. Bij mooi weer pak je de trein naar zee. De Kennemerduinen en Waterleidingduinen zijn prachtig. In Haarlem is bij mooi weer een hofjeswandeling maken ook leuk (niet alle hofjes zijn open op zondag). Bij slecht weer heb je in Haarlem leuke musea en winkels en kun je nog uitwijken naar Amsterdam, waar ook genoeg te doen is bij slecht weer.
woensdag 4 oktober 2017 om 08:58
We zijn pas geleden een dag naar Haarlem geweestTijdschriftenverslindster schreef: ↑04-10-2017 07:43Ik zou voor de omgeving Haarlem gaan. Bij mooi weer pak je de trein naar zee. De Kennemerduinen en Waterleidingduinen zijn prachtig. In Haarlem is bij mooi weer een hofjeswandeling maken ook leuk (niet alle hofjes zijn open op zondag). Bij slecht weer heb je in Haarlem leuke musea en winkels en kun je nog uitwijken naar Amsterdam, waar ook genoeg te doen is bij slecht weer.
woensdag 4 oktober 2017 om 20:48
Fijn dat het leuk was in Haarlem. Maar voor nu, dus niet origineel.Ladenkastje schreef: ↑04-10-2017 08:58We zijn pas geleden een dag naar Haarlem geweestWas zeker leuk!
Waar jullie ook terecht gaan komen, veel plezier gewenst!
woensdag 4 oktober 2017 om 22:17
Ik zie dat Fort Beemster hier ook al genoemd is..
Wij gaan daar soms heen (is vanuit waar we wonen dik 2 uur rijden..dus dat zegt wel iets over hoe leuk we het vinden
)
Echt super faciliteiten en hele mooie en grote kamers!
Echt een weekendje lekker relaxen samen..
Waddeneilanden vind ik ook altijd leuk, geeft echt een vakantiegevoel als je op de boot stapt en de sfeer is vaak ook heel fijn! Zeker ook in de herfst is het heerlijk om lekker uit te waaien daar..
Den Haag vind ik trouwens ook altijd wel een leuke stad.. lekker struinen, dingen bekijken, winkelen en even naar het strand
Zelf wonen wij in Groningen, dat is voor een weekendje weg ook echt een hele gezellige stad. Heel veel leuke winkels (ook kleinere winkeltjes die je nergens anders hebt) enorm veel Horeca en uitgaansgelegenheden en een erg leuke sfeer
Wij gaan daar soms heen (is vanuit waar we wonen dik 2 uur rijden..dus dat zegt wel iets over hoe leuk we het vinden
Echt super faciliteiten en hele mooie en grote kamers!
Echt een weekendje lekker relaxen samen..
Waddeneilanden vind ik ook altijd leuk, geeft echt een vakantiegevoel als je op de boot stapt en de sfeer is vaak ook heel fijn! Zeker ook in de herfst is het heerlijk om lekker uit te waaien daar..
Den Haag vind ik trouwens ook altijd wel een leuke stad.. lekker struinen, dingen bekijken, winkelen en even naar het strand
Zelf wonen wij in Groningen, dat is voor een weekendje weg ook echt een hele gezellige stad. Heel veel leuke winkels (ook kleinere winkeltjes die je nergens anders hebt) enorm veel Horeca en uitgaansgelegenheden en een erg leuke sfeer
woensdag 4 oktober 2017 om 22:29
Dit ! Haarlem is een erg leuke stad, je struikelt er niet over de toeristen en je zit vlakbij zee. Jammer dat je er net geweest bent.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑04-10-2017 07:43Ik zou voor de omgeving Haarlem gaan. Bij mooi weer pak je de trein naar zee. De Kennemerduinen en Waterleidingduinen zijn prachtig. In Haarlem is bij mooi weer een hofjeswandeling maken ook leuk (niet alle hofjes zijn open op zondag). Bij slecht weer heb je in Haarlem leuke musea en winkels en kun je nog uitwijken naar Amsterdam, waar ook genoeg te doen is bij slecht weer.
Andere optie is misschien Den Haag.
Is België anders een optie ? Antwerpen is erg leuk en goed bereisbaar. Brussel ook.