Even peilen hoor....
zondag 8 oktober 2017 om 14:59
Maar het is toch ook jouw huis?jellybelly schreef: ↑08-10-2017 14:30Weer iemand die niet kan lezen dat dit niet op MIJN uitnodiging oid was.
Ik mijn/ons huis stel ik wel grenzen hoor.
Raar dat jij dat niet doet.
Want dan vind ik het eigenlijk een beetje zeuren om het zeuren.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 8 oktober 2017 om 15:08
Wat is dat nou weer voor raar passief agressief gedrag? Tegen vrienden kan je toch gewoon zeggen 'Goh Beppie, was hartstikke gezellig, maar nu moeten we nog wat dingen doen, dus tot de volgende keer'.
Idioot om in plaats daarvan de stofzuiger aan te gaan zetten, je bent geen kind meer.
zondag 8 oktober 2017 om 15:38
Ze zijn tot over de middag gebleven, dus da's wel 'n pak langer dan na het ontbijt.
Uurtje of 10 mogen ze dan toch wel opgesodemieterd zijn.
zondag 8 oktober 2017 om 15:47
Dat is hier in het weekend helemaal niet 'een pak langer' dan het ontbijt, zeker niet als een logees zijn. Uurtje of 10 ligt iedereen hier dan gewoon nog in bed, ontbijt/ brunch duurt tot ver na 12 uur. Jij bent niet de standaard der dingen.redbulletje schreef: ↑08-10-2017 15:38Ze zijn tot over de middag gebleven, dus da's wel 'n pak langer dan na het ontbijt.
Uurtje of 10 mogen ze dan toch wel opgesodemieterd zijn.
zondag 8 oktober 2017 om 15:50
Nou en? Ook al heeft je vriend hen uitgenodigd, dat wil niet zeggen dat er geen grenzen gesteld kunnen worden. Door jullie samen.jellybelly schreef: ↑08-10-2017 14:30Weer iemand die niet kan lezen dat dit niet op MIJN uitnodiging oid was.
zondag 8 oktober 2017 om 16:39
Heb de OP niet gelezen omdat die al weg was, maar uit reacties maak ik op dat slaapgasten bij TO blijven plakken en ze dit vervelend vindt.
Nou ik snap je helemaal!
Als we zelf ergens overnachten gaan we ook voor de middag weer weg, zo heeft iedereen nog iets aan zijn dag. En andersom ook, als vrienden/familie hier blijven slapen.
Dat gebeurd eigenlijk alleen in het weekend en dan is het logisch dat iedereen wat later opstaat, dus meestal rond een uur of 11 een uitgebreid ontbijt en na het ontbijt weer op huis aan.
En dat gaat eigenlijk automatisch, heb nooit iemand hoeven vragen om weg te gaan. Soort ongeschreven regel ofzo.
Heb één keer mee gemaakt dat er een kameraad van mijn vriend (Die ik niet heel goed kende) met zijn nieuwe vriendin op zaterdagavond langskwamen. Vlak voordat ze kwamen het verzoek of ze konden blijven slapen want zij kon niet autorijden en hij wou aan de zuip.
Nou prima, maar we moesten beide de volgende dag voor 11 uur de deur uit. Dit hebben we dus ook aangegeven en was geen probleem.
Bij aankomst bleek dat ze haar kind van een jaar of 7 hadden meegenomen.
Ok, beetje vreemd want wij waren natuurlijk compleet vreemden voor dat kind.
Tegen de tijd dat we gingen slapen en aangaven dat zo en zo laat het ontbijt klaar stond omdat wij voor 11 uur de deur uit moesten gaven ze aan dat ze dat te vroeg vonden, wouden uitslapen en zichzelf wel zouden redden zodra ze wakker waren (En wij dus al weg)
Mijn vriend vindt alles best en ik wou ook geen zeikwijf zijn, dus ok.
Dus wij 11 uur weggegaan en ik was rond 2 uur 's middags weer terug.
Vriend zou pas in de avond terugkomen.
En jahoor, ze waren er nog.
Beetje ongemakkelijk maar ben ook niet zo brutaal dat ik ze letterlijk weg stuur, dus toen ik aangaf dat ik nog plannen had voor de rest van de dag wouden ze nog douchen.
Denk dat het ondertussen ook 4 uur was voordat ze vertrokken.
En vooral omdat ik ze niet goed kende vond ik het heel moeilijk om ze weg te sturen, bij familie of goede vrienden had ik dat wel gedaan (maar die zouden ook weer nooit zo lang blijven, helemaal niet als wij zelf weg moesten)
Nou ik snap je helemaal!
Als we zelf ergens overnachten gaan we ook voor de middag weer weg, zo heeft iedereen nog iets aan zijn dag. En andersom ook, als vrienden/familie hier blijven slapen.
Dat gebeurd eigenlijk alleen in het weekend en dan is het logisch dat iedereen wat later opstaat, dus meestal rond een uur of 11 een uitgebreid ontbijt en na het ontbijt weer op huis aan.
En dat gaat eigenlijk automatisch, heb nooit iemand hoeven vragen om weg te gaan. Soort ongeschreven regel ofzo.
Heb één keer mee gemaakt dat er een kameraad van mijn vriend (Die ik niet heel goed kende) met zijn nieuwe vriendin op zaterdagavond langskwamen. Vlak voordat ze kwamen het verzoek of ze konden blijven slapen want zij kon niet autorijden en hij wou aan de zuip.
Nou prima, maar we moesten beide de volgende dag voor 11 uur de deur uit. Dit hebben we dus ook aangegeven en was geen probleem.
Bij aankomst bleek dat ze haar kind van een jaar of 7 hadden meegenomen.
Ok, beetje vreemd want wij waren natuurlijk compleet vreemden voor dat kind.
Tegen de tijd dat we gingen slapen en aangaven dat zo en zo laat het ontbijt klaar stond omdat wij voor 11 uur de deur uit moesten gaven ze aan dat ze dat te vroeg vonden, wouden uitslapen en zichzelf wel zouden redden zodra ze wakker waren (En wij dus al weg)
Mijn vriend vindt alles best en ik wou ook geen zeikwijf zijn, dus ok.
Dus wij 11 uur weggegaan en ik was rond 2 uur 's middags weer terug.
Vriend zou pas in de avond terugkomen.
En jahoor, ze waren er nog.
Beetje ongemakkelijk maar ben ook niet zo brutaal dat ik ze letterlijk weg stuur, dus toen ik aangaf dat ik nog plannen had voor de rest van de dag wouden ze nog douchen.
Denk dat het ondertussen ook 4 uur was voordat ze vertrokken.
En vooral omdat ik ze niet goed kende vond ik het heel moeilijk om ze weg te sturen, bij familie of goede vrienden had ik dat wel gedaan (maar die zouden ook weer nooit zo lang blijven, helemaal niet als wij zelf weg moesten)